ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه های قطر

معرفی دانشگاه های قطر

ما در اینجا با معرفی دانشگاه های قطر سعی بر آن داریم تا دانشجویان را در انتخاب دانشگاهی معتبر برای ادامه تحصیل یاری رسانیم. مراکز تحصیلات عالی بسیاری در قطر وجود دارد. دانشجویان با اخذ اقامت دانشجویی کشور قطر می‌توانند برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور نیز اقدام نمایند.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های قطر چیست؟
  • بهترین دانشگاه های قطر کدام اند؟
  • آیا دانشگاه های قطر شهریه بالایی دارند؟

دانشجویان عزیز می ­توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. ما در این مقاله سعی داریم به معرفی دانشگاه های قطر بپردازیم از علاقمندان به این موضوع دعوت می­ شود تا مطالب را تا پایان مطالعه فرمایند.

دانشگاه های قطر

دانشگاه قطر شامل 9 بخش دانشگاهی متمایز است: کالج ‌های هنر و علوم، تجارت و اقتصاد، آموزش، مهندسی، حقوق، داروسازی، شریعت و مطالعات اسلامی، پزشکی و علوم بهداشتی. عربی زبان انتخابی برای کسانی است که به دنبال آموزش در زمینه آموزش، علوم اجتماعی و هنر هستند. با این حال، انگلیسی زبان آموزش برای دانشجویانی است که به دنبال مشاغل تجاری یا مهندسی هستند. دانشگاه قطر به ارائه آموزش با کیفیت بالا و ارتقای تعالی دانشگاهی از طریق تحقیق و نوآوری اختصاص دارد.

معرفی دانشگاه های قطر 2024

علاوه بر دانشگاه فوق در قطر شعبه های بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز وجود دارد که دانشجویان می ‌توانند از کیفیت ‌های آموزشی برابر با دانشگاه‌ های آمریکایی و اروپایی بهره­ مند گردند. تدریس در دانشگاه‌ های قطر به دو زبان انگلیسی و عربی امکان‌ پذیر می باشد. از جمله مهمترین مراکز تحصیلات عالی در قطر آکادمی قطر، مدرسه مهندسین قطر، کالج شمال جزیره و مدارس تجاری اروپایی را می­توان نام برد. تحصیل در مراکز آموزشی قطر به‌ صورت رایگان نیست و دانشجویان بایستی برای تحصیل در این مراکز شهریه پرداخت نمایند.

در قطر 2024 دانشگاه‌ های بسیاری وجود دارد که اکثر این دانشگاه‌ ها در مناطق شمالی این کشور واقع گردیده اند. هم اکنون دانشگاه‌ های دولتی این کشور میزبان 16000 دانشجو می ­باشد. تدریس در رشته های علوم طبیعی، مهندسی و تجارت در این دانشگاه‌ ها به زبان انگلیسی و در رشته های هنر، آموزش و علوم اجتماعی به زبان عربی ارائه می­ گردد. این دانشگاه ها دارای دانشکده های حقوق، علوم اسلامی، تجارت و اقتصاد، مهندسی و داروسازی نیز می باشند. تمامی این دانشکده های از امکانات آموزشی مناسبی برخوردار می­ باشند.

درخواست جهت پذیرش در دانشگاه‌ های قطر

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های قطر را دارند باید در ابتدا نسبت به شرایط ورود و مدارک لازم برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود در قطر را از طریق وب سایت های دانشگاه های این کشور مطالعه نموده و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایند. سپس درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. امکان ارسال درخواست پذیرش تحصیلی به دانشگاه های قطر به صورت آنلاین نیز برای دانشجویان بین المللی و محلی این کشور وجود دارد. قوانین پذیرش دانشجویان در دانشگاه های قطر با یکدیگر متفاوت است بگونه ای که دانشجویان برای ورود به دانشگاه قطر که از جمله دانشگاه های دولتی این کشور است بایستی دارای اقامت دانشجویی قطر را اخذ نموده باشند.

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور قطر می­ بایست تمامی شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور را کسب نموده باشند. در سال 2001 میلادی دانشگاه های قطر توانستند برنامه کامل طراحی VCU را دریافت نمایند. به دانشجویانی که دوره های آموزشی برنامه فوق را با موفقیت سپری نمایند، مدرک کارشناسی اعطا خواهد شد. برنامه آموزشی VCU متشکل از دروس و منابع آموزشی دانشگاه ویرجینیای مشترک المنافع و دانشکده هنر در قطر می­باشد. ما در ادامه به معرفی دانشگاه های قطر خواهیم پرداخت.

دانشگاه پزشکی ویل کرنل در قطر

این دانشگاه در سال 2002 میلادی در قطر تأسیس گردید که بخشی از دانشگاه کرنل در نیویورک به شمار می­رود. در معرفی دانشگاه های قطر می­توان گفت این دانشگاه در زمینه های آموزش پزشکی با اداره ملی بهداشت و مراقبت های بهداشتی تحقیقاتی در قطر نیز همکاری های گسترده ای دارد.

دانشگاه کارنگی ملون در معرفی دانشگاه های قطر

دانشگاه TAMU در قطر

این دانشگاه نیز همانند دانشگاه کرنل بخشی از دانشگاه تگزاس در آمریکا است که یکی از برترین کالج های مهندسی در قطر محسوب می­گردد. در این دانشگاه دوره های کارشناسی تمام وقت را در تمامی رشته های مهندسی برق، شیمی، مکانیک و نفت را به دانشجویان ارائه می ­نماید. اساتیدی که در هیئت علمی این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند متشکل از 15 کشور جهان می باشند.

دانشگاه کارنگی ملون در معرفی دانشگاه های قطر

در معرفی دانشگاه های قطر باید بگوییم در سال 2004 دانشگاه کرانگی ملون قطر که یکی از پردیس های دانشگاه کارنگی ملون پیتسبورگ در پنسیلوانیا می­باشد، تأسیس گردید. این دانشگاه رشته های مدیریت کسب و کار، سیستم های اطلاعاتی و علوم رایانه را در مقطع کارشناسی به صورت تمام وقت ارائه می­نماید. دانشجویان زیادی سالانه درخواست پذیرش خود را به این دانشگاه ارسال می­نمایند. مدارک اعطایی به دانشجویان در این دانشگاه همانند مدارک اعطا شده به دانشجویان دانشگاه واشنگتن می­باشد.

دانشکده پرستاری در معرفی دانشگاه های قطر

این دانشکده پردیسی از دانشگاه کالگری در شهر آلبرتا کانادا می­باشد که در سال 2007 در قطر افتتاح گردید. این دانشگاه برنامه های کارشناسی پرستاری را به صورت منظم به دانشجویان ارائه می­نماید. همچنین این دانشگاه برنامه هایی را در مقاطع بالاتر برای دانشجویان در نظر گرفته است. از جمله رشته های ارائه شده در این دانشگاه فن آوری سلامت محیطی، سلامت عمومی، ایمنی و بازرسی مواد غذایی، رادیوگرافی پزشکی، متخصص پزشکی، داروسازی و درمان تنفسی را به دانشجویان ارائه می­نماید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی قطر

دانشجویانی که قصد تحصیل در قطر را دارند باید ابتدا ویزای توریستی قطر را دارند اخذ نمایند و پس از ورود به کشور قطر نسبت به اخذ اقامت قطر از طریق تحصیل اقدام نمایند. ناگفته نماند دانشجویانی که از کشورهای خلیجی همانند عربستان، کویت، عمان و امارات متحده عربی به این کشور سفر می ­نمایند، نیازی به اخذ ویزای قطر ندارند. دانشجویانی که دوره های آموزشی آنها در این کشور بیش از یک ماه طول بکشد، ملزم به اخذ ویزای تحصیلی قطر می­ باشند. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی قطر می بایست مدارک زیر را به اداره مربوطه در این کشور ارائه نمایند:

  • مدارک هویتی دانشجو اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی
  • ارائه مدارک عدم سوءسابقه کیفری
  • مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای هزینه زندگی در قطر اثبات می ­نماید.

کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره پاسخگو و راهنمای دانشجویان در زمینه معرفی دانشگاه های قطر هستند که می توانید از طریق تماس تلفنی اقدام فرمایید.

سوالات متداول در باب دانشگاه های قطر

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب دانشگاه های قطر می باشیم:

قوانین پذیرش دانشگاه های قطر چیست؟ قوانین پذیرش دانشجویان در دانشگاه های قطر با یکدیگر متفاوت است بگونه ای که دانشجویان برای ورود به دانشگاه قطر که از جمله دانشگاه های دولتی این کشور است بایستی دارای اقامت دانشجویی قطر را اخذ نموده باشند. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور قطر می­ بایست تمامی شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور را کسب نموده باشند. در سال 2001 میلادی دانشگاه های قطر توانستند برنامه کامل طراحی VCU را دریافت نمایند. به دانشجویانی که دوره های آموزشی برنامه فوق را با موفقیت سپری نمایند، مدرک کارشناسی اعطا خواهد شد. برنامه آموزشی VCU متشکل از دروس و منابع آموزشی دانشگاه ویرجینیای مشترک المنافع و دانشکده هنر در قطر می­باشد.

از دانشگاه TAMU در قطر چه می دانید؟ این دانشگاه نیز همانند دانشگاه کرنل بخشی از دانشگاه تگزاس در آمریکا است که یکی از برترین کالج های مهندسی در قطر محسوب می­گردد. در این دانشگاه دوره های کارشناسی تمام وقت را در تمامی رشته های مهندسی برق، شیمی، مکانیک و نفت را به دانشجویان ارائه می ­نماید. اساتیدی که در هیئت علمی این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند متشکل از 15 کشور جهان می باشند.

4/5 - (3 امتیاز)

36 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه های قطر

  1. محمد گفت:

    سلام من امسال دیپلم رشته فنی و حرفه ای الکترونیک میگیرم و میخواهم برای ادامه تحصیل به دانشگاه فنی قطر بروم و پول ندارم معدلم بالای ۱۸ هست زبان انگلیسی من خوبه
    ایا من میتوانم بورسیه به دانشگاه قطر بگیرم؟
    و قطر کمک هزینه میکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه شانس در مقطع کارشناسی بسیار کم هست.
      تنها کشورهایی که میشه برای شما توصیه کرد، روسیه، ایتالیا و نروژ هست

  2. فرح ابری گفت:

    سلام دکترای روانشناسی صنعتی وسازمانی دارد؟ایا با ویزای تحصیلی اقامت امکان دارد؟ایا فول فانددارد؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فول فاند در دسترس هست اما به شدت کم
      در نظر داشته باشید که ویزای تحصیلی اقامت نداره اصلا و فقط مجوزی هست که شما بتونید توی این کشور بمونید و دوره آموزشی رو تمام کنید

  3. محمد رضا گفت:

    سلام بنده لیسانس HSE دارم و البته دیابتی هستم خواستم بدونم برای ادامه تحصیل تو قطر بابت بیماریم که مشکلی نیست ایا ایراد میگیرن یا نه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر بیماری های واگیردار و بیماری هایی که هزینه درمانی سرسام آور دارند مشکل هست

  4. جمیله گفت:

    سلام وقتتون بخیر خیلی ممنون از مقاله عالیتون.آیا دانشگاه ملی قطر رشته مدیریت کسب و کار در مقطع کارشناسی داره؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این رشته هم در دسترس هست

  5. علی گفت:

    با سلام ببخشید آیا برای دکترای مهندسی کشاورزی که الان استاد دانشگاه هست،امکان کار و یا تدریس در دانشگاه های قطر وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید این امکان رو با ارائه مدارکتون به دانشگاه های این کشور بسنجید.

  6. صدرا گفت:

    آیا دانشگاه قطر و دانشگاه خلیفه ی امارات رشته ی علوم تغذیه را دارند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه قطر رشته علوم تغذیه انسان در مقطع ارشد رو داره

  7. صبا گفت:

    سلام
    آیا مقطع دکترای جغرافیا برنامه ریزی شهری در دانشگاههای قطر وجود دارد؟ در صورت وجود آیا به این رشته بورسیه میدهند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه
      جامعه القطر بهترین دانشگاه این کشور هست که این رشته رو ارائه نمی کنه

  8. مهدی گفت:

    سلام من دیپلم فنی حرفه ای دارم رشته شبکه و نرم افزار رایانه با معدل بالا و زبان عربی و انگلیسی هم بلدم آیا امکان داره بورسیه دانشگاه حمد بن خليفة رو بگیرم؟
    مهندسي کامپیوتر
    در ضمن پاسپورت عراقی هم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه های به سختی ارائه می شن
      شما باید این موضوع رو با دانشگاه مطرح کنید

  9. عاطفه قاسم نژاد گفت:

    سلام بنده دیپلم کاردانی رشته معماری داخلی هستم با معدل 18/96 و در حال حاظر در دانشگاه دولتی شیراز در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هسم ایا میتوانم بورسیه تحصیلی بگیرم و در قطر یا کویت تحصیل کنم ؟؟ هدفم کشورای عربی هستش و بعد از تحصیل میخواهم مشغول کار بشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کشورهای عربی نمیشه با بورس تحصیل کرد

  10. سلام
    من استاد تمام در یکی از رشته های علوم پزشکی با چاپ بیش از ۳۰۰ مقاله ISI و ایندکس بیش از 150 مقاله در pubmed هستم. انگلیسی ام خوبه و حتی میتونم به زبان انگلیسی رشته تخصصی ام را تدریس کنم. آیا میتوانم جذب دانشگاههای قطر برا کار پژوهشی و تدریس بشم؟؟؟
    ارادتمندم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بزرگوار شما بایستی رزومه کاری خودتون رو برای دانشگاه های این کشور برای جاب آفر و دعوتنامه ارسال بفرمایید

  11. فائزه گفت:

    سلام من ديپلم رشته تجربي هستم با معدل خيلي خوب و داراي مدرك زبان.ميخواستم بدونم ك ميتونه براي دانشگاه پرستاري يا پزشكي قطر اقدام كنم؟شرابط بورسيه اي ك بتونه هزينه هارو كاهش بده وجود نداره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معمولا کسی داوطلب تحصیل در کشورهایی مثل قطر نیست چون هزینه های بالایی داره و برای کار به این کشور میرن ضمن اینکه اگر به دنبال بورس هستید بهتره که به کشور ایتالیا فکر کنید

  12. محمد گفت:

    ا عرض سلام و خسته نباشید. هیات علمی شدن در دانشگاههای قطر چه شرایطی دارد؟ چگونه می توان هیات علمی شد؟ ( دکترای برق- مخابرات هستم از دانشگاههای خوب ایران با رزومه پژوهشی خوب). با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلاام
      روزمه علمی خود را برای دانشگاه های این کشور ارسال کنید و درخواست بدید

  13. ارام گفت:

    سلام و‌عرض ادب. من کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از یکی از دانشگاه های طراز اول کشور هستم، امکان ادامه تحصیل نو کشور قطر برای مقطع دکترا یا گرفتن فوق لیسانس مجدد هست با نه؟
    و هدف فقط و فقط گرفتن اقامت دائمه. رزومه پژوهشی نسبتا خوبیم دارم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      کشور قطر اقامت دائم نمیده سرکار خانم چون هدفتون اقامت دائمه مقصد رو اشتباه انتخاب کردید
      برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 تماس بگیرید

  14. حسین گفت:

    سلام دیپلم تجربی دارم بعد می توانم درکشور قطر ادمه تحصیل بدهم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      میخواین در قطر چه رشته ای رو بخونید
      و هدفتون از تحصیل در این کشور چیه؟

  15. سلام من دیپلم رشته تجربی دارم آیا من می توانم شروع دانشگاه خود در قطر آغاز بکنم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل رزومه تون رو ارسال کنید تا بتونم راهنماییتون کنم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  16. میلاد گفت:

    سلام
    برای مقطع دکتری اقتصاد در قطر کدام دانشگاه توصیه می کنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام دوست عزیز
      دانشگاه مقصد در مقطع دکتری بستگی به قوی بودن اون دانشگاه در رشته شما داره که این رو خودتون باید راجع بهش تحقیق بفرمائید

  17. علیرضا گفت:

    با سلام لطفا دانشگاهی که در قطر رشته زبان عربی در آن وجود دارد را بگویید . باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      لطفا وارد سایت دانشگاه ها بشید و چارت تحصیلیشون رو سرچ کنید

  18. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید ایا در قطر دانشگاهی برای تحصیل در مقطع دکتری مهندسی کشاورزی گرایش باغبانی وجود داره؟
    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله ولی باید در اینترنت جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *