ویزای تحصیلی

مقایسه تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا

مقایسه تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا

مقایسه تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا مسلما با وجود متقاضیان مشتاق و پر شور و نیز جو رقابتی حاکم می تواند جذابیت های بسیاری داشته باشد. همچنین این مقایسه می تواند راهگشای خوبی در اتخاذ تصمیم گیری برای تعیین یک مقصد تحصیلی خارجی ایده آل محسوب شود. باید توجه کرد که شرایط تحصیل پزشکی در دو کشور معروف آلمان و کانادا کاملا متفاوت از هم می باشد. از یکسو شما برای تحصیل پزشکی در آلمان نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی هستید اما از سوی دیگر، تحصیل پزشکی در کانادا صرفا به زبان انگلیسی (فقط در تعدادی از دانشگاه ها به زبان فرانسه) می باشد. همچنین تحصیل پزشکی در کانادا مشروط به قبولی در آزمون MCAT بوده ولی آزمون جزئی از شرایط تحصیل پزشکی در آلمان نیست.

از بین کلیه مقاصد تحصیل پزشکی در جهان، آلمان فرصت های اشتغال جذابی به فارغ التحصیلان رشته های پزشکی ارائه می دهد. کار در بیمارستان ها و یا در کیلینیک ها و نیز آزمایشگاه ها و صنایع مختلف از جمله فرصت های کاری تهیه شده توسط دولت آلمان برای فارغ التحصیلان این رشته می باشد. فارغ التحصیلان پزشکی در کانادا نیز می توانند با اخذ اقامت دائم (PR) کانادا در این کشور باقی مانده و 100% استخدام شوند. چرا که رشته های پزشکی جزء فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا بوده و دارای بازار کار خوبی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارایه بهترین مشاوره های اخذ ویزا و اعزام دانشجو به هر دو کشور کانادا و آلمان در خدمت هموطنان گرامی می باشد.

مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا

آلمان و کانادا دو مقصد تحصیلی برتر جهانی مخصوصا برای تحصیل پزشکی محسوب می شوند و طبیعتا انتخاب از بین این دو مقصد تحصیلی می تواند بسیار سخت و دشوار باشد. چرا که هر دو کشور دارای دانشگاه های علوم پزشکی قدرتمند و یا کیفیت بالا و نیز آینده کاری بهتری هستند. اما توجه به برخی تفاوت ها در شرایط تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا می تواند راهنمای خوبی جهت تصمیم گیری برای متقاضیان محترم باشد. برای تحصیل پزشکی در آلمان، شما نیازمند اثبات مهارت زبان آلمانی خود در سطح B1 و از طریق آزمون های DSH و TestDaf (پس از تقریبا 400 تا 600 ساعت کلاس آموزشی) هستید.

اما شرایط تحصیل در کانادا کاملا مطلوب دانشجویان انگلیسی زبان یا علاقه مند تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی است. به همین دلیل شما با ارایه مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) به راحتی می توانید مهارت زبانی خود را ثابت کرده و ایضا با قبولی در آزمون ورودی کالج های پزشکی کانادا با عنوان آزمون MCAT صلاحیت تحصیلی خود را برای پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا به اثبات برسانید.

در جدول زیر می توان با شرایط تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا آشنا شد:

پارامترآلمان (Germany)کانادا (Canada)
مدت تحصیل پزشکی6 سال3 تا 5 سال
مدرک زبان مورد نیاززبان آلمانی (نمرات آزمون های DSH و TestDaf) منطبق با سطح زبان اروپایی B1زبان انگلیسی (نمره آزمون زبان IELTS در حدود 6.5 تا 7 و یا نمره آزمون TOEFL در حدود 80 یا 90)
شرط اصلی پذیرشقبولی در آزمون MCATارایه مدرک دیپلم متوسطه با معدل عالی
تعداد دانشگاه های علوم پزشکی36 دانشگاه علوم پزشکی17 دانشگاه علوم پزشکی
بهترین دانشگاه پزشکیدانشگاه تورنتودانشگاه هایدلبرگ

مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا

مقایسه پذیرش تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا

هر دوی دانشگاه های علوم پزشکی آلمان و کانادا در رشته های مختلف پزشکی از جمله پزشکی، پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی و غیره به ارایه آموزش می پردازند. اما تحصیل پزشکی در آلمان به مدت 6 سال (12 ترم) شامل مرحله پیش کیلینیکی (2 سال) و مرحله کیلینیکی (3 سال) و یک سال نیز مربوط به کارورزی است. در حالی که تحصیل پزشکی در کانادا یک دوره 3 تا 5 ساله می باشد. به خاطر داشته باشید که برای اخذ پذیرش در برنامه پزشکی 4 ساله در کانادا شما حداقل نیازمند مدرک کارشناسی در رشته زیست شناسی و یا یک رشته مناسبی هستید.

اما دانشگاه های علوم پزشکی برتر آلمان و کانادا به همراه رتبه جهانی آنها عبارتند از:

دانشگاه های برتر علوم پزشکی آلماندانشگاه های برتر علوم پزشکی کانادا
دانشگاه هایدلبرگ (رتبه 33)دانشگاه تورنتو (رتبه 4)
دانشگاه مونیخ (رتبه 50)دانشگاه مک مستر (رتبه 31)
دانشگاه هامبولت زو برلین (رتبه 77)دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه 35)
دانشگاه فرای برلین (رتبه 88)دانشگاه مک گیل (رتبه 38)
دانشگاه فنی مونیخ (رتبه 104)دانشگاه مونترال (رتبه 69)
دانشگاه هامبورگ (رتبه 104)دانشگاه کالگری (رتبه 71)
دانشگاه دویسبورگ اسن (رتبه 113)دانشگاه آلبرتا (رتبه 81)

اما مدارک جهت اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان شامل مدرک زبان آلمانی، مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه همراه، فرم درخواست پذیرش تحصیلی، پاسپورت و دیگر مدارک شناسایی می باشد. اما مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی کانادا شامل مدرک دیپلم متوسطه (با معدل کل یا GPA بالا)، مدرک زبان انگلیسی، قبولی در آزمون MCAT و پاسپورت بین المللی می باشد.

مقایسه مزیت های تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در خصوص مقایسه تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا مورد بحث قرار می گیرد، مزیت های تحصیل در این دو کشور می باشد. در جدول زیر می توانید با مزیت های تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا به خوبی آشنا شوید:

مزایا تحصیل پزشکی در آلمانمزایا تحصیل پزشکی در کانادا
بالا بودن کیفیت آموزش در آلمان، که رتبه 3 جهان را در آموزش های پزشکی به خود اختصاص داده است.دانشگاه های تراز اول جهانی
آلمان دارای برنامه های انعطاف پذیری برای دانشجویان پزشکی می باشد.کانادا معمولا دوره های آموزشی کوتاه تری را در مقطع دکتری به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
تحصیل رایگان آلمان در رشته پزشکی اصلی ترین مزیت این کشور محسوب می شود.دانشجویان بین المللی می توانند 20 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در زمان استراحت کار کنند.

مقایسه دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به کانادا یا آلمان برای تحصیل پزشکی هستند، در قدم اول باید به مقایسه شرایط دانشگاه های این کشورها بپردازند. زیرا کشورهای آلمان و کانادا دارای موسسات آموزشی بی شماری در رشته پزشکی هستند. در جدول زیر می توانید شرایط دانشگاه های پزشکی در آلمان را با کانادا مقایسه کنید:

شرایط دانشگاه های آلمانشرایط دانشگاه های کانادا
دانشگاه های آلمان حس اجتماعی قوی دارند و باشگاه ها، انجمن ها و رویدادهای دانشجویی متعددی وجود دارد.دانشگاه های کانادا به دلیل تعهد به تعالی شهرت دارند.
کیفیت آموزش در دانشگاه های آلمان در سطح جهانی است.هفت موسسه کانادایی در بین 100 موسسه برتر جهان رتبه بندی شده اند.
دانشجویان در موسسات آموزشی می توانند برای کمک و راهنمایی با سفیران جوان ارتباط برقرار کنند.زبان های انگلیسی و فرانسوی در دانشگاه های پزشکی در کانادا رایج است.

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی و زندگی در آلمان و کانادا

همانطوری که می دانید، تحصیل پزشکی در دانشگاه های آلمانی رایگان بوده و از دانشجویان خارجی هیچ گونه وجهی به عنوان شهریه تحصیلی اخذ نمی شود. اما دانشجویان بین المللی می بایست مبلغ سالانه ای در حدود 3000€ (یورو) به حساب دانشگاه خصوصی بابت هزینه تحصیل پرداخت کنند. هزینه سالیانه زندگی در آلمان نیز در حدود 102000€ (یورو) برآورد شده درحالیکه این هزینه برای کانادا حدود 6865€ (یورو) می باشد. اما شهریه سالانه تحصیل پزشکی در کانادا 16446$ (دلار) برای رشته دندانپزشکی و 10724$ (دلار) برای رشته پزشکی می باشد.

دانشجویا پزشکی متقاضی تحصیل در آلمان برای اقامت قانونی در این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی آلمان هستند. شرط اعطای این ویزا نیز داشتن نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه علوم پزشکی و نیز داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح C1 و مدرک زبان انگلیسی در سطح B1 می باشد. دانشجویان ایرانی برای درخواست این ویزا و تعیین وقت مصاحبه بایستی به سفارت آلمان مراجعه نمایند.

اما از شرایط تحصیل پزشکی در کشور کانادا اخذ ویزایی به نام ویزای تحصیلی کانادا است. شرایط ویزای تحصیلی کانادا شامل ارایه تاییدیه پذیرش (LOA) از دانشگاه پزشکی کانادا، برخورداری از گواهی سرمایه گذاری تضمینی (GIC) تا مبلغ 10000$ (دلار) و پرداخت شهریه سال اول تحصیلی می باشد. علاوه بر این، داشتن پاسپورت معتبر، عکس، مدارک هویتی، گواهی تمکن نیز برای اخذ این ویزا الزامی است. در حال حاضر، هزینه ویزای تحصیلی کانادا حدود 150$ (دلار) می باشد. برای اخذ مشاوره جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا یا آلمان توصیه می شود که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالاتی پیرامون تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا

هموطنان بسیاری هستند که در آرزوی تحصیل پزشکی در یکی از کشورهای کانادا یا آلمان هستند و در این مورد سوالات مهمی دارند که ما در این بخش به برخی از آنها پاسخ می دهیم:

  • آیا در دانشگاه های پزشکی آلمانی برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؟ تحصیل در آلمان مخصوصا در مقطع کارشناسی مطلقا به زبان آلمانی است و متقاضیان بایستی دارای مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح B1 باشند. اما برخی دوره های تحصیلی در مقطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. اما تحصیل پزشکی در کشور آلمان مستلزم تسلط بر زبان آلمانی است.
  • مدارک زبان آلمانی مورد قبول برای تحصیل پزشکی در آلمان چیست؟ از مدارک معتبر زبان آلمانی که مورد قبول اکثر دانشگاه های پزشکی این کشور است می توان به مدارک آزمون های DSH و TestDaf اشاره نمود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *