ویزای کاری

معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

یک خبر خوب برای متخصصان و پزشکان، امکان مهاجرت و ورود آسان به کشور آلمان از طریق معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان است که شرایط خاصی دارد. این کشور به دلیل کمبود نیروی متخصص در مناطق روستایی و شهرهای کوچک، از سراسر دنیا پزشک و متخصص می‌ پذیرد. این پزشکان می‌ توانند ویزای اقامت دائم دریافت کنند و از تمامی حقوق شهروندی آلمان بهره‌ مند شوند، اما معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان یکی از شرایط مهاجرت پزشکان به این کشور است.

در واقع، حرفه‌‌ پزشکی در آلمان به ‌شدت تحت نظارت دولت قرار دارد، همچنین مدارک تحصیلی تمامی پزشکان بین‌ المللی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند، مورد بررسی قرار می‌ گیرد، زیرا بر اساس آمار به دست آمده درآمد پزشکان در کشور آلمان بسیار بالا می باشد و معادل سازی مدارکشان نیز نسبت به بقیه کشورها برای ایرانیان آسان تر می باشد. در ادامه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به خلاصه‌ ای از مهم‌ترین شرایطی که پزشکان متقاضی برای مهاجرت به آلمان باید داشته باشند، خواهند پرداخت.

  • شرایط معادلسازی مدرک پزشکی در آلمان چیست؟
  • آیا مدارک ایرانیان در آلمان دارای اعتبار کافی برای معادل سازی هست؟
  • شرایط کار پزشکان در آلمان چیست؟
  • برای معادلسازی مدرک پزشکی در آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟
  • برای معادلسازی مدرک پزشکی چه قوانینی وجود دارد؟

دریافت ویزا برای مهاجرت به آلمان در 2023

در سال 2021 دولت آلمان برای جذب پزشک و متخصص از کشورهای غیراتحادیه‌‌ اروپا، بلو کارت اتحادیه‌‌ اروپا (‌The EU Blue Card) را معرفی کرده است. پزشکان و متخصصان با استفاده از بلو کارت اتحادیه‌‌ اروپا می‌ توانند به‌ راحتی برای کار به آلمان مهاجرت کنند. این کارت یک مجوز معتبر شغلی محسوب می‌ شود که مزایای زیادی را برای پزشکان متقاضی به‌ همراه دارد.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

مزایای اخذ بلوکارت آلمان برای پزشکان

دولت آلمان به منظور جذب بیشتر متخصصان و پزشکان با ارائه بلو کارت انگیزه ی بیشتری برای این قشر ایجاد نموده چراکه با دریافت بلو کارت فرصت‌ های شغلی بیشتر خواهد بود، همچنین می‌توانند یک شغل با حداقل حقوق 44,304€ (یورو) در سال داشته باشند. همچنین برای معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان به شما کمک می‌کند تا این کار راحت‌ تر انجام شود و شرایط الحاق خانواده نیز راحت تر خواهد بود ، به عنوان مثال همسر نیازی به اخذ مدرک زبان نخواهد داشت و یا فرد اصلی در صورت داشتن حقوق بالاتر از حداقل تعیین شده میتواند پس از 21 ماه یعنی کمتر از 2 سال برای اقامت دائم درخواست دهد.

اگر شرایط اخذ دریافت بلو کارت ندارید، هیچ اجباری در این کار نیست. بدون این کارت نیز می‌ توانید برای اشتغال و کار در آلمان درخواست خود را ارسال و اجازه‌‌ اقامت دریافت کنید. بلو کارت یک مجوز معتبر برای اقامت در آلمان است، اما اگر آن را نداشته باشید باز هم قادر به مهاجرت هستید. روند مهاجرت و دریافت ویزای شما به کندی انجام می‌ شود.

کلیات معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

دریافت مجوز پزشکی (Approbation) شما توسط دولت آلمان، یکی از شرایط مهم برای کار در این کشور است. این مجوز به پزشکان متقاضی اجازه میدهد تا در آلمان در حرفه‌‌ خود کار کنند. این مجوز در سراسر آلمان و برای تمامی عمر اعتبار دارد. در واقع با دریافت یک بار مجوز قبولی، به تمدید اعتبار مجدد نیاز ندارید.

برای دریافت مجوز پزشکی الزامات مختلفی وجود دارد. برای شروع، پزشکان متقاضی باید قبل از اعمال درخواست مهاجرت به آلمان، شغل مشخصی در حرفه‌‌ پزشکی داشته باشند، همچنین پزشکان متقاضی باید مدرک معتبر زبان آلمانی در ‌سطح C1 داشته باشند. اگر این مدرک تحصیلی در کشوری غیر از آلمان أخذ شده باشد، باید معادل‌ سازی شود.

شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

پزشک متقاضی میتواند پیشنهاد شغلی مورد نظر خود را با درخواست «Berufserlaubnis» (مجوز موقت پزشکی) برای دولت آلمان ارسال کند. پزشک متقاضی با این روش می‌ تواند سریع‌ تر مجوز پزشکی خود را از دولت آلمان دریافت کند. با دریافت مجوز پزشکی و یا درخواست مجوز موقت پزشکی، متقاضی می‌ تواند خود را برای کارکردن در آلمان آماده کند، همچنین می‌تواند در کنار کار یا به تحصیل پزشکی در آلمان بپردازد.

بسته به نوع تخصص، ممکن است تحصیلات چندین سال طول بکشد. اما در این مدت پزشک می‌ تواند درآمد هم کسب کند. در آلمان به طرح تحصیل در کنار حرفه‌‌ پزشکی “Facharzt” گفته می‌ شود، در نتیجه‌ این طرح، پزشک عمومی به یک متخصص تبدیل می‌ شود. در این زمینه بهتر است پزشکان به دنبال تحصیل در دانشگاه هایی که رنکینگ بهتری در سطح ملی آلمان یا در سطح جهانی دارند بپردازند.

شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

سطح زبان مورد نیاز معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

در آلمان روابط بین پزشکان و بیماران بر پایه‌‌ احترام و اعتماد است. تشخیص‌ های پزشکی باید به شیوه‌ ای ساده و قابل فهم باشد تا بیمار به ‌راحتی متوجه بیماری و مشکلات جسمی خود شود. بنابراین تسط پزشکان متقاضی به زبان آلمانی ضرورت دارد. از آنجایی که حرفه‌‌ پزشکی در آلمان سازمان‌ دهی شده است، پزشک متقاضی باید ثابت کند که حداقل به سطح متوسط B2 در زبان آلمانی تسلط دارد. با این وجود در برخی از شهرهای آلمان باید به سطح C1 تسلط داشته باشید.

قبل از اینکه مدرک Approbation را دریافت کنید، باید در آزمون زبان آلمانی به‌ نام Fachsprachenprüfung (آزمون کارشناس زبان) شرکت کنید. اگر به زبان آلمانی خیلی کم تسلط دارید، می‌ توانید در برخی از آموزشگاه‌ های زبان، دوره‌ های آموزشی را طی کنید تا بتوانید برای شرکت در این آزمون آماده شوید. لازم است بدانید که آزمون زبان برای رشته‌‌ پزشکی به صورت شفاهی و کتبی برگزار می‌ شود.

میزان دستمزد پزشکان در آلمان

حرفه‌‌ پزشکی در آلمان حقوق و دستمزد بالایی دارد و پزشکان این کشور دستمزد خوبی دریافت می‌ کنند، اما حقوق و دستمزد همه‌ آن‌ها یکسان نیست. تجربه‌‌ پزشکی و منطقه‌ ای که پزشک باید در آنجا کار کند، 2 عامل اساسی در تعیین حقوق و دستمزد او هستند. بطور کلی میانگین حقوق و دستمزد در آلمان برای پزشکان سالانه بین 65000€ تا 80000€ (یورو) است. از این میزان، حداقل حقوق برای دستیار پزشک و حداکثر حقوق برای متخصصان پرداخت می‌ شود.

میزان دستمزدی که در بیمارستان‌ ها برای پزشکان پرداخت می‌ شود، بر اساس سوابق کاری آن‌ها است. بطوری که هر سال حقوق‌ ‌آن‌ها افزایش می یابد. پزشکان فوق تخصص بیش‌ ترین درآمد را در بین سایر همکاران خود دریافت می‌ کنند. متوسط دستمزد‌ ‌آن‌ها 278000€ (یورو) در سال است. البته فراموش نکنید هر چه دستمزد یک پزشک بیشتر می‌ شود، سطح انتظارات هم از او بالاتر می‌ رود. پزشکان متخصص در آلمان حجم کاری بالا و مسئولیت‌ های زیادی دارند. سطح درآمد ماهانه پزشکان عمومی در آلمان طی سال 2023 در نمودار ذیل نشان داده شده است:

سطح درآمد ماهانه پزشکان عمومی در آلمان

شرایط کار به ‌عنوان یک پزشک خارجی در آلمان

پزشکانی که قصد دارند در آلمان به ‌عنوان یک پزشک خارجی کار کنند، باید درخواست خود را با استناد به مفاد قانونی برای دولت آلمان ارسال کنند.

  • شهروندان اتحادیه‌‌ اروپا، شهروندان سوئیس و نیز شهروندان سایر کشورها در منطقه‌‌ اقتصادی اروپا، براساس یک دستورالعمل مربوط به اتحادیه‌ اروپا (RL2005 /36 /EC)، برای اشتغال در آلمان از حق قانونی برخوردار هستند.
  • بر اساس مقررات، پزشکان خارجی میتوانند برای کار در آلمان، پروانه‌ پزشکی دریافت کنند.

قوانین معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

برای کار در آلمان به عنوان پزشک فرد یا باید مدرک خود را از دانشگاه های این کشور اخذ نموده باشد یا به معادل سازی مدرکی که خارج از دانشگاه های آلمان گرفته، اقدام کند.

قانونشرح
قانون اولپزشک باید مدرک تحصیلی خود را از آلمان دریافت کرده باشد. در این صورت پزشک یک شهروند آلمانی محسوب میشود.
قانون دوممعادل سازی مدرک پزشکی در آلمان باید انجام شود. در صورت لزوم متقاضی باید در یک آزمون حرفه‌ پزشکی نیز شرکت کند.

شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

دولت آلمان برای حصول اطمینان از کیفیت و ایمنی خدمات پزشکی، شرایط و الزامات سخت تری را برای پذیرش پزشک خارجی در نظر گرفته است که عبارتند از:

  • پزشکان متقاضی نباید در حرفه پزشکی مرتکب رفتارهای منفعت طلبانه و غیراخلاقی شده باشند.
  • پزشکان متقاضی باید در حرفه‌ پزشکی یک دوره‌‌ تمرینی را پشت سر بگذارند.
  • تسلط داشتن به زبان آلمانی برای پزشکان متقاضی ضرورت دارد، اما در ایالت‌ های فدرال آلمان سطح مهارت زبان یکسان نیست. با این حال مسلط بودن به سطح B2 برای متقاضیان الزامی‌ است.
  • پزشکان متقاضی باید حداقل 6 سال دوره‌‌ معاینه بالینی را در یک دانشگاه معتبر گذرانده باشند. از این دوره‌ آموزشی، متقاضی باید حداقل 8 ماه و حداکثر 12 ماه را در بیمارستانها یا مراکز درمانی مناسب و در بخش مراقبتهای ویژه طی کرده باشد.
  • همه این الزامات باید به‌صورت مدرکِ مستند به همراه درخواست برای مقام صلاحیتدار مربوطه ارسال شود.

در صورتیکه متقاضیان نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در خصوص معادل سازی مدرک پزشکی خود در آلمان داشته باشند میتوانند از مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایند. لازم به ذکر است هر فردی با توجه به رزومه خود که شامل شرایط سنی، مدرک تحصیلی، سابقه کار، وضعیت تاهل، داشتن یا نداشتن فرزند و غیره، می شود، گزینه های مهاجرتی متفاوتی خواهد داشت به همین دلیل مشورت با کارشناسان این امر پیش از انتخاب مقصد ضروری است.

4/5 - (1 امتیاز)

56 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

  1. شبنم گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دانشجوی پزشکی سال ۶ هستم و معدلم پایینه میخواستم بدونم معدل چقدر در پذیرش آلمان تاثیر داره؟؟
    و سوال دوم این که اگر من تخصصم رو در ایران بگیرم باز هم امکان مهاجرت من به آلمان وجود داره و سختتر یا آسونتر میشه یا فرقی نمیکنه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که برای پذیرش تخصص در آلمان میگید که مهم هست.
      برای معادلسازی اما اهمیتش کمتر خواهد بود.

  2. kimya گفت:

    سلام معادل سازی مدرک پزشکی عمومی تقریبا چقدر زمان میبره و اینکه در طی این زمان فرد باید درآلمان باشه یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید آلمان باشید، حدودا 2 سال طول می کشه.

  3. Sahra گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی پزشکی سال ۵ هستم
    از دانشگاه دولتی قم اما ب صورت مازاد تحصیل میکنم و هزینه پرداخت میکنم
    میخواستم بدونم این موضوع مشکلی در درخواست مهاجرت بنده ندارد ؟
    و سوال بعدی این هست ک معادل سازی ب چ صورت انجام میشه و بعد از گرفتن مدرک عمومی باید چ مدت و در چ دروسی تحصیل رو ادامه داد ؟
    ممنونم از پاسخگوییتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نه برای مهاجرت شما مسئله ای ایجاد نمی شه.
      معادلسازی معمولا به این صورت هست که شما تشریف می برید در یکی از دانشگاه های آلمان و برخی از دروس رو مطالعه می کنید و امتحان می دید

  4. جواد گفت:

    سلام ببخشید من دکتر متخصص گوش و حلق و بینی با دوسال سابقه کار هستم می خواستم بدونم که آیا برای تخصص بنده هم در آلمان پزشک پذیرش میشه؟
    و اینکه آیا برای معادل سازی مدرک همانند انگلیس و آمریکا باید آزمون خاصی شرکت کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط ویزای A17 آلمان رو مطالعه بفرمایید

  5. عباس گفت:

    سلام بنده دانشجوی سال دو پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم می خواستم بدونم بعد از اتمام هفت سال عمومی می تونم همزمان با طرح دوره عمومی برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام کنم؟
    و سوال بعدی اینه که بنده از لحاظ وضعیت مالی خانواده در وضعیت متوسط هستیم و من نگران سرسام آور بودن هزینه ادامه تحصیل در آلمان هستم می خواستم بدونم هزینه در چه حد هستند؟
    و اینکه می تونیم بدون داشتن سابقه کار به عنوان پزشک و فقط با گذارندن طرح می تونم برای ادامه تحصیل آلمان مجوز بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما همین الان هم می تونید اقدام کنید که پزشکی رو در آلمان بخونید.
      باید زبان آلمانی بلد باشید حتما
      هزینه های تحصیل در آلمان تقریبا رایگان هست ولی شما باید اول هر سال در حدود 10500 یورو توی حساب بانکیتون باشه. شما توی آلمان می تونید به صورت نیمه وقت طبق قوانین خاص کار کنید و از این طریق هزینه هاتون رو کاهش بدید.
      اگر تحصیل پزشکی در ایتالیا رو انتخاب کنید قطعا از نظر مالی به نفع شماست.

  6. علی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دانشجو پزشکی هستم دانشگاه ازاد قم مدرک زبان b2 هم دارم میخواستم برای المان اقدام کنم اما نمرات ترم یک ترم 2 و ترم 3 من خیلی پایین شد ایا نمرات علوم پایه یعنی 4 ترم اول دانشگاه برای المان اهمیت داره؟ و اینکه امکان این برای منی که سال دوم پزشکی هستم هست که الان برای مهاجرت اقدام کنم؟ لطفا راجب نمرات راهنمایی کنید و اگر کشوری بهتر از المان هست که نمرات ترم های اول دانشگاه براشون اهمیت نداشته باشه لطفا اعلام کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای تحصیل توی دانشگاه های پزشکی آلمان باید در یکی از دانشگاه های دولتی ایران مشغول به تحصیل باشید. در نظر داشته باشید که برای تحصیل توی کشورهای دیگه شما باید از ابتدا اقدام کنید و معمولا معادلسازی به سادگی انجام نمیشه.

  7. بابک گفت:

    سلام.ببخشید من تصمیم دارم ایتالیا پزشکی بخونم.چون باتوجه به اینکه۲۳ سالم هست شرایط سنی آلمان ندارم.ولی معدل دیپلمم ۱۹.۹۰ هست.می خواستم برای تخصص به آلمان برم.درسته قوانین ممکنه تا۶ سال دیگه تغییر کنه ولی می خواستم بپرسم چون داخل اتحادیه اروپا تحصیل می کنم بازم معادل سازی داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر برای تحصیل پزشکی در ایتالیا اقدام کنید، می تونید برای تخصص به آلمان برید

  8. Niki amini گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی سال ۶ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام هستم با معدل ۱۷،۵ و در حال گرفتن مدرک زبان آلمانی هستم . قصد ادامه تحصیل در رشته تخصص انکولوژی در آلمان رو دارم . بجز ریز نمرات و مدرک زبان دیگه چه مدارکی لازم هست؟ امکانش هست وثیقه بذارم و بعد برگشتن طرحم رو بگذرونم؟ و اینکه باید بجز زبان آلمانی ازمون خاصی رو بدم برای پذیرش؟
    و من پروفسوری که نیاز به دستیار داشته باشه برای تخصص نمیشناسم چطور میتونم پذیرش بگیرم؟ موسسه شما امکان برقراری این ارتباط رو برای گرفتن پذیرش داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه می کنم مقالات تحصیل رشته آنکولوژی در آلمان و همچنین شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان رو به انضام ویزای A17 آلمان رو مطالعه کنید.

  9. mahshid گفت:

    سلام من دانشجوی پزشکی هستم و دوست دارم در آلمان تخصص بخونم ،دانشگاهم اچ پلاس هست ولی رشته ام تو لیست نیست میتونم برای آلمان اقدام کنم یا چون رشتم اچ پلاس نداره نمیشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه اقدام کرد مشکلی نداره دانشگاه اج پلاس و مدارک خودتون رو میفرستیم آلمان تایید کنن

  10. bahar-77 گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی سال 4 پزشکی هستم
    برنامم اینه که بعد از تموم شدن پزشکی عمومی از ایران برم
    بنظرتون از الان لازمه که اقدامی انجام بدم؟
    وسوال بعدی اینکه بعد از تموم شدن عمومی میتونم تو ایران طرح رو نرم و برای مهاجرت و رزیدنت شدن تو المان یا یه کشور دیگه اقدام کنم؟ یا باید طرحم رو برم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کشور آلمان مهم ترین کارس که در حال حاضر میتونید انجام بدید بحث زبانه که اون رو تقویت کنید
      و باقی شرایط رو میتونید در سال آخر پزشکی انجام بدید

  11. علی گفت:

    سلام من دانشجوی سال سوم پزشکی هستم. غیر از مدرک زبان آلمانی برای گرفتن بورسیه تحصیلی در آلمان باید چیکار کنم؟ آیا لزوما برای بورسیه تحصیلی باید مدرک دکترای عمومی پزشکی در ایران را داشته باشم؟ آیا دانشجو پزشکی بودن بنده در ایران امتیازی برای گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان خواهد داشت ؟ و سوال پایانی اینکه آیا یک پزشک عمومی در ایران برای ادامه تحصیلات در آلمان باید از دوره کارشناسی تحصیلات خود را ادامه بدهد یا خیر..
    ممنون میشم به سوالات پاسخ بدید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگانه و اگر در این زمینه مدرک زبان آلمانی بگیرید امکانپذیر خواهد بود
      اما در نظر دااشته باشید که بررای شما خیلی مقدور نیست چون شرایط سنی شما به این نمیخوره مگر اینکه پزشکی رو بخونید تا بتونید برای تخصص اقدام کنید
      در غیر اینصورت راهکار متفاوتی نیاز دارید
      برای اطلاع بیشتر دراین زمینه با ما تماس بگیرید

  12. حامد گفت:

    سلام.من به فعالیت های آزمایشگاهی خیلی علاقه دارم و پزشک عمومی هستم.آیا برای کار در آزمایشگاه در آمریکا usmle اجباریه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله به عنوان پزشک نیاز به شرکت در آزمون usmle خواهید داشت

  13. نوشین گفت:

    سلام
    خسته نباشید پزشک عمومی 34 ساله هستم تا ب2 خوندم ولی مدرک نگرفتم
    میخواستم بدونم فقط جهت هاسپیتاتسیون میتونم جهت ویزا بدون مدرک زبان درخواست ویزا بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای درخواست ویزا نیاز به مدرک زبان نیست و زمانی که وقت سفارتتون رسید باید مدرک زبان رو هم ارائه بدید

  14. نوری گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم که ریز نمرات هفت سال پزشکی خیلی مهمه واسه پذیرش؟ یعنی باید خیلی خوب باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالتون مبهمه میخواین پذیرش چه چیزی رو بگیرید؟ برای تخصص میقرمایید یا برای کار؟ در هر دو صورت میتونید اقدام کنید و نمره خیلی اهمیت نداره
      لطفا رزومه تون رو دقیق تر بفرمائید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم

  15. یگانه گفت:

    سلام خسته نباشید من معدل دیپلمم اصلا خوب نبود ولی دانشجوی سال دوم دندانپزشکی هستم آیا من مشکلی برای معادل سازی دارم؟؟ بخاطر معدلم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بطور کلی خیر مشکلی نیست اگر منظورتون معادلسازی برای بعد از اخذ مدرک تحصیلیه

  16. صبا گفت:

    سلام.وقت بخیر.دانشجوی پزشکی دانشگاه اصفهان هستم و لیسانس شیمی هم دارم.کدوم کشور از نظر درآمد و انجام کار تحقیقاتی مناسب تر هست و اینکه درصورت پذیرش حدودا چقدر هزینه لازمه؟ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار پزشکی در آلمان یا هر کشور دیگه ای باید مدارکتون معادلسازی بشه که آلمان کشور مناسبی برای کادر درمان ایرانی محسوب میشه

  17. ارش گفت:

    سلام من پزشک‌متخصص هستم کدوم کشور بدون داستن مدرک زبان اجازه اقامت می دهند

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر درست متوجه شده باشم کشور دانمارک کشور خوبیه
      اما سوال شما خیلی کلی و مبهمه ابتدا رزومه تون رو بفرمایید تا راهنماییتون کنم

  18. مینا گفت:

    سلام
    من چشم پزشک هستم از دانشگاه شهید بهشتی
    آیا مدرک من به راحتی برای آلمان معادل سازی میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله مدرک شما قابل معادلسازیی برای کشور المان هست
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  19. علی گفت:

    سلام دانشجوی مقطع دکتری حرفه‌ای علوم پزشکی اصفهان هستم.
    پس از دریافت مدرک پزشکی عمومی از این دانشگاه و گذراندن طرح برای مهاجرت تحصیلی و کاری به آلمان، آیا این مدرک معتبر هست؟و معادل سازی آن چقدر زمان میبره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله معتبره و میشه برای کار در آلمان اقدام کرد
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  20. مهناز گفت:

    سلام دختر من در دانشگاه دولتی پزشکی تفلیسTSMU دندون پزشکی میخونه آیا برای کار ومهاجرت بعد از فارغ التحصیلی به آلمان مشگلی نخواهد داشت ومدرکش معادل سازی میشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی بعد از فارغ التحصیلی درخواست بدن و مدارکشون رو برای آلمان ارزشیابی کنن

  21. رزا گفت:

    سلام من۲۹سالمه وپزشک عمومیم و مدرک زبانم b2 هست اما ساپشتوانه مالی لازم رو ندارم برای مهاجرت به المان تحصیلی مناسبتر است یا کاری

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل برای هردو ابتدا باید مدارکتون معادلسازی بشه و طبیعیه که اگر کاری اقدام کنید از نظر مالی براتون بهتر خواهد بود

  22. حسینی گفت:

    سلام من متخصص پاتولوژی از دانشکده پزشکی شهید بهشتی هستم و سابقه گذراندن دو سال طرح تخصص و یکسال کار در تهران را دارم آیا مدرک من در آلمان معتبر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله مدرک شما در آلمان معتبره و ما براتون در روند اخذ ویزا اون رو معادلسازی میکنیم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  23. فردیس رحمانیان گفت:

    سلام و عرض ادب ، من ۵۰ سالم هست و پزشک عمومی هستم . آیا میتوانم برای ویزای کار آلمان اقدام کنم ؟ آیا برای این اقدام محدودیت سنی وجود دارد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در خصوص رشته هایی چون پزشکی محدودیت سنی وجود نداره. در این خصوص مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه فرمائید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  24. کر گفت:

    سلام
    من و همسرم دانشجوی سال ۵ پزشکی هستیم
    میتونین راهنمایی کنین که ما الان به جز یادگیری زبان چه کاری انجام دهیم.
    ایا لازمه الان کاری انجام بشه ثبت نامی چیزی….
    و کی اقدام کنیم برای رفتن؟
    طرح رو حتما باید بریم اینجا یا راهی هست که سریع رفت
    میخوام اونجا رزیدنت شم و همونجا بمونم
    ممنون میشم جواب بدین

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما زبان بخونید و وقت سفارت بگیرید

    2. فاطمه گفت:

      سلام ممنون از مقاله خوبتون
      من ۱۸ سالمه امسال میخوام کنکور بدم و هنوز دیپلممو نگرفتم
      شرط معدل دیپلم لازمه برای ویزای تحصیلی المان؟؟
      و اینکه اگه من از دندانپزشکی قبول شم و بعد تحصیل و سابقه کار تو ایران میتونم برم المان و به عنوان دندانپزشک مشغول به کارشم؟؟

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        معدل دیپلم تاثیرگذاره
        بله در حال حاضر امکانپذیره اما برای چند سال آینده مشخص نیست که این ویزا وجود داشته باشه یا نه
        لطفا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان

        1. Kian گفت:

          سلام من روسیه دندونپزشکی میخونم
          ریزنمرات دیپلمم خوب نیست ، ولی پیش دانشگاهیم خوبه
          ایا مدرکم معادل سازی میشه ؟ اصلا دیپلم و پیش لازم میشه ؟
          ممنون

          1. داوری گفت:

            سلام و درود
            در چه دانشگاهی خوندید؟ بطور کلی امکانپذیره لطفا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه کنید

  25. sara گفت:

    سلام آيا ميشه تو كنكور ايران پزشكي قبول شده باشي و چند ترمم ايران پزشكي خونده باشي بعد وسه ادامه از المان پذيرش بگيري؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آا مدرک زبا آلمانی دارید؟

      1. sdf گفت:

        یعنی مدرک زبان داشته باشیم میشه ؟

        1. ف.فرجی گفت:

          بله نیازه که داشته باشید اگر مقاله تا آخر بخونید توضیح داده شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *