ویزای تحصیلی

مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

در جهت مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه می توان گفت که تحصیل پزشکی در این کشورها برای متقاضیان ایرانی امکان پذیر است اما متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های پزشکی کشور اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست. رشته تحصیلی پزشکی جزء رشته های تحصیلی پر مخاطب و پر متقاضی در دنیا است و هر ساله افراد زیادی تلاش می کنند پذیرش دانشگاه های پزشکی معتبر در دنیا را برای ادامه تحصیل کسب کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه بپردازند و اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته پزشکی در اوکراین و روسیه چیست؟
  • تفاوت تحصیل رشته پزشکی در روسیه و اوکراین چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در کدام کشور مناسب تر است؟
  • شرایط شرکت در آزمون ورودی کدام کشور ساده تر است؟

شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

با توجه به مزایا و امکانات دانشگاه های پزشکی اوکراین در طول چند سال اخیر افراد زیادی از سراسر دنیا، دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. سیستم آموزشی در دانشگاه های پزشکی این کشور مطابق با استاندارد های در نظر گرفته شده در دنیا است. تحصیل پزشکی در کشور روسیه نیز می تواند یکی از انتخاب های خوب متقاضیانی باشد که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. کیفیت آموزش در دانشگاه های پزشکی روسیه نیز در شرایط خوبی قرار دارد و همچنین دوره های متنوعی برای تحصیل در نظر گرفته شده است. در ادامه به مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه می پردازیم.

پارامترتحصیل پزشکی در روسیهتحصیل پزشکی در اوکراین
زبان تحصیلزبان روسی، زبان فرانسوی و زبان انگلیسیزبان روسی و زبان انگلیسی
دوره پاتفکبرای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی لازم است در دوره های پاتفک شرکت کرده و پس از آن در آزمون در نظر گرفته شده شرکت کنید و حداقل نمره را کسب کنید.دانشجویان باید پیش از ورود به دانشگاه و آغاز سال تحصیلی دوره آموزشی پاتفک سپری کنند و پس از آن باید در آزمون در نظر گرفته شده شرکت کنند و حداقل نمره تعیین شده را کسب کنند
بورس تحصیلیدر کشور روسیه امکان اخذ بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. یکی از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور داشتن معدل بالا (حداقل 17) است.بورس تحصیلی در نظر گرفته شده در اوکراین معمولا به دانشجویانی با رزومه تحصیلی قوی تعلق می گیرد. دقت داشته باشید که معمولا اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است

مقایسه دانشگاه های پزشکی برای تحصیل در اوکراین و روسیه

مقایسه دانشگاه های پزشکی برای تحصیل در اوکراین و روسیه

همانطور که پیش از این گفتیم دانشگاه های پزشکی کشور اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست، دانشگاه LVIV و دانشگاه Odessa 2 دانشگاه معتبر پزشکی در کشور اوکراین هستند که دوره های دندانپزشکی، پزشکی عمومی و داروسازی را به دو زبان روسی و زبان انگلیسی ارائه می دهند. یونسکو، WHO، MCIو شورای پزشکی بسیاری از کشورها دانشگاه های پزشکی کشور اوکراین را به رسمیت شناخته اند. اما برخی از دانشگاه های پزشکی کشور روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد که عبارتند از:

  • دانشگاه پزشکی سیچنوا مسکو
  • دانشگاه سماشکو
  • دانشگاه لومونوسوف مسکو (با مطالعه مقاله دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه کسب می کنید)
  • دانشگاه ملی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه دولتی کازان
  • دانشگاه دوستی ملل
  • دانشگاه ملی پزشکی سنت پترزبورگ پاولف
  • دانشگاه سماشکو یا موسسه دندانپزشکی سماشکو مسکو

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

یکی از دغدغه های مهم و اصلی متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند در رابطه با هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی است. هزینه تحصیل رشته های پزشکی در اوکراین با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل گرایش های پزشکی به زبان اوکراینی یا روسی بین 2500$ تا 3500$ (دلار) و هزینه تحصیل گرایش های پزشکی به زبان انگلیسی بین 3500$ تا 5000$ (دلار) است. هزینه تحصیل رشته دندان پزشکی به زبان اوکراینی و روسی بین 2500$ تا 3400$ (دلار) و تحصیل به زبان انگلیسی بین 3600$ تا 5000$ (دلار) است. هزینه تحصیل رشته داروسازی به زبان روسی و اوکراینی بین 2300$ تا 3000$ (دلار) و تحصیل رشته داروسازی به زبان انگلیسی بین 2800$ تا 3500$ (دلار) است.

جهت بررسی هزینه های زندگی در کشور اوکراین پیشنهاد می شود به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین مراجعه کنید. در رابطه با هزینه های تحصیل پزشکی در کشور روسیه می توان گفت شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی با دانشجویان داخلی و بومی تفاوتی زیادی ندارد. برای تحصیل به زبان انگلیسی باید سالانه بین 8000$ تا 9000$ (لار) و برای تحصیل به زبان روسی باید مبلغ 7000$ تا 8000$ (دلار) پرداخت شود. هزینه های زندگی در این کشور نیز با توجه به موقعیت و سبک زندگی فرد متفاوت است و برای اقامت در شهرهای بزرگ باید مبلغ بیشتری پرداخت شود. جهت بررسی دقیق هزینه های زندگی در این کشور به مقاله هزینه زندگی در روسیه مراجعه کنید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه کسب کردید، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه و یا سایر کشورهای مورد نظر با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *