ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه کلمبیا

معرفی دانشگاه کلمبیا

هدف از ارائه این مقاله معرفی دانشگاه کلمبیا برای آن دسته از متقاضیان تحصیلی است که تمایل دارند در آمریکا و دانشگاه کلمبیا به تحصیل بپردازند. این دانشگاه در فهرست دانشگاه های ممتاز آمریکا قرار داشته و دارای سطح علمی بسیار بالایی است. از این رو فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی می توانند در بهترین فرصت های شغلی و در بزرگ ترین کمپانی های بین المللی مشغول کار شده و طی شرایطی اقامت این کشور را اخذ نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می نماید مقاله ذیل را مطالعه بفرمایید.

معرفی دانشگاه کلمبیا در آمریکا

با ارائه اطلاعات مختصری درباره دانشگاه کلمبیا قصد داریم به معرفی دانشگاه کلمبیا در کشور آمریکا بپردازیم. این دانشگاه جزو دانشگاه های خصوصی ایالات متحده آمریکا می‌باشد که با قدمتی 250 ساله، در سال 1754 میلادی به دستور پادشاه جورج دوم با عنوان قدیمی «کالج پادشاه»‌ در شهر نیویورک (منهتن سابق) به تاسیس رسیده است. این دانشگاه افتخارات زیادی را در زمینه دریافت جایزه نوبل توسط فارغ التحصیلان خود کسب نموده است که شامل 82 جایزه نوبل می‌باشد.

دانشگاه کلمبیا در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور ایران در رده دانشگاه‌های ممتاز قرار دارد. دانشگاه کلمبیا به عنوان پنجمین دانشگاه قدیمی این کشور به شمار می‌رود. دانشگاه مذکور در کلیه مقاطع تحصیلی دانشجو پذیرش می نماید. سطح علمی و کیفیت نظام آموزشی این دانشگاه بسیار بالا بوده و در سطح جهانی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. ازجمله اختراعات مهم و قابل توجهی که در این دانشگاه به وقوع پیوسته و ثبت گردیده است، لیزر، رادیو اف ام، پروتئین فلورسانت، LCD و LED می باشد. برخی اسامی افراد مشهور فارغ التحصیل از این دانشگاه عبارتند از: فرانکلین رزولت، تئودور رزولت و باراک اوباما.

کار پس از تحصیل در دانشگاه کلمبیا در آمریکا

اگرچه متوسط درآمد دانشجویان در آمریکا ساعتی 7$ تا 20$ (دلار آمریکا) می باشد، فارغ التحصیلان دانشگاه کلمبیا به طور میانگین ساعتی 46$ (دلار آمریکا) حقوق می گیرند. البته میزان دقیق درآمد افراد با توجه به نوع تخصص، سطح تحصیلات، مهارت های شغلی و غیره ممکن است کم تر یا بیشتر باشد. اما به طور کلی فارغ التحصیلان دانشگاه کلمبیا برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی آمریکا به ویزای کاری با مشکلی مواجه نخواهند بود. متوسط درآمد حاصل از کار تمام وقت در آمریکا و کانادا در جدول ذیل مقایسه شده است

اگرچه متوسط درآمد دانشجویان در آمریکا ساعتی 7$ تا 20$ (دلار آمریکا) می باشد، فارغ التحصیلان دانشگاه کلمبیا به طور میانگین ساعتی 46$ (دلار آمریکا) حقوق می گیرند. البته میزان دقیق درآمد افراد با توجه به نوع تخصص، سطح تحصیلات، مهارت های شغلی و غیره ممکن است کم تر یا بیشتر باشد. اما به طور کلی فارغ التحصیلان دانشگاه کلمبیا برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی آمریکا به ویزای کاری با مشکلی مواجه نخواهند بود.

متوسط درآمد حاصل از کار تمام وقت در آمریکا و کانادا در جدول ذیل مقایسه شده است:

متوسط درآمد ماهیانه در آمریکامتوسط درآمد ماهیانه در کانادا
$7920 (دلار آمریکا)$7539 (دلار آمریکا)

فهرست دانشکده‌ ها در معرفی دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا دارای دانشکده ها و بخش های متنوعی است که فهرست آنها در ذیل بیان شده است:

  • دانشکده معماری و نقشه کشی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی هنر و علوم
  • کالج Barnard
  • دانشکده ارشد هنر و کسب و کار
  • دانشکده مدیریت
  • کالج پزشکان و جراحان
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
  • دانشکده مطالعات عمومی
  • دانشکده امور بین الملل
  • دانشکده خبرنگاری
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده مطالعات حرفه ای
  • دانشکده سلامت عمومی
  • دانشکده مددکاری و مشاغل اجتماعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده تربیت معلم
  • دانشکده علوم بهداشت

در موضوع معرفی دانشگاه کلمبیا لازم است رشته های ارائه شده از سوی این دانشگاه را بشناسیم. طیف گسترده ای از رشته ها از سوی دانشکده ها و کالج های این دانشگاه برای دانشجویان ارائه می گردد. در واقع دانشجویان و متقاضیان تحصیلی در آمریکا می توانند در رشته های حسابداری، معماری، مهندسی شیمی، اقتصاد، اپیدمیولوژی، زبان شناسی، بازاریابی، پزشکی، الهیات، مهندسی مکانیک، فلسفه و نورولوژی به ادامه تحصیل بپردازند.

فهرست دانشکده‌ ها در معرفی دانشگاه کلمبیا

فرآیند پذیرش تحصیلی دانشگاه کلمبیا 2024

در بررسی موضوع معرفی دانشگاه کلمبیا می خواهیم فرآیند پذیرش را شرح دهیم. روند پذیرش تحصیلی توسط دانشگاه کلمبیا با چشم پوشی از این که دانشجویان دارای چه ملیتی هستند، به طور یکسان انجام می گردد. در سال 2024 فرآیند درخواست پذیرش در دانشگاه کلمبیا به صورت آنلاین انجام می شود. ابتدا فرد متقاضی باید اقدام به ایجاد حساب کاربری نماید. سپس دانشگاه انتخابی (دانشکده کلمبیا) خود را مشخص نماید. در مرحله بعد بایستی مدارک مورد درخواست از سوی دانشگاه را آپلود کرده و در آخر گزینه ارسال را ثبت نماید. بدین ترتیب مدارک داوطلب به دانشگاه مربوطه ارسال و ارزیابی می گردد.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در معرفی دانشگاه کلمبیا

مدارکی که دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه کلمبیا می بایست ارائه نماید شامل موارد ذیل می باشد:

  • هزینه درخواست که به مبلغ 85$ (دلار آمریکا) می باشد و بایستی از سوی فرد متقاضی پرداخت گردد.
  • ارائه رزومه تحصیلی و فردی متقاضی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • ارائه 2 توصیه نامه
  • کسب نمره قبولی و امتیاز حد نصاب در آزمون های استاندارد
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی تافل با حداقل نمره 100 یا مدرک آیلتس با حداقل نمره 7

این نکته لازم است ذکر گردد که آزمون PTE از سوی دانشگاه کلمبیا مورد قبول واقع نیست. همچنین کلیه مدارک ارائه شده از سوی متقاضی می بایستی به زبان انگلیسی ترجمه گردد.

تقویم تحصیلی و خوابگاه های دانشگاه کلمبیا

دوره های مختلف تحصیل در آمریکا که از سوی دانشگاه کلمبیا ارائه می گردد، به صورت ترمی برای دانشجویان بوده و شامل ترم های بهار، پاییز و تابستان می باشد. خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه کلمبیا در انواع مختلفی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. این خوابگاه ها ممکن است به صورت اتاق های یک نفره یا سوئیت همراه با کلیه امکانات رفاهی باشد. خوابگاه های دانشجویی در فاصله کمی از دانشگاه قرار دارند تا دانشجویان به راحتی قادر به تردد باشند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه کلمبیا

به طور میانگین هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی در این دانشگاه حدودا 68400$ (دلار آمریکا) در سال است و سالانه هزینه های جانبی حدود 3000$، 16000$ هزینه خوابگاه و 3742$ هزینه های کتب درسی و جزوات است.

در جدول زیر می توان با ریز جزییات هزینه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا آمریکا آشنا شد:

هزینه دانشجویان در دانشگاه کلمبیا برای سال تحصیلی 2024- 2023
شهریه سالیانه$68400
هزینه های اداری مخصوص دانشجو جدید$645
مسکن و غذا$16800
کتب و مخارج شخصی$3742
کل هزینه حضور در دانشگاه کلمبیا$89587

به جهت شناخت بهتر دانشگاه کلمبیا ضرورت دارد که کمی درباره بورسیه های تحصیلی که از سوی این دانشگاه به دانشجویان اعطا می گردد بدانیم. از این رو بهتر می توانیم در مورد هزینه های زندگی و تحصیلی خود در آمریکا برنامه ریزی داشته باشیم. این دانشگاه برای کمک های مالی به دانشجویانی که نیاز به کمک های مالی دارند، بورسیه های و تسهیلات دانشجویی را در نظر گرفته است که برخی از آنها شامل موارد ذیل می گردد:

  • بورسیه های تحصیلی و جوایزی که به دانشجویان اعطا می گردد
  • از سوی این دانشگاه مبالغی تحت عنوان تشویق در شهریه برای دانشجویان در نظر گرفته می شود
  • وام دانشجویی اعطایی از سوی دانشگاه به دانشجویان داده می شود
  • وام هایی که در قالب وام دولتی به دانشجویان داده می شود

چنانچه سوال یا ابهامی در مورد اعزام دانشجو به آمریکا و به طور کلی مهاجرت به آمریکا از طرق مختلف دارید، می توانید از طریق اخذ مشاوره تخصصی از سوی وکلا و کارشناسان کاربلد حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا مراجعه حضوری کمک بگیرید.

سوالات تخصصی در خصوص معرفی دانشگاه کلمبیا

در بخش پایانی مقاله معرفی دانشگاه کلمبیا به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • کار پس از تحصیل در دانشگاه کلمبیا در آمریکا به چه صورت است؟ اگرچه متوسط درآمد دانشجویان در آمریکا ساعتی 7$ تا 20$ (دلار آمریکا) می باشد، فارغ التحصیلان دانشگاه کلمبیا به طور میانگین ساعتی 46$ (دلار آمریکا) حقوق می گیرند. البته میزان دقیق درآمد افراد با توجه به نوع تخصص، سطح تحصیلات، مهارت های شغلی و غیره ممکن است کم تر یا بیشتر باشد. اما به طور کلی فارغ التحصیلان دانشگاه کلمبیا برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی آمریکا به ویزای کاری با مشکلی مواجه نخواهند بود. متوسط درآمد حاصل از کار تمام وقت در آمریکا و کانادا در جدول ذیل مقایسه شده است
  • تقویم تحصیلی و خوابگاه های دانشگاه کلمبیا چگونه است؟ دوره های مختلف تحصیل در آمریکا که از سوی دانشگاه کلمبیا ارائه می گردد، به صورت ترمی برای دانشجویان بوده و شامل ترم های بهار، پاییز و تابستان می باشد. خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه کلمبیا در انواع مختلفی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. این خوابگاه ها ممکن است به صورت اتاق های یک نفره یا سوئیت همراه با کلیه امکانات رفاهی باشد. خوابگاه های دانشجویی در فاصله کمی از دانشگاه قرار دارند تا دانشجویان به راحتی قادر به تردد باشند.
3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *