ویزای کاری

معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا

معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا

فرآیند معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا برای پرستارانی که قصد مهاجرت کاری به این کشور ثروتمند را دارند، از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. بر اساس فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2023، حرفه پرستاری جزو نیازهای اصلی بازار کار این کشور می باشد و همین امر منعکس کننده اهمیت فوق العاده معادل سازی مدرک برای پرستاران خارجی می باشد. نظر به اینکه مهاجرت به استرالیا از نوع مهارتی و بر پایه سیستم امتیازی می باشد، پس اخذ نمره بالا در این سیستم مهاجرتی منجر به صدور ویزا برای متقاضیان می گردد.

  • اشتغال به عنوان یک پرستار خارجی در استرالیا مستلزم ارائه چه مدارکی است؟
  • آیا برای آزمون معادل سازی باید در خاک این کشور حضور داشت؟
  • مدرک زبان مورد نیاز جهت کار به عنوان پرستار در استرالیا در سال 2023 چه نمره ای است؟
  • پروسه معادلسازی مدرک پرستاری در استرالیا چقدر طول می کشد؟
  • معادلسازی مدرک پرستاری در کشور استرالیا چه هزینه هایی را در بر دارد؟
  • آیا می توان در طول پروسه معادلسازی مدرک در استرالیا به کار مشغول شد؟

از آنجایی هم که یکی از شاخص های ارزیابی، ارائه مدرک تحصیلی متقاضیان می باشد، پس در همین جا نیز ضرورت معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا برای همگان معلوم می شود. متولی و مسئول اصلی رسیدگی به درخواست متقاضیان معادل سازی مدرک پرستاری نیز در کشور استرالیا، شورای پرستاری این کشور (ANMC) است. اما معادل سازی مدرک بخشی از مراحل مهاجرت به استرالیا محسوب می شود و بخش دیگر از فرآیند مهاجرت به استرالیا مربوط به اخذ ویزای کار استرالیا می باشد. ما در این مقاله که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است قصد داریم به کلیه مراحل مهاجرت کاری به استرالیا از زمان معادل سازی مدرک پرستاری تا اخذ ویزای کار استرالیا بپردازیم.

شرایط تحصیل و کار پرستاری در استرالیا در 2023

اصولا پرستاری در موفقیت هر سیستم مراقبت درمانی یخش لاینفک و بسیار مهم آن سیستم محسوب می شود و پرستاران آموزش دیده و صلاحیت دار از کلیه نقاط دنیا مورد نیاز کشور استرالیا می باشد. در سطح لیسانس، تحصیل پرستاری در استرالیا 3 سال به طول می انجامد و شما در نهایت به عنوان پرستار ثبتی عمومی یا General Registered Nurse شناخته خواهید شد. در استرالیا، متقاضیان می توانند تحصیل پرستاری در گرایش های مختلف شامل پرستاری اطفال، سلامت روانی، آنکولوژی یا پرستاری فوریتی را ادامه دهند. لازم به ذکر است که در حال حاضر، دانشگاه های مختلف استرالیایی که دارای رتبه های خوبی در سطح بین المللی هستند به ارائه دوره های پرستاری در این کشور می پردازند.

برای کار پرستاری در کشور استرالیا در سال 2023، شما باید در وضعیت سلامتی مطلوبی به سر برده و سطح خاصی از تحصیلات و سابقه کار داشته باشید. اما تعیین صلاحیت شما جهت کار پرستاری در کشور استرالیا بر عهده شورای پرستاری استرالیا (ANMC) می باشد. اما این تنها شرط کار در استرالیا به عنوان پرستار نیست و شما برای پرستاری در استرالیا نیازمند گذراندن معاینه سلامت شامل اشعه X سینه می باشد. در این میان آنچه که جز الزامات کار پرستاران خارجی در استرالیا محسوب می شود همان معادل سازی مدرک پرستاری است که باید مورد تایید شورای پرستاری این کشور برسد.

شرایط معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا

اصولا شغل پرستاری در استرالیا جزو مشاغل مورد نیاز فوری در لیست مشاغل مهارتی استرالیا (SOL) می باشد. در ذیل شغل پرستاری نیز گرایش هایی همانند پرستاری کودکان، مراقبت از سالمندان، مراقبت های فوریتی، بهیار، دستیار پزشک، پرستاری جراحی و غیره وجود دارد که افراد با توجه به صلاحیت خود می توانند در این عناوین شغلی نیز متقاضی باشند. متقاضیان باید برای احراز صلاحیت خود جهت مهاجرت به استرالیا و نیز اخذ امتیاز حداکثری برای دریافت ویزای کار استرالیا باید ابتدا به سراغ معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا بروند. این مهم نیز از طریق شورای پرستاری استرالیا (ANMC) انجام می شود.

اما از شرایط معادل سازی مدرک پرستاری می توان به تکمیل فرم درخواست و نیز تحویل مدارک لازم و نیز شرکت در آزمون پرستاری اشاره کرد که توسط شورای مذکور برگزار می شود. لازم به ذکر است که پس از گذراندن آزمون پرستاری، بر طبق استانداردهای شورای پرستاری استرالیا شما ملزم به شرکت در دوره های انترنی می باشید که معمولا 6 ماه الی 1 سال به طول می انجامد. اما در مورد آزمون معادل سازی مدرک پرستاری می توان چنین گفت که هدف از آزمون تایید دانش پرستاری و مهارت حرفه ای پرستاران خارجی می باشد. این آزمون شامل 3 بخش آزمون تئوری، آزمون عملی و نیز آزمون زبان می باشد.

درآمد پرستاران در استرالیا در 2023

پرستاران قشر کم درآمدی در استرالیا نیستند اما همان طور که مشاهده می شود، سطح درآمد سالانه آن ها از متوسط جامعه استرالیا کمی پایین تر است:

متوسط درآمد سالانه پرستاران در استرالیامتوسط درآمد سالانه جامعه استرالیا به طور کلی
$72600 (دلار استرالیا)$90800 (دلار استرالیا)

اگرچه درآمد پرستاران در مقایسه با میانگین حقوق سالانه در سال 2023 کم تر است، تقریبا پرستار بیکاری در این کشور نیست. چرا که پرستاری جزو مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا می باشد. این در حالی است که نرخ بیکاری استرالیا برای تمامی مشاغل در سال های 2019، 2020 و 2021 به ترتیب 5.18%، 7.62% و 8.92% بوده است. پرستاران همچنین می توانند با بالا بردن سطح تحصیلات خود در دانشگاه های مطرح استرالیا مثل دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی و غیره، درآمد بالاتری داشته باشند.

شرایط مهاجرت با معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا

شرایط مهاجرت با معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا

پرستاران جزو شاغلینی هستند که برای مهاجرت به استرالیا گزینه های ویزایی متنوعی در اختیار دارند که شرط درخواست در هر دسته ویزای کار استرالیا منوط به معادل سازی مدرک پرستاری می باشد. همین امر نیز ضرورت انجام این معادل سازی را برای هر پرستار خارجی دو چندان می کند. بر این اساس، انواع ویزاهای کار در دسترس پرستاران خارجی به شرح ذیل می باشد:

عنوان ویزای کاری استرالیا برای پرستارانشرایط اخذ ویزا
برنامه داوطلب کارفرمابرخورداری از اسپانسر کارفرما، داشتن سن کمتر از 45 سال، 3 سال آموزش و 3 سال سابقه کار پرستاری. تحت برنامه مذکور امکان اخذ اقامت دائم استرالیا برای متقاضیان وجود دارد.
برنامه مهاجرت اسپانسر دار منطقه ایداشتن مدرک تحصیلی پرستاری معادل مدرک استرالیایی (2 سال تحصیل تمام وقت). این ویزا مخصوص کارفرماهای منطقه ای برای استخدام پرستاران ماهر می باشد. اخذ اقامت دائم تحت این برنامه برای پرستاران ممکن است.
ویزای تطبیق مهارتاین نوع ویزا مخصوص پرستاران مورد نیاز و داوطلب دولت ایالتی یا قلمرویی و یا یک کارفرما می باشد. شرایط این نوع ویزا شامل مهارت، سن و توانایی زبان انگلیسی می باشد.
ویزای بیزینساین نوع ویزا به پرستاران ثبتی اجازه کار موقتی تا حداکثر 4 سال در استرالیا را می دهد.
ویزای مهارتیمخصوص پرستارانی که می توانند داوطلب اقامت در مناطق خاصی از استرالیا باشند. این نوع ویزا از نوع امتیاز محور بوده و شرط صلاحیت برای اخذ ویزای مذکور، کسب نمره بالای 65 در فاکتورهای سن، تحصیل، زیان و کار می باشد. متقاضیان کار پرستاری از طریق ویزای مهارتی استرالیا نیز به راحتی می توانند نسبت به PR خود اقدام نمایند.

امتیاز کار در استرالیا برای پزشکان خارجی

اگر بخواهیم درباره امتیازات و مزایای کار پرستاری در استرالیا بگوییم این کار نیازمند نگارش مقاله جداگانه ای است. کار پرستاری در استرالیا به دلیل نیاز فوری بازار و درآمد بسیار بالا مورد توجه پرستاران و فارغ التحصیلان این رشته از سراسر جهان می باشد. امکان اخذ اقامت دائمی (PR) استرالیا و نیز دست یابی متقاضیان به حقوق و مزایای مشابه حقوق و مزایای شهروندان استرالیایی از جمله امتیازات برتر کار پرستاران در استرالیا محسوب می شود. به شرط آنکه بتوان در سیستم امتیاز بندی تعریف شده در اداره مهاجرت امتیازات لازم و کافی را کسب نمود تا منجر به دریافت دعوتنامه و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور گردد.

اگر شما نیز جزو متقاضیان کار پرستاری در استرالیا بوده و به دنبال بهتربن مقصد مهاجرتی هستید، استرالیا می تواند یکی از گزینه های مهاجرت کاری مطلوب پیش روی شما باشد. شما هموطنان عزیز برای ارزیابی شرایط مهاجرتی خود و نیز اطلاع از آخرین مقررات و قوانین مهاجرت کاری به کشور استرالیا می توانید از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

سوالات متداول درباب معادل سازی مدرک پرستاران در استرالیا

پرستاران برای معادل سازی مدارک خود سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا از چه طریقی انجام می گیرد؟ متولی و مسئول اصلی رسیدگی به درخواست متقاضیان معادل سازی مدرک پرستاری، شورای پرستاری این کشور (ANMC) است.
  • شرایط تحصیل پرستاری در استرالیا در مقطع لیسانس به چه ترتیبی است؟ در سطح لیسانس، تحصیل پرستاری در استرالیا 3 سال به طول می انجامد و شما در نهایت به عنوان پرستار ثبتی عمومی یا General Registered Nurse شناخته خواهید شد.
  • پس از گذراندن آزمون پرستاری در استرالیا، چه اقداماتی باید انجام داد؟ پس از گذراندن آزمون پرستاری، بر طبق استانداردهای شورای پرستاری استرالیا شما ملزم به شرکت در دوره های انترنی می باشید که معمولا 6 ماه الی 1 سال به طول می انجامد.
  • آزمون معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا چند مرحله دارد؟ آزمون شامل 3 بخش آزمون تئوری، آزمون عملی و نیز آزمون زبان می باشد.
  • کار پرستاری در استرالیا چه مزیت هایی دارد؟ کار پرستاری در استرالیا به دلیل نیاز فوری بازار و درآمد بسیار بالا مورد توجه پرستاران و فارغ التحصیلان این رشته از سراسر جهان می باشد. امکان اخذ اقامت دائمی (PR) استرالیا و نیز دست یابی متقاضیان به حقوق و مزایای مشابه حقوق و مزایای شهروندان استرالیایی از جمله امتیازات برتر کار پرستاران در استرالیا محسوب می شود.
3.7/5 - (3 امتیاز)

8 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا

  1. پریسا گفت:

    سلام معادل سازی چطوری انجام میشه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک تحصیلی و دروسی که با موفقی پشت سر گذاشتید بررسی میشه و بعد از اون برای شما دوره های آموزشی در نظر گرفته خواهد شد.
      باید این دوره پشت سر گذاشته بشه بعلاوه این که باید آزمون های نهایی رو قبول بشید

  2. سینا گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای مطالعه ارشد پرستاری هم نیاز به معادل سازی مدرک داریم؟ یا میتوان بعد از تحصیل معادل سازی کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله اکثر دانشگاه ها توی شرایط پذیرششون ذکر شده که باید این مرحله طی بشه

  3. M.A گفت:

    سلام اگه بخوایم به عن.ان پرستار researcher به استرالیا مهاجرت کنیم چه اقداماتی لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      همونطور که در مقاله عنوان شده باید در ابتدا مدارکتون رو معادلسازی کنید

  4. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر این دوره معادلسازی انترنی یک ساله که فرمودین هزینش و هزینه زندگی مسکن و خوراک و خرجی موقت با خود استرلیا هست یا باید از جیب خودمون بپردازیم و اگر اینطوره حدودا در این یکسال چقدر پول احتیاج داریم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام وعرض ادب، میتونید مقاله هزینه های زندگی در استرالیا را مطالعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *