مهاجرت

مقایسه زندگی در اتریش و کانادا

مقایسه زندگی در اتریش و کانادا

امسال نیز آمارها گویای افزایش تقاضا برای مهاجرت به دو کشور اتریش و کاناداست و مقایسه زندگی در اتریش و کانادا بسیار کمک کننده است. شرایط زندگی در هر دو کشور کانادا و اتریش به گونه ای است که هر یک در جنبه ای دارای مزایا و در جنبه دیگر دارای معایبی هستند. در اینباره مهم این است که افراد با ارزیابی اطلاعات ارائه شده در این مقاله به یک اجماعی درباره تصمیم گیری و تعیین مسیر مهاجرت خود برسند. ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تمام توان و بهره گیری از علم روز مهاجرتی و آخرین مقررات و قوانین کشورها درباب مهاجرت و اخذ ویزا درخدمت هموطنان گرامی هستیم.

مقایسه زندگی کارگران خارجی در اتریش و کانادا

هر دو کشور اتریش و کانادا جزء اولویت های مهاجرتی ایرانیان مخصوصا برای کار محسوب می شود و سالیانه هزاران نفر از ایران برای کار در این کشورها عازم می شوند. اما لازم است تا متقاضیان کار در دو کشور اتریش و کانادا از قبل شرایط کاری و وضعیت بازار کار در این کشور را بدانند. مطابق آخرین آمار روز، متوسط نرخ بیکاری در کانادا حدود 5.8% ولی در کشور اتریش این نرخ حدودا 7.8% است.

در افزایش نرخ بیکاری اتریش و کانادا نباید از تاثیر شیوع کرونا و عواقب اقتصادی آن غافل شد. اما اکنون به بررسی میانگین دستمزد کار در این 2 کشور جذاب برای مهاجرت می پردازیم. مطابق آمارها، میانگین حقوق ماهانه کار در اتریش 3800€ (یورو) معادل 4116$ (دلار) بوده ولی متوسط کانادا ماهیانه در حدود 7438$ (دلار) می باشد همان طوری که ملاحظه می شود شرایط کار در اتریش به مراتب بهتر از کانادا ارزیابی می شود.

نمودار زیر نیز نشانگر تفاوت درآمد کارگران در این دو کشور پیشرفته می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در کانادا و اتریش

 

سیستم مهاجرتی هر دو کشور به خاطر امتیازمحور بودن از جهاتی مشابه هم می باشد. از این نظر که کانادا برای اعطای ویزای کاری ( اقامت دائم) از سیسم اکسپرس اینترای استفاده می کند تا با توجه به امتیاز متقاضیان در معیارهای منتخب، متقاضیان واجد شرایط را ازطریق سامانه رتبه بندی جامع (CRS) گزینش کند. اما دولت اتریش برای صدور کارت قرمز- سفید- قرمز خود از سیستم امتیازی خاص خود استفاده می کند.

متقاضیان محترم می توانند در جدول زیر با حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای کاری اتریش و کانادا آشنا شوند:

نوع ویزاحداقل امتیازمجموع امتیازی
کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش5590
اقامت دائم کانادا67100

برای مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید:


مقایسه زندگی دانشجوئی در اتریش و کانادا

اتریش و کانادا نه تنها فقط به خاطر مهاجرت کاری بلکه در زمینه مهاجرت تحصیلی نیز بسیار مورد توجه دانشجویان خارجی قرار دارد. چراکه کیفیت تحصیل، امکانات و زیرساخت های آموزشی، فرصت های کار دانشجوئی یا بورس تحصیلی، امکان اقامت پسا تحصیل همه و همه امتیازات مهمی را ایجاد کرده است که باعث جذابیت فوق العاده این دو کشور در نزد دانشجویان خارجی می شود. اما در انتخاب این دو مقصد تحصیلی بایستی چند نکته مهم را مدنظر قرار داد. اولا جایگاه آموزش عالی کانادا بسیار بالاتر از اتریش است. ا

طلاع از این امر نیز بسیار ساده است و با نگاهی گذار به رتبه های جهانی دانشگاه های تراز اول کانادا و اتریش می توان متوجه این نکته شد:

برترین دانشگاه های کانادارتبه جهانیبرترین دانشگاه های اتریشرتبه جهانی
دانشگاه تورنتو کانادارتبه 21 جهانیدانشگاه وین اتریشرتبه 130 جهانی
دانشگاه مک گیلرتبه 30 جهانیدانشگاه فنی وینرتبه 184 جهانی
دانشگاه بریتیش کلمبیارتبه 34 جهانیدانشگاه اینسبروکرتبه 362 جهانی

دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا علاوه بر ارائه مدرک دیپلم تحصیلی بایستی مدرک زبان خود را نیز به دانشگاه پذیرنده ارائه نمایند که دانشگاه های معتبر کانادایی نیز معمولا آزمون آیلتس با نمره 6.5 را قبول می کنند. در حالیکه برای پذیرش از موسسات آموزش عالی اتریش، شما نیازمند ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 هستید. اما از دیگر شرایط و مدارک جهت پذیرش از کانادا و اتریش مشترکا می توان به مدارک زیر اشاره نمود:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
  • پاسپورت متقاضی
  • انگیزه نامه
  • رزومه (CV)
  • توصیه نامه

مقایسه زندگی دانشجوئی در اتریش و کانادا

مقایسه هزینه زندگی دانشجوئی در اتریش و کانادا

تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های کانادا و اتریش همراه با پرداخت هزینه تحصیلی یا شهریه امکان پذیر است. با مقایسه آمار و ارقام در این زمینه می توان متوجه این نکته کلیدی شد که هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی در کانادا بسیار بالاتر از هزینه تحصیل دانشجویان در اتریش می باشد. هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان نیز بیشتر از اتریش است. برای اطلاع از وضعیت این هزینه ها می توان از جدول قیاسی زیر بهره گرفت:

برنامه تحصیلیهزینه تحصیلی (به دلار کانادا)
لیسانس29714$ (دلار کانادا)
فوق لیسانس17744$ (دلار کانادا)
پزشکی (مقطع کارشناسی)14162$ (دلار کانادا)

این در حالی است که هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی در اتریش هر ترم حدود EUR726.72  (دلار) معادل حدود $787.26 (دلار) می باشد که سالانه به حدود 9447$ (دلار) می رسد. ولیکن طبق آمار متوسط هزینه سالانه تحصیل کارشناسی در کانادا به دلار آمریکا در حدود 22167$ (دلار) می باشد.

اکنون با توجه به نمودار زیر می توان به وضوح اذغان کرد که تحصیل در اتریش در قیاس با کانادا آنهم با وجود شرایط بورس تحصیلی و کار دانشجوئی واقعا رایگان است:

هزینه تحصیل سالیانه در کانادا و اتریش

مقایسه اتریش و کانادا ازجهت سرمایه گذاری

کانادا و اتریش هر یک از محیط سرمایه گذاری و جاذبه ها و دافعه های خاص خود برخوردار هستند. برای سرمایه گذاران خارجی نیز هم اخذ اقامت اروپایی و هم اخذ اقامت دائم کانادا از جمله اولویت های مهم محسوب می شود. اما شرایط سرمایه گذاری برای اخذ ویزای اقامت در اتریش و کانادا متفاوت از هم می باشد. در کشور اتریش شما به عنوان سرمایه گذار فعال 3 راه پیشرو دارید تا با سرمایه گذاری به اقامت این کشور دست یابید:

  • روش اول: ثبت شرکت GmbH در اتریش با حداقل سرمایه 10000€ (یورو) یا شرکت AG با 70000€ (یورو)
  • مسیر دوم: خرید ملک مطابق سه مرحله ( دریافت پیشنهاد فروش، عقد قرارداد اولیه و سپس نقل و انتقال مالکیت) با 13% هزینه معامله
  • روش سوم: برنامه تمکن مالی با حداقل سرمایه موجود در حساب شخصی به میزان 22800€ (یورو)

اما برای اخذ ویزای اقامت کانادا یا همان استارت آپ ویزا شما به سرمایه 75000$ الی 200000$ (دلاری) جهت راه اندازی بیزینس نیازمندید. وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر مشاوره در خصوص اخذ انواع ویزای تحصیلی و کاری آماده اند تا تجارب حرفه ای خود را در زمینه اخذ ویزای سرمایه گذاری در اختیار هموطنان گرامی قرار دهند.

سوالات مکرر درباب مقایسه زندگی اتریش و کانادا

در این قسمت از مقاله بحثمان را با پاسخگوئی به سوالات مکرر هموطنان عزیز به پایان می رسانیم:

  • شرایط بازار کار اتریش و کانادا چه تفاوتی با هم دارند؟ متوسط نرخ بیکاری در کانادا حدود 5.8% ولی در کشور اتریش این نرخ حدودا 7.8% است.
  • سطح درآمد ماهیانه کار در اتریش و کانادا چقدر است؟ مطابق آمارها، میانگین حقوق ماهانه کار در اتریش 3800€ (یورو) معادل 4116$ (دلار) بوده ولی متوسط کانادا ماهیانه در حدود 7438$ (دلار) می باشد.
  • برای تحصیل آیا کانادا بهتر از اتریش است؟ وجود دانشگاه های برتر، کیفیت تحصیلی بالا، امکان اقامت خانوادگی، اعطای بورس تحصیلی، اقامت پس از تحصیل و غیره باعث برتری محرز کانادا نسبت به اتریش می شود.
  • تفاوت هزینه تحصیل در اتریش و کانادا چگونه است؟ هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی در اتریش هر ترم حدود72 (دلار) معادل حدود $787.26 (دلار) می باشد که سالانه به حدود 9447$ (دلار) می رسد. این درحالی است که طبق آمار متوسط هزینه سالانه تحصیل کارشناسی در کانادا به دلار آمریکا در حدود 22167$ (دلار) می باشد.
  • شرایط ثبت شرکت در اتریش چیست؟ ثبت شرکت GmbH با حداقل سرمایه 10000€ (یورو) یا شرکت AG با 70000€ (یورو) در اتریش الزامی است.
4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *