ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مقایسه تمکن مالی اتریش با اسپانیا

مقایسه تمکن مالی اتریش با اسپانیا

مقایسه تمکن مالی اتریش با اسپانیا برای کسانی که شرایط سنی لازم برای مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری را ندارند، اهمیت زیادی دارد. با مقایسه شرایط و قوانین این 2 کشور می توان به این نتیجه رسید که آیا مهاجرت از روش تمکن مالی عاقلانه است؟ چرا که روش تمکن مالی چه در اتریش و چه در اسپانیا هر چند در ابتدای امر ساده بنظر می رسد اما پروسه سختی به همراه دارد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به مقایسه تمکن مالی اتریش با تمکن مالی اسپانیا پرداخته شده است.

  • شرایط مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی چیست؟
  • شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی چیست؟
  • مهاجرت به کدام کشور از طریق تمکن مالی ساده تر است؟
  • هزینه مهاجرت به کدام کشور کم تر است؟
  • منظور از تمکن مالی چیست؟

مقایسه تمکن مالی اتریش با اسپانیا در شرایط مالی

برای مهاجرت از طریق روش تمکن مالی چه در اتریش و چه اسپانیا فرد باید ثابت نماید از تمکن مالی کافی برخوردار است و می تواند هزینه های زندگی خود در اتریش یا اسپانیا را تامین نماید. در جدولی که در ادامه ترسیم شده به مقایسه تمکن مالی اتریش با اسپانیا پرداخته شده است:

تمکن مالی اتریشتمکن مالی اسپانیا
فرد باید اثبات نماید که مبلغ 22000€ (یورو) در حساب خود دارد البته شایان ذکر است که این مبلغ هر ساله توسط دولت اتریش تعیین می شود و ممکن است کمی تغییر کند.فرد باید نشان دهد مبلغ 27000€ (یورو) در حساب خود به عنوان پس انداز دارد هرچند این رقم همانند کشور اتریش ممکن است از سوی دولت اسپانیا تغییر کند.
نفر اصلی باید اثبات نماید ماهیانه 2500€ تا 3000€ (یورو) درآمد دارد.متقاضی باید اثبات نماید در کشور خود ماهیانه 2130€ (یورو) درآمد دارد منتهی اگر بخواهد از این روش برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز اقامت بگیرد به ازای هر نفر اضافه ماهیانه 532€ (یورو) به حداقل درآمد وی افزوده می شود.
اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اتریش ظرفیت محدودی دارد که هر فردی زودتر اقدام نماید می تواند از آن استفاده کند.همانند اتریش، اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اسپانیا نیز ظرفیت محدودی دارد.

اکنون با توجه به جدول فوق و نمودار زیر می توان می توان به این نتیجه رسید که اخذ ویزای اقامت اتریش از طریق اثبات تمکن مالی مقرون به صرفه تر از اقامت اسپانیا است. از آن گذشته افراد در اتریش پس از یکسال اقامت دائم می توانند به شهروندی اتریش درآیند اما در اسپانیا این امر پس از 10 سال اقامت دائم میسر است:

مقایسه سطح تمکن مالی افراد برای اخذ اقامت اتریش و اسپانیا

مقایسه مدارک تمکن مالی اتریش با اسپانیا

مدارک لازم برای اخذ اقامت از روش تمکن مالی گسترده اند منتهی کلی ترین آن ها در 2 کشور اتریش و اسپانیا به شرح ذیل است:

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس پاسپورتی پشت سفید
  • پاسپورت معتبر حداقل برای یک سال
  • پرینت حساب بانکی (با توجه به مبالغ مخصوص به هر کشور که در جدول بالا بیان گردید)
  • ارائه اجاره نامه محل زندگی در اتریش یا اسپانیا
  • بیمه درمانی معتبر در حوزه اتحادیه اروپا (EU)
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • سند ازدواج یا طلاق
  • ترجمه رسمی شناسنامه فرزندان
  • گواهی پزشکی سلامت جسمی به زبان آلمانی برای اتریش و به زبان اسپانیایی برای اسپانیا

مقایسه مدارک تمکن مالی اتریش با اسپانیا

مقایسه مزایای تمکن مالی اتریش با اسپانیا در 2022

در مقایسه با روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت یا روش های خرید ملک در کشورهای مختلف اروپایی مثل اسپانیا، پرتغال و یونان که نیاز به داشتن سرمایه بسیار بالا دارد، اخذ اقامت از طریق روش تمکن مالی در سال 2022 بسیار کم هزینه تر است. در واقع کسانی که به لحاظ شرایط سنی شانس اخذ ویزای کاری اتریش یا ویزای تحصیلی اتریش را ندارند می توانند با صرف هزینه کم، هم برای خود و هم برای همسر و فرزندان زیر 18 سال اقامت یکی از کشورهای اروپایی یعنی اتریش یا اسپانیا را به دست آورند. به این ترتیب فرزندان آن ها امکان این را دارند که به واسطه داشتن اقامت یکی از این 2 کشور در مدارس دولتی و به صورت رایگان تحصیل کنند.

به علاوه با داشتن اقامت اتریش یا اسپانیا به عنوان کشورهایی که عضو حوزه شنگن هستند، هم نفر اصلی و هم اعضای خانواده وی اجازه خواند داشت بدون نیاز به ویزا به سایر کشورهای حوزه شنگن سفر کنند. همچنین در اتریش پس از گذشت 10 سال می توان درخواست اخذ اقامت دائم و سپس درخواست پاسپورت نمود؛ هرچند در اسپانیا پس از 5 سال اقامت دائم و پس از 10 سال پاسپورت داده می شود. البته به منظور اخذ پاسپورت اتریش یا اسپانیا اقامت 1 سال پیش از درخواست ضروری است و در نهایت فرد باید در امتحان زبان آلمانی یا اسپانیایی نمرات لازم را کسب نماید.

مقایسه معایب تمکن مالی اتریش و اسپانیا

همان طور که پیش تر اشاره شد تمکن مالی چه در اتریش و چه در اسپانیا ظرفیت محدودی دارد؛ در نتیجه پروسه اخذ اقامت از این روش ریسک بسیار بالایی دارد. مشکل بزرگ این است که در سال های پیش هیچ پرونده موفقی در خصوص اخذ اقامت از روش تمکن مالی اتریش و اسپانیا وجود نداشته است. پس افراد باید در نظر بگیرند که با توجه ضرورت پرداخت اجاره مسکن خود در اتریش و اسپانیا برای 1 سال جلوتر، یکی از هزینه هایی که در صورت عدم موفقیت کاملا سوخت می شود اجاره پرداختی است.

همچنین لازم به ذکر است وقتی کسی ویزای تحصیلی دارد در غالب کشورها اجازه کار پاره وقت دارد و با ویزای کاری یا سرمایه گذاری نیز می تواند به استخدام فردی درآید یا به ثبت شرکت و خرید ملک بپردازد. منتهی ویزایی که در نتیجه پروسه تمکن مالی صادر می شود هیچ گونه اجازه کاری ندارد چرا که متقاضی این روش در واقع بیان کرده است که تمکن مالی پرداخت تمامی هزینه های زندگی خود را دارد و منبع درآمدی در کشور مبدا دارد که وی را بی نیاز از کار کردن می کند.

مقایسه هزینه زندگی در اتریش و اسپانیا

با توجه به این که افراد اجازه نخواهند داشت مشغول به کار شوند باید از قبل هزینه های زندگی خود در کشور مورد نظر یعنی اتریش یا اسپانیا را کنار بگذارند. البته شهر محل اقامت و همچنین سبک زندگی افراد تاثیر بسیار زیادی در میزان دقیق هزینه های زندگی دارد منتهی به طور متوسط زندگی تک نفره در اتریش ماهیانه 1100€ (یورو) و در اسپانیا 850€ (یورو) یورو هزینه دربردارد. از آن جایی که عمده ترین بخش هزینه های زندگی اجاره مسکن است و همان طور که گفته شد باید یک سال جلوتر پرداخت گردد و در صورت عدم موفقیت پرونده کاملا سوخت می شود، در نمودار زیر نشان داده شده است:

نمودار مقایسه اجاره بها در اتریش و اسپانیا

بهترین راه اخذ اقامت اتریش و اسپانیا

در حال حاضر بهترین راه برای اخذ اقامت اتریش و اسپانیا از طریق تحصیل است. البته اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا در سال 2022 از سوی برخی کشورها از جمله ایران بسیار سخت شده است. اما برای تحصیل در اتریش ایرانی ها بدون داشتن محدودیت سنی سختگیرانه همانند برخی دیگر از کشورهای دنیا، تا پیش از 40 سالگی فرصت دارند از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. مهم ترین مدارک در سال 2022 برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش و اسپانیا به شرح ذیل است:

  • CV
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده است.
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان آلمانی و انگلیسی برای اتریش و اسپانیایی و انگلیسی برای اسپانیا
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد یا والدین وی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی دارد.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee

در این مقاله به طور خلاصه به مقایسه تمکن مالی اتریش با تمکن مالی اسپانیا پرداخته شد؛ همان طور که گفته شد شانس موفقیت پروسه های تمکن مالی در حال حاضر در برخی از کشورها از جمله یونان و اسپانیا مناسب است ولی پیشنهاد می شود افراد روش های کم ریسک تری را برای مهاجرت خود انتخاب نمایند. علاقه مندان به مهاجرت به اتریش از طریق کار در اتریش یا تحصیل در این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات مهم درباب مقایسه تمکن مالی اتریش و اسپانیا

این سوالات برای افراد متمکنی که در تصمیم گیری برای اقامت اسپانیا و اتریش مردد هستند، عبارتند از:

  • آیا امکان اخذ اقامت کشورهای اسپانیا و اتریش از طریق اثبات تمکن مالی وجود دارد؟ بله، طبق قانون افراد از طریق اثبات تمکن مالی به این امر قادر هستند.
  • حداقل میزان پس انداز جهت دریافت ویزای خود حمایتی اسپانیا چقدر است؟ این رقم بایستی حداقل بالای 27000€ (یورو) باشد.
  • حداقل میزان پس انداز جهت دریافت ویزای خود حمایتی اتریش چقدر است؟ این رقم بایستی حداقل بالای 22000€ (یورو) باشد.
  • آیا امکان اخذ شهروندی اتریش و اسپانیا از طریق تمکن مالی وجود دارد؟ بله، افراد در اتریش پس از 1 سال اقامت دائم می توانند به شهروندی اتریش درآیند اما در اسپانیا این امر پس از 10 سال اقامت دائم میسر است.
  • میزان هزینه زندگی ماهیانه در اتریش و اسپانیا برای هر فرد خارجی چقدر می باشد؟ به طور متوسط زندگی تک نفره در اتریش ماهیانه 1100€ (یورو) و در اسپانیا 850€ (یورو) یورو هزینه دربردارد.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *