ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه دلفت هلند

معرفی دانشگاه دلفت هلند

با توجه به تقاضای بالای افراد در خصوص تحصیل در هلند، معرفی دانشگاه دلفت هلند و بررسی شرایط آن کمک بسیاری برای متقاضیان تحصیل می باشد. در این مقاله رتبه دانشگاهی، ویژگی های آموزشی، امکانات تحصیلی، بورسیه تحصیلی، پذیرش دانشجو و مشخصات دیگر بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه فناوری دولتی هلند را به علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در هلند و معرفی دانشگاه دلفت هلند شرح می دهیم. در همین راستا، وکلا و مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره با شما عزیزان در زمینه شرایط مهاجرت و تحصیل در هلند می باشند.

تاریخچه دانشگاه فناوری دلفت هلند

پیشینه دانشگاه فناوری دلفت (واقع در شهر دلفت، هلند) به سال 1842 با پایه گذاری آکادمی رویال (1842- 1864) توسط ویلیام دوم بر می گردد. هدف اصلی از گشایش این دانشگاه آموزش کارکنان شهری برای انجام امور شهرهای هلند بود. این دانشکده به سرعت برنامه آموزش و تحقیق خود را گسترش داد و آکادمی رویال در سال 1964 نخست به عنوان دانشکده پلی تکنیک شروع به کار کرد (1864- 1905) و بعدها در سال 1905 با عنوان انیستیتو فناوری افتتاح شد و بدین ترتیب کلیه حقوق مربوط به دانشگاه را بدست آورد و نهایتا نامش را در سال 1986 به دانشگاه فناوری دلفت تغییر داد.


جایگاه علمی دانشگاه فناوری دلفت هلند

دانشگاه صنعتی دلفت که در دلفت هلند مستقر است یکی از بزرگترین پردیس های دانشگاهی را در جهان داراست که مساحت آن بیش از 161 هکتار و دارای رستوران، پارک، مسیرهای دوچرخه سواری، باغ گیاه شناسی، مرکز رسانه های جدید، شبیه ساز پرواز و آزمایشگاه آیرودینامیک پیشرفته است.دانشگاه دلفت به عنوان پرسابقه ترین دانشگاه هلند در جذب و آموزش دانشجویان در سطح دنیا هم معرف حضور دانشجویان و محققان می باشد. پس فارغ التحصیلان این دانشگاه چه در هلند چه در سایر کشورهای اتحادیه مثل آلمان، سوئیس، اتریش، دانمارک و غیره به راحتی می توانند شغل خوبی پیدا کنند.

رتبه این دانشگاه به شرح ذیل می باشد:

طبقه بندی های بین المللیTU Delft
THE Ranking70
Shanghai Jiao Tong University Ranking211
QS Ranking61
U.S. News Ranking174

برنامه های آموزشی دانشگاه فناوری دلفت هلند

دانشگاه دلفت یک دانشگاه فناوری با اعتبار جهانی پیشگام می باشد. این دانشگاه با داشتن 8 دانشکده و انیستیتوهای تحقیقاتی متعدد پذیرای بیش از 19000 دانشجو (لیسانس و تحصیلات تکمیلی) می باشد. این دانشگاه برنامه های مختلف آموزشی برای مقاطع مختلف تحصیلی دارد. دانشگاه فناوری دلفت همه ساله در مقاطع زیر دانشجو می پذیرد. شرایط و نحوه پذیرش دانشجو هم توسط دانشگاه اعلام می شود، که در مطالب زیر به آن می پردازیم.

رشته های دانشگاه دلفت هلند در مقطع کارشناسی

کلیه رشته هایی که در مقطع لیسانس ساپورت می شوند عبارتند از: مهندسی هوافضا، علوم زمین کاربردی، ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، معماری، مهندسی عمران، فناوری کلینیکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی طراحی صنعتی، فناوری و علوم زیست، فناوری دریایی، مهندسی مکانیک، علوم و فناوری مولکولی، نانوبیولوژی، مهندسی سیستم ها، آنالیزسیاست و مدیریت.

رشته های دانشگاه دلفت هلند در مقطع کارشناسی ارشد

برخی از رشته های مقطع فوق لیسانس دانشگاه عبارتند از: هوافضا، معماری، زیست فناوری، مهندسی فرایند، بیوشیمی و شیمی، مهندسی عمران، منابع زمین، جغرافیا، انرژی، محیط زیست، مهندسی طراحی صنعتی، فناوری اطلاعات، مواد، ریاضیات، مکانیک، پزشکی و زیست پزشکی، فیزیک، آموزش دبیری، فناوری، سیاست و مدیریت و حمل و نقل، زیرساخت و لجستیک.

"</p

معرفی دانشگاه دلفت هلند در مقطع PhD

دانشگاه فناوری دلفت، دامنه ای از رشته های تحقیقاتی را برای مقطع دکترا دارد که در 8 دانشکده گسترده شده است. دانشگاه دلفت کاندیدهای دکترا را آماده و آموزش می دهد تا به محققان با مهارت بالا، مستقل و پیشرو و متخصصان ماهری تبدیل شوند. آموزش دکترا در این دانشگاه گروه- محور است. اساتید راهنمای این دانشگاه برای راهنمایی و هدایت تحصیلی دانشجویان دکترا با آموزش و فعالیت های پژوهشی کاملا کارآزموده و مجرب هستند.

برنامه های آموزشی دکترا نسبت به نیازهای آموزشیتان اختیاری است. این مقطع طوری طراحی شده است که تا دانشجو ابهامات شخصی و حرفه ایش را درک کند. برنامه دکترا دانشگاه فناوری دلفت شامل پژوهش و آموزش دکترا (DE) می باشد. برنامه DE یک بخش لاینفکی از آمادگی برای دکترا و دوره های بالاتر است. این برنامه توسعه کیفیت علمی را به همراه تخصص مورد نیاز برای مهارت های بین شخصی تضمین و ارتقا می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب پذیرش تحصیلی در هلند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

شرایط و نیازمندی های پذیرش دانشگاه دلفت هلند

در خصوص معرفی دانشگاه دلفت هلند لازم است نیازمندی های پذیرش را بررسی نمائیم. برنامه های مقاطع به تحصیلات قبلیتان و برنامه لیسانس انتخابیتان بستگی دارد. مدارک پذیرش مورد نیاز عبارتند از: کپی تایید شده از دانشنامه اصلی، مدرک مهارت زبان IELTS یا TOEFL، یا رزومه مفصل مکتوب به زبان انگلیسی (CV)، فتوکپی از صفحات پاسپورتتان و کپی از مجوز اقامت درصورت درخواست. توجه کنید که یک دانشنامه خارجی دسترسی به دانشگاه فناوری دلفت را می دهد اگر با دانشنامه VWO معادل باشد. اگر شما دانشجویی از کشورهای غیر اتحادیه اروپایی هستید، شما برای تحصیل در هلند به مجوز اقامت نیاز دارید. اینکه شما برای ورود به هلند به ویزای MVV نیاز دارید یا خیر، به تابعیتتان بستگی دارد. تمامی دانشجویان دانشگاه فناوری دلفت با تابعیت کشورهای غیر از اتحادیه اروپا جهت تحصیل در هلند به مجوز اقامت هلندی نیازمندند.

شهریه ها برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه دلفت هلند

در مقاله معرفی دانشگاه دلفت هلند باید خاطر نشان کرد که شهریه های زیر مخصوص دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می باشد و تنها برای دانشجویانی به کار می رود که در دانشگاه فناوری دلفت هلند شروع به تحصیل کرده اند:

  • برنامه های کارشناسی 10000€ (یورو) در سال
  • برنامه های کارشناسی ارشد 15000€ (یورو) در سال

معرفی بورسیه های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند هلند

در دانشگاه فناوری دلفت در نظر دارد که با استعدادترین دانشجویان دنیا را به کلاس های بین المللی جذب کند. به همین دلیل، این دانشگاه برنامه های بورسیه تحصیلی متعددی را مخصوصا برای اعطا به دانشجویان خارجی با استعداد و با انگیزه به عنوان فرصتی برای ادامه تحصیل در دانشگاه فناوری دلفت طراحی کرده است. برای درخواست بورسیه تحصیلی در دانشگاه دلفت، شما باید که نخست به یک برنامه کارشناسی ارشد درخواست داده و پذیرفته شوید. در صورتی که شما بخواهید برای اخذ بورسیه در طی فرایند درخواست برنامه کارشناسی ارشد واجد شرایط شوید، شما بایستی که قبل از سررسید موعد بورسیه تحصیلی درخواست ارشدتان را تحویل بدهید.

برخی از بورسیه های پیشنهادی به دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه فناوری دلفت عبارتند از Justs & Louis van Effen ،Sub-Sahra Africa و Holland. نگارش حاضر با عنوان معرفی دانشگاه دلفت هلند حاصل کار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در هلند با موسسه ما در تماس باشید.

سوالات پرتکرار درباره معرفی دانشگاه دلفت هلند

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به پاسخ پرسش های زیر توجه فرمائید:

  • رشته های دانشگاه دلفت هلند در مقطع کارشناسی کدام اند؟ کلیه رشته هایی که در مقطع لیسانس ساپورت می شوند عبارتند از: مهندسی هوافضا، علوم زمین کاربردی، ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، معماری، مهندسی عمران، فناوری کلینیکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی طراحی صنعتی، فناوری و علوم زیست، فناوری دریایی، مهندسی مکانیک، علوم و فناوری مولکولی، نانوبیولوژی، مهندسی سیستم ها، آنالیزسیاست و مدیریت.
  • رشته های دانشگاه دلفت هلند در مقطع کارشناسی ارشد کدام اند؟ برخی از رشته های مقطع فوق لیسانس دانشگاه عبارتند از: هوافضا، معماری، زیست فناوری، مهندسی فرایند، بیوشیمی و شیمی، مهندسی عمران، منابع زمین، جغرافیا، انرژی، محیط زیست، مهندسی طراحی صنعتی، فناوری اطلاعات، مواد، ریاضیات، مکانیک، پزشکی و زیست پزشکی، فیزیک، آموزش دبیری، فناوری، سیاست و مدیریت و حمل و نقل، زیرساخت و لجستیک.
5/5 - (44 امتیاز)

28 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه دلفت هلند

  1. طلایی پور گفت:

    با تحصیل در هلند امکان کار کردن در ایران یا کشورهای دیگر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله دانشگاه های هلند اکثرا در دسته دانشگاه های الف وزارت علوم قرار دارند

  2. Yzf گفت:

    ایا در دانشگاه دلفت هلند امکان تحصیل رشته پزشکی برای دانشجویان ایرانی وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله این فرصت هم برای شما هست

  3. Amir گفت:

    آیا امکان اخذ اقامت از طریق تحصیل در هلند هم وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل به شما امکان اقامت رو نمی ده و شما باید بتونید بعد از تحصیل خودتون توی این کشور کار کنید تا این امکان رو داشته باشید

  4. milad گفت:

    سلام . آیا امکان تحصیل در رشته معماری دوره لیسانس در این دانشگاه امکانپذیر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این رشته ارائه میشه

  5. Hamideh گفت:

    بسیار عالی

  6. Hp گفت:

    ممنون بابت مطالب مفیدتون

  7. leilakk گفت:

    سلام. اطلاعات خوبی در اختیار میزارین. متشکرم

  8. ارشاد گفت:

    با توجه به اینکه من یکی از دوستام اونجاست میشه این رو یک نکته ی مثبت رو ویزا در نظر گرفت ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این موضوع نمی تونه در روند مهاجرت شما تاثیرگذار باشه

  9. هانیه گفت:

    ممنون بابت مقالات خوبتون

  10. آرشام گفت:

    دانشگاه خوبیه ولی اگه سوئد ویزا بده

  11. شمشادی گفت:

    با تشکر از معرفی دانشگاه دلفت هلند

  12. amir abbas گفت:

    بابت مطلب مفیدتون در مورد معرفی دانشگاه دلفت هلند تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد دانشگاه حاجت تپه کشور تر کیه هم مطلبب ذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله دانشگاه دانشگاه های دولتی ترکیه رو مطالعه کنید

  13. mohamadali گفت:

    سلام تو این مقاله که برای معرفی دانشگاه دلفت هلند بود ایا برای پذیرش در این دانشگاه باید چه معدلی و کدوم دانشگاه در ایران تحصیل کرده باشید ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید در نظر داشته باشید که این دانشگاه از نظر علمی در جایگاه مناسبی قرار داره و باید معدلتون بالا باشه چون یکی از دانشگاه های رقابتی جهان هست

  14. جمال خالقی گفت:

    دانشگاه دلفت در رنکینگ جهانی چه رتبه ای داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این دانشگاه در اکثر رتبه بندی های جهانی رتبه کمتر از 200 داره

  15. قراری گفت:

    سلام . شرایط و مدارک مهاجرت به هلند از طریق اخذ ویزای تحصیلی چگونه است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما زمانی که پذیرش تحصیلی خودتون رو دریافت کردید این فرصت رو دارید که برای ویزا اقدام کنید و وارد هلند بشید

  16. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب بسیار خوبتون

  17. hiva گفت:

    با سلام و تشکر از مطالب بسیار خوبتون
    من در آغاز میخوام از طریق مهاجرت تحصیلی و دانشگاه دلفت هلند برای مهاجرت اقدام کنم و بعد برای اخذ ویزای کار در این کشور تلاش کنم ایا کار باید مربوط به رشته تحصیلی باشد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید به این نکته هم توجه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *