ویزای تحصیلی

مقایسه تحصیل پزشکی در سوئد و دانمارک

مقایسه تحصیل پزشکی در سوئد و دانمارک

سوئد و دانمارک دو کشور پیشرفته در قاره اروپا به شمار می روند و تحصیل پزشکی در این دو کشور نیز بسیار رایج است. مقایسه تحصیل پزشکی در سوئد و دانمارک به انتخاب بهترین کشور کمک میکند چرا که پروسه مهاجرت یک امر حساس بوده و یک اشتباه می تواند منجر به شکست شود. رشته های تحصیلی پزشکی جزء رشته های پرمخاطب در دنیا محسوب می شوند و متقاضیان زیادی دارند، امکان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور سوئد و دانمارک برای متقاضیان ایرانی وجود دارد و محدودیت خاصی برای متقاضیان در نظر گرفته نشده است. تیم کارشناسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به گردآوری اطلاعاتی در رابطه با مقایسه تحصیل پزشکی سوئد و دانمارک پرداخته اند. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با مقایسه تحصیل پزشکی سوئد و دانمارک کسب کنید.

  • شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک چیست؟
  • آیا می توان برای تحصیل در رشته پزشکی در سوئد، آزمون ورودی را کنار گذاشت؟
  • مزایای تحصیل پزشکی در سوئد و دانمارک چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در این دو کشور چه تفاوت هایی با یکدیگر دارد؟

شرایط کلی تحصیل پزشکی در کشورهای سوئد و دانمارک

کشور سوئد (با نام رسمی پادشاهی سوئد) و کشور دانمارک (با نام رسمی پادشاهی دانمارک) در شمال اروپا جای گرفته اند، این دو کشور دارای مرزهای مشترکی با یکدیگر می باشند. تحصیل در گرایش های مختلف پزشکی در هر دو کشور امکان پذیر است، در ادامه به مقایسه شرایط تحصیل در دانشگاه های پزشکی سوئد و دانمارک می پردازیم.

پارامترکشور دانمارککشور سوئد
زبان تدریس دروسزبان دانمارکی/ زبان انگلیسیزبان فنلاندی/ زبان سوئدی/ زبان انگلیسی
طول مدت تحصیل6 سالبین 5 تا 6 سال
بورسیه تحصیلیبورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی دانمارک به دانشجویان با رزومه تحصیلی بالا تعلق میگیردبورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی سوئد به دانشجویانی با رزومه تحصیلی بالا تعلق میگیرد
آزمون ورودیبرای ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی دانمارک متقاضیان باید در آزمون ورودی شرکت کنندبرای ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی سوئد متقاضیان باید در آزمون ورودی شرکت کنند.
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاهمدارک تحصیلی پیشین+ ریز نمرات+ ارائه نتیجه آزمون+ مدرک زبان معتبر+ گواهی تمکن مالی+ تکمیل فرم مربوطه+ اسکن از پاسپورت و مدارک شناساییمدارک تحصیلی پیشین+ ریز نمرات+ مدرک زبان معتبر+ گواهی تمکن مالی+ تکمیل فرم مربوطه+ اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی+ ارائه نتیجه آزمون

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در سوئد و دانمارک

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در سوئد و دانمارک

متقاضیان باید پیش از انجام اقدامات لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه هزینه های تحصیل در کشور مورد نظر را بررسی کنند. هزینه های تحصیل پزشکی در سوئد و دانمارک با توجه به نوع دانشگاه، گرایش رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. برای تحصیل پزشکی در کشور سوئد باید سالانه مبلغ 180000SEK (کرون) پرداخت شود. هزینه تحصیل پزشکی در کشور دانمارک ارزان است و برای دانشجویان خارجی و بین المللی سالانه بین 6000€ تا 35000€ (یورو) است. دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه زندگی با توجه به نوع زندگی و منطقه زندگی متفاوت است.

برای زندگی دانشجویی در کشور سوئد دانشجویان باید ماهانه مبلغی بین 700€ تا 900€ (یورو) در نظر داشته باشند، جهت بررسی دقیقتر هزینه های زندگی در کشور سوئد به مقاله هزینه زندگی در سوئد بپردازید. برای زندگی دانشجویی در کشور دانمارک لازم است متقاضیان ماهانه مبلغی بین 800€ تا 1200€ (یورو) در نظر بگیرند، با مطالعه مقاله هزینه زندگی در دانمارک اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه های زندگی در این کشور کسب می کنید.

مقایسه دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در سوئد و دانمارک

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد یا دانمارک را دارند باید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست بیاورند. به این منظور متقاضیان باید اطلاعات کاملی در خصوص دانشگاه های کشور های معرفی شده کسب کنند. برخی از دانشگاه های پزشکی سوئد و دانمارک مورد تایید وزارت علوم ایران است که دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل این دانشگاه ها را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های معتبر پزشکی در کشور سوئد و کشور دانمارک می پردازیم.

معرفی دانشگاه های پزشکی دانمارکمعرفی دانشگاه های پزشکی سوئد
دانشگاه کپنهاگدانشکده پزشکی دانشگاه گوتنبرگ
دانشگاه آرهوسموسسه کارولینسکا
دانشگاه آلبورگدانشکده پزشکی و علوم سلامت دانشگاه لینشوپینگ
دانشکده علوم بهداشتی در دانشگاه جنوب دانمارکدانشکده پزشکی دانشگاه لاند
دانشگاه فنی دانمارکدانشکده پزشکی دانشگاه اومئو
دانشکده پزشکی دانشگاه اوپسالا
دانشکده پزشکی و سلامت دانشگاه اوربرو

دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که با ویزای تحصیلی می توانند به صورت موقت در کشور سوئد یا دانمارک اقامت داشته باشند. اگر قصد اقامت دائم در این کشورها را دارید باید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید و به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشید و پس از گذشت مدت زمان مشخص، پرداخت مالیات و رعایت قوانین وضع شده در کشور مورد نظر اقامت دائم و پس از آن تابعیت و پاسپورت آن کشور را کسب کنید.

در این مقاله به مقایسه تحصیل پزشکی سوئد و دانمارک پرداخته شد، دانشجویان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در کشور سوئد، دانمارک و یا سایر کشورهای مورد نظر همه روزه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *