ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه لیسبون در پرتغال

معرفی دانشگاه لیسبون در پرتغال

تقاضای بالای مهاجرین خارجی برای تحصیل در سال 2022 بر این شد تا ما در این مقاله به معرفی دانشگاه لیسبون در پرتغال برای دانشجویان بپردازیم. پرتغال دارای یکسری ویژگی های خیلی زیبا و جالبی است که دانشجویان بین المللی را وقتی که بخاطر تجربه تحصیلشان به اینجا می آیند، عاشق این کشور می کند. در ضمن، پرتغال یکی از ارزان ترین کشورها در اروپا با هزینه های زندگی پایین محسوب می گردد. وکلا و کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش و تجربه حقوقی و مهاجرتی خود می توانند جزییات کاملی را در این رابطه در اختیار علاقه مندان و متقاضیان قرار دهند.

دانشکده های دانشگاه لیسبون در پرتغال 2022

دانشگاه لیسبون از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های پرتغال و جهان محسوب می شود که اعتبار آن برای همه دانشجویان و اساتید خارجی مشهود است. یکی از راه های اعتبار سنجی دانشگاه های دنیا بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاه ها است. در سال 2022 رتبه دانشگاه لیسبون در طبقه بندی QS 356 می‌باشد. دانشکده هایی که در این دانشگاه وجود دارد شامل:

  • دانشکده معماری
  • دانشکده هنرهای عالی
  • دانشکده علوم
  • دانشگده حقوق
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده حرکت شناسی انسانی
  • دانشکده روانشناسی
  • انیستیتو علوم اجتماعی
  • انیستیتو آموزش
  • انیستیتو جغرافیا و برنامه ریزی فضایی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت
  • انیستیتو فناوری برتر

معرفی دانشگاه لیسبون در پرتغال و اخذ پذیرش

پذیرش دانشجو در دانشگاه لیسبون پرتغال بالا می باشد و همه ساله دانشجویان با استعداد زیادی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی جذب دانشگاه لیسبون می شوند. پذیرش در دانشگاه لیسبون بر مبنای صلاحیت ها وسوابق دانشگاهی می باشد دانشجویان بین المللی که تابعیت پرتغالی یا اروپایی ندارند و قصد درخواست ویزای تحصیلی پرتغال در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس را دارند، می بایست که برای آزمون پذیرش خاص دانشجویان بین المللی ثبت نام کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال

هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی از جمله پارامترهای است که متقاضیان و دانشجویان خارجی برای سفر به پرتغال و تحصیل در آن کشور می بایست مدنظر قرار دهند. با اینکه پرتغال جزو یکی از ارزان ترین کشورها در اروپا بشمار می رود اما هزینه زندگی در مناطق مختلف آن متفاوت است اما متوسط 500€ تا 800€ (یورو) در هر ماه معقول است. هزینه های زندگی دانشجویی عبارتند از تهیه خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل عمومی و غیره. لیسبون در پرتغال بالاترین هزینه های زندگی را نسبت به سایر مناطق پرتغال دارد، کل هزینه زندگی در دانشگاه لیسبون در پرتغال 500€ تا 900€ (یورو) در ماه می باشد.

معرفی دانشگاه لیسبون در پرتغال و اخذ پذیرش

معرفی هزینه های تحصیل در دانشگاه لیسبون در پرتغال

به منظور ثبت نام در هر چرخه تحصیلی (Universidade de Lisboas ULisboa) پرداخت هزینه حضور، موسوم به شهریه تحصیلی می بایست پرداخت شود، این شهریه سالانه توسط شورای عمومی دانشگاه تنظیم و تایید می شود. شهریه در واقع نتیجه و برآیند نهایی است که یک ارزش ثابت مشمول شده مورد تایید یک اداره، برای دانشکده ها مانند، Rector Office- Central Services و در برخی موارد سایر هزینه های را در بر می گیرد.

چیزی که باید به خاط داشت این است که اگر فرد در یک دانشگاه دولتی مثل دانشگاه لیسبون ثبت نام می کند، شهریه به صورت سالانه قابل پرداخت است در حالیکه در اکثر دانشگاه های خصوصی افراد مجبورند که یک بخشی از شهریه را ماهانه پرداخت کنند. اغلب دانشگاه های پرتغالی شهریه های بالاتری را از دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی، منطقه آزاد اروپایی اخذ می کنند مضافا اینکه دانشگاه های دولتی سطح شهریه های خود را تعیین می کنند، که در برخی موارد، بالاتر از حداقل می باشد.

مقاطع تحصیلیهزینه های سالیانه به یورو
برنامه های لیسانس و فوق لیسانس 950€ الی 1250€
برنامه های دکتری2500€ الی 3000€

بنا بر آمار، میانگین شهریه های تحصیلی دانشگاه لیسبون در پرتغال 2500€ (یورو) در سال می باشد.

معرفی بورسیه تحصیلی دانشگاه لیسبون در پرتغال

پرتغال بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی با اعتبار دولتی برای دانشجویان اروپایی و غیراروپایی پیشنهاد می کند، به منظور صلاحیت داری برای اخذ بورسیه تحصیلی، فرد بایستی که به یک دانشگاهی را درخواست دهد که توسط وزارت آموزش پرتغال به رسمیت شناخته می شود. برای اطلاعات کامل تر به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در پرتغال مراجعه نمائید. بورسیه های تحصیلی فراوانی در اختیار دانشجویان در پرتغال قرار دارد، بورسیه تحصیلی دانشگاه لیسبون اغلب متمرکز بر روی دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

روابط بین المللی در معرفی دانشگاه لیسبون در پرتغال

(Universidade de Lisboas ULisboa) در نظر دارد تا قابلیت همکاری بین المللی را برای مداخله و تاثیرگذاری در نواحی بین المللی استراتژیک توسط حفظ تمرکز قوی بر روی کشورهای پرتغالی زبان تقویت کند و بتواند از کاربرد گسترده تر زبان پرتغالی به عنوان نهاد مرجع در تدریس زبان پرتغالی به عنوان یک زبان خارجی بهره مند شود، ایجاد شرکای جدید، ULisboa به دنبال جذب تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی و تقویت همکاری بین المللی توسط انعقاد توافقات برای همکاری آکادمیک با موسسات آموزش عالی در کشورهای مختلف می باشد. شبکه شرکای استراتژیک دانشگاه لیسبون ULisboa نه تنها شامل کشورهای اروپایی بلکه همچنین از آمریکای شمالی، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه می باشد.

با مطالعه مقاله حاضر تحت عنوان معرفی دانشگاه لیسبون در پرتغال، می توان به این نکات پی برد که مهاجرت تحصیلی به پرتغال برای پذیرش از دانشگاه لیسبون و سایر دانشگاه های پرتغال ارزان تر از کشورهای دیگر است و سطح علمی و اعتبار دانشگاه لیسبون برای تحصیل دانشجویان خارجی بسیار مطلوب است. قبل از انجام هر اقدامی و برای آگاهی هر چه بیشتر در خصوص تحصیل در پرتغال، می توانید از وکلا و کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *