مهاجرت

مقایسه زندگی در استرالیا و کانادا

مقایسه زندگی در استرالیا و کانادا

با مقایسه زندگی در استرالیا و کانادا می توان متوجه شد که این دو کشور از نظر شرایط مهاجرتی دارای تفاوت های فاحشی هستند که متقاضیان باید بدان توجه کافی داشته باشند. مثلا دانشجویان باید بدانند که هزینه تحصیل و زندگی در کشور استرالیا به مراتب بالاتر از کاناداست. کارگران عزیز نیز مستحضر باشند که شرایط کار در استرالیا با نرخ بیکاری پایین و متوسط درآمدی بالا بهتر از کاناداست. همچنین از نظر شرایط سرمایه گذاری نیز استرالیا دارای شرایط راحت و آسانتری نسبت به کاناداست. متقاضیان در صورت انتخاب مسیر مهاجرتی می توانند جهت ارزیابی صلاحیت خود با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

  • شرایط زندگی در استرالیا و کانادا چه تفاوت هایی دارد؟
  • مزایای زندگی در استرالیا چیست؟
  • چرا کانادا مقصد مناسبی برای زندگی است؟
  • هزینه های مهاجرت به کدام کشور کمتر است؟
  • شاخص های کیفیت زندگی در کدام کشور مناسب تر است؟

مقایسه زندگی دانشجویی در استرالیا و کانادا

هر دوکشور استرالیا و کانادا از یک نظام آموزشی بسیار پیشرفته و مدرن برخوردار بوده و دانشگاه های معتبر بین المللی در هر دو کشور وجود دارد. منتهای مراتب بر طبق رنکینگ معتبر سایت USNews، درجه علمی و جایگاه بین المللی نظام آموزشی کانادا (رتبه 3 جهانی) بالاتر از استرالیا (رتبه 7 جهانی) است. یک نکته جالب در اینباره اینکه مطابق رنکینگ بین المللی QS ، برترین دانشگاه استرالیا یعنی دانشگاه ملی استرالیا (ANU) با برترین دانشگاه کانادا یعنی دانشگاه تورنتو هم رتبه بوده و هر دو مشترکا در رتبه 29 جهانی قرار دارند.

دانشجویان برای پذیرش از دانشگاه های هر 2 کشور نیازمند تامین شرایط زیر می باشند:

شرایط پذیرش دانشجو از استرالیا و کانادا
استرالیاکانادا
مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات مربوطهمدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات مربوطه
معدل کل (GPA) مورد قبول اکثر دانشگاه های استرالیا بالای 2.5معدل کل (GPA) مورد قبول اکثر دانشگاه های کانادا 4.0
مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره 6 تا 6.5 و TOEFL نمره بین 60 تا 90مدرک زبان انگلیسی IELTS آکادمیک با نمره 6.5
قبولی در آزمون MCAT (ویژه دانشجویان پزشکی)قبولی در آزمون MCAT (ویژه دانشجویان پزشکی)

هم اکنون، متوسط هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان در استرالیا بالاتر از کانادا است و این امر در نمودار آماری زیر مشخص می باشد:

مقایسه هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا و کانادا

اما جای نگرانی نیست چراکه در هر دو کشور استرالیا و کانادا، دانشجویان مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته بوده و از امتیاز دریافت بورس تحصیلی نیز برخوردار هستند. بدین ترتیب، امکان تامین بخشی از هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در این دو کشور فراهم می باشد.

مقایسه زندگی کارگری در استرالیا و کانادا

به خاطر وجود شرایط کاری و بازار کار بسیار ایده آل، یکی از روش های محبوب و پر طرفدار مهاجرت به کشورهای استرالیا و کانادا مهاجرت از طریق کار می باشد. اما متقاضیان بایستی قبل از هر گونه اقدامی برای کار در این دو کشور پیشرفته و صنعتی باید بدانند که شرایط کاری این دو کشور کمی متفاوت از هم می باشد. درباره وضعیت بازار کار این دو کشور باید بدانید که مطابق آمار دسامبر سال گذشته، نرخ بیکاری کانادا به مراتب بالاتر از استرالیا است و از همین رو به نظر می رسد که کاریابی در استرالیا آسانتر از کانادا باشد:

 

در نمودار زیر به بررسی مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در کشور استرالیا و کانادا می پردازیم:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در کشور استرالیا و کانادا

از آنطرف وضعیت دستمزدی کارگران در استرالیا باز بهتر از کاناداست. در حالیکه متوسط درآمد خالص کارگران در کانادا ماهیانه حدود 2890$ (دلار) است. ولی میانگین درآمد خالص کارگران در استرالیا حدود 4324$ (دلار) می باشد. با این حساب با مقایسه شرایط زندگی در استرالیا و کانادا می توان متوجه این نکته اساسی شد که زندگی کاری در استرالیا برای کارگران ماهر ایرانی مطلوب تر از کانادا باشد. اما متقاضیان بایستی بدانند که هر دو کشور استرالیا و کانادا از یک سیستم مهاجرتی مشابهی برای گزینش افراد و صدور ویزا استفاده می کنند. در واقع برای راهیابی به بازار کار استرالیا و کانادا و اخذ ویزای کاری این دو کشور افراد بایستی با توجه به معیارهای مورد نظر از یک سیستم امتیاز محور (PBS) امتیاز لازم را کسب کنند.

این معیارها و امتیازات مربوطه معمولا از قرار ذیل می باشد:

پارامترنوع ویزاشرایط
اقامت دائم کانادا (PR)دسته کارگران ماهر (FSWP) در سیستم اکسپرس اینترایاخذ 67 امتیاز با توجه به سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مهارت زبان و انطباق پذیری
اقامت دائم استرالیاویزای مستقل یا ویزای سابکلاس 189اخذ 65 امتیاز با توجه به سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مهارت زبان انگلیسی و تحصیل در استرالیا

هم اکنون، متوسط هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان در کانادا بالاتر از استرالیا است و این امر در نمودار آماری زیر مشخص می باشد:

مقایسه میزان شهریه تحصیلی در استرالیا و کانادا

مقایسه زندگی سرمایه گذاران در استرالیا و کانادا

هر دو کشور استرالیا و کانادا از شرایط سرمایه گذاری مناسبی برخوردار هستند. معمولا سرمایه گذاران در این کشورها از امتیازات و مشوق های زیادی مثل کسر مالیاتی و در برخی موارد خاص معافیت مالیاتی، امکان اخذ وام هایی با بهره پایین، قرارگیری در یک محیط بیزینسی بین المللی، امکان اقامت کل اعضای خانواده، بهره گیری از خدمات عمومی، بهره مندی از بالاترین استاندارد زندگی و سایر برخوردار هستند. در حقیقت، سرمایه گذاری یکی از روش هایی آسان و سریع برای اخذ اقامت دائم (PR) دو کشور استرالیا و کاناداست. منتها شرایط سرمایه گذاری در این دو کشور بگونه ای است که برنامه اقامتی اعطائی هر 2 کشور متمرکز بر روی شروع بیزینس خلاق و نوآور می باشد.

هر دو کشور استرالیا و کانادا با آغوش باز از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنند و برای این دسته از مهاجران خارجی ویزای مخصوصی تعریف کرده اند. اما بایستی بدانید که شرایط سرمایه گذاری در این دو کشور کمی متفاوت از هم می باشد. دولت کانادا از طریق ویزای استارت آپ (Start up Visa) از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی جهت اقامت کانادا برای راه اندازی بیزینس خودشان حمایت می کند.

مقایسه زندگی سرمایه گذاران در استرالیا و کانادا

مقایسه وضعیت زندگی پناهجویان در استرالیا و کانادا

پناهجوئی در هر شکل و انواعی و در هر کشوری شرایط سخت و طاقت فرسایی برای پناهجویان رقم می زند و شرایط زندگی در استرالیا و کانادا برای پناهجویان بسیار سخت و همراه با محدودیت های فراوان است. مخصوصا بعد از شیوع بیماری کرونا و تبعات اقتصادی آن شرایط برای پناهجویان در هر دو کشور به مراتب بدتر گزارش می شود. در این خصوص باید بدانید که هر دو کشور استرالیا و کانادا عضو کنوانسیون ژنو بوده و از همین رو اخذ پناهندگی البته با اثبات و تایید مراجع ذی صلاح امکانپذیر است. بنابراین افرادی می توانند در استرالیا یا کانادا به عنوان پناهنده شناخته شوند که اثبات کنند به دلایل مذهبی و عقیدتی، سیاسی- اجتماعی، جنسیتی یا مشکلاتی مثل جنگ مورد آزار و اذیت بوده و در معرض شکنجه و یا تهدید مرگ قرار داشته اند.

در مورد مبحث پناهندگی دولت استرالیا از دولت کانادا پیشی گرفته و برای پناهجویان انواع ویزای بشر دوستانه زیر را تعریف می کند:

  • ویزای بشر دوستانه خاص درون کشوری (سابکلاس 201)
  • روادید بشر دوستانه خاص جهانی (سابکلاس 202)
  • ویزای نجات اضطراری (سابکلاس 203)
  • ویزای زنان درمعرض خطر (سابکلاس 204)

اما نباید فراموش کرد که حتی پناهندگی در استرالیا گاها بهای جبران ناپذیری دارد و شخص را در معرض خطرات و ریسک های جانی و مالی زیادی می کند. ایضا اینکه به پناهندگان در این کشورها به عنوان شهروندان درجه سه نگاه شده و آنها نباید انتظار ترقی شغلی یا تحصیلی آنچنانی در این کشورها را داشته باشند. از همین رو کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جای این راه مهاجرتی پر ریسک انواع روش های مهاجرت به کانادا به شما سروران پیشنهاد می کنند.

سوالات مکرر درباب مقایسه زندگی در استرالیا و کانادا؟!

این سوالات همواره ذهن متقاضیان و علاقه مندان را در خصوص مقایسه زندگی در استرالیا و کانادا به خود مشغول می کند و ما در اینجا بدانها پاسخ می دهیم:

  • مقایسه زندگی سرمایه گذاران در استرالیا و کانادا چگونه است؟ هر دو کشور استرالیا و کانادا از شرایط سرمایه گذاری مناسبی برخوردار هستند. معمولا سرمایه گذاران در این کشورها از امتیازات و مشوق های زیادی مثل کسر مالیاتی و در برخی موارد خاص معافیت مالیاتی، امکان اخذ وام هایی با بهره پایین، قرارگیری در یک محیط بیزینسی بین المللی، امکان اقامت کل اعضای خانواده، بهره گیری از خدمات عمومی، بهره مندی از بالاترین استاندارد زندگی و سایر برخوردار هستند. در حقیقت، سرمایه گذاری یکی از روش هایی آسان و سریع برای اخذ اقامت دائم (PR) دو کشور استرالیا و کاناداست. منتها شرایط سرمایه گذاری در این دو کشور بگونه ای است که برنامه اقامتی اعطائی هر 2 کشور متمرکز بر روی شروع بیزینس خلاق و نوآور می باشد.
  • مقایسه زندگی دانشجویی در استرالیا و کانادا چگونه است؟ هر دوکشور استرالیا و کانادا از یک نظام آموزشی بسیار پیشرفته و مدرن برخوردار بوده و دانشگاه های معتبر بین المللی در هر دو کشور وجود دارد. منتهای مراتب بر طبق رنکینگ معتبر سایت USNews، درجه علمی و جایگاه بین المللی نظام آموزشی کانادا (رتبه 3 جهانی) بالاتر از استرالیا (رتبه 7 جهانی) است. یک نکته جالب در اینباره اینکه مطابق رنکینگ بین المللی QS ، برترین دانشگاه استرالیا یعنی دانشگاه ملی استرالیا (ANU) با برترین دانشگاه کانادا یعنی دانشگاه تورنتو هم رتبه بوده و هر دو مشترکا در رتبه 29 جهانی قرار دارند.
4/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مقایسه زندگی در استرالیا و کانادا

  1. محسن گفت:

    درود فراوان ،
    ميشه لطف بفرماييد در مورد هزينه هاى خدمات درمانى و همچنين شرايط بازنشستگى و قدرت خريد در اين دوره بين اين دو کشور توضيح بفرماييد.مثلا در المان بعد از دوره بازنشستگى حقوق ماهيانه کفاف زندگى سالخردگان را جوابگو نيست. سپاس گذارم ??

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *