ویزای تحصیلی

مقایسه تحصیل در آمریکا و انگلستان

مقایسه تحصیل در آمریکا و انگلستان

آمریکا و انگلستان دو مقصد تحصیلی بسیار معروف بوده و مقایسه تحصیل در آمریکا و انگلستان می تواند به متقاضیان در انتخاب یکی از این دو مقصد کمک فراوانی نماید. دو کشور آمریکا و انگلستان هر دو دارای برترین دانشگاه های دنیا و نیز دارای بهترین زیرساخت ها و امکانات تحصیلی در سطح بین المللی هستند که سالانه پذیرای میلیون ها دانشجو از سراسر جهان هستند. کیفیت تحصیلی فراتر از استاندارد جهانی، مدارک دانشگاهی بسیار معتبر، امکان اخذ بورس تحصیلی، امکان کار حین تحصیل و پس از تحصیل، وجود محیط امن تحصیلی، امکان زبان آموزی، وجود بهترین فرصت های کاری با درآمد بالا و غیره همگی جزء امتیازات تحصیل در دانشگاه های آمریکا و انگلستان می باشد.

  • آیا اخذ پذیرش تحصیلی از انگلستان آسانتر از آمریکا است؟
  • شرایط اخذ پذیرش از آمریکا چه تفاوتی با انگلستان دارد؟
  • آیا شهریه تحصیلی در دانشگاه های انگلستان بالاتر از آمریکا است؟
  • شرایط کار دانشجویی در کشورهای آمریکا و انگلستان به چه صورتی است؟

بی تردید برترین کالج ها و دانشگاه های بین المللی در دو کشور آمریکا و انگلستان وجود دارد. اما در این میان دانشگاه های آمریکا با توجه به تصاحب 3 رتبه اول جهانی در سال 2024 بی چون و چرا و بلارقیب، اولین و برترین مقصد تحصیلی جهانی محسوب می شود. اگر شما هم علاقه مند تحصیل در مقاصد تحصیلی برتر جهانی هستید، توصیه می شود که از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران بهره گیرید.

مقایسه شرایط تحصیل در کشورهای آمریکا و انگلستان

هر دو کشور آمریکا و انگلستان جزء برترین کشورهای علمی جهان به شمار رفته و دارای بهترین دانشگاه های بین المللی هستند. هر دو کشور رشته های تحصیلی خود را در قالب سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به متقاضیان ارائه می کنند. اما رشته های تحصیلی معروف در آمریکا شامل مهندسی، MBA، فناوری اطلاعات یا IT، مدیریت، علوم کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، بیوتکنولوژی، فیزیوتراپی می باشد. در حالی که رشته های تحصیلی معروف در انگلستان شامل مدیریت و بازرگانی، حقوق، جامعه شناسی، هنر، طراحی، روانشناسی، پرستاری، علوم زیستی و دندانپزشکی می باشد.

اما شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در این دو کشور مسیر کاملا متفاوتی از هم دارد. مثلا برای اخذ پذیرش تحصیلی در آمریکا شما نیازمند ارائه نمره آزمون SAT برای مقطع کارشناسی و GMAT برای رشته های مدیریتی و GRE برای رشته های علوم در مقطع تحصیلات تکمیلی نیازمندید. در حالی که در انگلستان برای تحصیل کارشناسی نیازمند ارائه مدرک دیپلم متوسطه و اخیرا گواهی CBSE plus-two certificate و برای تحصیل ارشد یا دکتری نیازمند نمرات آزمون GMAT یا GRE می باشید. ضمنا، اخذ پذیرش انگلستان به صورت متمرکز و از طریق اداره پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان (UCAS) بوده درحالی که پذیرش از آمریکا مستقلا توسط خود دانشگاه ها صورت می گیرد.

پارامترآمریکا (USA)انگلستان (England)
شرط اصلی پذیرشقبولی در آزمون SATارائه مدرک دیپلم متوسطه
شرط معدل (GPA)2.00 تا 3.002.3 تا 3.3
نمره آزمون زبانTOEFL از نمره 55 الی 79در سطح B2 (شامل TOEFL در حدود 75 و IELTS حداقل نمره 5.5)
IELTS حداقل نمره 6.5
شرط صدور ویزای تحصیلیداشتن نامه پذیرشداشتن تاییدیه پذیرش (CAS)

مقایسه دانشگاه های مناسب تحصیل در آمریکا و انگلستان

دانشگاه های معتبر دولتی و خصوصی فراوانی در هر دو کشور وجود دارد. همه ساله نیز برای کسب رتبه برترین دانشگاه های جهان نیز بین دانشگاه های این دو کشور رقابتی در جریان است. اما بر اساس رنکینگ دانشگاه های برتر جهان (QS) در سال 2024 مجددا رتبه اول جهان متعلق به دانشگاه های آمریکایی است. همانطوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود برترین دانشگاه ایالات متحده موسسه فناوری ماساچوست (رتبه 1 بین المللی) و برترین دانشگاه انگلستان یعنی دانشگاه آکسفورد (رتبه 2 بین المللی) می باشند:

دانشگاهکشوررتبه بین المللی در سال 2024
موسسه فناوری ماساچوست (MIT)ایالات متحده1
دانشگاه کمبریجانگلستان2
دانشگاه آکسفوردانگلستان3
دانشگاه هارواردآمریکا4
دانشگاه استنفوردآمریکا5
امپریال کالج لندنانگلستان6
ETH Zurichسوئیس7
دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)سنگاپور8
UCLانگلستان9
دانشگاه کالیفرنیا، برکلیآمریکا10

با توجه به جدول فوق، می توان چنین نتیجه گرفت که اولا آمریکا با توجه به تصاحب بهترین رتبه های جهانی بی چون و چرا اولین و برترین مقصد تحصیلی جهانی محسوب شده و ثانیا تعداد دانشگاه های برتر آمریکا بیشتر از انگلستان می باشد. همانطوری که در جدول فوق نیز مشاهده می شود، نیمه اول جدول اکثرا متعلق به دانشگاه های آمریکایی و نیمه دوم آن متعلق به دانشگاه های انگلیسی است.

مقایسه دانشگاه های مناسب تحصیل در آمریکا و انگلستان

مقایسه هزینه تحصیل در آمریکا و انگلستان

گران بودن هزینه تحصیلات آکادمیک و اخذ مدرک از هر دو کشور آمریکا و انگلستان بر همگان روشن است. در این رابطه، شهریه برنامه های کارشناسی در انگلستان چه بسا گرانتر از آمریکا باشد و شهریه برنامه های تحصیلات تکمیلی در آمریکا گرانتر از انگلستان باشد.

واقعیتی که جدول و نمودار زیر نیز به وضوح نشانگر آن می باشد:

مقطع تحصیلیآمریکاانگلستان
شهریه کارشناسی35000$ الی 8000$14505$ الی 48352$
شهریه کارشناسی ارشد و دکتری20000$ الی 70000$22904$ الی 40718$

همانطوری که مشاهده می شود، هزینه تحصیل کارشناسی در انگلستان به مراتب بیشتر از آمریکا است. اما هزینه تحصیلات تکمیلی آمریکا نسبتا بالاتر از انگلستان می باشد:

 

مقایسه سطح شهریه سالیانه در آمریکا و انگلستان

مقایسه هزینه زندگی آمریکا و انگلستان

با وجود اینکه هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در هر دو کشور آمریکا و انگلستان بالا است. اما با مقایسه این دو کشور می توان چنین نتیجه گرفت که قیمت های مصرف کننده در انگلستان 15.01% پایین تر از ایالات متحده است. قیمت های مصرف کننده شامل اجاره خانه در انگلستان 18.09% پایین تر از آمریکا می باشد و قیمت اجاره خانه در انگلستان نیز حدود 25.08% پایین تر از آمریکا می باشد. قیمت های خوار و بار در انگلستان نیز 25.09% ارزانتر از ایالات متحده می باشد.

با این توضیح می توان در یک جمع بندی کلی چنین گفت که هزینه زندگی در ایالات متحده بالاتر از انگلستان می باشد. اما کل هزینه زندگی در انگلستان و آمریکا به عوامل و فاکتورهای زیادی همانند دانشگاه، دوره تحصیلی و محل تحصیل بستگی دارد. بر این اساس، میانگین هزینه زندگی سالیانه در انگلستان در حدود 15000 لی  $ 20000 (دلار) اما این هزینه برای آمریکا در حدود بین 10000 الی $ 25000 (دلار) متغیر می باشد.

نمودار زیر نشانگر جزئیات هزینه زندگی در این 2 مقصد تحصیلی معروف و مقایسه این جزییات با هم می باشد:

مقایسه برخی جزییات هزینه زندگی در انگلستان و آمریکا

 

مقایسه شرایط ویزای تحصیلی آمریکا و انگلستان

بنا بر قوانین مهاجرتی انگلستان، شرط اصلی تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی اخذ ویزای Tier 4 می باشد. اما اخذ این ویزا نیز مستلزم کسب 40 از سیستم مهاجرتی امتیاز محور انگلیس می باشد. از این امتیازات، 20 امتیاز مخصوص ارائه تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS)، مدرک زبان 10 امتیازی و 10 امتیاز نیز مرتبط با گواهی تمکن مالی کافی است. اما ویزای تحصیلی آمریکا با عنوان ویزای F1 مخصوص دانشجویان خارجی دوره های تمام وقت دانشگاه های آمریکا است. شرط اخذ این ویزا نیز دریافت نامه پذیرش از دانشگاه آمریکایی است.

بسته مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی انگلستان و آمریکا عبارتند از:

مدارک لازم برای صدور ویزای دانشجویی آمریکا F1مدارک لازم برای صدور ویزای دانشجویی انگلستان Tier 4
پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهپاسپورت بین المللی معتبر
فرم درخواست ویزای غیر مهاجر آمریکا (فرم DS- 160)تاییدیه پذیرش تحصیلی انگلستان (CAS)
1 قطعه عکس پاسپورتی جدیدتاییدیه تمکن مالی کافی (هر ماه تحصیلی تقریبا £1,265 (پوند)
فرم درخواست ویزارضایت نامه والدین برای افراد زیر 18 سال
فرم I-20 تکمیل شدهگواهی نتایج تست مرض سل
گواهی عدم سوء پیشینه رسید پرداخت هزینه ویزا £348 (پوند) برای خود دانشجو و £348 (پوند) برای هر کدام از اعضای خانواده اش
گواهی سلامت پزشکی
گواهی اثبات تمکن مالی جهت اقامت در آمریکا
رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا $510 (دلار)
فتوکپی دعوت نامه جهت حضور در جلسه مصاحبه

دانشجویان خارجی دارنده ویزای تحصیلی دو کشور انگلیس و آمریکا همچنین از حق کار 20 ساعت در روز برخوردارند. برای مهاجرت به انگلستان و آمریکا روش های مهاجرتی دیگری نیز همانند ویزای کار نیز وجود دارد، برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای کاری آمریکا و انگلستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در خصوص مقایسه تحصیل در آمریکا و انگلستان

در بخش موخره مقاله مقایسه تحصیل در آمریکا و انگلستان به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • مقایسه شرایط ویزای تحصیلی آمریکا و انگلستان چگونه است؟ بنا بر قوانین مهاجرتی انگلستان، شرط اصلی تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی اخذ ویزای Tier 4 می باشد. اما اخذ این ویزا نیز مستلزم کسب 40 از سیستم مهاجرتی امتیاز محور انگلیس می باشد. از این امتیازات، 20 امتیاز مخصوص ارائه تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS)، مدرک زبان 10 امتیازی و 10 امتیاز نیز مرتبط با گواهی تمکن مالی کافی است. اما ویزای تحصیلی آمریکا با عنوان ویزای F1 مخصوص دانشجویان خارجی دوره های تمام وقت دانشگاه های آمریکا است. شرط اخذ این ویزا نیز دریافت نامه پذیرش از دانشگاه آمریکایی است.
  • مقایسه شرایط تحصیل در کشورهای آمریکا و انگلستان چگونه است؟ هر دو کشور آمریکا و انگلستان جزء برترین کشورهای علمی جهان به شمار رفته و دارای بهترین دانشگاه های بین المللی هستند. هر دو کشور رشته های تحصیلی خود را در قالب سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به متقاضیان ارائه می کنند. اما شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در این دو کشور مسیر کاملا متفاوتی از هم دارد. مثلا برای اخذ پذیرش تحصیلی در آمریکا شما نیازمند ارائه نمره آزمون SAT برای مقطع کارشناسی و GMAT برای رشته های مدیریتی و GRE برای رشته های علوم در مقطع تحصیلات تکمیلی نیازمندید. در حالی که در انگلستان برای تحصیل کارشناسی نیازمند ارائه مدرک دیپلم متوسطه و اخیرا گواهی CBSE plus-two certificate و برای تحصیل ارشد یا دکتری نیازمند نمرات آزمون GMAT یا GRE می باشید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *