مهاجرت

مقایسه اتریش و ایتالیا برای مهاجرت

مقایسه اتریش و ایتالیا برای مهاجرت

اتریش و ایتالیا دو کشور مجاور و هم مرز در قاره اروپا هستند که سالانه پذیرای هزاران مهاجر از ایران و نقاط دیگر جهان می باشند. به همین دلیل مقایسه اتریش و ایتالیا برای مهاجرت در سال 2022 می تواند بهترین راهنما برای انتخاب مسیر مهاجرتی متقاضیان پیش از هر گونه اقدام باشد. ضمنا اینکه متقاضیان با مطالعه این مقاله علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی خود درباب شرایط و شیوه های مهاجرتی قانونی به این دو کشور همچنین با مزایا و معایب زندگی در این کشورها نیز آشنا می شوند. علاقه مندان برای ارزیابی شرایط مهاجرتی خود می توانند مشاوره های ارزشمندی از وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ نمایند.

  • شهریه تحصیل در ایتالیا کمتر است یا اتریش؟
  • کیفیت آموزش در کدام کشور بهتر است؟
  • شرایط مهاجرت به کدام کشور مناسب تر است؟
  • محدودیت های مهاجرت به کدام کشور بیشتر است؟

مقایسه اتریش و ایتالیا برای مهاجرت کاری

اتریش و ایتالیا دو کشور همسایه اروپایی هستند که سالهاست مورد توجه مهاجران خارجی قرار دارد. اما اخیرا رغبت عمومی مخصوصا در ایران به سمت مهاجرت کاری به اتریش بیشتر جلب شده است. دلیل این امر را می توان از چند منظر تحلیل کرد:

  • اول از همه شرایط بازار کاری اتریش می باشد که مطلوب تر از بازار کاری ایتالیا 2022 می باشد.
  • دوم اینکه اتریش دارای یک برنامه منسجم و ساختارمند مهاجرتی است که علاوه بر صدور ویزای کاری به کارگران ماهر خارجی کارت قرمز- سفید- قرمز نیز اعطا می کند که به معنای اقامت دائمی در این کشور می باشد.
  • دلیل سوم و مهمتر اینکه اتریش ازطریق سیستم امتیازبندی به متقاضیانی که خواستار کاریابی در این کشور هستند ویزای جستجوی کار اعطاء می کند.

برای ارزیابی شرایط بازار کاری اتریش و ایتالیا و مقایسه اتریش و ایتالیا برای مهاجرت کاری ابتداء باید درباره وضعیت کار در این دو کشور بدانیم. با توجه به آخرین آمارهای موجود از سال 2022، نرخ بیکاری اتریش حدود 9.2% اما برای ایتالیا این نرخ حدود 8.8% می باشد. جدا از بحث بیکاری، میانگین درآمد ماهانه کار در این دو کشور نیز کاملا متفاوت است. از یک طرف اتریشی ها با متوسط درآمد ماهیانه حدود 3213€ (یورو) یکی از برترین کشورهای اروپایی محسوب شده ولی متوسط دستمزد کار در ایتالیا کمتر از این حد و در حدود 2749€ (یورو) می باشد. نمودار زیر نشانگر همین مقایسه سطوح درآمدی بین اتریش و ایتالیا در سال جدید می باشد:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه ایتالیا و اتریش

مقایسه شرایط ویزای کار اتریش و ایتالیا 2022

با توجه به درخواست های فراوان نسبت به اخذ ویزاهای کاری اتریش ابتداء به بررسی شرایط انواع ویزای کار اتریش 2022 می پردازیم. مطابق قوانین کشور اتریش 2022، ویزای جستجوی کار اتریش ویزایی موقتی با هدف کاریابی در اتریش صادر می شود. برای اخذ ویزای جست و جوی کار در اتریش با اعتبار 6 ماهه متقاضیان ایرانی با توجه به معیارهای زیر حتما بایستی 70 امتیاز از 100 امتیاز مجموع را کسب کنند:

شرایط اخذ ویزای جست و جوی کار در اتریش

ولی در مورد اعطای ویزای کاری یا کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش 2022 شرایط کمی متفاوت بوده و لازم است تا متقاضیان از 90 امتیاز کل حداقل 55 امتیاز را به صورت ذیل کسب کنند تا صلاحیت آنها به عنوان کارگر ماهر در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2022 محرز گردد:

امتیازات ویزای کار اتریش

لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان از دانشگاه های اتریش نیز مطابق قانون این کشور تا 6 ماه حق تمدید اقامت تحصیلی خود برای کاریابی در این کشور را دارند. اما شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا (Permesso di Lavoro) یا ویزای نوع D به این صورت است که شما حتما باید از ایتالیا جاب آفر از شرکت ایتالیایی داشته باشید. اما این ویزا فقط ویزای ورود بوده و شما پس از ورود به ایتالیا در عرض نهایتا 8 روز بایستی برای اخذ مجوز اقامتی یا permesso di soggiorno اقدام نمائید. فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه های ایتالیا نیز پس از اتمام تحصیلات و به منظور اخذ اقامت با هدف کاریابی در ایتالیا می توانند مجوز Permesso di Soggiorno را با اعتبار 6 ماهه دریافت و به محض یافتن پیشنهاد کاری متقاضی اخذ ویزای کار ایتالیا باشند:

روند اخذ ویزای کار ایتالیا

مقایسه اتریش و ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی

این سوال که تحصیل در کدامیک از کشورهای اتریش یا ایتالیا بهترین گزینه محسوب می شود، سوال اکثر متقاضیان تحصیل در اروپاست. برای پاسخ به این سوال شما باید ابتداء به ارزیابی جایگاه و رتبه نظام آموزشی هر دو کشور و سطح کیفی و کمی موسسات آموزش عالی این کشورها بپردازید. اولا با توجه به رتبه های دانشگاه های هر دو کشور که در جدول مقایسه ای زیر آمده باید بدانید که اعتبار نظام آموزش عالی کشور ایتالیا در سطح جهانی بالاتر از اتریش است:

برترین دانشگاه های ایتالیا 2022رتبه بندی جهانیبرترین دانشگاه های اتریش 2022رتبه بندی جهانی
دانشگاه پلی تکنیک میلانرتبه 149 جهانیدانشگاه وین اتریشرتبه 154 جهانی
موسسه عالی پیزارتبه 167 جهانیدانشگاه فنی وینرتبه 182 جهانی
دانشگاه سنت آنا پیزارتبه 175 جهانیدانشگاه اینسبروکرتبه 286 جهانی

علاوه بر این باید درجریان باشید که شما با تحصیل در دو کشور ایتالیا و اتریش از مزایا و امتیاز قابل توجهی مثل دریافت آموزش کیفیت برتر، هزینه تحصیلی پایین، دانشگاه های معتبر، کار دانشجوئی، تحصیل به زبان انگلیسی، انواع بورس تحصیلی، اقامت پس از تحصیل و غیره برخوردار خواهید شد. اما از آنجائی که اغلب برنامه های دوره کارشناسی در ایتالیا به زبان ایتالیایی و در اتریش به زبان آلمانی به دانشجویان ارائه می شود. پس به هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا ارائه مدرک زبان ایتالیایی در سطح B2 و ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 به دانشگاه های اتریش الزامی است.

مقایسه اتریش و ایتالیا برای هزینه مهاجرت تحصیلی

مقایسه اتریش و ایتالیا برای هزینه مهاجرت تحصیلی

هر دو کشور ایتالیا و اتریش به عنوان دو مقصد تحصیلی ارزان در اروپا محسوب می شوند. منتها باید توجه کرد که این گفته بیشتر در مورد دانشگاه های دولتی صدق می کند تا دانشگاه های خصوصی این کشورها. نکته بعدی اینکه با مقایسه سطح هزینه های تحصیلی میتوان فهمید که تحصیل در دانشگاه های اتریش به مراتب مقرون به صرفه تر از تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا است. برای اطلاع از سطح شهریه های اخذ شده در این دو کشور به تصویر زیر توجه کنید:

مقایسه شهریه دانشگاه های دولتی اتریش و ایتالیا

اما بر طبق گزارشات آماری، متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در ایتالیا ماهیانه بین 700€ تا 800€ (یورو) می باشد. به عبارت دیگر در شهرهایی مثل تورین، پادوآ یا بولونیا دانشجویان بین 550€ تا 750€ (یورو) در ماه خرج می کنند. اما متوسط هزینه زندگی دانشجویان در اتریش ماهیانه حدود 950€ (یورو) می باشد. برای کسب اطلاع درباره برنامه مهاجرتی تمکن مالی اتریش و شرایط آن در سال 2022 با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات درباب مقایسه اتریش و ایتالیا

ایتالیا و اتریش دو مقصد محبوب مهاجرتی برای ایرانیان محسوب می شود و ما در اینجا به سوالات علاقه مندان و متقاضیان مهاجرت به این دو کشور اروپایی پاسخ می دهیم:

  • تفاوت میزان درآمد در اتریش و ایتالیا 2022 چقدر است؟ اتریشی ها با متوسط درآمد ماهیانه حدود 3213€ (یورو) جزء برترین های اروپا محسوب می شوند ولی متوسط دستمزد کار در ایتالیا کمتر از این حد و در حدود 2749€ (یورو) می باشد.
  • شرط دریافت ویزای در جستجوی کار اتریش اخذ چند امتیاز است؟ حدود 70 امتیاز از 100 امتیاز کل شرط اصلی دریافت ویزای مذکور می باشد.
  • تفاوت ویزای اقامت پساتحصیل اتریش و ایتالیا چیست؟ تفاوت نه بلکه تشابه این دو مجوز اقامتی در اعطای اقامت 6 ماهه برای کاریابی در اتریش و ایتالیاست.
  • شرایط مدرک زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و اتریش چیست؟ شرط اصلی پذیرش از دانشگاه های این دو کشور ارائه مدرک زبان ایتالیایی و آلمانی در سطح B2 می باشد.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *