ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه آریزونا

معرفی دانشگاه آریزونا

برای تحصیل در دانشگاه آریزونای آمریکا در وهله اول بایستی به معرفی دانشگاه آریزونا پرداخت و در خصوص این دانشگاه اطلاعات کسب کرد. چرا که دانشگاه های مختلفی در کشور آمریکا وجود دارد که از لحاظ علمی و کیفیت آموزشی هر کدام در سطوح مختلفی قرار دارند. بنابراین دانشجویان و متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که قبل از هر اقدامی، اطلاعات لازم در مورد دانشگاه انتخابی خود را به دست آورده و کلیه جوانب را بررسی نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را به منظور معرفی دانشگاه آریزونا تنظیم نموده و به رشته تحریر در آورده است تا در این راستا اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

معرفی دانشگاه آریزونا در آمریکا

دانشگاه آریزونا (Arizona state university) جزو بزرگ ترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا به شمار می رود که در سال 1885 میلادی به تاسیس رسید. این دانشگاه هیچ گونه محدودیتی در نوآوری در راستای بهبود زندگی ندارد. دانشگاه آریزونا قبل از تشکیل ایالت آریزونا، در زمین پهناوری تاسیس گردید. تعداد 2 دانشکده در این دانشگاه مشغول فعالیت آموزشی هستند که دانشجویان آن به طور کاملا 100% مبتکر در اشتغال زایی هستند.

همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود طبق رنکینگ معتبر QS در سال 2024، دانشگاه آریزونا در جایگاه 285- ام جهانی قرار دارد:

معرفی دانشگاه آریزونا در آمریکا

تجهیزات و متعلقات دانشگاه آریزونا

دانشگاه آریزونا برای آموزش در زمینه تحقیقات، فرهنگ سرخ پوستان بومی آمریکا و تاریخ تجهیزات بسیار قوی دارد. این دانشگاه در زمینه دارای موزه ایالتی آریزوناست که در داخل همین دانشگاه جای گرفته است. همچنین تجهیزاتی که برای رشته نجوم در این دانشگاه وجود دارد، شامل رصدخانه رادیویی آریزونا، تلسکوپ ال بی تی، آزمایشگاه مطالعات ماه و سیارات و تلسکوپ ام ام تی می شود. این دانشگاه در میان دانشجویان ایرانی نیز طرفداران خاص خود را دارد.

آمار دانشجویان در معرفی دانشگاه آریزونا

آمارهای به دست آمده نشان می دهد که تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی که در حال حاضر مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند، به صورت ذیل می باشد:

  • تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل: 43625 نفر
  • دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی: 34072 نفر
  • تعداد دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: 7946 نفر
  • دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع دکترا: 3539 نفر

فهرست دانشکده ها در معرفی دانشگاه آریزونا

در معرفی دانشگاه آریزونا قصد داریم اشاره ای به دانشکده های این دانشگاه داشته باشیم که فهرست و اسامی آنها در ذیل آورده شده است:

  • دانشکده کشاورزی و علوم زندگی
  • دانشکده معماری، برنامه ریزی و معماری
  • آموزش
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنر
  • علوم انسانی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • علوم نوری
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم
  • علوم رفتاری و اجتماعی
  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده مدیریت
  • تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده افتخارات
  • دانشکده حقوق جیمز راجر
  • بهداشت عمومی
  • دانشکده توسعه

از مهم ترین اطلاعاتی که در معرفی دانشگاه آریزونا وجود دارد، رشته های تحصیلی است که در این دانشگاه ارائه می گردد. اسامی این رشته آنها عبارتند از حسابداری، علوم حیوانات، معماری، ریاضیات کاربردی، مردم شناسی، بیوشیمی، ستاره شناسی، مهندسی عمران، MBA، مشاوره، مهندسی کامپیوتر، اقتصاد و غیره.

فهرست دانشکده ها در معرفی دانشگاه آریزونا

کمک هزینه تحصیل در دانشگاه آریزونا در 2024

باید گفت که کمک هزینه ها و بورسیه تحصیلی در آمریکا از جمله مواردی است که در معرفی دانشگاه آریزونا می خواهیم به آن بپردازیم. کمک هزینه های این دانشگاه در صورتی به دانشجویان ارائه می گردد که دارای سوابق تحصیلی عالی بوده یا در حین تحصیل به مدارج بالایی راه یابند. به عبارت دیگر کمک هزینه های تحصیلی بر اساس اولویت شایستگی دانشجویان به آنان اعطا می گردد. مبالغ این بورسیه ها در سال 2024 معادل 2000$ الی 10000$ (دلار آمریکا) در هر سال در نظر گرفته شده است. هر سال در اول فوریه درخواست های متقاضیان بورسیه تحصیلی بررسی می گردد و اولویت با دانشجویانی است که زودتر درخواست دهند.

مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی فارغ التحصیل شوند به شرح ذیل می باشد:

  • زمان تحصیل در مقطع کارشناسی: بین 3 الی 4 سال (با توجه به رشته تحصیلی متغیر است)
  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: 2 سال
  • مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا: بین 3 الی 5 سال (با توجه به رشته تحصیلی متغیر است)

کار ضمن تحصیل در آمریکا

اخذ بورسیه های تحصیلی در آمریکا دشوار است و در صورت اخذ بورسیه نیز غالبا نمی توان تمامی هزینه ها را با آن پوشش داد. به همین دلیل است که غالب دانشجویان به فکر کار پاره وقت ضمن تحصیل هستند. البته باید توجه داشت که کار ضمن تحصیل در تمامی کشورها برای دانشجویان بین المللی مجاز نیست. مثلا در آذربایجان اگر دانشجوی خارجی بخواهد ضمن تحصیل مشغول به کار شود باید ابتداا ترک تحصیل کند و سپس برای تبدیل نوع ویزای خود 1000$ (دلار آمریکا) بپردازد. ولی با استفاده از ویزای تحصیلی آمریکا، دانشجویان تا 20 ساعت در هفته اجازه دارند به کار مشغول شوند.

در جدول ذیل سطح درآمد آن با درآمد حاصل از کار تمام وقت در آمریکا طی سال 2024 مقایسه شده است:

نوع شغلمیانگین درآمد حاصله از 1 ساعت کار به دلار آمریکا
کار نیمه وقت دانشجویی$7 الی 20$
کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی$29.30

هزینه‌های تحصیلی دانشگاه آریزونا

کشور آمریکا یکی از گرانترین گزینه های مهاجرت دانشجویی است. هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی یا دانشجویان غیرمقیم آریزونا مبلغی معادل 39600$ (دلار آمریکا) و برای دانشجویان مقیم آریزونا معادل $13200 (دلار) در سال است. هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان خارجی نیز مبلغی معادل 15000$ (دلار آمریکا)  سالانه، بیمه سلامت معادل 2300$ (دلار آمریکا) و مبلغ ثبت نام برای هر ترم تحصیلی نیز که می بایست از سوی دانشجو پرداخت گردد معادل 390$ (دلار آمریکا) است. کلیه دانشجویان بین المللی می بایست بیمه درمانی داشته باشند. اخیرا دانشجویان از بیمه دانشگاه معاف بوده و در هر ترم تحصیلی پاییزه و بهاره می بایست فرم معافیت از بیمه را تکمیل و ارسال کنند.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی از دانشگاه آریزونا

برای معرفی دانشگاه آریزونا لازم است دانشجویان جهت پذیرش تحصیلی در این دانشگاه مدارک ذیل را تهیه و تحویل نمایند:

  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و تسلط کافی در آن
  • داشتن معدل کتبی حداقل 14
  • کلیه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در آمریکا

چنانچه مدارک دیگری از سوی دانشگاه درخواست گردید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید. این موسسه با ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی بهترین گزینه تحصیل در آمریکا را به شما پیشنهاد می نماید. بنابراین به صورت تلفنی یا مراجعه حضوری با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص معرفی دانشگاه آریزونا

در بخش موخره پاسخ گوی سوالات تخصصی شما خواهیم بود:

  • کمک هزینه تحصیل در دانشگاه آریزونا به چه صورت است؟ باید گفت که کمک هزینه ها و بورسیه تحصیلی در آمریکا از جمله مواردی است که در معرفی دانشگاه آریزونا می خواهیم به آن بپردازیم. کمک هزینه های این دانشگاه در صورتی به دانشجویان ارائه می گردد که دارای سوابق تحصیلی عالی بوده یا در حین تحصیل به مدارج بالایی راه یابند. به عبارت دیگر کمک هزینه های تحصیلی بر اساس اولویت شایستگی دانشجویان به آنان اعطا می گردد. مبالغ این بورسیه ها در سال 2024 معادل 2000$ الی 10000$ (دلار آمریکا) در هر سال در نظر گرفته شده است. هر سال در اول فوریه درخواست های متقاضیان بورسیه تحصیلی بررسی می گردد و اولویت با دانشجویانی است که زودتر درخواست دهند.
  • هزینه‌ های تحصیلی دانشگاه آریزونا چگونه است؟ کشور آمریکا یکی از گرانترین گزینه های مهاجرت دانشجویی است. هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی یا دانشجویان غیرمقیم آریزونا مبلغی معادل 39600$ (دلار آمریکا) و برای دانشجویان مقیم آریزونا معادل $13200 (دلار) در سال است. هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان خارجی نیز مبلغی معادل 15000$ (دلار آمریکا)  سالانه، بیمه سلامت معادل 2300$ (دلار آمریکا) و مبلغ ثبت نام برای هر ترم تحصیلی نیز که می بایست از سوی دانشجو پرداخت گردد معادل 390$ (دلار آمریکا) است. کلیه دانشجویان بین المللی می بایست بیمه درمانی داشته باشند. اخیرا دانشجویان از بیمه دانشگاه معاف بوده و در هر ترم تحصیلی پاییزه و بهاره می بایست فرم معافیت از بیمه را تکمیل و ارسال کنند.
4.9/5 - (8 امتیاز)

6 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه آریزونا

  1. Zohreh گفت:

    سلام من مدرک لیسانس در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه آزاد مشهد دارم و نمره آیلتسم ۷ هست آیا میتوانم برای تحصیل در رشته نجوم در مقطع کارشناسی در دانشگاه آریزونا اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید درخواست خودتون رو ثبت کنید.
      در نظر داشته باشید که اون لیسانسی که الان دارید چندان کاربردی نداره.
      از طرفی باید معدل بالایی در مقطع دیپلم داشته باشید.
      شرایط سنی شما هم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا بسیار مهم هست

  2. ابولفصل گفت:

    سلام هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکیمیلی ارشد چقدره_بعدش این دانشگاه با دانشگاه ایالتی اریزونا فرق میکنه یا هردوشون یکی هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر ابتدا با مشاورین ما در تماس باشید

  3. فاطمه گفت:

    من لیسانس مهندسی نقشه برداری دارم میخواستم در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدم هزینه هر ترم برای من چقدر است؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بسته به رشته شما سن مدرک تحصیلی و مدرک زبان داره با اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *