ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه سملوایز

معرفی دانشگاه سملوایز

در باب معرفی دانشگاه سملوایز در سال 2023 می توان از این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز آموزشی مراقبت های پزشکی و بهداشتی اشاره نمود. در دهه های اخیر در دانشگاه سملوایز آموزش و فعالیت های گسترده ای در برنامه های متنوع پزشکی به صورت عام و دندانپزشکی و داروسازی به صورت خاص نیز ارائه می گردد. دانشگاه سملوایز از سایر دانشگاه های تراز اول علوم پزشکی در جهان و رهبری آموزش علوم پزشکی در اتحادیه اروپا را دارد. در این مقاله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم و دانش خود مفتخر به معرفی دنشگاه سملوایز برای متقاضیان نیز است.

معرفی تاریخچه دانشگاه سملوایز مجارستان

تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1635 میلادی می رسد و به علت وجود پروفسور سملوایز در این دانشگاه، یعنی شخصی که کاشف وایتکس است، نام گذاری شده است. دانشگاه سملوایز مجارستان در برگیرنده کلیه آموزش های جهانی و با سابقه ای به میزان 250 ساله است. سملوایز اولین دانشگاه کشور مجارستان است که در سال 1983 میلادی شروع به تدریس دوره هایی به صورت بین المللی کرده است و توانسته است به زبان آلمانی شروع به آموزش رشته پزشکی نماید.

دانشگاه سملوایز از پرقدمت ترین و هم چنین معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی در سطح قاره اروپا است که در سال 1987 میلادی شروع به آموزش به زبان انگلیسی نموده است. البته ناگفته نماند که این دانشگاه از جمله با سابقه ترین و هم چنین قدیمی ترین دانشگاه پزشکی در مجارستان است. هدف از تاسیس این دانشگاه به راه اندازی پایه تحصیلات عالی و کلیه خدمات مراقبت های بهداشتی است.

معرفی علوم پزشکی دانشگاه سملوایز

سیستم آموزشی حاکم بر این دانشگاه به مانند اکثر دانشگاه های دارای اعتبار سرتاسر دنیا به صورت سالانه و ترمی است. سملوایز موفق شده که کلیه برنامه های آموزشی خود را بر مبنای زبان آلمانی و انگلیسی قرار دهد با این توضیح که بیشتر از 3 دهه از آموزش این زبان ها در دانشگاه های این کشور می گذرد. از گذشته تا کنون این دانشگاه در بر گیرنده یک محیط چند ملیتی بزرگ و بسیار مطلوب بوده است. همواره این دانشگاه موفق به ارائه 3 نوع از برنامه های که مکان برگزاری آن ها خارج از مکان دانشگاه می باشد، شده است. این 3 نوع برنامه عبارتند از:

  • پزشکی کشور آلمان
  • فیزیوتراپی در کشور سوئیس
  • مدیریت بهداشت در کشور اسلواکی

اشخاصی که موفق به پایان رساندن درس خود در این دانشگاه شده باشند، فرصت این را دارند که در بازار کار سرتاسر جهان بسیار موفق عمل کنند و از شانس بیشتری برای موضوع کاریابی برخوردار باشند.

معرفی رشته های تحصیلی دانشگاه سملوایز

از شاخص ترین رشته های تحصیلی موجود در این دانشگاه می توان به رشته های تحصیلی زیر اشاره نمود:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی
  • پرستاری
  • علوم تغذیه
  • تربیت بدنی
  • آموزش مربی گری

معرفی رشته های تحصیلی دانشگاه سملوایز

شهریه دانشگاه سملوایز مجارستان

میزان هزینه برای پرداخت نمودن شهریه های مربوط به این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های موجود در قاره اروپا بسیار مناسب و کم هزینه هستید. وضعیت پرداخت نمودن شهریه این دانشگاه دقیقا مثل دانشگاه کشور ایران است به این صورت که این دانشگاه هم در 2 ترم تحصیلی اقدام به دریافت نمودن شهریه می کند. در این جدول به شهریه رشته های تحصیلی و هزینه ثبت نام نیز پرداخته می شود:

آیتمشهریه و هزینه (دلار آمریکا)
رشته پزشکی$16000
رشته دندانپزشکی$20000
رشته داروسازی$12000
رشته فیزیوتراپی$5900
مابقی رشته ها$6000 الی 7000$
صدور پذیرش$700
ثبت نام$200

شرایط ورود به دانشگاه سملوایز 2023

از اصلی ترین شرایط ورود به دانشگاه سملوایز مجارستان در سال 2023 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. اول: اولین شرط برای ورود به این دانشگاه شرکت درآزمون ورودی دانشگاه های این کشور است. از جمله اصلی ترین منابع این آزمون ورودی دروس زیر هستند:
    • زیست شناسی
    • شیمی
    • زبان انگلیسی
  2. دوم: برای ورود به دانشگاه های این کشور و پس از قبولی در آزمون کتبی این کشور موفقیت در مصاحبه شفاهی دانشگاه های این کشور است و در حالتی که موفق به قبولی در این آزمون نشود اشخاص متقاضی تحصیل نمودن در این دانشگاه شرکت نمودن در یک دوره کالج هستند.. مدت زمان لازم برای سپری نمودن این دوره به میزان 1 سال است.
  3. سوم: سومین شرط برای ورود به دانشگاه های این کشور تحصیل نمودن در مقطع پیش دانشگاهی مختص به آزمون علوم پزشکی است.

موارد لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه سملوایز

در هر 3 این دانشکده ها اخذ پذیرش مستلزم قبولی در آزمون ورودی است. برای بالا بردن شانس قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور، شرکت در دوره های پیش پزشکی مجارستان توصیه می گردد. در کنار کارنامه قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها، افراد باید یکسری مدارک دیگری را نیز در ماه های سپتامبر تا اکتبر هر سال به این دانشگاه ارسال نمایند. این مدارک عبارت هستند از:

  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی معتبر با توجه به زبان تدریس دوره
  • CV شامل موفقیت های تحصیلی پیشین فرد
  • مدرک دال بر داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی

فارغ التحصیلی دانشگاه سملوایز

این دانشگاه یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم است. برترین دانشگاه های این کشور، در رنک جهانی QS، از رتبه 550 تا 700 برخوردارند. از سایر دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم عبارتند از:

  • Semmelweis Medical Uniersity (دانشگاه علوم پزشکی سملوایز در بوداپست)
  • Szeged Medical Univesrity (دانشگاه آلبرت سنت جورجی در شهر سگد)
  • Pecs Medical Univesrity (دانشگاه علوم پزشکی پچ در شهر پچ)
  • Debrecen Medical Univesrity (دانشگاه علوم پزشکی دبرسن در شهر دبرسن)

امروزه درصد زیادی از افراد تمایل به تحصیل پزشکی در مجارستان را دارند و این موضوع توانسته میزان درخواست پذیرش از این دانشگاه با توجه به مورد تائید بودن وزارت بهداشت و علوم را ارتقا دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی اشخاص متقاضی در باب تحصیل در اقصی نقاط دنیا است. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی از سایر نکته های مثبت تحصیل در مجارستان می باشد که سالانه مورد قیاس با تحصیل پزشکی در کشورهای انگلیسی زبان نیز قرار می گیرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *