ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان

معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان

انگلستان دارای دانشگاه های معتبر زیادی می باشد اما در این نوشتار مهمترین مبحث ما معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان می باشد که آوازه جهانی آن را بلاشک شنیده اید. معرفی این دانشگاه به چند بخش تقسیم می شود. تحصیل در دانشگاه های انگلستان به دانشجویان مجوز کار در تمامی نقاط دنیا را می دهد، زیرا مدرک دانشگاه هایی چون کمبریج و آکسفورد در تمامی کشورها معتبر می باشند. مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و کار در انگلستان از بهترین روش های مقیم و تابع شدن می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان در سال 2023 پرداخته اند.

بررسی و معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج انگلستان یک دانشگاه عمومی و پیشرفته واقع در کمبریج بریتانیا می باشد. این دانشگاه سطح بسیار بالایی در آموزش و پرورش دانشجویان داخلی و خارجی دارد. دانشگاه کمبریج در سال 1209 ساخته شد. تعداد دانشجویان و محصلان دانشگاه قدیمی کمبریج به بیش از 18110 نفر می رسد. اکثر دانشجویان و محصلان دانشگاه کمبریج در شهر کمبریج زندگی می کنند. شایان ذکر است که بیشتر این دانشجویان ساکن خوابگاه های مجهز دانشگاه می باشند و فقط درصد کمی از محصلان دانشگاه کمبریج در خانه های خصوصی زندگی می کنند. تمام افرادی که در دانشگاه کمبریج پذیرفته می شوند، پس از ورود به این دانشگاه، به طور اتوماتیک عضو اتحادیه دانشگاه کمبریج می شوند. در ادامه این نوشتار به طور کامل به معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان می پردازیم.

معرفی دانشکده های دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه فوق تخصصی کمبریج واقع در شهر کمبریج انگلستان، دارای 31 دانشکده مجهز است. 28 دانشکده از 31 دانشکده دانشگاه کمبریج انگلستان به صورت مختلط می باشند. شایان ذکر است که سه دانشکده از 31 دانشکده این دانشگاه، مخصوص خانم ها است. داروین اولین دانشکده مختلط دانشگاه پیشرفته و مجهز کمبریج انگلستان می باشد. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید در خوابگاه دانشکده های دانشگاه کمبریج انگلستان زندگی کنید، باید هزینه های جداگانه پرداخت کنید. مخارج سکونت و تغذیه هر دانشکده متفاوت است و هزینه های خوابگاه ها یکسان نمی باشند. دانشگاه کمبریج انگلستان در اوایل سال های تاسیس فقط متقاضیان مرد را قبول می کرد. پس از گذشت 100 سال و ساخت دانشکده های مختلف، خانم ها نیز موفق به ورود به این دانشگاه شدند. اولین دانشکده دانشگاه پترهوس بود.

معرفی دانشکده های دانشگاه کمبریج انگلستان

معرفی دوره های تحصیلی دانشگاه کمبریج انگلستان

مدت زمان دوره های تحصیلی در دانشگاه کمبریج انگلستان به طور کلی مانند سایر دانشگاه های این کشور یستگی به رشته تحصیلی و همچنین میزان عملکرد دانشجو دارد، اما در کل هر سال تحصیلی در این دانشگاه پیشرفته به سه ترم تقسیم می شود. تعداد سال های تحصیلی این دانشگاه توسعه یافته نیز بستگی به رشته تحصیلی دارد. معمولا دوره های تحصیلی کارشناسی در کشور انگلستان سه ساله است و از نظر زمانی کوتاه تر از دیگر دوره های تحصیلی در کشورهای دیگر است. اما اعتبار و کیفیت مدارک دانشگاهی از این دانشگاه ها قابل قیاس با کشورهای دیگر نیست.

امکانات و جایگاه علمی دانشگاه کمبریج انگلستان

این دانشگاه دارای تعداد زیادی کتابخانه می باشد و بیش از 110 کتابخانه دارد، تمامی دانشجویان و اعضای دانشگاه کمبریج انگلستان می توانند از این کتابخانه ها بهره ببرند. حداقل 7 میلیون جلد کتاب در کتابخانه های دانشگاه پیشرفته کمبریج انگلستان وجود دارد که به بخش های مختلفی تقسیم می شوند. دانشگاه کمبریج علاوه بر داشتن امکانات متعدد رفاهی و آموزشی، جایگاه خوبی هم در طبقه بندی های بین المللی مختلف دارد. در نمودار ذیل رتبه دانشگاه مذکور در سال های متوالی بیان شده است:

جایگاه علمی دانشگاه کمبریج انگلستان

ورود به دانشگاه کمبریج انگلستان

ورود به دانشگاه کمبریج از ورود به سایر دانشگاه های انگلستان، بسیار سخت تر می باشد. افراد بالای 16 سال برای ورود به دانشگاه کمبریج انگلستان حتما باید دوره های زیر را سپری کنند:

  • Foundation or A-Level
  • General Certificate Secondary ED

کسب نمرات بالا و عالی در این دوره ها الزامی می باشد. دروس این دوره ها معمولا علوم پایه می باشند. شایان ذکر است که دروسی مانند انگلیسی و ریاضی نیز در این دوره ها تدریس می شوند. مدرک دوره های پایه در واقع مجوز متقاضی برای ورود به دانشگاه هایی چون کمبریج و آکسفورد می باشند. پذیرش دانشجو در دانشگاه کمبریج به 2 صورت انجام می شود: مصاحبه و ارزیابی متقاضی از لحاظ علمی و دانش و آزمون های ورودی دانشگاه کمبریج. در نظر داشته باشید که سه چهارم متقاضیان ورود به دانشگاه کمبریج انگلستان، باید برای ورود به این دانشگاه، در مصاحبه های ارزیابی شرکت کنند. لازم به ذکر است که فقط 30% متقاضیان ورود به دانشگاه کمبریج موفق به ورود به این دانشگاه پیشرفته می شوند.

معرفی سرمایه گذاری ها در دانشگاه کمبریج انگلستان

با اینکه دانشگاه کمبریج انگلستان از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا می باشد، اما سرمایه گذاری های زیادی در این دانشگاه انجام شده است. برای بروز رسانی امکانات دانشگاه و همچنین مدرن سازی دانشگاه کمبریج، بیش از یک میلیارد پوند خرج شده است. دو مورد از بزرگترین طرح های توسعه دانشگاه کمبریج در جدول زیر ذکر شده اند.

هزینهزمینهمجموعه (ساختمان)
26 میلیون یوروهمكارى دانشمندان صنعتى و دانشجويان كمبريجMaxwell Centre
59 میلیون یوروحفاظت از منابع طبیعی و تنوع زیستیSir David Attenborough

در سال 1392 دانشگاه کمبریج انگلستان رتبه اول را در زمینه تحقیقات و پژوهش در بریتانیا را به خود اختصاص داد. دانشجویان دانشگاه کمبریج در رشته های زیر بهترین نتایج را بدست آورده اند:

  • هوافضا
  • مهندسی الکترونیک
  • تجارت و مدیریت
  • شیمی
  • داروسازی
  • پزشکی
  • رشته های کلاسیک

بورسیه های تحصیلی دانشگاه کمبریج انگلستان

سه چهارم متقاضیان ورود به دانشگاه کمبریج انگلستان از راه ورودی های دولتی وارد این دانشگاه می شوند. دانشجویان نخبه با دریافت کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در انگلستان و بورسیه های خود دانشگاه کمبریج انگلستان می توانند مخارج تحصیلی خود را کاهش دهند. در برخی از موارد بورسیه های تحصیلی تمامی مخارج و هزینه تحصیل در انگلستان را در بر می گیرند. بعد از کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه کمبریج، برای متقاضیان نامه ای فرستاده می شود تا بتوانند با ارائه این نامه، روادید تحصیلی دریافت کنند.

دانشگاه کمبریج انگلستان در بالاترین سطح آموزشی قرار دارد. 99% دانشجویان این دانشگاه از تحصیل در انگلستان و دانشگاه کمبریج رضایت کامل دارند. این دانشگاه یک دانشگاه عمومی می باشد که اکثر رشته ها در آن ارائه می شوند. در صورت نیاز به کسب آگاهی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از بهترین مراکز امور مهاجرتی ایران است که آماده ارائه خدمات به تمامی شهروندان عزیز می باشد.

4.9/5 - (9 امتیاز)

12 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان

  1. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب به روزتون

  2. sohrab گفت:

    برای پذیرش از این دانشگاه توصیه نامه هم نیازه ؟ اگر پذیرش بگیریم و به این ترم برای ویزا نرسیم می تونیم عقب بندازیم شروع تحصیلمون رو ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا قطعا لازم هست.
      در صورتی که نرسید باید با دانشگاه در این رابطه مکاتبه کنید

  3. امید گفت:

    دانشگاه کمبریج با چه شرایطی دانشجویان خود را پذیرش میکند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک رزومه تحصیل مناسب با شرایط تحصیل توی این دانشگاه داشته باشید.
      نمره های تخصصی بالا، مدرک زبان با نمره بالا و ثبت اختراع، مقاله های علمی و غیره هم بی تاثیر نیست.

  4. پدارم گفت:

    شرایط پذیرش این دانشگاه چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک رزومه سطح عالی داشته باشید، اگر مقطع کارشناسی ارشد هستید باید مقالات علمی هم ارائه کنید

  5. لیدا بهرامی گفت:

    بسیار عالی بود ممنون

  6. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد معرفی دانشگاه آگسفورد انگلستان هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله معرفی دانشگاه آکسفورد رو مطالعه کنید

  7. دنیز گفت:

    عالی بود مطالبتون خیلی کامل و جامع. ممنون

  8. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *