ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه پکن

معرفی دانشگاه پکن

دانشگاه­ های معتبر زیادی در کشور چین وجود دارد که در این مقاله به معرفی دانشگاه پکن  و شرایط تحصیل در آن خواهیم پرداخت. این دانشگاه در سال 1898 تأسیس و اولین دانشگاه در تاریخ نوین کشور چین محسوب می ­شود. هر ساله تعداد بسیاری از متقاضیان دانشجوی خارجی، مشغول به تحصیل در دانشگاه پکن می­ شوند و برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در تاریخ مشخصی درخواست پذیرش به صورت آنلاین داده شود. دانشگاه پکن یک دانشگاه تحقیقاتی و پژوهشی بسیار بزرگ می­ باشد که در شهر پکن قرار دارد و یکی از اعضای C9 است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی به متقاضیان می­ باشند.

معرفی اجمالی دانشگاه پکن

دانشگاه پکن، اولین دانشگاه پیشرفته ملی در جمهوری خلق چین می­ باشد که با نام دانشگاه امپریال شهر پکن در سال 1898 بنیان گذاری شد. در سال 1920، دانشگاه پکن به یک مرکز فکری و تحقیقاتی تبدیل شد و این دانشگاه به عنوان موسسه آموزش عالی برتر در کشور چین واقع شده است. دانشگاه پکن دارای 30 دانشکده، 12 دپارتمان، با 93 تخصص برای دانشجویان مقطع لیسانس، 2 تخصص برای درجه دوم کارشناسی و 199 تخصص برای نامزدهای مقطع کارشناسی ارشد و 173 تخصص برای دانشجویان دکترا می ­باشد. کتابخانه دانشگاه پکن با بیش از 11000000 منبع، بزرگترین کتابخانه قاره آسیا است.

پردیس و معماری دانشگاه پکن

دانشگاه پکن در باغ سابق امپریالیسم ابتدا در شمال شرق شهر ممنوعه در مرکز شهر پکن قرار داشت و سپس به دانشگاه YENCHING در سال 1952 انتقال یافت. پردیس اصلی در شمال غرب در نواحی هایدیان در اطراف کاخ تابستانی قدیمی واقع شده و مسیرهای پیاده روی و باغ کوچک در اطراف آن قرار گرفته ­اند. در ادامه معرفی دانشگاه پکن به شرح دانشجویان این دانشگاه، شرایط و مدارک لازم برای درخواست پذیرش خواهیم پرداخت.

معرفی اجمالی دانشگاه پکن

دانشجویان بین المللی 2023 دانشگاه پکن

خوابگاه دانشجویان بین المللی در پردیس اصلی در شائویوان قرار گرفته و دانشگاه پکن 2023، حدود 2000 دانشجوی بین المللی دارد. این دانشگاه هر ساله تعداد زیادی دانشجوی خارجی، پذیرش می­ نماید و متقاضیان اکثراً از کشورهای اروپایی، شمال آفریقا، جنوب آمریکا، کشورهای آسیا و استرالیا و تعدادی از کشورهای آفریقایی می­ باشند.

متقاضیان بین المللی و غیر چینی برای اخذ پذیرش از دانشگاه پکن می­ بایست از اتباع غیر کشور چین، دارای سن حداقل 18 سال و همچنین دارای پاسپورت معتبر نیز باشند. دانشجویان می ­بایست از قوانین این کشور و مقررات دانشگاه پکن پیروی نمایند و همچنین به آداب و رسوم این کشور احترام بگذارند. متقاضیان می­ بایست تقاضای خود را در سیستم آنلاین این دانشگاه به آدرس مربوطه ارسال و فرم درخواست آنلاین را تکمیل نمایند. متقاضیان در صورت موفقیت به اخذ پذیرش، نامه­ای را تقریباً 8 الی 10 هفته پس از پایان مهلت تقاضا اخذ می ­نمایند. بعد از ارسال تقاضا دانشجویان خارجی می بایست در آزمون ورودی زبان شرکت نمایند، این آزمون در پایان ماه مارس برگزار می ­گردد.

فرآیند درخواست پذیرش دانشگاه پکن

فرآیند تقاضای پذیرش از دانشگاه پکن به شرح زیر می­ باشد: در آغاز، دانشجویان می­ بایست کلیه جزئیات تقاضای خود را در سایت رسمی ارسال نمایند و یک پرینت از درخواست خود در اختیار داشته باشند. ارائه مدارک و هزینه درخواست به قسمت دانشجویان بین المللی، بررسی و تصمیم گیری قسمت دانشجویان بین المللی به تقاضای دانشجویان، شرکت در آزمون با توجه به قبول تقاضای پذیرش متقاضیان، اسامی متقاضیان قبول شده، در وبسایت مربوطه قرار می ­گیرد.

مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه پکن

مدارک و اسناد مورد نیاز برای تقاضای پذیرش در دانشگاه پکن شامل موارد زیر می­باشد:

  • فرم تقاضای پذیرش باید به همراه یک عکس باشد.
  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی و درجه دیپلم به همراه یک نسخه کپی از آنها با ترجمه رسمی به زبان چینی یا انگلیسی
  • کپی یا اصل ریز نمرات رسمی از پیشرفت تحصیلی متقاضی، که شامل دوره­ های گذرانده شده و موفقیت ­های کسب شده می­ باشد.
  • ارائه بیانیه دانشجویان که باید شرایط خاص خود را داشته باشد.
  • ارائه دو توصیه نامه از سوی داوران متقاضی به همراه اصل یا کپی به زبان چینی یا انگلیسی
  • ارائه یک نسخه کپی شده از HSK
  • ارائه یک نسخه کپی از گذرنامه دانشجو
  • ارائه لیست موضوعات و خلاصه نشریات متقاضیان
  • پرداخت هزینه ­های مورد نیاز ویزا

اگر متقاضیان خواستار تحصیل در چین و معرفی دانشگاه پکن می ­باشند، وکلای مجرب و با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسات مهاجرتی کشور می­ باشد، می­ توانند شما را در زمینه پر متقاضی و پرطرفدار مهاجرت تحصیلی به چین یاری نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *