مهاجرت

مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان

مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان

مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان برای کسانی که بدنبال روش مهاجرتی ارزان قیمت هستند جذاب است. آلمان یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیاست که قوی ترین اقتصاد در اروپا و پنجمین اقتصاد دنیا را دارد. آلمان همچنین سومین وارد کننده و صادرکنند بزرگ است که با توجه به سطح درآمد بالا و فوق العاده توسعه یافته بودن آن، مردم آلمان نیز سطح بسیار بالایی از رفاه را تجربه می کنند. این کشور از جهات مختف از جمله سیستم بهداشت و درمان جهانی، امنیت اجتماعی و اقتصادی، حفاظت محیط زیست، نظام تحصیلی رایگان و غیره در گروه بهترین کشورهای دنیا است. همین عوامل سبب شده علی رغم دشواری یادگیری زبان آلمانی در مقایسه با زبان انگلیسی، بسیاری افراد در پی مهاجرت تحصیلی یا کاری به آلمان باشند.

ترکیه نیز اگرچه کشوری در حال توسعه است در سال های اخیر در جنبه های مختلف اقتصادی و اجتماعی پیشرفت چشم گیری داشته است. مثلا این نکته که ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی اش جاذبه های توریستی زیادی دارد سبب شده از طریق جذب گردشگران سطح درآمد بالایی داشته باشد. دانشگاه های ترکیه نیز بعضا رنکینگ جهانی بهتری در مقایسه با سایر دانشگاه های آسیای غربی دارند به همین دلیل دانشجویانی که به دنبال تحصیلات ارزان و در عین حال کم هزینه هستند ترکیه را انتخاب می کنند. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان به سوالات ذیل پاسخ داده شده است.

مقایسه زندگی دانشجویان در ترکیه و آلمان

تحصیل در آلمان، برای همه دانشجویان حتی کسانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، رایگان است در حالی که ترکیه نظام تحصیلی رایگان ندارد. با این وجود با در نظر گرفتن هزینه های زندگی تحصیل در ترکیه در نهایت بسیار ارزان تر از آلمان خواهد بود. شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه با توجه به این که بودجه ای از دولت دریافت نمی کنند ممکن است به سالانه 20000$ (دلار آمریکا) هم برسد اما دانشگاه های دولتی آن ارزان قیمت است.

شهریه آن به شرح ذیل می باشد:

زبان تدریسشهریه دانشگاه های دولتی ترکیه (دلار آمریکا)
انگلیسیسالانه از 600$ تا 2000$
ترکی استانبولیسالانه از 300$ تا 1000$

دانشگاه های دولتی آلمان اما هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی کنند و تنها استثنای این امر دانشگاه های استان Baden-Württemberg است که از انتهای سال 2017 از دانشجویان غیر اروپایی یا اصطلاحا non-EU/EEA students سالانه 3000€ (یورو) شهریه می گیرند. این در حالی است که شهریه دانشگاه های خصوصی آلمان در سال 2023-2022 در مقطع کارشناسی سالانه به 26000€ (یورو) و در مقطع کارشناسی ارشد به 40000€ (یورو) هم می رسد.

برخی از دانشگاه های آلمان که برای تمامی دانشجویان رایگان هستند عبارت اند از:

  • University of Stuttgart
  • University of Mannheim
  • دانشگاه برمن
  • University of Cologne
  • University of Hamburg

مقایسه زندگی دانشجویان در ترکیه و آلمان

مقایسه هزینه های زندگی در ترکیه و آلمان

همان طور که پیش تر اشاره کوتاهی شد در مجموع تحصیل در ترکیه، به شرط اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی، ارزان تر تمام می شود. دلیل این امر پایین تر بودن هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با آلمان است؛ به عبارت دقیق تر در حالی که زندگی دانشجویی در ترکیه ماهانه بین 250$ تا 400$ (دلار آمریکا) هزینه دارد، زندگی در آلمان ماهانه بین 750€ تا 1500€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. میزان دقیق هزینه های زندگی در هر کشوری از جمله ترکیه و آلمان را علاوه بر سبک زندگی، شهر محل اقامت هم تعیین می کند.

برای بررسی بهتر این موضوع در جدول ذیل هزینه زندگی در محبوب ترین شهرهای آلمان مقایسه شده است:

محبوب ترین شهرهای آلمانحدود هزینه زندگی در 1 ماه (یورو)
برلین، فرانکفورت و دوسلدورفاز 900€ تا 1500€
فریبورگ، لیپزینگ و هانووراز 750€ تا 1100€

علاقه مندان به بررسی بیشتر مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان و مهاجرت به ترکیه می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • مقایسه زندگی دانشجویان در ترکیه و آلمان چگونه است؟ تحصیل در آلمان، برای همه دانشجویان حتی کسانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، رایگان است در حالی که ترکیه نظام تحصیلی رایگان ندارد. با این وجود با در نظر گرفتن هزینه های زندگی تحصیل در ترکیه در نهایت بسیار ارزان تر از آلمان خواهد بود. شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه با توجه به این که بودجه ای از دولت دریافت نمی کنند ممکن است به سالانه 20000$ (دلار آمریکا) هم برسد اما دانشگاه های دولتی آن ارزان قیمت است.
  • مقایسه هزینه های زندگی در ترکیه و آلمان به چه صورت است؟ همان طور که پیش تر اشاره کوتاهی شد در مجموع تحصیل در ترکیه، به شرط اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی، ارزان تر تمام می شود. دلیل این امر پایین تر بودن هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با آلمان است؛ به عبارت دقیق تر در حالی که زندگی دانشجویی در ترکیه ماهانه بین 250$ تا 400$ (دلار آمریکا) هزینه دارد، زندگی در آلمان ماهانه بین 750€ تا 1500€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. میزان دقیق هزینه های زندگی در هر کشوری از جمله ترکیه و آلمان را علاوه بر سبک زندگی، شهر محل اقامت هم تعیین می کند.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *