ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

معرفی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

دانشگاه لیوبلیانا از برترین دانشگاه های اسلوونی محسوب می شود و معرفی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی به متقاضیان تحصیل در این کشور کمک می نماید. تحصیل در دانشگاه های کشور اسلوونی اگرچه یک عمل رایج نیست اما می توان برای بسیاری یک گزینه مناسب باشد. همان گونه که می دانید، هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان، شرایط ویژه خود را دارد. از همین رو با ما همراه باشید تا شما را با شرایط پذیرش در قدیمی ترین دانشگاه اسلوونی آشنا کنیم. دانشگاه لیوبلیانا در پایتخت کشور اسلوونی واقع شده است و قدمتی 100 ساله دارد. شما به کمک تحصیل در این دانشگاه می توانید مهاجرت تحصیلی به اسلوونی را تجربه کنید.

معرفی دانشگاه لیوبلیانا و تحصیل در آن

دانشگاه لیوبلیانا در سال 1919 در پایتخت کشور اسلوونی افتتاح شد. در این دانشگاه 23 دانشکده و 3 آکادمی هنر مستقل وجود دارد. این دانشگاه مجهز به 3کتابخانه بزرگ و معتبر است که در فضای دانشگاه و خارج از آن قرار گرفته اند. بودجه سالیانه این دانشگاه در حدول 317 میلیون یورو قلمداد می شود. در این دانشگاه 38762 دانشجو مشغول به تحصیل بوده که 2476 نفر از آن ها دانشجویان بین المللی هستند. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، 1330 دانشجوی از این دانشگاه برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه های دیگر فرستاده شدند، همچنین 2026 دانشجو برای فرصت مطالعاتی توسط این دانشگاه پذیرش شده اند.

رتبه علمی در معرفی دانشگاه لیوبلیانا

یکی از راه های سنجش قدرت علمی یک دانشگاه، رتبه بین المللی آن دانشگاه است. موسسات مختلفی در جهان وجود دارند که بر اساس معیارهای مشخص ارزش هر دانشگاه را ارزیابی می کنند. در نمودار ذیل جایگاه بین المللی این دانشگاه بررسی شده است:

جایگاه بین المللی دانشگاه لیوبلیانا

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه لیوبلیانا

دانشجویان که به زبان انگلیسی تسلط دارند، قادر خواهند بود تا تحصیلات خود را در این دانشگاه ادامه دهند. این دانشگاه امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی را فراهم کرده است. بیش تر رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی مربوط به آموزش زبان انگلیسی است، همچنین رشته های زمین شناسی و مهندسی مواد در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. در مقطع کارشناسی ارشد اما شرایط متفاوت است و 42 دوره به زبان انگلیسی تدریس می شوند، همچنین 21 دوره تحصیلی در مقطع دکترا در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود.

رشته های تحصیلی در معرفی دانشگاه لیوبلیانا

از مواردی که در معرفی دانشگاه لیوبلیانا حتما باید مورد توجه قرار گیرد، رشته های تحصیلی در این دانشگاه است. البته معرفی همه رشته های این دانشگاه از حوصله این مقاله به طور کلی خارج است. 8 گروه عمده تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم:

  • رشته های علوم آموزشی
  • رشته های مردم شناسی و هنر
  • رشته های علوم اجتماعی، حقوق و تجارت
  • رشته ها مربوط به علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و زمین شناسی
  • رشته های گروه مهندسی
  • رشته های کشاورزی
  • رشته های علوم درمانی و بهداشت
  • رشته های علوم خدماتی

دانشجویان با مراجعه به وبسایت این دانشگاه قادر خواهند بود اطلاعات تکمیلی در رابطه رشته های تحصیلی را بدست آورند.

برترین رشته های دانشگاه لیوبلیانا

وبسایت رسمی USnews علاوه بر ارائه رتبه بندی کلی دانشگاه ها، رشته های تحصیلی را نیز رده بندی می کند. برترین رشته تحصیلی در این دانشگاه، رشته علوم کشاورزی است و ضعیف ترین آن نیز رشته مهندسی است. علاقمندان به رشته های ریاضی و فیزیک نیز می توانند در این دانشگاه معتبر تحصیل کنند. در این بخش رشته های مختلف تحصیلی بر اساس گزارش این سایت را ارائه خواهیم کرد:

گروه تحصیلیرتبه بین المللی
کشاورزی116
بیولوژی299
شیمی434
پزشکی344
علوم مهندسی447
محیط زیست382
علم مواد326
ریاضیات125
بیولوژی ملکولی291
فیزیک166
علوم گیاهی و جانورشناسی291
علوم اجتماعی352

رشته های تحصیلی در معرفی دانشگاه لیوبلیانا

هزینه تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا

هزینه های تحصیل یکی دیگر نکاتی است که هنگام معرفی دانشگاه لیوبلیانا باید به آن توجه کرد. هزینه تحصیل در این دانشگاه به رشته تحصیلی و مدت زمان مورد نیاز برای اتمام دوره تحصیل بستگی دارد. برای مثال در مقطع کارشناسی دوره های آموزشی ممکن است 3 تا 5 سال به طول بیانجامد. دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز 1 یا 2 ساله خواهد بود. دوره تحصیل در مقطع دکترا نیز 3 سال به طول خواهد انجامید. به کمک جدول زیر می توانید از هزینه تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا آگاه شوید.

کارشناسی (یورو)کارشناسی ارشد (یورو)دکترا (یورو)
حداقل هزینه سالانه€3000€3000€3000
بیشترین هزینه سالانه€11000€8000€5500
حداقل هزینه کل دوره€9000€4000 (دوره یک ساله)€9000
حداکثر هزینه کل دوره€44000€16000€16500

یکی از راه های کاهش هزینه های تحصیلی، استفاده از بورسیه تحصیلی اسلوونی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه لیوبلیانا

از طرف دانشگاه لیوبلیانا هر ساله، شرایط لازم برای دریافت پذیرش در دانشگاه ارائه می شود. برای پذیرش در این دانشگاه شما به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • گواهی اصلی آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی آخرین مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی یا اسلوونیایی
  • ریز نمرات دو سال آخر دوره دبیرستان
  • یک توضیح مختصر از جانب متقاضی در ارتباط با شرایط تحصیل
  •  گواهی معتبر زبان در سطح B2 زبان اسلوونیایی یا معادل آن به زبان انگلیسی

در این مقاله تمرکز خود را بر معرفی دانشگاه لیوبلیانا در کشور اسلوونی قرار داده ایم. همه دانشجویان خارجی برای تحصیل در کشور اسلوونی نیاز به ویزای تحصیلی این کشور دارند. ویزای تحصیلی کشور اسلوونی تنها در صورتی بدست می آید که دانشجو موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شود. در این مقاله ما شرایط تحصیل در برترین دانشگاه کشور اسلوونی را بررسی کرده ایم. شما می توانید با مطالعه این مقاله از برترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه نیز با خبر شوید. هزینه های تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا نیز به طور حدودی برای شما تشریح شده است.

شما می توانید برای کسب آگاهی کامل از وضعیت هزینه رشته تحصیلی خود به سایت دانشگاه مراجعه کنید. دانشجویان خارجی می توانند به دو زبان اسلوونیایی و انگلیسی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. البته تعداد رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در این دانشگاه بسیار محدود است. شما می توانید برای کسب اطلاع از چگونگی تحصیل در اسلوونی با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *