ویزای تحصیلی

معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا

معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا

شاید بسیاری از افراد سوالاتی در زمینه معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا داشته باشند و یا بخواهند در زمینه J.D اطلاعاتی کسب نمایید. بسیاری از افراد ابهاماتی در خصوص LLM و تفاوت مابین J.D و L.LM دارند، به خصوص افرادی که در زمینه حقوق به تحصیل پرداخته اند و مایل به ادامه تحصیل می باشند. قطعا تفاوت هایی در این زمینه وجود دارد و مدارکی برای ادامه تحصیل در رشته حقوق مورد نیاز می باشد.

  • شرایط لازم برای تحصیل رشته حقوق در آمریکا و کانادا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های حقوق در آمریکا و کانادا چیست؟
  • شهریه تحصیل رشته حقوق در کانادا و آمریکا چقدر است؟
  • وضعیت کار و متوسط درآمد حقوقدانان در آمریکا و کانادا چقدر است؟

افرادی که قصد کار در این حوزه در کشورهای ذکر شده را دارند، بهتر است برای تحصیل خود را به این کشورها برسانند تا در آینده شغلی خود دچار مشکل نشوند. برای دریافت اطلاعات در این خصوص پیشنهاد می کنیم با این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، همراه باشید.

رشته حقوق در آمریکا و کانادا

J.D یک درجه و رتبه تحصیلی در نظام حقوقی ایالات متحده می باشد و همچنین بالاترین رتبه حقوقی ایالات متحده است. واژه J.D یا JURIS DOCTORATE DEGREE و یا J.D DEGREE جز معانی این واژه می باشد. اکثر افرادی که در بحث علم حقوق خواهان تکمیل تحصیلات خود هستند بدون شک به این مدرک علاقه مند هستند. مدرک J.D همان مدرک دکترای حرفه ای حقوق و نخستین درجه تخصصی در این رشته می باشد. این مدرک دانشجویانی را که می خواهند در آزمون Bar Exam State شرکت نمایند، آماده می نماید. در مدرک J.D را با رفتن در مدارس حقوقی که مورد تأیید American Bar Association باشد، می توان اخذ نمود.

شرایط آموزش رشته حقوق در آمریکا و کانادا

کلا برنامه تحصیلی حقوق در اکثر دانشگاه های این کشور یک برنامه فول- تایم 3 ساله است و به دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان نیز مدرک (دکتری تخصصی حقوق) اعطاء می شود که اصطلاحا J.D. هم گفته می شود. این هم در مورد دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه های خصوصی این 2 کشور صدق می کند.

اما برای اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه های حقوق آمریکا و کانادا متقاضیان بایستی شرایط زیر را تامین کنند:

شرایط اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه های حقوق آمریکا و کانادا

برترین دانشگاه های آمریکا و کانادا برای تحصیل رشته حقوق

رشته حقوق جزء رشته های محبوب و پرطرفدار محسوب می شود و انتخاب مقاصدی مثل آمریکا و کانادا که آموزش کیفیت بالا را تضمین می کنند می تواند بهترین گزینه باشد. در هر 2 کشور آمریکا و کانادا دانشگاه های حقوق یا به اصطلاح Law Schools زیادی وجود دارد. از بهترین دانشگاه های حقوق در آمریکا می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

بهترین دانشگاه های حقوق در آمریکا
رتبهنام دانشگاه
1دانشگاه ییل
2دانشگاه استانفورد
3دانشگاه شیکاگو
4دانشگاه کلمبیا
5دانشگاه هاروارد

و همچنین از برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته حقوق می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

شهردانشگاهرتبه حقوق WURرتبه حقوق کانادا
تورنتودانشگاه تورنتو161
مونترالدانشگاه مک گیل172
ونکووردانشگاه بریتیش کلمبیا343
مونترالدانشگاه مونترال604
اوتاوادانشگاه اوتاوا715
هالیفاکسدانشگاه دالهوزی816
کالگریدانشگاه کالگری907
ادمونتوندانشگاه آلبرتا1008
کینگستوندانشگاه کویین101–1259
ویکتوریادانشگاه ویکتوریا126–150=10

نکات تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل رشته حقوق در آمریکا و کانادا

یکی از موضوعات مهم دیگر در زمینه تحصیل رشته حقوق در کشورهای کانادا و آمریکا مقایسه سطح شهریه سالانه این رشته تحصیلی در این 2 کشور می باشد. متوسط شهریه سالانه تحصیل این رشته در دانشگاه های آمریکا حدود $45844 (دلار) می باشد در حالی که متوسط شهریه سالانه تحصیل همین رشته در دانشگاه های کانادا $20877 (دلار) می باشد.

به همین دلیل نیز تحصیل رشته حقوق در کانادا مقرون به صرفه تر از آمریکاست:

میانگین هزینه تحصیل رشته حقوق در آمریکا و کانادا

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می کنید، دانشگاه کلمبیا با متوسط شهریه سالانه حدود $72360 (دلار) گرانترین و دانشگاه اینتر امریکن با $15510 (دلار) ارزانترین دانشگاه آمریکا برای تحصیل رشته حقوق می باشد:

گرانترین و ارزانترین دانشگاه های حقوق در آمریکا

از طرف دیگر گرانترین و ارزانترین دانشگاه کانادا برای تحصیل رشته حقوق دانشگاه های تورنتو ($33040 دلار) و دانشگاه مانیتوبا ($5400 دلار) می باشد:

گرانترین و ارزانترین دانشگاه های حقوق در کانادا

معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا در دوره L.LM

L.LM در گرایش حقوق بشر، از مزیت های فوق العاده ای برخوردار می باشد که می توان گفت اشخاص متقاضی پس از فارغ التحصیلی در L.LM در برنامه حقوق بشر شامل قانون درجه خواهند بود. همچنین می توانند در سطح مقاطع عالیه تحصیلی و اشتغال به کار در دادگاه های عالیه مشغول باشند. L.LM در حقیقت مقطع کارشناسی ارشد و یک درجه تحصیلی است و به افرادی که در دانشگاه های حقوق تحصیل نموده اند و مدرک حرفه ای در مقطع کارشناسی ارشد را کسب نموده اند، تعلق می گیرد. در واقع یک درجه حرفه ای بین المللی به شمار می رود.

معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا در دوره L.LM

برای اقدام در بازار کار و دادگاه های حقوق بشر اروپا، دادگاه بین المللی کیفری و سازمان ملل متحد مناسب خواهد بود. برای تحصیل دکتری در رشته حقوق در کانادا افراد نیز می توانند در رشته های قانون مدنی، دکترای فلسفه، دکترای علوم حقوقی مشغول شوند. در معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا دو نوع مدرک دکتری وجود دارد. مدرک دکتری از قانون و LLD مدارک دکتری در رشته حقوق است که این دوره فراتر و بسیار پیشرفته تر در رشته حقوق می باشد. در این مقطع فرد می بایست علاوه تسلط بر زبان انگلیسی و دارا بودن مدرک IELTS:7 مدرک فوق لیسانس حقوق و یا L.LM را در پرونده خود داشته باشد.

وضعیت کار حقوقدانان در آمریکا و کانادا

فارغ التحصیلان رشته حقوق در آمریکا و کانادا می توانند با اخذ مجوز وکالتشان از مراجع ذیربط به عنوان قاضی در دادگستری های مختلف استخدام شده و یا اینکه دفتر وکالت زده و به کار وکالت بپردازند. در هر صورت شغل آنها جزء مهمترین و پردرآمدترین مشاغل هر 2 کشور آمریکا و کاناداست.

منتها همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه حقوقدانان آمریکایی به مراتب بیشتر از متوسط درآمد حقوقدانان کانادایی است:

متوسط درآمد سالانه حقوقدانان در آمریکا و کانادا (دلار)

بررسی امکانات رشته حقوق در آمریکا و کانادا

یکی از دلایل اتباع کشورهای خارجی برای ورود به رشته حقوق در کشورهای آمریکا و کانادا وجود امکانات گسترده در این کشورها می باشد. در جدول زیر می توانید با امکانات گسترده در رشته حقوق در آمریکا وکانادا به طور دقیق آشنا شوید:

امکانات رشته حقوق در آمریکاامکانات رشته حقوق در کانادا
پوشش جدید گسترده مردم بومی و قانون، از جمله بررسی بخش های کلیدی گزارش حقیقت و آشتی در این کشوربحث گسترده در مورد چندین موضوع از جمله تفسیر مترقی قانون اساسی و وظیفه مراقبت در قبال سهل انگاری
مطالب جدید در رابطه با تحقیقات پلیسی، تشخیص دادسرا دادگاه های کیفری تخصصیقوانین اداری به روز منعکس کننده سه گانه پرونده ها در دادگاه عالی کانادا
بحث در مورد موضوعات خبری اخیر از جمله موافقت نامه های خودگردانموارد منشور کلید اضافی

تفاوت های معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا

در معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا این نکته وجود دارد که رشته حقوق در کشور آمریکا و کانادا تفاوت هایی دارند که در زیر به آن می پردازیم. تحصیل در رشته های حقوق در کشور آمریکا شرایط خاصی دارد که به صورت کامل در ذیل شرح خواهیم داشت. فرد می بایست حداقل 2 سال در دانشکده های حقوق تحصیل نماید سپس در آزمون دانشکده حقوق LSAT یا Law School Admission Test شرکت نماید. این آزمون معمولا سالیانه در 4 نوبت در کشور آمریکا برگزار می شود و سپس در دوره 4 ساله لیسانس حقوق یا LL.B تحصیل نمایند.

فرد متقاضی پس از کسب مدرک LL.B می بایست یک دوره یکساله در نزد یک وکیل حاذق در موسسه حقوقی، وکالتی دوره کارآموزی از آموزش می بیند. فرد پس از اتمام دوره تحصیل و دوره کار آموزی خود می بایست در آزمون وکالت شرکت نمایند. نام این آزمون Bar Examination می باشد و در نهایت با قبولی در این آزمون فرد عضو رسمی کانون (انجمن) وکلا خواهد شد و به عنوان یک وکیل می تواند در کار خود شروع به کار نماید.

برای معرفی رشته حقوق در آمریکا و کانادا و ادامه تحصیل در کانادا، اقدام در راه مهاجرت تحصیلی و یا بهره گیری از تجربیات و معلومات دقیق بهتر است با یک مشاور حقوقی حرفه ای و حاذق تماس حاصل نمایید و برای قدم گذاری در این مسیر ابتدا با کارشناسان برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و تصمیم را اخذ نمایید.

سوالات مکرر درباره رشته حقوق در آمریکا و کانادا

در خصوص شرایط تحصیل رشته حقوق در دو کشور کانادا و آمریکا سوالات متعددی مطرح می شود که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه تحصیلی حقوق در آمریکا و کانادا چه شرایطی دارد؟ برنامه تحصیلی حقوق در اکثر دانشگاه های این کشور یک برنامه فول- تایم 3 ساله است و به دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان نیز مدرک (دکتری تخصصی حقوق) اعطاء می شود که اصطلاحا J.D. هم گفته می شود
  • شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته حقوق در آمریکا و کانادا چیست؟ ارائه مدرک دیپلم متوسطه، مدرک زبان انگلیسی و نیز قبولی در آزمون ورودی دانشکده های حقوق از جمله این شرایط می باشد.
  • آزمون ورودی رشته حقوق در آمریکا و کانادا چیست؟قبولی در آزمون LAST برای پذیرش از دانشگاه های حقوق در این دو کشور الزامی است.
  • بهترن دانشگاه آمریکا و کانادا برای تحصیل رشته حقوق چیست؟ دانشگاه ییل و دانشگاه تورنتو به ترتیب بهترین های آمریکا و کانادا برای تحصیل رشته حقوق به شمار می روند.
  • شهریه تحصیل رشته حقوق در آمریکا و کانادا چقدر است؟ متوسط شهریه سالانه تحصیل این رشته در دانشگاه های آمریکا حدود $45844 (دلار) می باشد در حالی که متوسط شهریه سالانه تحصیل همین رشته در دانشگاه های کانادا $20877 (دلار) می باشد.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *