ویترین

معتبرترین پاسپورت دنیا

معتبرترین پاسپورت دنیا

یکی از سوالاتی که اکثر متقاضیان مهاجرت در سر دارند و بدنبال پاسخ آن می باشند این است که معتبرترین پاسپورت دنیا متعلق به کدام کشور است؟ سیستم های مختلفی برای ارزش گذاری معتبرترین پاسپورت دنیا وجود دارد و یکی از سرشناس ترین آن ها سیستم هنلِی است. این رده بندی بر اساس اعتبار و امکان سفر آزادانه به سایر کشورهای جهان طراحی شده است و 199 کشور جهان را مورد ارزیابی قرار داده است. در سال 2005 برای اولین بار بر اساس این سیستم، جدول رده بندی با ارزش ترین پاسپورت های جهان طراحی شد و آخرین بار در 2023 به روز رسانی شد.

بسیاری از افراد تلاش می کنند تا از طریق مهاجرت علاوه بر دریافت اجازه اقامت موقت و بالطبع سپس اقامت دائم در کشور مقصد، پس از گذراندن مدتی پاسپورت آن کشور را نیز بدست آورند تا بتوانند با آزادی بیشتری به کشورهای مختلف جهان سفر کنند و بعضا امکان اشتال به مشال دولتی و پست های مهم و دارای حساسیت بیشتر امنیتی را نیز به دست آورند. ارزش هر پاسپورت وابسته به تعداد کشورهایی است که دارنده پاسپورت می تواند به کمک آن بدون نیاز به ویزا به کشورهای دیگر سفر کند که در اصل دال بر اعتبار آن ملیت در نزد سایر ملیت های دیگر و میزان مقبولیت جامعه جهانی است. در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است، معتبر ترین پاسپورت دنیا را معرفی خواهیم کرد.

رده بندی معتبرترین پاسپورت دنیا 2023

بر اساس رده بندی هنلی هر گاه یک پاسپورت به شهروند یک کشور اجازه دهد به کشور دیگری بدون نیاز به ویزا مهاجرت کند، 1 امتیاز دریافت خواهد کرد و هرگاه این اتفاق رخ ندهد امتیاز در نظر گرفته شده 0 است. در صورتی که متقاضی مهاجرت از طریق ویزای اینترنتی نیز موفق به مهاجرت شود، باز هم امتیازی به پاسپورت تعلق نخواهد گرفت. جدول زیر بر اساس ارزش پاسپورت هر کشور در سال 2023 تنظیم شده است و نشان می دهد که ژاپن و سنگاپور معتبرترین پاسپورت دنیا و افغانستان نیز ضعیف ترین پاسپورت دنیا را در اختیار دارند.

رتبهنام کشورامتیاز
1امارات متحده عربی181
2سوئد، آلمان، فنلاند، لوگزامبورگ، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، هلند، اتریش، سوئیس، کره جنوبی174
3دانمارک، بلژیک، پرتغال، نروژ، لهستان، انگلیس، ایرلند، نیوزلند، آمریکا173
4چک، یونان، لتونی، کجارستانف ژاپن، کانادا، استرالیا172
5سنگاپور، مالتا، اسلواکی171

رده بندی معتبرترین پاسپورت دنیا

معتبرترین پاسپورت دنیا با تولد

برخی از کشورهای جهان از قانون خاک تبعیت می کنند. این بدان معناست که هر کودکی که در خاک این کشور متولد می شود، توانایی خواهد داشت تا تابعیت این کشور را بدست آورد. درصد قابل توجهی از این کشورها در قاره آمریکا قرار دارند. در لیست زیر، اسم کشورهایی که از قانون خاک تابعیت می کنند ارائه شده است.

  • آمریکا
  • کانادا
  • شیلی
  • باربادوس
  • مکزیک
  • اروگوئه
  • سنت کیتس و نویس
  • آنتیگوئه و باربودا، کاستاریکا و ترینیداد و توباگو
  • سنت وینسنت و گرنادین ها
  • برزیل

در صورتی که کودکی در کشورهای فوق متولد شود، پاسپورت آن را بدست خواهد آورد. به دلیل آنکه نیاز به سرپرست رسمی خواهد داشت، به والدین او نیز اجازه اقامت داده می شود. پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص، والدین کودک نیز توانایی خواهند داشت تا پاسپورت کشور یاد شده را بدست آورند. در کشورهای اروپایی شرایط به گونه ای است که مهاجران در صورت اخذ اقامت اروپا قادر خواهد بود در یک بازه زمانی 4 تا 12 ساله، پاسپورت کشور محل اقامت خود را برای بدست آورند.

سایر ارزش گذاری معتبرترین پاسپورت دنیا

رده بندی های مختلف دیگری نیز وجود دارد که بر اساس شاخص های خود، رده بندی دیگری را ارائه کرده اند که با آنچه در بخش های قبل ارائه شده است تفاوت هایی دارد. به گزارش اطلس، کشور امارات معتبر ترین پاسپورت دنیا را در اختیار دارد، آلمان دومین کشور مطرح شده در این لیست است. کشورهای دانمارک، سوئد، فنلاند، سنگاپور، لوکزامبورگ، فرانسه، ایتالیا، هلند، اسپانیا، نروژ، کره جنوبی و آمریکا مشترکا به عنوان سومین پاسپورت معتبر جهان شناخته می شوند.

به گزارش پاسپورت ایندکس نیز امارات متحده عربی برترین پاسپورت جهان را دراختیار دارد. فنلاند، لوکزامبورگ و اسپانیا در جایگاه دوم قرار دارند و کشورهای دانمارک، ایتالیا، آلمان، هلند، اتریش، پرتغال، سوئیس، ژاپن، ایرلند، کره جنوبی و آمریکا نیز سومین پاسپورت معتبر جهان را در اختیار دارند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش هستیم تا برترین شرایط ممکن مهاجرتی را به موکلین خود پیشنهاد کنیم. در صورتی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف جهان را دارید، می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرموده یا به صورت حضوری به موسسه مراجعه فرمایید.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *