ویزای تحصیلی

مقایسه تحصیل در هلند و فرانسه

مقایسه تحصیل در هلند و فرانسه

اگر متقاضی تحصیل در کشورهای هلند یا فرانسه هستید مقایسه تحصیل در هلند و فرانسه می تواند راهنمای بسیار خوبی برای انتخاب بهترین کشور برای شما باشد تا بتوانید بهترین دانشگاه را با توجه به شرایط خود برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. بر اساس آخرین قوانین تحصیل در دو کشور نامبرده شده پارامترهای متفاوتی برای مقایسه در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود. با توجه به اینکه دانشگاه های فرانسه و هلند مورد تایید وزارت علوم ایران است، متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل این دانشگاه ها را انتخاب می کنند. با توجه به افزایش درخواست برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اینو نوشتار به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های هلند و دانشگاه های فرانسه می پردازند، امیدواریم طی مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

مقایسه شرایط تحصیل در کشور هلند و فرانسه

کشور هلند در شمال غربی اروپا و کشور فرانسه در اروپای غربی جای گرفته اند، در دانشگاه های هر دو کشور کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار دارد. مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های هلند و فرانسه مورد تایید بسیاری از کشورها می باشد در ادامه به مقایسه شرایط تحصیل در کشور هلند و فرانسه می پردازیم.

پارامترکشور فرانسهکشور هلند
زبان تحصیلزبان فرانسه و زبان انگلیسی، در کشور فرانسه امکان گذراندن دوره های زبان فرانسوی پیش از ورود به دانشگاه وجود داردزبان داچ و زبان انگلیسی، در کشور هلند امکان گذراندن دوره های زبان انگلیسی پیش از ورود به دانشگاه وجود دارد
بورسیه تحصیلیدانشجویان واجد شرایط که موفق به اخذ بورس تحصیلی فرانسه شوند می توانند به صورت رایگان در این کشور به ادامه تحصیل بپردازندبورسیه تحصیلی در هلند به 3 شکل ارائه می شود. تحصیل رایگان در هلند، تخفیف در شهریه دانشگاه، تحصیل رایگان و دریافت کمک هزینه زندگی.
طول مدت تحصیلمقطع کارشناسی: 3 سال

مقطع کارشناسی ارشد: 2 سال

مقطع دکتری: 3 الی 5 سال

رشته های پزشکی: 9 سال

مقطع کارشناسی: 3 الی 4 سال

مقطع کارشناسی ارشد: 1 الی 2 سال

مقطع دکتری: 4 سال

رشته های پزشکی: 7 سال

پذیرش تحصیلیارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات+ مدرک زبان فرانسه B2 یا مدرک زبان IELTS+ انگیزه نامه+ گواهی تمکن مالی+ اسکن پاسپورت و مدارک شناساییارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات+ ارائه مدرک زبان آلمانی B1/B2 یا مدرک IELTS 6.5+ گواهی تمکن مالی+ اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی+ انگیزه نامه

مقایسه شرایط تحصیل در کشور هلند و فرانسه

مقایسه هزینه های تحصیل در دانشگاه های هلند و فرانسه

در رابطه با هزینه های تحصیل در کشور هلند می توان گفت شهریه دانشگاه ها با توجه به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است اما به طور کلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید 7000€ تا 11000€ (یورو)، مقطع کارشناسی ارشد 11000€ تا 15000€ (یورو) پرداخت کنید. دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری به عنوان کارکنان دانشگاهی در کارهای تحقیقاتی شرکت می کنند و علاوه بر معافیت هزینه های تحصیلی حقوق ماهیانه نیز دریافت می کنند. طبق قوانین وضع شده در کشور هلند دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند و با حقوق دریافتی بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

شهریه دانشگاه های فرانسه نیز همانند دانشگاه های هلند بر اساس مقطع تحصیلی و رشته های تحصیلی متفاوت است. شهریه لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه 190€ (یورو)، مقطع کارشناسی ارشد سالانه 260€ (یورو) و مقطع دکتری سالانه 396€ (یورو) می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه سالانه بین 1500€ تا 2500€ (یورو) است. طبق قوانین وضع شده در کشور فرانسه دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل دانشجویی مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

معرفی دانشگاه های برتر جهت تحصیل در هلند و فرانسه

کشور هلند دارای برجسته ترین و قدیمی ترین سیستم آموزش عالی می باشد که به قرن 16 میلادی باز میگردد. در رنکینگ QS نام 13 دانشگاه کشور هلند دیده می شود که تمامی آن ها در لیست ارائه شده از 300 دانشگاه برتر در دنیا قرار گرفته اند. همچنین 5 دانشگاه در این کشور جزء 100 دانشگاه برتر در دنیا می باشند. در کشور فرانسه نیز دانشگاه های برتر و معتبر زیادی وجود دارد، 34 دانشگاه این کشور جزء دانشگاه های برتر در دنیا محسوب می شوند که از این بین 8 دانشگاه در شهر پاریس قرار گرفته اند و سایر گزینه ها در شهرهای دیگر پراکنده می باشند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص مقایسه تحصیل در هلند و فرانسه کسب کردید، در صورتی که به مشاوره و راهنمایی های تخصصی در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های نامبرده شده یا سایر دانشگاه ها در دنیا را دارید می توانید همه روزه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار درباب مقایسه تحصیل در هلند و فرانسه

در مقایسه تحصیل در هلند و فرانسه به طرح سوالات زیر و پاسخ آنها می پردازیم:

  1. مقایسه هزینه تحصیل در هلند و فرانسه به چه صورت است؟ هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه 700€ الی 4000€ (یورو) و دانشگاه های هلند از 9000€ الی 14000€ (یورو) می باشد.
  2. شرایط ویزای تحصیلی در هلند بهتر است یا فرانسه؟ در حال حاضر شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند برای شهروندان ایرانی ایده آل تر است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *