ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مقایسه تمکن مالی فرانسه و اتریش

مقایسه تمکن مالی فرانسه و اتریش

اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی یکی از راه های مهاجرت محسوب می شود و متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق ویزای خود حمایتی در کشورهایی مانند فرانسه و اتریش اقامت داشته باشند. با همه این تفاسیر مقایسه تمکن مالی فرانسه و اتریش به متقاضیان ورود به حوزه شنگن کمک خواهد کرد تا در بهترین شرایط ممکن اقدام به مهاجرت کنند. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همین امر را مورد بررسی قرار می دهد و متقاضیان می توانند بهترین کشور را با توجه به شرایط خود برای اقامت از طریق تمکن مالی انتخاب کنند.

  • آیا می توان از طریق تمکن مالی به فرانسه مهاجرت کرد؟
  • شرایط ورود به اتریش از طریق تمکن مالی چیست؟
  • چگونه می توان تخلف های موجود در این زمینه را تشخیص داد؟
  • بهترین راه برای ورود به اروپا از طریق سرمایه گذاری چیست؟
  • آیا اتریش و فرانسه مقاصد مهمی برای سرمایه گذاری در اروپا هستند؟

مقایسه اقامت از طریق تمکن مالی در فرانسه و اتریش

کشور مدرن فرانسه در اروپا غربی جای گرفته است، اقامت از طریق تمکن مالی در این کشور را می توان یکی از راه های سرمایه گذاری به حساب آورد. اما برای اقامت از این طریق نیازی به سرمایه گذاری نیست و فرد تنها می تواند با ارائه اثبات تمکن مالی در فرانسه اقامت داشته باشد. لازم به ذکر است متقاضیانی که از طریق تمکن مالی به کشور فرانسه مهاجرت می کنند نمی توانند برای کارفرمایی در این کشور مشغول به کار شوند، اگر فردی قصد داشته باشد در این کشور مشغول به کار شود باید به خود اشتغالی بپردازد و از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید و اجاره ملک درآمد کسب کند.

کشور اتریش در قلب اروپا واقع شده است، در این کشور نیز همانند کشور فرانسه اقامت از طریق ویزای تمکن مالی یا خود اشتغالی امکان پذیر است. برای مهاجرت و اقامت در اتریش از طریق تمکن مالی لازم است فرد اثبات نماید که توانایی پرداخت هزینه های زندگی را بدون کار کردن دارد و از تمکن مالی مناسبی برخوردار می باشد. دقت داشته باشید که از طریق ویزای تمکن مالی نمی توانید در کشور اتریش مشغول به کار شوید اما امکان سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور برای شما وجود دارد.

مقایسه شرایط تمکن مالی در فرانسه و اتریش در 2022

برای اقامت از طریق تمکن مالی در کشور فرانسه و کشور اتریش در سال 2022 شرایطی وضع شده است که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

پارامترکشور اتریش به یوروکشور فرانسه به یورو
حداقل سرمایه برای متقاضی اصلیداشتن سرمایه بالغ بر 22000€ در حساب بانکی ایرانداشتن سرمایه ای بالغ بر 40000€ در حساب بانکی ایران
حداقل سرمایه برای همسرسرمایه بالغ بر 20000€سرمایه بالغ بر 20000€
حداقل سرمایه برای فرزندانحداقل سرمایه به ازای هر فرزند 20000€حداقل سرمایه به ازای هر فرزند 10000€
میزان درآمد ماهانهمتقاضی اصلی: 1780€متقاضی اصلی: 3000€
همسر: 2690€همسر: 1400€
به ازای هر فرزند: 280€به ازای هر فرزند: 750€

اما با این توضیحات اکنون باید پاسخگوی این سوال بود که اخذ کدام ویزای تمکنی برای افراد به صرفه تر است؟ تمکن مالی اتریش یا فرانسه؟ با توجه به توضیحات جدول فوق و نیز نظر به نمودار مقایسه ای زیر معلوم است که تمکن مالی اتریش به مراتب ارزانتر و مقرون به صرفه تر از تمکن فرانسه در سال 2022 می باشد:

حداقل سرمایه لازم در حساب بانکی هر شخص جهت اخذ اقامت تمکن مالی اتریش و فرانسه

نحوه ورود به فرانسه و اتریش از طریق تمکن مالی

اگر درخواست فرد برای مهاجرت از طریق خود حمایتی پذیرفته شود ویزای اقامت 1 ساله دریافت می کند، متقاضیان باید هر ساله پیش از پایان اعتبار ویزا اقدامات لازم را برای تمدید اعتبار مجوز اقامت انجام دهند. ویزای تمکن مالی در کشور فرانسه سالانه تمدید می شود و پس از گذشت 5 سال از تمدید اعتبار و اقامت مستمر در کشور فرانسه اقامت دائم این کشور را برای خود، همسر و فرزندان دریافت می کنید. پس از گذشت 10 سال از اقامت در کشور فرانسه متقاضی تابعیت و پاسپورت کشور فرانسه را دریافت می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشور فرانسه به مقاله اقامت فرانسه مراجعه کنید.

متقاضیانی که از طریق تمکن مالی به کشور اتریش مهاجرت می کنند ابتدا مجوز اقامت با اعتبار 1 سال دریافت می کنند، که برای اقامت در 1 سال دیگر امکان پذیر است. پس از آن فرد می تواند ویزای خود را برای مدت 3 سال تمدید کند، پس از پایان سال پنجم از اقامت در کشور اتریش مجوز اقامت دائم این کشور را برای خود، همسر و فرزندان دریافت می کنید. با مطالعه مقاله اقامت اتریش اطلاعات بیشتری در خصوص مراحل اخذ اقامت و تابعیت این کشور کسب می کنید.

مقایسه مدارک ویزای تمکن مالی فرانسه و اتریش

جهت دریافت ویزای تمکن مالی کشور فرانسه و کشور اتریش باید به سفارتخانه یا کنسولگری این کشورها در کشور خود یا کشورهای همسایه مراجعه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه و اتریش به شرح ذیل است.

کشور اتریشکشور فرانسه
دریافت فرم مربوطه و تکمیل آنپاسپورت معتبر
ارائه مدارک شناساییدریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
گواهی عدم سوء پیشینه تایید شدهپرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تمکن مالی و ارائه رسید آن
پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تمکن مالی و ارائه رسید آنعکس پاسپورتی
گواهی تمکن مالیگواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
سند ازدواجمدارک تمکن مالی
مدارک شناسایی و پاسپورت اعضاء خانوادهارائه اسناد جهت مشخص شدن محل زندگی در کشور فرانسه (اجاره نامه یا مدارک خرید ملک)
پاسپورت معتبرمدارک شناسایی
عکس پاسپورتیسند ازدواج
ارائه اسنادی از محل اقامت در کشور اتریش (اجاره نامه خانه یا مدارک خرید ملک)مدارک شناسایی و پاسپورت اعضاء خانواده
ارائه اظهار نامه که مشخص شود در کشور فرانسه مشغول به کار نمی باشید

مقایسه شرایط تمکن مالی در فرانسه و اتریش

هزینه زندگی در فرانسه و اتریش

کسی که می خواهد از طریق روش تمکن مالی اقامت فرانسه یا اتریش را به دست آورد، بهتر است توجه داشته باشد که از طریق این روش اجازه کار نخواهد داشت. چرا که بیان می کند تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های خود در فرانسه یا اتریش را از طریق کاری که در کشور مبدا خود دارد، را دارا می باشد. ممکن است فردی بخواهد پس از ورود به اتریش یا فرانسه مشغول به تحصیل هم شود ولی نظام تحصیلی هر دوی این کشورها رایگان است. اما هزینه ای که افراد باید مد نظر داشته باشند هزینه های زندگی است. در جدول ذیل متوسط هزینه های ماهانه زندگی تک نفره در اتریش و فرانسه مقایسه شده است:

نام کشورمتوسط هزینه ماهانه در سال 2022 برای یک نفر به یورو
فرانسه€1150
اتریش€1300

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص مقایسه تمکن مالی فرانسه و اتریش کسب کردید، جهت کسب اطلاعات بیشتر یا مطلع شدن از شرایط اخذ ویزای تمکن مالی و روش های سرمایه گذاری در سایر کشورهای دنیا می توانید با تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار درباب مقایسه تمکن مالی فرانسه و اتریش

در مقایسه تمکن مالی فرانسه و اتریش با سوالات زیر روبرو می شویم:

  1. شرایط ویزای تمکن مالی اتریش چیست؟ بدین صورت است که فرد اصلی باید به میزان 22000€ (یورو) برای خود و برای هر نفر از اعضای خانواده 18000€ (یورو) سرمایه داشته باشد.
  2. شرایط تمدید اقامت در ویزای تمکن مالی اتریش چیست؟ در ابتدا اقامت 1 ساله با قابلیت تمدید اعطا میگردد که پس از 3 سال زندگی در 5 سال می توان نسبت به اخذ پاسپورت اقدام نمود.
  3. آیا امکان تحصیل و کار همراهان در ویزای تمکن مالی اتریش وجود دارد؟ بله، همراهان می توانند به کار تمام وقت و تحصیل به صورت رایگان نیز بپردازند.
  4. شرایط حضور در ویزای تمکن مالی اتریش چیست؟ شرط حضور برای نفر اصلی خانواده به مدت 6 ماه در بازه زمانی یک سال می باشد.
  5. بهترین راه مهاجرت به این کشورها چیست؟ با توجه به شرایط سنی و مدارک تحصیلی متغیر است اما بهترین گزینه اخذ اقامت از طریق تحصیل و کار می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *