ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه پزشکی مینسک

معرفی دانشگاه پزشکی مینسک

در این مقاله درصدد برآمدیم تا با معرفی دانشگاه پزشکی مینسک شما عزیزان را با شرایط و امتیازات تحصیل این رشته در کشور بلاروس آشنا کنیم. این دانشگاه با عنوان رسمی دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس در پایتخت و بزرگترین شهر این کشور یعنی مینسک قرار دارد. دانشگاهی که تخصص آن در آموزش دو رشته پرطرفدار و جذاب یعنی پزشکی و دندانپزشکی است. از این گذشته دانشگاه علوم پزشکی مینسک از برترین دانشگاه های کل کشور بلاروس نیز به حساب می آید.از اهم امتیازات تحصیل در این دانشگاه می توان به کیفیت بالای آموزشی، امکان تحصیل در آن به زبان انگلیسی و نیز متوسط شهریه نسبتا ارزان تا $4000 (دلار) در سال اشاره نمود.

این دانشگاه بزرگ و معتبر در سال 1921 میلادی با شعار هنر و انسانیت، کار و دانش تاسیس شده است. دانشگاهی که در لیست دانشگاه های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی WHO قرار داشته و مدرک آن در اغلب کشورهای جهان جزء مدارک معتبر محسوب می شود. هم اکنون در این دانشگاه حدود 7046 دانشجو و نیز 888 عضو هیات علمی وجود دارد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا کارشناسان مجرب ما در این مقاله شما را با شرایط پذیرش و هزینه تحصیل در این دانشگاه معروف آشنا کنند.

معرفی بلاروس و پایتخت آن مینسک

اگر مایل به تحصیل در یک مقصد نسبتا ارزان اما با کیفیت تحصیلی خوب هستید، پس کشور بلاروس می تواند گزینه خوبی برایتان باشد اما به شرطی که با آب و هوای سرد قطبی آن هم کنار بیایید! بلاروس Belarus یا رسما با عنوان جمهوری بلاروس یک کشور اروپایی است. این کشور با کشورهایی نظیر روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی هم مرز است. پایتخت و بزرگترین شهر بلاروس مینسک Minsk نام دارد. کلا کشور بلاروس مساحتی در حدود 207600 کیلومتر مربع را پوشانده و به عنوان هشتاد و چهارمین کشور بزرگ در جهان محسوب می شود. در تصویر زیر می توان با موقعیت جغرافیایی خود بلاروس و همسایگان این کشور آشنا شد:

موقعیت جغرافیایی خود بلاروس و همسایگان این کشور

معرفی کامل دانشگاه پزشکی مینسک

یکی از معروفترین و برترین دانشگاه های بلاروس جهت تحصیل پزشکی، دانشگاه پزشکی مینسک می باشد. این دانشگاه نه تنها در جمهوری بلاروس بلکه در سطح بین المللی نیز از دانشگاه های معتبری محسوب می شود. دلیل این امر را نیز می توان در کیفیت آموزشی بالای این دانشگاه دانست. قدمت احداث این دانشگاه به سال 1921 میلادی برمی گردد. این دانشگاه یک نوع دانشگاه دولتی در کشور بلاروس محسوب می شود. دانشگاهی که دارای 8 دانشکده، 72 دپارتمان تخصصی و نیز یک پردیس مرکزی است.

معرفی دانشکده های دانشگاه پزشکی مینسک

همان طوری که گفته شد، در حال حاضر فرآیند آموزشی در دانشگاه پزشکی مینسک در 8 دانشکده شامل دانشکده پزشکی عمومی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده پزشکی اطفال، دانشکده پزشکی پیشگیری، دانشکده داروسازی، دانشکده پزشکی برای دانشجویان بین المللی، دانشکده راهنمای شغلی و آموزش پیش دانشگاهی، دانشکده آموزش پیشرفته و بازآموزش پرسنل و موسسه پزشکی نظامی می باشد. جالب است بدانید که بیش از 7000 دانشجو، دانشجوی PhD، رزیدنت های کلینیکی از 50 کشور جهان در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. در مجموع، بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در دانشکده های زیر حضور دارند:

  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • پزشکی نظامی
  • پزشکی پیشگیرانه
  • پزشکی اطفال

و در مجموع، تحصیل در دانشگاه پزشکی مینسک یک نوع تحصیل عملی است که در 72 دپارتمان سازماندهی شده است که از این تعداد نیز 43 دپارتمان از نوع دپارتمان های کلینیکی هستند. جالب است بدانید که بیش از 1170 استاد رتبه بالا نیز در فرآیند آموزشی این دانشگاه مشارکت دارند. همچنین در این فرآیند آموزشی از تکنولوژی های اطلاعاتی مدرن نیز برای آموزش دانشجویان استفاده می شود.

معرفی دانشکده های دانشگاه پزشکی مینسک

معرفی ساختار آموزشی در دانشگاه پزشکی مینسک

در کل رشته های مختلفی مثل پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی اطفال و غیره برای تحصیل در دانشگاه پزشکی مینسک وجود دارد. مثلا پزشکی عمومی یا General Medicine در این دانشگاه یک دوره 6 ساله است که نهایتا منتهی به اخذ مدرک طبابت می شود. دانشجویان این کورس آموزشی را در 4 رشته تخصصی زیر به اتمام می رسانند:

  • تراپی یا درمان
  • جراحی
  • زنان و زایمان
  • بیهوشی و مراقبت ویژه

این رشته در دانشکده پزشکی عمومی تحصیل می شود و از بین فارغ التحصیلان این دانشکده کاردیولوژیست ها، نورولوژیست ها، رادیولوژیست ها، روانپزشکان، اونکولوژیست ها یا سرطان شناسان و متخصصان دیگری وجود دارد. در معرفی دانشگاه پزشکی مینسک همچنین جالب است بدانید که 70% کلاس های برگزار شده در این دانشگاه در همه دپارتمان ها به صورت عملی و در لابراتوارها برگزار می شود:

معرفی ساختار آموزشی در دانشگاه پزشکی مینسک

معرفی شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی مینسک

کلا برنامه تحصیل داروسازی در دانشگاه پزشکی مینسک 5 سال، دندانپزشکی حدود 5 سال و پزشکی عمومی 6 سال طول می کشد. حالا اگر رشته تحصیلی خود را در این دانشگاه انتخاب کرده اید بایستی از طریق وب سایت این دانشگاه نسبت به تکمیل و ارسال فرم درخواست خود اقدام کنید. علاوه بر تکمیل فرم مذکور همچنین ارائه مدارک زیر به دانشگاه پزشکی مینسک الزامی است. فقط قبل از ارسال این مدارک ترجمه آنها به زبان روسی الزامی است:

مدارک لازمشرایط
کپی پاسپورت متقاضیبه همراه ترجمه مورد تایید به زبان روسی
فرم درخواست مورد تایید وزارت آموزش بلاروس
اصل گواهی تحصیلی به همراه لیست رشته های تحصیلی و نمرات دریافتیمورد تایید در بلاروس
گواهی سلامتشامل اطلاعاتی درباره ابتلای منفی HIV
اصل یا کپی شناسنامه
مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی
4 قطعه عکس پاسپورتیبه ابعاد 3 در 4

همچنین از شروط پذیرش در دانشگاه پزشکی مینسک قبولی در مصاحبه زبان، شیمی و فیزیک می باشد. برای اطلاع از شهریه تحصیلی اتان در این دانشگاه توجهتان را به جدول زیر جلب می کنیم:

برنامه تحصیلیشهریه سالانه به دلار
دندانپزشکی به زبان روسی$4700
دندانپزشکی به زبان انگلیسی$5800
پزشکی عمومی به زبان روسی$4300
پزشکی عمومی به زبان انگلیسی$5200
پزشکی پیشگیری$4300
داروسازی به زبان روسی$4300
داروسازی به زبان انگلیسی$5200

برای دریافت پاسخ سوالاتتان درباب دیگر شرایط تحصیل در بلاروس من جمله نحوه اخذ ویزای تحصیلی از این کشور و یا هزینه زندگی در بلاروس می توانید از مشاوره های رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *