ویزای تحصیلی

مقایسه تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد

مقایسه تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد

تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد بهترین فرصت جهت اخذ اقامت است و مقایسه تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد. هر دو کشور سوئیس و سوئد دو کشور ثروتمند و پیشرفته عضو اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شوند که سالانه پذیرای هزاران مهاجر خارجی هستند. برخی از این مهاجران را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد که به دنبال تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد هستند.

  • شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد چگونه است؟
  • مدت تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد چند سال طول می کشد؟
  • آیا هزینه تحصیل پزشکی در سوئد ارزانتر از سوئیس می باشد؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و سوئد به چه ترتیبی است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل دانشجویان پزشکی در کشور سوئد و سوئیس چگونه است؟
  • دانشگاه های پزشکی کدام کشور شرایط بهتری دارند؟
  • آیا می توان در هر دو کشور به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

ارائه برنامه های تحصیلی کیفیت بالا، تحصیل به زبان انگلیسی، امکان دریافت بورس یا گرانت تحصیلی، امکان برخورداری از فرصت های اشتغال حین تحصیل و پس از تحصیل، امکان به همراه آوردن اعضای خانواده، دریافت اقامت اروپایی و غیره از امتیازات تحصیل پزشکی در دو کشور سوئیس و سوئد می باشد. اما علاوه بر این تحصیل پزشکی در این دو کشور شرایط خاص خود را دارد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی و آنالیز کامل آن می پردازند.

مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد

برنامه تحصیلی پزشکی یکی از برنامه های تحصیلی بسیار جذاب و رقابتی در دو کشور سوئیس و سوئد محسوب می شود. برنامه پزشکی در سوئد یک برنامه تحصیلی 5 ساله می باشد که معمولا در اکثر دانشگاه های این کشور با یک روند مشابه بر پایه آموزش کاربردی و فناوری محور برگزار می شود. از برترین دانشگاه های علوم پزشکی سوئد که مدرک اعطایی آنها از نظر وزارت علوم ایران نیز معتبر است شامل دانشگاه تحقیقات پزشکی کارولینسکا، دانشگاه لوند، دانشگاه آپسالا، دانشگاه لینکو پینک، دانشگاه اومئو، دانشکاه گوتنبرگ می باشد.

پارامترسوئدسوئیس
نام برنامه تحصیلیبرنامه لیسانس پزشکی (MBBS)برنامه لیسانس پزشکی (3 سال) و برنامه فوق لیسانس پزشکی (در حدود 3 سال)
مدت زمان برنامه5.5 سالمجموعا 5 الی 7 سال
تعداد واحد تحصیلی330 واحددرجه لیسانس معادل 180 واحد و درجه فوق لیسانس حدود 120 واحد
زبان تحصیلیانگلیسی و سوئدیآلمانی
برترین دانشگاه پزشکیدانشگاه تحقیقات پزشکی کارولینسکاموسسه فناوری فدرال سوئد (ETH Zurich)

برنامه پزشکی در سوئیس یک برنامه تحصیلی پیشرفته و مدرنی است که به مدت 5 الی 7 سال طول می کشد. آموزش کیفیت بالا را همراه با سابقه تحصیلی غنی به دانشجویان ارائه می کند. مدل آموزشی تحصیل پزشکی در سوئیس مدلی بر پایه گفتگوی ثابت با اساتید دانشگاه و ارتباط دائمی با برنامه های کلاسی بر پایه موقعیت های واقعی است که یک پزشک لازم است با آن مواجه شود. از برترین دانشگاه های علوم پزشکی سوئیس می توان به موسسه فناوری فدرال سوئد (ETH Zurich)، دانشگاه بازل، دانشگاه برن، دانشگاه گنف، دانشگاه لوزان، دانشگاه نورنبرگ، دانشگاه دلا اسویزرا ایتالیانا، دانشگاه زوریخ اشاره نمود.

مقایسه اخذ پذیرش پزشکی در سوئیس و سوئد

شرایط پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی سوئد بر پایه ارزیابی نمرات تحصیلی دوره متوسطه سوئدی شامل زیست شناسی 2، شیمی 2، ریاضیات 4، فیزیک 2 می باشد. بنابراین، ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات مربوطه جزء شرایط اولیه اخذ پذیرش تحصیلی سوئد می باشد. معمولا اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئدی مستقیما از طریق ارتباط با خود دانشگاه انجام می شود و شرایط و مدارک لازمه را می توان در وب سایت خود دانشگاه مشاهده کرد. توجه داشته باشید که ارائه مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی سوئد الزامی است.

اما پذیرش دانشجوی پزشکی در سوئیس دارای محدودیت می باشد و هر ساله تعداد مشخصی دانشجوی پزشکی گزینش می شود. معمولا فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی سوئیس از طریق سازمان فدرال دانشگاه های سوئیسی یا swissuniversities انجام می شود که مسئول هماهنگی کل موسسات آموزش عالی در سوئیس می باشد. از مهمترین شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس علاوه بر قبولی در آزمون ورودی همچنین ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 می باشد. اما شرایط اخذ پذیرش دانشجوی پزشکی در هر دو کشور عبارت است از:

پارامترسوئیسسوئد
مدرک تحصیلیدیپلم متوسطه و ریزنمراتدیپلم متوسطه و ریزنمرات
مدرک زبانمدرک زبان آلمانی در سطح B2مدرک زبان انگلیسی آزمون IELTS با حداقل نمره 6.5 و آزمون TOEFL با نمره 90
مدرک زبان سوئدی یا TISUS جهت تحصیل به زبان سوئدی
آزمون ورودیداردندارد
مهلت ثبت نامتا 15 فوریه سال 2022 از طریق ثبت نام الکترونیکی در سامانه swissuniversitiesتا 15 ژانویه سال 2022 از طریق ثبت نام الکترونیکی در وب سایت دانشگاه مربوطه

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در سوئیس و سوئد

تحصیل پزشکی در هر دو کشور سوئیس و سوئد همراه با اخذ شهریه است. اما میزان شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی در این دو کشور متفاوت از هم می باشد. شهریه تحصیل پزشکی در سوئد بسته به نوع برنامه و دانشگاه مربوطه متفاوت است. سطح شهریه های سالیانه دانشگاه های پزشکی سوئد معمولا از 8000€ (یورو) تا 19000€ (یورو) متفاوت است. اما همانطوری که قبلا هم بیان شد، این هزینه ها در بین دانشگاه های مختلف سوئدی به یک اندازه نیست و ممکن است متفاوت از هم باشد.

همانند کشور سوئد، سطح شهریه اخذ شده در دانشگاه های سوئیسی نیز بسته به نوع برنامه تحصیلی و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه متفاوت است. اما معمولا شهریه دریافتی از دانشجویان پزشکی در دانشگاه های سوئیسی حدود 2000€ الی 5000€ (یورو) است. دانشجویان پس از پرداخت شهریه خود می توانند در کلاس درس خود حاضر شوند. همانطوری که ملاحظه شد، تحصیل پزشکی در سوئیس به مراتب ارزانتر و مقرون به صرفه تر از سوئد می باشد.

مقایسه هزینه زندگی در سوئیس و سوئد

هزینه زندگی در سوئیس بالا است اما در ژنو و زوریخ بالاتر هم می باشد. این هزینه ها مربوط به هزینه پوشاک، حمل و نقل، غذا، اجاره منزل و … می شود. بر اساس برآوردهای انجام شده در خصوص هزینه ماهیانه زندگی در سوئیس، دانشجویان برای زندگی در سوئیس ماهیانه به حدود 1600 الی CHF2000 (فرانک سوئیس) معادل حدود 1494€ الی 1868€ (یورو) بودجه مالی نیاز دارند.

این در حالی است که شما به عنوان دانشجوی خارجی در سوئد به بودجه مالی در حدود SEK5000 الی SEK10000 (کرون) نیاز دارید. این مقدار معادل یورویی حدود 474€ (یورو) الی 948€ (یورو) می باشد که در مقایسه با هزینه زندگانی در سوئیس برای دانشجویان خارجی به مراتب پایین تر و قابل هضم تر است. جهت مشاوره و یا دریافت پاسخ خود درباره ویزای تحصیلی سوئیس و سوئد حتما با کارشناسان زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده تا در جریان آخرین وضعیت مهاجرتی و اعزام دانشجو در سال 2022 قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *