ویزای تحصیلی

معماری در مجارستان

معماری در مجارستان

رشته معماری در مجارستان به شما شانس اقامت اروپایی و کار پردرآمد را می دهد و فرصتی ایده آل برای حضور در کلاسهای معماری است. در مجارستان برنامه های تحصیلی رشته معماری در دانشگاه های برتری همچون دانشگاه زگد، دانشگاه دبرسن و دانشگاه پچ به دانشجویان ارائه می شود. معماری رشته پرطرفدار و آینده داری است و تحصیل در مجارستان می تواند پله ترقی شما برای ورود به دانشگاه های معتبر و بازار کار اروپا و آمریکا محسوب شود. کشور مجارستان دیکی از برترین ماصد مهاجرت تحصیلی محسوب می گردد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تخصصی و کامل تر در باب پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

کلیات رشته معماری در مجارستان

دلایل متعددی برای تحصیل در مجارستان وجود دارد که از مهم ترین دلایل می توان به مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان، سیستم آموزشی با کیفیت و اعطای وام ها و بورسیه های تحصیلی متعدد به دانشجویان خارجی اشاره کرد. این عوامل هستند که روی هم رفته مجارستان را به مقصد تحصیلی جذابی برای دانشجویان خارجی تبدیل می کنند.

بهترین دانشگاه های برای رشته معماری در مجارستان عبارت هستند از:

رتبه ملینام موسسه آموزش عالی
1دانشگاه زگد
2دانشگاه دبرسن
3دانشگاه پکس
4دانشگاه بوداپست
5دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

ملزومات رشته معماری در مجارستان

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان برای دانشجویان معماری بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. برای تحصیل معماری در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در مجارستان به پرداخت شهریه 6400$ (دلار آمریکا) به طور متوسط نیازمندید که این مبلغ با توجه به دانشگاه محل تحصیل و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) می تواند متفاوت باشد. همچنین جهت پذیرش تحصیلی در رشته معماری در مجارستان، علاوه بر ارائه مدرک زبان و سایر مدارک تحصیلی نیازمند شرکت در آزمون ورودی هستید.

سایر مدارک برای رشته معماری در مجارستان عبارت هستند از:

  • CV به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی یا مجاری؛ هرچند باید توجه داشت ارائه مدرک زبان اجباری نیست چرا که امکان تحصیل دوره های زبان در مجارستان وجود دارد و افراد با توجه به شرایط سنی و تحصیلی خود شانس ویزای خوبی خواهند داشت.
  • توصیه نامه از 3 تن از اساتید پیشین
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee که در مجارستان معمولا بین 40$ تا 100$ (دلار آمریکا) است
  • انگیزه نامه راجع به دلایل تحصیل در مجارستان و کالج یا دانشگاه مورد نظر
  • گواهی تمکن مالی

معرفی رشته معماری در مجارستان

زمانی که یک ساختمان جدید طراحی و ساخته می شود، معمار نقش خیلی مهمی در این فرآیند ساخت و ساز ایفا می کند. با شهرت جهانی بالا در همه دوره های تاریخی، کار معماری و نیز صنعت ساخت و ساز می بایستی که با شرایط و نیازمندی های محیط ساخته شده مدرن همراه باشند. معماری، ترکیبی از علم وهنر است. معماری فرآیند برنامه ریزی، طراحی و ساخت سازه ها و ساختمان های بزرگ می باشد. همزمان معماری همچنین به شاخص های کارکرد، دوام و زیبایی شناختی از طریق استفاده از مصالح، تکنولوژی و المان های طراحی توجه می کند. معماری رشته ای آکادمیک است که در کلیه دانشگاه های جهان در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و PhD تحصیل می شود.

متوسط درآمد برخی گرایش های مرتبط با معماری در نمودار ذیل نشان داده شده است:

متوسط درآمد برخی گرایش های مرتبط با معماری در مجارستان

فرآیند پذیرش معماری در مجارستان

برای اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان در رشته معماری بایستی ابتداء قبل از درخواست پذیرش در آزمون ورودی آن شرکت کنید. از شرایط دیگر پذیرش معماری دانشجویان خارجی در مجارستان ارائه مدک زبان انگلیسی می باشد. حداقل نمره آزمون زبان IELTS معادل 6.0 – 5.0 و نمره آزمون TOEFL معادل 80-60 است.

فرآیند پذیرش معماری در مجارستان

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش مجارستان عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش دانشگاهی
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
  • انگیزه نامه یا SOP به زبان انگلیسی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • رزومه یا CV به زبان انگلیسی
  • کیف کارها (شامل آثار و کارهای طراحی و معماری قبلی)
  • مدرک اثبات تمکن مالی

برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار درباب معماری در مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • ملزومات رشته معماری در مجارستان چگونه است؟ هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان برای دانشجویان معماری بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. برای تحصیل معماری در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در مجارستان به پرداخت شهریه 6400$ (دلار آمریکا) به طور متوسط نیازمندید که این مبلغ با توجه به دانشگاه محل تحصیل و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) می تواند متفاوت باشد. همچنین جهت پذیرش تحصیلی در رشته معماری در مجارستان، علاوه بر ارائه مدرک زبان و سایر مدارک تحصیلی نیازمند شرکت در آزمون ورودی هستید.
  • فرآیند پذیرش معماری در مجارستان چگونه است؟ برای اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان در رشته معماری بایستی ابتداء قبل از درخواست پذیرش در آزمون ورودی آن شرکت کنید. از شرایط دیگر پذیرش معماری دانشجویان خارجی در مجارستان ارائه مدک زبان انگلیسی می باشد. حداقل نمره آزمون زبان IELTS معادل 6.0 – 5.0 و نمره آزمون TOEFL معادل 80-60 است.
5/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *