مهاجرت

مقایسه زندگی در استرالیا و بلژیک

مقایسه زندگی در استرالیا و بلژیک

قصد داریم در این نگارش به چگونگی مهاجرت و مقایسه زندگی در استرالیا و بلژیک بپردازیم و شرایط این دو کشور را با یکدیگر مقایسه و بررسی نماییم. در سال های اخیر کشور استرالیا توانسته است با دستیابی به مدارج بالا در زمینه هایی چون اقتصاد و آموزش در کنار کانادا جزء محبوب ترین مقاصد افراد برای زندگی باشد. همچنین کشورهای اروپایی نظیر بلژیک همواره در زمره پر مخاطب ترین سرزمین های توسعه یافته جهان بوده و اشخاص با اهداف گوناگونی نظیر سرمایه گذاری، اشتغال، تحصیل، ثبت شرکت، ازدواج و تولد فرزند از اقصی نقاط جهان به دریافت ویزای آن ها مبادرت می ورزند. در راستای همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و تیم تحقیق این موسسه با گردآوری این مقاله ضمن بررسی جزئیات زندگی در دو کشور استرالیا و بلژیک سعی در برطرف نمودن سوالات پرتکرار شما عزیزان خواهند داشت.

  • متوسط درآمد افراد در کدام یک از کشورهای بلژیک و استرالیا بیشتر می باشد؟
  • در بررسی های صورت گرفته بر شاخصه های اصلی زندگی، کیفیت زندگی در کدام کشور بالاتر برآورد شده است؟
  • شرایط مهاجرت کاری به دو کشور چه تفاوت هایی دارد؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت به استرالیا چیست؟
  • فرایند مهاجرت تحصیلی به کدام کشور ساده تر است؟
  • آیا شرایط تحصیل و کار برای مهاجرین خارجی در این سرزمین ها به آسانی فراهم خواهد بود؟
  • توزیع هزینه های زندگی به چه صورت انجام شده و تحصیل در دانشگاه های کدام کشور با اعتبار بیشتری برای دانشجویان همراه خواهد بود؟

مقایسه جامع شرایط زندگی در استرالیا و بلژیک

کشور زیبای استرالیا سرزمینی با جاذبه های گوناگون در زمینه های مختلف بوده و پیرو افزایش نرخ مهاجرپذیری این گشور در دو دهه اخیر تعداد افراد خارجی ساکن در شهرهای گوناگون آن به 7529000 نفر رسیده که رقم خیره کننده ای بوده و حدود 30% کل جمعیت این کشور را شامل می شود. زندگی در استرالیا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا گره خورده و با توجه به اینکه در فهرست برترین اقتصادهای جهان، این کشور موفق به اخذ رتبه چهارم شده است، نمی توان منکر سطح مطلوب رفاه اقتصادی اغلب شهروندان این کشور در شهرهای بزرگی چون سیدنی و ملبورن شد. چشم اندازهای بی نظیر استرالیا و طبیعت بکر این کشور همراه با گونه های متنوع حیوانات و گیاهان که تنها مختص جغرافیای این ناحیه می باشد، از جمله مواردی است که موجبات سرگرمی و تفریح را در زمان زندگی در این کشور فراهم می آورد.

توزیع هزینه های زندگی در کشور استرالیا

زندگی در بلژیک اما دارای تفاوت هایی می باشد؛ وسعت بلژیک بسیار کم بوده و در مقایسه با استرالیا کمتر از 1% مساحت این کشور را دارا می باشد؛ به فراخور این امر می توان انتظار داشت فرصت های شغلی و تنوع رشته های تحصیلی کمتری در این سرزمین مشاهده گردد. جمعیت اتباع خارجی حاضر در بلژیک بیش از یک میلیون نفر بوده و اغلب این اشخاص متعلق به 3 کشور فرانسه، هلند و ایتالیا می باشند. بلژیک یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و در غرب این قاره واقع شده است؛ فرصت های شغلی ایده آل و همچنین معتبرترین مراکز و موسسات آموزش عالی در پایتخت آن، شهر زیبای بروکسل، واقع شده و اغلب مردم دارای تسلط کافی بر زبان های فرانسوی، آلمانی و هلندی هستند. شایان ذکر است که پادشاهی این کشور توانسته با گسترش صنعت در بلژیک ثبات مطلوبی را به اقتصاد آن ببخشد.

مقایسه شرایط تحصیل در استرالیا و بلژیک

با توجه به شرایط ایده آل زندگی در کشورهای استرالیا و بلژیک و امنیت و آزادی اجتماعی موجود در آن ها، افراد زیادی به دریافت ویزای تحصیلی در این موضوع مبادرت می ورزند. افراد در استرالیا قادر خواهند بود مازاد بر تحصیل در دانشگاه های معتبر، از انواع بورسیه های تحصیلی اختصاص یافته چون بورسیه دانشگاه کاتولیک سیدنی، MIFRS Scholarships و بورسیه مقطع دکتری RSES برخوردار گردند. بهترین دانشگاه های استرالیا در سه شهر ملبورن، کانبرا و سیدنی واقع شده و بیش از 860000 نفر از مهاجرین بین المللی در سال 2019 از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل گشتند. به رغم اینکه تحصیل در دانشگاه های دولتی استرالیا بسیار مقرون به صرفه می باشد، متوسط شهریه سالانه دانشگاه های خصوصی این کشور 27000$ (دلار آمریکا) اعلام گشته است. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های استرالیا و بلژیک پرداخته ایم:

برترین دانشگاه های استرالیارتبه در جهانبرترین دانشگاه های بلژیکرتبه در جهان
Australian National University31دانشگاه لوون57
University of Sydney40دانشگاه خنت143
University of Melbourne41دانشگاه آنتروپ211

در باب تحصیل در بلژیک می توان اظهار داشت که محبوب ترین رشته های تحصیلی میان دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی و اقتصاد می باشد. همچنین با توجه به اینکه زندگی دانشجویی در شهرهایی چون لیوون (Leuven) در مقایسه با شهرهای بزرگ فرانسه و دانمارک با هزینه های کمتری روبرو بوده و حداقل شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های معتبر این کشور 900€ (یورو) اعلام شده است، افراد زیادی زندگی در بلژیک را بالاترین اولویت فهرست خود می دانند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بالاترین شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های بلژیک در طول هر ترم 9500€ (یورو) بوده و با توجه به مهیا بودن امکان برای دانشجویان مقرون به صرفه بنظر می آید.

مقایسه جوانب زندگی در استرالیا و بلژیک

مقایسه جوانب زندگی در استرالیا و بلژیک

متوسط درآمد افراد در کشور استرالیا 3426$ (دلار آمریکا) اعلام شده و با توجه به میانگین مخارج ماهیانه سکونت در شهرهایی چون پرت که 2800$ (دلار آمریکا) می باشد، شهروندان استرالیایی دغدغه چندانی پیرامون موازین اقتصادی نخواهند داشت. ذکر این نکته حائز اهمیت است که 3 شهر سیدنی، پرت و ملبورن درواقع گران ترین مناطق استرالیا برای زندگی بوده و علاقه مندان مهاجرت به استرالیا می توانند با سکونت در شهرهای بریزبن، هوبارت و گلدن آیلند شرایط مطلوب تری را تجربه کنند.

متوسط درآمد ماهیانه افراد در بلژیک بالاتر بوده و 4900$ (دلار آمریکا) برآورد شده است. بیشترین درآمد در کشور بلژیک به ترتیب متعلق به جراحان کودک، متخصصان بیهوشی و مدیران بانک می باشد. مدیریت روابط عمومی، آسیب شناسی گفتار و زبان و تدریس اقتصاد در رتبه های بعدی قرار دارند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق برقراری ارتباط با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی خود را در این موضوع تا حد زیادی افزایش دهید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *