ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه های بلاروس

معرفی دانشگاه های بلاروس

در این نوشتار به طور جامع به معرفی دانشگاه های بلاروس می پردازیم که دانشجویان با هر رشته تحصیلی بتوانند برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. شما بنا به نوع برنامه تحصیلی نیازمند شرایط و مدارکی هستید که با مشورت وکلا می توانید برای دریافت پذیرش و ویزا اقدام نمائید. پیشنهاد می گردد قبل از هر اقدامی با وکلا و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید. خوشبختانه با توجه به گستردگی فعالیت موسسه، ما شما را برای مهاجرت به هر کشوری می توانیم راهنمائی کنیم.

  • بلاروس برای ادامه تحصیل چگونه مقصدی است؟
  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در بلاروس چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های بلاروس چقدر است؟
  • آیا دانشجویان از حق کار در کشور بلاروس برخوردارند؟
  • فرآیند اخذ ویزای تحصیلی بلاروس به جه صورتی است؟
  • هزینه رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی بلاروس چقدر است؟

دانشگاه های بلاروس

امروزه دانشگاه دولتی بلاروس بهترین دانشگاه بلاروس برای دانشجویان بین ‌المللی است که تقریباً 30000 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. هر کشوری یک موسسه آموزشی فنی پیشرو دارد و برای بلاروس، دانشگاه فنی ملی بلاروس در مینسک است. از سال 1920، این دانشگاه برتر در بلاروس متخصصانی را پرورش می دهد که به توسعه اقتصاد ملی بلاروس کمک می کنند. دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس یک مجتمع علمی و علمی در مینسک است که دانشجویانی را در زمینه ‌های مخابرات، الکترونیک رادیویی و علوم کامپیوتر آموزش می ‌دهد. دانشگاه دولتی یانکا کوپالا گرودنو یک مجتمع دانشگاهی در گرودنو، بلاروس است و بزرگترین موسسه آموزش عالی منطقه ای در این کشور است. دانشگاه پزشکی دولتی گرودنو قدیمی ‌ترین دانشکده پزشکی در بلاروس است که امروزه، دانشگاه مدرن در پزشکی و روان ‌شناسی پزشکی تخصص دارد که آن‌ها را به 6 دانشکده تقسیم کرده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های بلاروس

ابتداء از دلایل تحصیل در بلاروس می گوییم که اغلب دانشجویان خارجی بلاروس را به خاطر هزینه تحصیلی پایین و نیز فرآیند آسان پذیرش به عنوان مقصد تحصیلی خودشان انتخاب می کنند. اما آنها بایستی به این نکته مهم نیز توجه کنند که بلاروس از نظر کیفیت آموزش عالی جزء یکی از برترین نظام های آموزشی در شرق اروپا نیز محسوب می شود.

نظام آموزش عالی در این کشور نیز از 3 سطح زیر تشکیل می شود:

مقطع تحصیلیمدت زمانفرم تحصیل
لیسانس3 تا 4 سالتمام وقت
فوق لیسانس1 تا 2 سالتمام وقت
دکترا

معمولا متوسط شهریه سالیانه دانشجویان در دانشگاه های بلاروس (تمامی مقاطع تحصیلی) نیز در حدود $2500 (دلار) می باشد. منتها دانشجویان رشته های خاص مثل پزشکی، حقوق و IT نیازمند پرداخت شهریه بیشتری هستند. ضمنا هزینه زندگی ماهیانه در بلاروس برای هر دانشجو بین $200 تا $300 (دلار) متغیر است. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین بودجه دانشجویان صرف خرید از بازارها با 34% می شود:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در بلاروس

و نکته مهم دیگر اینکه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس نیازی به ارائه مدرک زبان IELTS و یا TOEFL نیست و همچنین از دانشجویان متقاضی نیز هیچ گونه آزمون ورودی گرفته نمی شود.

شرایط دریافت ویزا برای تحصیل در دانشگاه های بلاروس

کلیه دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در یکی از دانشگاه های بلاروس هستند علاوه بر اخذ نامه پذیرش از دانشگاه بلاروسی همچنین نیازمند دریافت ویزای دانشجویی این کشور نیز هستند. ویزایی که از نوع ویزاهای کوتاه مدت یا تایپ C بوده و دارندگان آن پس از ورود به کشور بلاروس (نهایتا در عرض 5 روز کاری) ملزم به ثبت نام خودشان و اخذ مجوز اقامتی بلاروس هستند.

برای درخواست این ویزا نیز ارائه مدارک زیر به آفیسر سفارت بلاروس امری الزامی است:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • فرم درخواست تکمیلی و امضاء شده به زبان روسی
  • عکس پاسپورتی
  • رسید واریز هزینه ویزای تحصیلی بلاروس (هزینه غیر قابل برگشت)
  • بیمه سلامت
  • گواهی سلامت
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی

هزینه رسیدگی و صدور ویزای دانشجویی بلاروس

ناگفته نماند که دانشجویان بعد از مراجعه به سفارت بلاروس، تعیین وقت مصاحبه و در ادامه ارائه مدارک لازم بایستی حتما در مرحله انجام مصاحبه Interview در وقت مقرر حاضر شوند. و نکته آخر هم اینکه کل مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان نیز معمولا تا 5 روز کاری طول می کشد.

دوره های آموزشی 2023 در معرفی دانشگاه های بلاروس

دوره های کارآموزی تحت نظر 600 پزشک از سراسر استان ها و مناطق بلاروس انجام می شود. دوره های تخصصی 38 عدد می باشد و حدود 82 دانشجوی دکتری به صورت تمام وقت یا نیمه وقت تحصیل می کند و نیز 85 دانشجو برای دفاع از رساله های علمی خود جهت دریافت دکترای علمی آماده می شوند. ظرفیت پذیرش این دانشگاه هر سال 30 نفر دانشجوی بلاروسی و 30 نفر دانشجوی خارجی می باشد. در سال 2023 دانشگاه علوم پزشکی بلاروس به عنوان سازمان دهنده اصلی دو برنامه فنی وعلمی در سطح ملی با عنوان ” دندانپزشکی و جراحی فک و صورت “ و نیز فنون تشخیص درمان بیماری ها می باشد.

در ساختار این دانشگاه برجسته ترین کلینیک های حرفه ای زیست شناسی و بیولوژیکی وجود دارد. لابراتوار مرکز تحقیقاتی با واحدهای مختلف انستیتوی علمی و پژوهشی وزارت بهداشت و درمان بلاروس همواره همکاری نزدیک و متقابل داشته است. سازمان ها و مؤسسات بین المللی چون سازمان جهانی بهداشت، سازمان جهانی محیط زیست، مجتمع بین المللی آموزش عالی پزشکی و دارو سازی مراکز پزشکی اروپا، اتحادیه بین المللی بهداشت آمریکا، دانشگاه غربی کانادا، جامعه پزشکی بلاروس از جمله سازمان هایی هستند که با این مرکز در تقابل و همکاری دائمی بوده اند.

تحصیل پزشکی در معرفی دانشگاه های بلاروس

در حال حاضر ریاست این دانشگاه بعهده پروفسور پاول ایوانوویچ بسپالچوک است و در این دانشگاه بیش از 5000 دانشجوی داخلی و خارجی در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پزشکی اطفال، بهداشت عمومی، پزشکی ارتش و کلیه تخصص های پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل میباشند که حدود 200 نفر از این دانشجویان ایرانی می باشند.

از این دانشگاه تا به امروز حدود 400 دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل شده اند که اکثر آنها در ایران و یا سایر نقاط جهان مشغول به کار پزشکی شده اند. لازم به تذکر است که 18 انستیتوی علمی تحقیقاتی علوم پزشکی این کشور زیر مجموعه دانشگاه پزشکی بلاروس هستند و دانشگاه در بیش از ده بیمارستان کلینیکی شهر دارای شعبه های علمی است. این دانشگاه همچنین دارای روابط وسیع بین المللی با دانشگاه های کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، یونان، ژاپن، استرالیا و ایران است و کادر علمی دانشگاه حدود 1700 استاد مشغول به کار هستند که 700 نفر آنها دارای مدرک دکترای علوم می باشند.

دانشگاه فنی ملی بلاروس BNTU در معرفی دانشگاه های بلاروس

این دانشگاه در سال 1920 تاسیس گردیده و اکنون یکی از بزرگترین مراکز علمی و پژوهشی و تربیت کادر فنی کشور بلاروس محسوب می شود. بیش از پنجاه هزار نفر دانشجوی داخلی و خارجی بصورت تمام وقت یا نیمه وقت و دوره های تکمیلی و تخصصی در هفتاد و دو رشته مشغول به کسب علم در این دانشگاه می باشند. این دانشگاه دارای کادر علمی مجرب با دانش و متعهد و علاقه مند به آموزش می باشد که حدود 1800 نفر آنها دارای مدرک پروفسورا هستند. این دانشگاه با بیش از 64 موسسه علمی فنی و تحقیقاتی جهان قرارداد تبادل استاد و دانشجو دارد، از سال 1964 از کشورهای مختلف جهان دانشجو پذیرفته که هم اکنون بیش از 20000 فارغ التحصیلان این دانشگاه در 100 کشور جهان در پست های دولتی و خصوصی مشغول بکار می باشند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه به نام آقای “ژوزف آلفیورف” در سال 2000 موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک گردید. این دانشگاه دارای 15 دانشکده به شرح ذیل می باشد:دانشکده ماشین آلات کشاورزی، دانشکده معماری، دانشکده مهندسی، دانشکده ساخت ماشین آلات صنعتی، دانشکده مکانیک و فن آوری، دانشکده صنعت، دانشکده راه و ساختمان، دانشکده تکنولوژی اطلاعات، دانشکده مدیریت، بازرگانی و بازاریابی، دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دانشکده حمل و نقل، دانشکده تولید و ساخت انرژی، دانشکده انرژی.

دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس BGMU

این دانشگاه در تاریخ 30 اکتبر 1921 و برای نخستین بار دانشکده پزشکی دولتی بلاروس ایجاد شد. پس از گذشت 4 سال نخستین پزشکان از این دانشکده فارغ التحصیل شدند. در سال 1950 شالوده دانشگاه علوم پزشکی بلاروس استوار گردید و به همین ترتیب در سالهای 1960 دانشکده دندانپزشکی و 1964 دانشکده های پزشکی اطفال و بهداشت بنا شد. نهایتاً در سال 1987 دانشکده پزشکی دانشجویان خارجی گشایش یافت و همچنین در سال 1995 دانشکده پزشکی نظامی به دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس به عنوان دانشگاهی پیشتاز در علوم پزشکی جمهوری بلاروس شناخته شده است.

هم اکنون در این دانشگاه بیش از 900 استاد مشغول به کار هستند که بیش از 60% آنها در سطح بالا (فوق تخصص، کاندیداهای احراز دکتری عالی) می باشد. در حال حاضر اعضاء فعال دانشگاه در 14 انستیتوی تحقیقاتی و پژوهشی، 2 مرکز تجربی، 4 مؤسسه آموزش عالی و انستیتوی آموزش تکمیلی پزشکان تحت نظر وزارت بهداشت و درمان جمهوری بلاروس مشغول به فعالیت می باشند.بیش از 4000 دانشجو در شش دانشکده این دانشگاه به تحصیل علوم پزشکی می پردازند.

دانشگاه BNTU در معرفی دانشگاه های بلاروس

این دانشگاه 109 گروه درسی مختلف، 5 دفتر تخصصی تولیدی، واحد تحقیقات علمی شامل 46 لابراتوار تخصصی، یک انیستیتوی بین المللی آموزش مکاتبه ای، 3 انستیتوی عالی با 6 شعبه جهت تربیت متخصص در این دانشگاه مشغول فعالیت می باشند. در حال حاضر، در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه 130 دانشجو بصورت تمام وقت و 40 دانشجو به صورت نیم وقت در حال آموزش دارد.

قریب به 1600 نفر اساتید برجسته که بیش از 50% آنها دارای درجات عالی علمی می باشند در این دانشگاه مشغول به تدریس می باشند. بیش از 50% متخصصین صنعتی کشور بلاروس در زمینه های ساخت ماشین آلات، حمل و نقل، متالوژی، راه و ساختمان و معماری در سطح بین المللی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه های معروف بلاروس عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی علو پزشکی بلاروس BGMU
  • دانشگاه فنی ملی دولتی بلاروس BNTU
  • دانشگاه ملی دولتی بلاروس BGU
  • دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس BGEU
  • دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس
  • دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس BGAU
  • دانشگاه دولتی ورزش و توریسم بلاروس
  • دانشگاه دولتی مهندسی شیمی و مواد BSU
  • دانشگاه دولتی زبانشناسی مینسک

دانشگاه ملی بلاروس BGU

دانشگاه دولتی بلاروس (ب.گ.او) یک دانشگاه دولتی و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور بلاروس می باشد که در هشتم آبان ماه سال 1330 هجری شمسی (مطابق با 30 اکتبر 1921 میلادی) تأسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه یکی از مجتمع های بزرگ علمی و آموزشی است که دارای 17 دانشکده و همچنین انستیتو و سازمان های تکنولوژی، انستیتوی مدیریت فن آوری، انستیتوی الهیات و کالج های حقوقی می باشد. بعلاوه در ساختار این دانشگاه 3 انستیتوی تحقیقات علمی، 5 مرکز تحقیقاتی ملی، 14 موسسه علمی – صنعتی قرار گرفته اند. در این دانشگاه، بیش از 8500 نفر مشغول به فعالیت می باشند که در میان آنها 3000 استاد، 4 دانشمند، 12 نفر عضو آکادمی علوم بلاروس، تقریباً 400 دکتر، 1600 دانشیار قرار دارند. بیش از 24000 دانشجو در 57 رشته مختلف و بیش از 200 متخصص مشغول به تحصیل می باشند.

دانشگاه BNTU در معرفی دانشگاه های بلاروس

دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس BGEU

در راستای معرفی دانشگاه های بلاروس می توان به دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس (نار خوز) که در سال 1312 خورشیدی و 1933 میلادی تاسیس شده است، اشاره داشت. این دانشگاه یکی از دانشگاه های بزرگ بلاروس است که در زمینه اقتصاد، مدیریت و حقوق به تربیت متخصص می پردازد. فارغ التحصیلان این دانشگاه در تمامی بخشهای اقتصادی این کشور و خارج از کشور به کار مشغول هستند. در سال 2005 دستاوردهای علمی تحقیقی این دانشگاه در نمایشگاه های مختلف در هانوور، سئول، بیروت، یوهانسبورگ، آنکارا، ورشو و نیز در برخی از شهرهای روسیه به معرض بازدید عموم گزارده شد. در نمایشگاه های بین المللی برگزار شده در کشورهایی مانند روسیه، لیتوانی، لهستان، این دانشگاه موفق به کسب 21 مدال و 11 دیپلم افتخار و تقدیر نامه جهت تولید و معرفی دستاوردهای علمی – صنعتی عالی شده است.

دانشگاه های همکار دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس

این دانشگاه دارای توافقنامه همکاری با بیش از 90 دانشگاه معتبر دارد. دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس شامل دانشکده های ذیل می باشد:

  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده حسابداری و اقتصاد
  • دانشکده امور بانکی
  • دانشکده روابط اقتصاد بین الملل
  • دانشکده اقتصاد بازرگانی و مدیریت
  • دانشکده بازاریابی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده زبان های خارجی

بعلاوه دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس دارای مرکز آموزشی “توریسم” و مرکز آموزشی “مدیریت و بازرگانی” ، مرکز ویژه “مشاوره بازرگانی” و مرکز آموزشی “علوم پیش دانشگاهی” و مرکز تخصصی “علوم روانشناسی و آموزش “ می باشد. دانشگاه مذکور همچنین از یک مرکز تحقیقاتی و مرکز چاپ و ارتباطات بهره مند است. کتابخانه این دانشگاه یکی از بهترین و مجهز ترین کتابخانه های این کشور می باشد. دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس دارای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. فارغ التحصیلان می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع “پیش دکترا” (آسپیرانت) بصورت تمام وقت یا نیمه وقت و سپس در مقطع “دکترای تخصصی” شرکت نمایند.بیش از 25000 دانشجو به همراه 1200 عضو کادر آموزشی که 47% آنها دارای درجات عالی علمی می باشند، مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس

این دانشگاه در سال 1964 تاسیس شد و اکنون با کادر علمی مجرب در سطح جهانی و مجهز به ابزارهای تکنولوژی روز در 28 رشته و 44 تخصص تا به امروز بیش از 45000 مهندس و 745 نفر پروفسور و 70 دکترای علوم تحویل بخش صنعت داده است. از سال 1968 بیش از 70000 از فارغ التحصیلان این دانشگاه در بخش های دولتی و خصوصی کشورهای اروپائی و آمریکا مشغول به کار شده اند و همچنین با اکثر دانشگاههای مطرح جهان رابطه علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد

دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس BGAU

دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس از دانشگاه های پر اهمیت و مطرح در بلاروس می باشد که پس از گذشت 50 سال در حال حاضر به آموزش و تربیت 30000 نفر متخصص با کیفیت و سطح علمی بالا پرداخته است. این دانشگاه از هفت دانشکده تشکیل شده و دارای 37 کرسی علمی است. دانشکده ها عبارتند ازدانشکده مکانیک کشاورزی، دانشکده خدمات و فنون سرویس دهی، دانشکده انرژی – کشاورزی، دانشکده مدیریت و سازمان دهی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده پیش دانشگاهی (ورودی) برای فارغ التحصیلان دبیرستان ها.

در این دانشگاه تربیت متخصص در 8 رشته و 12 تخصص به شرح زیر انجام می گیرد: تامین پروسه فنی ماشین آلات، پروژه های فنی ماشین آلات کشاورزی (ابزار آلات کشاورزی جهت پرورش نباتات)، فنون عملیات کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، تعمیر و نگهداری ماشین آلات و ابزار کشاورزی، سازماندهی و فناوری سرویس دهی منابع و تامین انرژی ماشین آلات کشاورزی (برقی کردن ماشین آلات، خود کاری سازی و پروسه های فنی نصب ماشین آلات و ابزار کشاورزی، مدیریت و امنیت انرژی در کشاورزی، تامین انرژی الکتریکی، حرارتی)، فناوری مواد، اقتصاد و مدیریت بنگاههای اقتصادی، مدیریت اطلاعات.

اعضای علمی دانشگاه فنی مهندسی بلاروس

از این دانشگاه 516 استاد که 489 نفر آنها عضو دائمی دانشگاه می باشند مشغول به کار هستند. در این دانشگاه 43 نفر دکترای علمی، 198 نفر کاندیدای دکترا، 2 نفر آکادمیسین، 34 نفر پروفسور و 156 نفر دانشیار وجود دارد. اساتید دانشگاه بطور مدام در حال پژوهش و دانش افزایی بوده که مسلماً موجب پیشرفت کیفیت سطح علمی و تدریس در این دانشگاه می باشد. کتابخانه دانشگاه فنی مهندسی کشاورزی نقش مهمی را در تامین اطلاعات و نیاز دانشجویان دارد. هم اکنون 5 سالن مطالعه با ظرفیت 360 نفر در این دانشگاه وجود دارد که به لحاظ اطلاع رسانی، این دانشگاه دارای یک شبکه محلی اینترنت فعال با سرعتی بالا است.

همچنین دارای 14 اتاق کامپیوتر است. در مجموع دانشگاه دارای 8 خوابگاه با ظرفیت 3170 تخت می باشد.در سراسر سالهای 2001 تا 2005 میلادی بیش از 40 طرح علمی تحقیقی این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و موفق به دریافت دیپلم افتخار شده اند.در نمایشگاه بین المللی ” بلاگرو ” که در سالها 2000 الی 2004 دیپلم های افتخار به دانشگاه اعطا شد بعلاوه به 6 طرح ابتکاری دانشگاه دیپلم درجه یک اهدا گردیده است.

حال جهت اطلاع عزیزانی که تمایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند، در ذیل نکاتی در رابطه با مراحل اخذ پذیرش و سایر نکات مهم ارائه می گردد. بدیهی است درصورت هرگونه تغییر در رابطه با مقررات مربوطه، مقررات جدید مورد نظر خواهد بود. همچنین شما می توانید برای آگاهی کامل از مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از بلاروس به مقاله مربوطه مراجعه نمائید.

گزینه های تامین هزینه تحصیلی در بلاروس

با وجود اینکه هزینه تحصیل در کشور بلاروس چندان هم بالا نیست ولی دانشجویان خارجی در این کشور نیز می توانند با استفاده از گزینه هایی مثل بورس های تحصیلی و نیز انجام کار دانشجویی بخشی از مخارج تحصیلی خودشان را تامین بکنند. در واقع بورس تحصیلی بلاروس به اغلب دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی البته با اثبات برتری های تحصیلی تعلق می گیرد.

از جمله این بورسیه ها در سال تحصیلی 2022- 2023 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

عنوان بورسیهمتقاضیانمبلغ بورسیه
Visegard Scholarshipدانشجویان فوق لیسانسشهریه کامل تا 4 ترم تحصیلی
+ Erasmusدانشجویان تمامی مقاطع تحصیلیشهریه کامل به جز 3 تا 12 ماه
DAAD Bilateral Exchange of Academicsپست داکماهیانه بین €2000 الی €2150 (یورو) تا حداکثر 3 ماه
سیستم تخفیف دانشگاه دولتی یانکا کوپالا گرودنوسال اول تحصیل لیسانس در دانشگاه دولتی یانکا کوپالا گرودنوتخفیف $250 الی $450 (دلاری)

بالاخره گزینه دوم برای تامین مالی تحصیل در بلاروس، انجام کار دانشجوئی است. طبق قوانین کشور بلاروسی نیز دانشجویان خارجی هم مثل همتایان بلاروسی خود می توانند بدون نیتز به مجوز کاری در این کشور کار بکنند. منتها به شرطی که آنها شرایط زیر را مدنظر قرار دهند:

شرایط تامین هزینه در بلاروس

اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس

جهت اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس مراحل زیر باید توسط شخص متقاضی انجام پذیرد.

  • ترجمه‌ آخرین مدرک تحصیلی بهمراه ریز نمرات آنها در ایران. تذکر: در مورد دانشجویانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم متوسطه می‌باشد لازم به ذکر است که دیپلم سوم دبیرستان ایران جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های بلاروس مورد قبول وزارت علوم بلاروس کافی می‌باشد، در ضمن دانشگاه های بلاروس برای پذیرش دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه آزمون ورودی ندارد ولی همه دانشجویان خارجی و حتی دانشجویان بلاروسی پس از گذراندن یکسال دوره پیش دانشگاهی به زبان روسی و یا به زبان انگلیسی باید در آزمون ورودی شرکت نمایند و تنها پس از قبولی در این آزمون می توانند در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. خاطر نشان می گردد دروس امتحانی شامل شیمی و بیولوژی می شود.
  • ترجمه صفحه اول پاسپورت به زبان روسی در دارالترجمه رسمی. تذکر: دانشجویانی که مشمول نظام وظیفه هستند و دوره سربازی را نگذرانده اند، برای گرفتن گذرنامه (پاسپورت) باید به اداره نظام وظیفه مراجعه کنند و با دادن وثیقه نسبت به دریافت گذرنامه اقدام نمایند. اولین سال تحصیلی شما در بلاروس به گذران دوره‌ پیش دانشگاهی به زبان روسی یا به زبان انگلیسی (بدلخواه شما) اختصاص خواهد داشت که اصطلاحا “پادفک” نامیده می‌شود.

برای مهاجرت تحصیلی به بلاروس می توانید از وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز یاری بگیرید.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل در دانشگاه های بلاروس

و حالا به طرح سوالات در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه های بلاروس 2023 میرسیم:

  • آیا برای پذیرش از دانشگاه های بلاروس نیازی به ارائه مدرک زبان است؟ خیر، فقط دانشجویان ثبت نامی در این دانشگاه ها بایستی دوره پادفک (آموزش زبان روسی) را در سال اول طی کنند.
  • ویزای تحصیلی بلاروس چه نوع ویزایی است؟ ویزایی که از نوع ویزاهای کوتاه مدت یا تایپ C بوده و دارندگان آن پس از ورود به کشور بلاروس (نهایتا در عرض 5 روز کاری) ملزم به ثبت نام خودشان و اخذ مجوز اقامتی بلاروس هستند.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی بلاروس چقدر است؟ EUR 60 (یورو)
  • آپشن های تامین مالی برای تحصیل در بلاروس چیست؟ از جمله این آپشن ها می توان به اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های بلاروس و نیز
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *