ویزای تحصیلی

مقایسه تحصیل در آلمان و انگلستان

مقایسه تحصیل در آلمان و انگلستان

مقایسه تحصیل در آلمان و انگلستان از این جهت می تواند مفید باشد که هر دو کشور برای متقاضیان از مقاصد تحصیلی اصلی در اروپا محسوب می شود و اقامت در این دو کشور به معنای اقامت اروپا و بهره مندی از امتیازات آن می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند تا هموطنان علاقه مند تحصیل در اروپا را با شرایط تحصیل در این دو کشور آشنا ساخته و از طریق انجام یک مقایسه تطبیقی آنها را در انتخاب یکی از این دو مقاصد برتر تحصیلی کمک نمائیم.

  • آیا تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان است؟
  • هزینه تحصیل در انگلستان 2022 به چه میزانی است؟
  • برترین دانشگاه های دو کشور کدامند؟
  • مزایای تحصیل در آلمان چیست؟
  • مزایای تحصیل در انگلستان چیست؟
  • آیا تحصیل در کشور آلمان گزینه مناسب تری برای آینده فرد است؟
  • شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کدامیک از کشورهای آلمان و انگلستان آسانتر است؟
  • نحوه اخذ ویزای تحصیلی در دو کشور انگلستان و آلمان به چه صورتی است؟

آلمان و انگلستان دو کشور صنعتی و قدرتمند اتحادیه اروپایی (EU) هستند که به خاطر داشتن کیفیت بالای آموزشی و نیز دانشگاه های برتر نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان معروف هستند. اما در همین مقاله ما با تفاوت هایی در این دو مقصد تحصیلی معروف آشنا می شویم. از یکسو کیفیت بالای تحصیلی انگلستان بر آلمان غلبه داشته و از سوی دیگر هزینه تحصیل و زندگی در آلمان به مراتب بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه تر از انگلستان می باشد.

مقایسه شرایط تحصیل در کشورهای آلمان و انگلستان

دو کشور آلمان و انگلستان دارای زبان و فرهنگ متفاوت و بنابراین شرایط تحصیلی کاملا متفاوتی دارند. از سویی تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان تماما به زبان انگلیسی بوده در حالی که تحصیل در آلمان غالبا به زبان آلمانی است. تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان برای دانشجویان خارجی کاملا رایگان اما دانشگاه های انگلستان از دانشجویان شهریه های بالایی اخذ می کنند. پس شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان و انگلستان 360 درجه متفاوت از هم می باشد.

پروسه پذیرش از دانشگا های آلمانی اغلب به ملیت متقاضی بستگی دارد. مثلا اگر شما دارای مدرک اروپایی مثل دیپلم یا مدارک سطح A باشید، پس شما فقط نیازمند اثبات مهارت زبان آلمانی در سطح B2 می باشید. (مگر اینکه شما در دوره تحصیلی به زبان انگلیسی ثبت نام کنید). اما دانشجویان دارای مدرک خارجی مثل هموطنان ایرانی پس از حضور در دوره آمادگی زبان آلمانی یا Studienkolleg بایستی در آزمون ورودی دانشگاه های آلمانی Feststellungsprüfung شرکت کنند. اما تحصیل در دانشگاه های انگلستان نیازمند ارائه مدرک دیپلم با معدل کل (GPA) حدود 2.3 تا 3.3 و مدرک زبان انگلیسی در سطح B1 می باشد:

پارامترآلمان (Germany)انگلستان (England)
شرط اصلی پذیرشقبولی در آزمون ورودی یا Feststellungsprüfungمدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
مدرک زبان خارجیC1B1
نحوه درخواست پذیرشاداره بین المللی دانشگاه مربوطه یا با استفاده از Uni-assist.de/en/از طریق خدمات پذیرش دانشگاهها و کالج های انگلستان (UCAS)
شرط دریافت ویزای تحصیلینامه پذیرش دانشگاهی از آلمانارائه گواهی پذیرش (CAS)

مقایسه بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در آلمان و انگلستان

دانشگاه ها و کالج های دولتی و خصوصی مختلفی در هر دو کشور آلمان و انگلستان وجود دارد. این دانشگاه ها برنامه های تحصیلی خود را در سه مقطع آکادمیک استاندارد به دانشجویان ارائه می کنند. اما شرایط تحصیل در دانشگاه های این دو کشور اروپایی کاملا با هم متفاوت است. برنامه های تحصیلی مختلف، شهریه ها و حتی زبان تحصیلی در دانشگاه های آلمان و انگلستان متفاوت است. با توجه به سطح و رتبه علمی و آکادمیک دانشگاه های دو کشور آلمان و انگلستان در جهان متوجه نکات اساسی در اینباره می شویم.

3 دانشگاه برتر آلمان و انگلستان (سال 2022)آلمانانگلستان
دانشگاه فنی مونیخ (رتبه 61 جهانی)دانشگاه آکسفورد (رتبه 4 جهانی)
دانشگاه لودویک ماکسیملیان مونیخ (رتبه 62 جهانی)دانشگاه کمبریج (رتبه 7 جهانی)
دانشگاه هایدلبرگ (رتبه 64 جهانی)کالج دانشگاهی لندن (UCL) با رتبه جهانی 8

همانطوری که رنکینگ دانشگاه های برتر این دو کشور نشان می دهد، نظام آموزش عالی انگلستان کیفیت بسیار بالایی نسبت به نظام آموزش عالی آلمان دارد. در حالی که 3 دانشگاه برتر انگلیسی دارای رتبه علمی تک رقمی در جهان هستند اما دانشگاه های برتر آلمان دارای رتبه دو رقمی در جهان هستند.

مقایسه بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در آلمان و انگلستان

مقایسه هزینه تحصیل در آلمان و انگلستان

معمولا تحصیل در انگلستان هزینه های بالایی برای دانشجویان بین المللی در پی دارد. در مقایسه با آلمان که هیچ هزینه تحصیلی از دانشجویان خارجی اخذ نمی شود، میانگین سالیانه شهریه اخذ شده از دانشجویان کارشناسی در انگلستان حدود $10459 تا  $19611 (دلار) و میانگین شهریه دانشجویان ارشد و دکتری در دانشگاه های انگلستان در حدود $13074 تا 15688$ (دلار) می باشد. این هزینه ها جزء هزینه های بالا در سطح قاره اروپا نیز محسوب می شود.

پس برای تحصیل دانشگاهی در آلمان هیچ شهریه ای از هیچ دانشجویی اخذ نمی شود. اما در این میان یک استثناء به نام بادن ورتنبرگ وجود دارد که در آنجا دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت شهریه سالانه در حدود $3450 (دلار) هستند. با وجود اینکه تحصیل در آلمان رایگان است اما از دانشجویان در ابتدای هر ترم هزینه نام نویسی یا ثبت نام اخذ می شود که این هم بابت هزینه جاری اداری، پشتیبانی از دانشجو و هزینه های متفرقه است که معمولا کمتر از €350 (یورو) است.

مقایسه هزینه زندگی در کشورهای آلمان و انگلستان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان و انگلستان تابع شرایط و فاکتورهای مختلفی است. از جمله این شرایط می توان به سبک زندگی دانشجویان خارجی در انگلستان و آلمان و یا محل زندگی آنها اشاره نمود. با مقایسه تحصیل آلمان و انگلستان می توان متوجه این نکته مهم شد که هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان بالاتر از آلمان است. هزینه سالانه زندگی دانشجویی در کشور انگلستان در حدود $31380 (دلار) می باشد. اما در آلمان دانشجویان به طور متوسط ماهیانه حدود €850 (یورو) خرج می کنند که در مقایسه با انگلستان بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

مقایسه ویزای تحصیلی آلمان و انگلستان

دانشجویان خارجی جهت تحصیل تمام وقت و اقامت تحصیلی در آلمان و انگلستان نیازمند درخواست ویزای تحصیلی آلمان و انگلستان می باشند. اما شرط اخذ ویزای تحصیلی آلمان و انگلستان اخذ نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مربوطه می باشد. اما شرایط و مدارک زیر جهت اخذ این دو ویزا الزامی است:

مدارک لازم برای صدور ویزای دانشجویی آلمانمدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی انگلستان Tier 4
فرم درخواست ویزای تحصیلی آلمانپاسپورت بین المللی معتبر
پاسپورت معتبرفرم درخواست ویزای Tier 4
مدارک شناسائیتاییدیه پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا کالج انگلستان (CAS)
نامه پذیرش دانشگاهی از آلمانگواهی تمکن مالی خوب جهت اقامت انگلستان (هر ماه تحصیلی تقریبا £1,265(پوند))
مدرک عدم سوء سابقهرضایت نامه کتبی والدین برای افراد زیر 18 سال
گواهی پزشکی سلامت متقاضینتایج تست مرض سل
مدرک زبان آلمانی در سطح B2مدرک زبان انگلیسی در سطح B1
گواهی داشتن تمکن مالی کافی (افتتاح حساب بانکی بلوکه شده با پرداخت به میزان حداقل €10236 (یورو) در بانک های آلمانی قبل از درخواست ویزا)رسید پرداخت هزینه ویزای Tier 4 به میزان£348 (پوند) برای دانشجوی متقاضی و £348 (پوند) برای همسر و فرزندانش

 

بیمه سلامت یا بیمه مسافر
رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ €75 (یورو)

متقاضیان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی دیگر درباره کار دانشجویی یا شرایط بورس تحصیلی آلمان و انگلستان با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *