ویزای تحصیلی

دانشگاه UCLA کالیفرنیا

دانشگاه UCLA کالیفرنیا

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور است و یکی از دانشگاه های معروف آن دانشگاه UCLA کالیفرنیا می باشد. افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در سال 2024 دانشگاه UCLA کالیفرنیا را انتخاب کنند باید از شرایط و قوانین پذیرش این دانشگاه مطلع باشند. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کشور آمریکا می باشد و سیستم آموزشی قوی دارد، تحصیل در این دانشگاه آرزوی بسیاری از افراد حتی دانشجویان آمریکایی می باشد.

این دانشگاه در سال 1919 میلادی تاسیس شده است و دومین دانشگاه چند منظوره در کالیفرنیا می باشد. نکته مهم دیگر درباره این دانشگاه آمریکایی اینکه دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا (UCLA) در رنکینگ سال 2024 برترین دانشگاه های جهان QS در رده 29- ام قرار دارد و این امر نشانگر برتری علمی و آکادمیک این دانشگاه در سطح بین المللی است. لازم به ذکر است که برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص این دانشگاه با ادامه مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است همراه باشید.

معرفی دانشگاه UCLA کالیفرنیا

دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس که به دانشگاه UCLA کالیفرنیا شهرت دارد از مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های تحقیقاتی در دنیا می باشد. این دانشگاه در منطقه وست وود واقع شده است. حدودا 3377 رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می شود. امکان تحصیل در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه نیز وجود دارد.


در مقطع کارشناسی حدودا 29000 دانشجو در حال تحصیل می باشند و در دوره تحصیلات تکمیلی حدودا 130000 دانشجو به تحصیل می پردازند. سال 2014 بیشترین میزان تقاضا برای تحصیل در دنیا مختص به این دانشگاه بوده است. در این دانشگاه کتابخانه بزرگی وجود دارد که بیش از 9 میلیون نسخه کتاب در این کتابخانه وجود دارد. از امکانات کتابخانه دانشگاه UCLA کالیفرنیا می توان به 11 آرشیو، 12 کتابخانه و اتاق های مطالعه اشاره کرد. در بیشتر کلاس های درسی مقطع کارشناسی 30 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. وجود تعداد کم دانشجویان به این دلیل است که دقت بیشتری بر هر دانشجو برای پیشرفتش وجود دارد.

مزایای تحصیل در دانشگاه UCLA کالیفرنیا

از جمله مزایای تحصیل در این دانشگاه علاوه بر هزینه های مقرون به صرفه می توان به رنکینگ جهانی خوب آن اشاره نمود که در جدول ذیل نشان داده شده است:

سالQS Ranking
202240
202344
202429

وقتی فرد در دانشگاهی مشغول به تحصیل است که مثل دانشگاه UCLA کالیفرنیا رتبه خوبی در سطح ملی و جهانی اخذ نموده، هم راحت تر می تواند ضمن تحصیل مشغول به کار شود هم برای استخدام شدن پس از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای خود به ویزای کاری آمریکا مشکلی نخواهد داشت. لازم به ذکر است در آمریکا سطح درآمد افراد بالا می باشد. البته میزان دقیق درآمد به میزان تحصیلات، رشته، مهارت شغلی و غیره بستگی دارد.

اما به طور کلی میانگین درآمد در آمریکا در 2024 به شرح ذیل است:

میانگین درآمد کار دانشجویی در آمریکا به ازای 1 ساعتمیانگین درآمد کار تمام وقت در آمریکا به ازای 1 ساعت
$11.82 (دلار آمریکا)$16.84 (دلار آمریکا)

دانشکده های دانشگاه UCLA کالیفرنیا

در این دانشگاه هفت دانشکده وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • دانشکده ادبیات و علوم
  • دانشکده معماری و هنر
  • دانشکده علوم پایه و مهندسی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده تئاتر
  • دانشکده فیلم و تلویزیون

یکی از انتخابی ترین دانشگاه های کشور آمریکا که گزینش های زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است دانشگاه UCLA کالیفرنیا می باشد. می توان گفت بخش عظیمی از افرادی که گزینش می شوند درخواستشان برای تحصیل در این دانشگاه رد می شود. افراد که بتوانند نمرات A, SAT, ACT کسب کنند، پذیرش دانشگاه را دریافت می کنند. یکی از شرایط ورود به این دانشگاه این است که سطح علمی دانشجو در سطح بالایی قرار گرفته باشد. برای مثال دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دارند باید تراز علمی 80 به بالا داشته باشند و همین طور باید بتوانند در GRE نمره 1450 به بالا را کسب کنند. افرادی که تجربه پژوهشی دارند شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی در آمریکا و کمک هزینه های تحصیلی دارند.

دانشکده های دانشگاه UCLA کالیفرنیا

رشته های تحصیلی دانشگاه UCLA آمریکا

همان طور که در ابتدای مقاله بیان گردید تنوع رشته ای در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه UCLA در آمریکا بسیار زیاد است و معمولا این رشته ها هر ساله بر اساس اولویت نیاز بازار کار ارائه میگردد. تحصیل پزشکی در آمریکا یکی از ایده آل ترین تصمیمات تحصیلی به شمار می رود. زیرا دانشگاه مذکور در این زمینه بسیار قوی بوده و از بالاترین تجهیزات و تکنولوژی های علمی در این زمینه بهره می برد.

در این جا برخی رشته های تحصیلی ذکر گردیده است:‌

  • حقوق
  • دندانپزشکی
  • اقتصاد کسب و کار
  • علوم کامپیوتر
  • برنامه ریزی شهری
  • برنامه ریزی ملی و منطقه ای
  • مهندسی و تکنولوژی
  • حسابداری
  • طراحی داخلی
  • مطالعات آسیا
  • مدیریت کسب و کار
  • مددکاری اجتماعی
  • معماری و غیره

پذیرش در دوره های کاربردی آمریکا

دانشجویان برای شرکت در این دوره باید دو ماه قبل از شروع دوره اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند. زمان برگزاری این دوره ها هر 3 ماه یک بار می باشد. متقاضیان برای شرکت در این دوره ها باید مدرک پیش دانشگاهی ارائه دهند و در برخی از دوره ها ارائه مدرک کارشناسی نیز الزامی می باشد. برای پذیرش، دانشجو باید مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره IELTS 6.5 و TOEFL 79 را ارائه دهد. متقاضیان باید به مدت 12 ماه در این دوره ها به تحصیل بپردازند. تمامی افرادی که شرایط لازم را داشته باشند بدون انتظار پذیرفته می شوند. شهریه های در نظر گرفته شده جهت شرکت در این دوره برای دانشجویان آمریکایی و دانشجویان خارجی یکسان می باشد.

بعد از پایان دوره متقاضی می تواند ویزای خود را به مدت یک سال تمدید نماید. برای تمامی رشته های تحصیلی دوره کارآموزی نیز در نظر گرفته شده است. افرادی که قصد دارند در کشور آمریکا در شغلی مشغول به کار شوند گذراندن دوره کاربردی به آن ها پیشنهاد می شود، زیرا در این دوره ها همراه با تحصیل دروس فرد دوره های کار آموزی را نیز می گذراند. با گذراندن این دوره ها و آشنایی با مشاغل، متقاضی می تواند به راحتی در این کشور در شغلی مشغول به کار شود.

شهریه دانشگاه UCLA کالیفرنیا در 2023

متقاضیانی که دانشگاه UCLA کالیفرنیا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند قطعا شهریه تحصیلی برایشان اهمیت دارد. شهروندان کشور آمریکا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در سال 2024 باید مبلغ 14478$ (دلار آمریکا) بپردازند و دانشجویان خارجی و بین المللی باید 32574$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. شهریه در نظر گرفته شده برای دانشجویان آمریکایی در مقطع کارشناسی ارشد 18136$ (دلار آمریکا) می باشد، دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باشد شهریه ای بالغ بر 33238$ (دلار آمریکا) بپردازند. شهریه در نظر گرفته شده برای دانشجویان آمریکایی که در مقطع تحصیلی دکترا در آمریکا مشغول به تحصیل هستند 18136$ (دلار آمریکا) می باشد و شهریه در نظر گرفته شده برای دانشجویان بین المللی 33238$ (دلار آمریکا) است.

هزینه تحصیل در دانشگاه UCLA در آمریکا

میزان هزینه تحصیل در آمریکا در دانشگاه UCLA در آمریکا به موارد مختلفی نظیر بومی بودن یا خارجی بودن دانشجو، مقطع تحصیلی و نوع رشته ای که انتخاب نموده است، بستگی دارد. بنابراین شهریه ها با مبالغ گوناگون از سوی دانشگاه دریافت می گردد.

در جدول زیر مبالغ شهریه در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشجویان بومی و بین المللی مشخص شده است که می توانید مورد بررسی قرار دهید:

هزینه تحصیل در دانشگاه UCLA آمریکا به مدت 9 ماه
لیستدانشجو خوابگاه های UCLAدانشجو در آپارتمان های خارج از پردیس
شهریه دانشگاهی$14478$14478
غذا و اسکان$17148$17436
کتب و ملزومات آموزشی$1574$1574
حمل و نقل$704$1196
مخارج شخصی$1655$1921
بیمه سلامت$2958$2958

تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا

کار دانشجویی در آمریکا حتی برای دانشجویان بین المللی نیز مجاز دانسته شده است این در حالی است که در برخی کشورها مثل امارات خارجی ها اجازه کار ضمن تحصیل ندارند و در برخی دیگر مثل قبرس دانشجویان خارجی تنها در حوزه های محدودی می توانند استخدام شوند. در کشورهایی نیز که کار دانشجویی مجاز دانسته شده است ممکن است حداکثر ساعات کاری متفاوت باشد.

مثلا در جدول ذیل حداکثر ساعات کاری در آمریکا و سوئیس در سال 2024 مقایسه شده است:

حداکثر ساعات کار دانشجویان خارجی در سوئیسحداکثر ساعات کار دانشجویان خارجی در آمریکا
هفته ای 15 ساعتهفته ای 20 ساعت

علاوه بر کار دانشجویی که تنها تامین کننده بخش کوچکی از هزینه های زندگی در آمریکا است، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی هم وجود دارد. بورسیه ها انواع مختلفی دارند و از سوی دولت آمریکا، دانشگاه، اساتید یا سازمان های غیر دولتی اعطا می گردد.

برخی از بورسیه های آمریکا عبارت هستند از:

  • بورسیه دانشگاه UCLA آمریکا
  • برنامه بورسیه جهانی کلارک
  • بورسیه بین المللی AAUW برای زنان
  • برنامه بورسیه فولبرایت آمریکا برای دانشجویان خارجی و غیره

شرایط خوابگاه در دانشگاه UCLA

در بیرون از محوطه دانشگاه خوابگاه هایی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، فاصله این خوابگاه ها تا دانشگاه بسیار کم می باشد. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی خوابگاه هایی برای هیئت علمی و استادان دانشگاه نیز وجود دارد. هزینه های در نظر گرفته شده برای دانشگاه بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد. متقاضیان باید در ابتدا مبلغی را به عنوان سپرده پرداخت نمایند و بعد از آن باید به صورت ماهانه اجاره پرداخت نمایند. در این خوابگاه ها مکانی برای نگهداری حیوانات خانگی در نظر گرفته شده است و افراد اجازه نگهداری حیوانات خوانگی در محیط خوابگاه را ندارند.

  • خوابگاه کلارینگتون: این خوابگاه برای استادان دانشگاه، هیئت علمی، دانشجویان مقطع تحصیلی دکترا و محققان بالینی در نظر گرفته شده است. مبلغ پیش پرداخت در نظر گرفته شده برای این دانشگاه مبلغ 900$ (دلار آمریکا) می باشد.
  • خوابگاه ویبرن: اتاق های این خوابگاه در اختیار استادان و کارمندانی قرار می گیرد که قصد اقامت کوتاه مدت را دارند، همچنین دانشجویان متاهل نیز می توانند در این خوابگاه اقامت داشته باشند.

همچنین خوابگاه هایی در روستا تراس تاسیس شده است که فضا و امکانات بیشتری دارد. اتاق های این خوابگاه به مدت 6 ماه تا 1 سال به افراد اجاره داده می شود. در مقاله ای که مطالعه کردید، سعی داشتیم شرایط کلی در رابطه با تحصیل در دانشگاه UCLA کالیفرنیا در اختیار متقاضیانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند قرار دهیم. اگر سوالات بیشتری در رابطه با شرایط تحصیل در این دانشگاه دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در خصوص دانشگاه UCLA کالیفرنیا

در بخش پایانی مقاله دانشگاه UCLA کالیفرنیا به مهم ترین سوالات شما پاسخ کی دهیم:

  • پذیرش در دوره های کاربردی آمریکا به چه صورت است؟ دانشجویان برای شرکت در این دوره باید دو ماه قبل از شروع دوره اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند. زمان برگزاری این دوره ها هر 3 ماه یک بار می باشد. متقاضیان برای شرکت در این دوره ها باید مدرک پیش دانشگاهی ارائه دهند و در برخی از دوره ها ارائه مدرک کارشناسی نیز الزامی می باشد. برای پذیرش، دانشجو باید مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره IELTS 6.5 و TOEFL 79 را ارائه دهد. متقاضیان باید به مدت 12 ماه در این دوره ها به تحصیل بپردازند. تمامی افرادی که شرایط لازم را داشته باشند بدون انتظار پذیرفته می شوند. شهریه های در نظر گرفته شده جهت شرکت در این دوره برای دانشجویان آمریکایی و دانشجویان خارجی یکسان می باشد.
  • شرایط خوابگاه در دانشگاه UCLA چگونه است؟ در بیرون از محوطه دانشگاه خوابگاه هایی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، فاصله این خوابگاه ها تا دانشگاه بسیار کم می باشد. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی خوابگاه هایی برای هیئت علمی و استادان دانشگاه نیز وجود دارد. هزینه های در نظر گرفته شده برای دانشگاه بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد. متقاضیان باید در ابتدا مبلغی را به عنوان سپرده پرداخت نمایند و بعد از آن باید به صورت ماهانه اجاره پرداخت نمایند. در این خوابگاه ها مکانی برای نگهداری حیوانات خانگی در نظر گرفته شده است و افراد اجازه نگهداری حیوانات خوانگی در محیط خوابگاه را ندارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *