ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه LSU

معرفی دانشگاه LSU

در خصوص معرفی دانشگاه LSU باید گفت که این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در باتون روژ، لوئیزیانا است که متقاضیان بسیاری دارد. دانشگاه ایالتی لوئیزیانا (به طور رسمی دانشگاه دولتی لوئیزیانا و دانشکده کشاورزی و مکانیک)، معمولا به عنوان LSU نامیده می شود. این دانشگاه در سال 1853 تاکنون به عنوان دانشگاه آموزش و پرورش آکادمی نظامی لوئیزیانا شناخته می شود.

محوطه اصلی دانشگاه LSU در سال 1926 بازسازی شد. بیش از 250 ساختمان، به سبک معماری ایتالیایی دوران رنسانس Andrea Palladio ساخته شده است. در زمینی با مساحت 650 هکتار (2،6 کیلومتر مربع) در کنار رودخانه میسی سیپی قرار دارد. برای اخذ پذیرش این دانشگاه می توانید مقاله ذیل را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، مطالعه فرمایید.

شرایط و ویژگی های دانشگاه LSU

ضمن معرفی دانشگاه LSU بیان می شود که پرچمدار ایالت لوئیزیانا است. همچنین موسسه برجسته دانشگاه ایالتی لوئیزیانا به شمار می رود و جامع ترین دانشگاه در لوئیزیانا محسوب می گردد. در سال جاری، این دانشگاه بیش از 25000 دانشجوی کارشناسی و بیش از 5000 دانشجوی فارغ التحصیل در 14 دانشکده و کالج ثبت نام کرده است. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود طبق رنکینگ QS سال 2024، دانشگاه LSU آمریکا در رتبه 850- 801 بین المللی قرار دارد:

رنکینگ دانشگاه LSU در آمریکا

تاریخچه در معرفی دانشگاه LSU

می توان تاریخچه این دانشگاه را به 3 دوره عمده تقسیم کرد:

  1. قرن 19 میلادی: کالج کشاورزی و مکانیک دانشگاه ایالتی لوئیزیانا چندین زمین توسط دولت ایالات متحده در سال های 1806، 1811 و 1827 را برای استفاده به عنوان یک مرکز آموزش علمی برگزید. این موسسه به عنوان یک آکادمی نظامی تاسیس شد و هنوز هم در سنت نظامی قرار دارد. آن ها نام مستعار مدرسه را “The Ole War Skule” می دانند. در سال 1853، مجمع عمومی لوئیزیانا، Seminary of Learning از ایالت لوئیزیانا در نزدیکی Pineville در روستای Rapides در لوییزیانا مرکزی تاسیس شد. در ابتدای کار پس از موسسه نظامی ویرجینیا، این موسسه در تاریخ 2 ژانویه 1860 با 5 استاد و 19 دانشجو با سرهنگ ویلیام تیموم شرمن به عنوان سرپرست شروع به کار کرد.
  2. قرن 20 میلادی: همواره در کتب معرفی دانشگاه LSU بیان شده است که در سال 1905، LSU اولین دانشجوی دخترش، با نام خانم R. O. Davis را پذیرفت. این زن به یک برنامه بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شد. در سال بعد یعنی 1906، LSU به عنوان یک برنامه آزمایشی، 16 دانشجوی دختر را خود پذیرفت. قبل از این تاریخ دانشجویان LSU همه مرد بودند.
  3. تا سال 1936، LSU بهترین امکانات را در جنوب کشور داشت، یک دانشکده درجه یک از 394 استاد، یک دانشکده جدید با بیش از 6000 دانش آموز داشت. در طی جنگ جهانی دوم، LSU یکی از 131 دانشگاه بود که در برنامه آموزش کالج نیروی دریایی V-12 شرکت کردند که دانشجویان را به سمت یک کمیسیون نیروی دریایی دعوت کرد.

تاریخچه در معرفی دانشگاه LSU

محوطه دانشگاه LSU

دانشگاه فعلی LSU در 2000 هکتار (8.1 کیلومتر مربع) واقع در جنوب شهر Baton Rouge واقع شده است. اکثریت 250 ساختمان دانشگاه که اکثر آنها بین سال های 1925 و 1940 ساخته شده است، در سرتاسر رودخانه می سی سی پی قرار دارند. در زمینه معرفی دانشگاه LSU بیان می شود که زمانی که LSU قصد داشت محوطه دانشگاه خود را از مرکز شهر Baton Rouge منتقل کند.

برادران Olmsted Brookline، ماساچوست، پردیس فعلی را در حدود سال 1921 طراحی کردند، شرکت Olmsted ابتدا محوطه دانشگاه را برای بیش از 3000 دانش آموز طراحی کرد، اما مقامات دولتی از این شرکت خواستند که برنامه را با توجه به محدودیت های بودجه ای مقیاس پذیر کند. پس از آن، طرح جدیدی که توسط برادران Olmsted به ایالت ارائه شده بود، محوطه دانشگاه را در اطراف چهارگوش صلیبی شبیه به آنچه که امروز در پردیس وجود دارد، متمرکز کرد.

کار ضمن تحصیل در دانشگاه LSU

دانشجویان خارجی در برخی از کشورهای دنیا ممنوع از کار ضمن تحصیل شده اند. مثلا در آذربایجان اگر بخواهند کار کنند باید ابتدائا ترک تحصیل نموده و برای اخذ ویزای کاری مبلغ 1000$ (دلار آمریکا) هم پرداخت نمایند. این در حالی است که متوسط درآمد ماهانه در این کشور در سال 2024 ماهانه تنها 1741$ (دلار آمریکا) است درحالی که متوسط درآمد ماهانه در آمریکا حدود $7920 (دلار) است. منتهی بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، سوئیس، اتریش و غیره کار دانشجویی را پذیرفته اند.

در جدول ذیل در این خصوص توضیحاتی ارائه شده است:

نام کشورسقف ساعات کار در هفته
آمریکا20
سوئیس15
اتریش20

میانگین درآمد دانشجویان در آمریکا نسبتا بالا است و ساعتی $7.25 الی 20.14$ (دلار آمریکا) است که البته رقم دقیق آن را نوع شغل فرد تعیین می نماید. منتهی با همین کار دانشجویی فرد می تواند بخشی از هزینه های زندگی خود در آمریکا را پوشش داده و رزومه خود را برای استخدام شدن پس از فارغ التحصیلی قوی تر نماید. هزینه زندگی در آمریکا ماهانه 1000$ تا 1500$ (دلار آمریکا) است.

حداقل حقوق دریافتی دانشجویان در آمریکا مطابق قوانین سالانه 16886$ (دلار آمریکا) است که تقریبا نیمی از هزینه های زندگی در این کشور است. چنانچه پس از کسب اطلاعات در زمینه معرفی دانشگاه LSU، قصد اخذ پذیرش در این دانشگاه را دارید و همچنین به دنبال اخذ اقامت یا مهاجرت به آمریکا هستید، مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه فرمایید.

سوالات مهم در خصوص معرفی دانشگاه LSU

در بخش پایانی مقاله معرفی دانشگاه LSU به سوالات مهم شما پاسخ داده خواهد سد:

  • محوطه دانشگاه LSU چگونه است؟ دانشگاه فعلی LSU در 2000 هکتار (8.1 کیلومتر مربع) واقع در جنوب شهر Baton Rouge واقع شده است. اکثریت 250 ساختمان دانشگاه که اکثر آنها بین سال های 1925 و 1940 ساخته شده است، در سرتاسر رودخانه می سی سی پی قرار دارند. در زمینه معرفی دانشگاه LSU بیان می شود که زمانی که LSU قصد داشت محوطه دانشگاه خود را از مرکز شهر Baton Rouge منتقل کند.
  • کار ضمن تحصیل در دانشگاه LSU به چه صورت است؟ دانشجویان خارجی در برخی از کشورهای دنیا ممنوع از کار ضمن تحصیل شده اند. مثلا در آذربایجان اگر بخواهند کار کنند باید ابتدائا ترک تحصیل نموده و برای اخذ ویزای کاری مبلغ 1000$ (دلار آمریکا) هم پرداخت نمایند. این در حالی است که متوسط درآمد ماهانه در این کشور در سال 2024 ماهانه تنها 1741$ (دلار آمریکا) است درحالی که متوسط درآمد ماهانه در آمریکا حدود $7920 (دلار) است. منتهی بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، سوئیس، اتریش و غیره کار دانشجویی را پذیرفته اند.
4.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *