مهاجرت

مقایسه زندگی در سوئیس و سوئد

مقایسه زندگی در سوئیس و سوئد

مقایسه زندگی در سوئیس و سوئد بدون تردید یکی از جذاب ترین موضوعات است، چراکه هر دو کشور از نظر رفاه اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارند. شاخصه های بسیاری چون میزان درآمد شهروندان، هزینه های خوراک، پوشاک و غیره، استانداردهای آموزشی، وضعیت جغرافیایی و آب و هوا تعیین کننده برتری کشورهای گوناگون نسبت به یکدیگر می باشند. متقاضیان زندگی در کشورهایی چون سوئیس و سوئد از طرق مختلفی نظیر تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند در ابتدای امر به اخذ ویزای این سرزمین ها مبادرت می ورزند. با توجه به تفاوت های موجود میان شرایط اخذ تابعیت این کشورها، درصد کمی از علاقه مندان موفق به دریافت اقامت دائمی می گردند.

در ادامه این نگارش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما را با ضوابط و قوانین زندگی در دو کشور سوئیس و سوئد آشنا نمایند.

  • سوئد یا سوئیس؟
  • سوئد بهتر است یا سوئیس؟
  • فاصله سوئیس تا سوئد چقدر است؟
  • متوسط درآمد ماهیانه افراد در کدام یک از این دو کشور بیشتر است؟
  • علاقه مندان به زندگی دانشجویی، می بایست چه فاکتورهایی را در مقایسه سوئیس و سوئد در نظر داشته باشند؟
  • نرخ بیکاری کدام کشور در سال های اخیر بالاتر بوده است؟
  • بر اساس رده بندی صورت گرفته در سال 2022 کیفیت زندگی در کدام کشور بالاتر برآورد گشته است؟
  • در چه زمینه هایی مهاجرت به سوئیس بهتر است؟
  • فرایند مهاجرت به کدام کشور ساده تر است؟
  • بهترین شهرهای دو کشور برای زندگی کدامند؟
  • توزیع هزینه ها و متوسط مخارج ماهیانه شهروندان کشورهای مذکور به چه شرحی است؟

مقایسه اجمالی زندگی در سوئیس و سوئد

اگرچه برخی از افراد به فراخور تشابه اسمی موجود میان سوئیس و سوئد چنین می پندارند که این دو کشور دارای موقعیت جغرافیایی مشابهی نیز بوده و در همسایگی هم قرار دارند، باید اظهار داشت که سرزمین سوئد در شبه جزیره اسکاندیناوی دارای همسایگانی چون نروژ و فنلاند می باشد درصورتیکه از همسایگان سوئیس که در غرب اروپا واقع شده می توان آلمان و اتریش را نام برد. همانطور که مستحضر هستید کشور سوئیس همواره یکی از جذاب ترین مقاصد اروپایی برای علاقه مندان به مهاجرت و زندگی در کشوری ثانویه به حساب می آید؛ وسعت این کشور در مقایسه با سوئد بسیار کمتر بوده و تنها 9% مساحت آن را دارا می باشد. این درحالی است که جمعیت بیش از 8 میلیون نفری این کشور در سال 2022، موجب شده تا در مقایسه سوئد تراکم شهرهای کشور سوئیس بیشتر باشد.

مقایسه جمعیت کشورهای سوئد و سوئیس

کشور سوئد متشکل از 3 ناحیه Svealand (مرکزی)، Norrland (شمالی) و Götaland (جنوبی) می باشد؛ دولت سوئد در سال 2018 اعلام داشت هر ساله جمعیتی قریب به 110,000 نفر به این سرزمین مهاجرت کرده و اغلب آن ها در دو منطقه Svealand و Götaland استقرار می یابند. در طرف مقابل جمعیت مهاجرین خارجی حاضر در خاک سوئیس بیش از 2 میلیون نفر اعلام شده و این رقم 26% کل جمعیت سوئیس را شامل میگردد. از جنبه اقتصادی هر دو کشور مذکور در زمره با ثبات ترین های قاره اروپا قرار داشته و زیرساخت های مطلوب موجود در آن ها رفاه اجتماعی بسیار ایده آلی را برای شهروندان حاضر در شهرهای گوتنبرگ و استکهلم سوئد و همچنین مناطقی نظیر ژنو، برن و زوریخ در سوئیس فراهم آورده است. با این وجود تفاوت هایی در نرخ بیکاری این دو کشور در دهه اخیر هویدا بوده که در ادامه به آن می پردازیم:

مقایسه تغییرات نرخ بیکاری سوئد و سوئیس

مقایسه شرایط تحصیل در سوئیس و سوئد

اگرچه کشور سوئیس یکی از مرفه ترین و ثروتمندترین سرزمین های اروپایی بوده و اشخاص زیادی در آرزوی داشتن زندگی با شرایط مالی مطلوب در این کشور می باشند، در طرف مقابل هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار بالا می باشد. علاقه مندان می توانند برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های معتبری چون École Polytechnique Fédérale de Lausanne اقدام نمایند اما باید خاطر نشان کرد شهریه دانشگاه های سوئیس 12000€ الی 17000€ (یورو) تعیین شده است. همچنین دانشجویان حاضر در شهرهایی چون زوریخ می بایست ماهانه هزینه ای نزدیک به 950€ (یورو) به رغم حضور در خوابگاه برای خود برآورد نمایند. با توجه به اینکه نام 4 دانشگاه سوئیسی در بین 100 دانشگاه برتر جهان مشاهده می شود، تحصیل در این مراکز همراه با اخذ انواه بورسیه های اعطا شده شرایط مطلوبی را رقم خواهد زد.

تحصیل در سوئد اما مقرون به صرفه تر بوده و هزینه سالیانه 8000$ تا 25000$ (دلار آمریکا) را پیش روی افراد قرار می دهد. همچنین دانشجویان ساکن در شهرهای اصلی سوئد می توانند با اشتغال به مدت 40 ساعت طی هفته در فضاهایی چون رستوران و مراکز خرید، هزینه ماهیانه زندگی خود را که 830€ (یورو) برآورد شده است تأمین نمایند. شایان ذکر است که هزینه زندگی در شهرهای کوچک سوئد تا 670€ (یورو) نیز با کاهش مواجه می گردد. در مقایسه سطح کیفی موسسات آموزش عالی این دو کشور می توان اظهار داشت هر دو دارای استانداردهای آموزشی بسیار مطلوبی بوده و از میان دانشگاه های سوئد نیز 3 مرکز به جمع 100 دنشگاه برتر جهان راه یافته اند.

برترین دانشگاه های سوئیسرتبه در جهانبرترین دانشگاه های سوئدرتبه در جهان
ETH Zurich18University of Zurich40
University of Zurich89Uppsala87

مقایسه شرایط زندگی در سوئیس و سوئد

مقایسه شرایط زندگی در سوئیس و سوئد

فرهنگ رایج در هر دو کشور مذکور توجه مهاجرین را به خود جلب کرده و تعدد فضاهای تفریحی چون موزه و سالن های تئاتر در کنار طبیعت زیبای آن ها موجب ابراز رضایتمندی گردشگرانی است که همه ساله از اماکن مختلف سوئیس و سوئد بازدید می نمایند. طبق بررسی هایی که در سال 2022 بر سطح کیفی زندگی در کشورهای اروپایی با سنجش مواردی چون امنیت اجتماعی و رفاه اقتصادی مردم صورت پذیرفت، کشور سوئیس موفق به کسب مقام نخست شد درصورتیکه سوئد رتبه هشتم را به خود اختصاص داد.

متوسط درآمد شهروندان سوئیسی 9400€ (یورو) در سال 2022 اعلام شده است؛ این درحالی است که میانگین حقوق افراد در سوئد 5300€ (یورو) می باشد. توجیه این تفاوت را می توان در گران بودن هزینه زندگی در سوئیس در مقایسه با کشور سوئد دانست. در پایان می توان گفت هر دو این کشورها جزء بهترین مقاصد برای مهاجرت و زندگی می باشند و همکاران ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده تسهیل این فرآیند برای شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول در باب سوئد یا سوئیس

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب سوئد یا سوئیس می باشیم:

  • مقایسه شرایط زندگی در سوئیس و سوئد؟ فرهنگ رایج در هر دو کشور مذکور توجه مهاجرین را به خود جلب کرده و تعدد فضاهای تفریحی چون موزه و سالن های تئاتر در کنار طبیعت زیبای آن ها موجب ابراز رضایتمندی گردشگرانی است که همه ساله از اماکن مختلف سوئیس و سوئد بازدید می نمایند. طبق بررسی هایی که در سال 2022 بر سطح کیفی زندگی در کشورهای اروپایی با سنجش مواردی چون امنیت اجتماعی و رفاه اقتصادی مردم صورت پذیرفت، کشور سوئیس موفق به کسب مقام نخست شد درصورتیکه سوئد رتبه هشتم را به خود اختصاص داد. متوسط درآمد شهروندان سوئیسی 9400€ (یورو) در سال 2022 اعلام شده است؛ این درحالی است که میانگین حقوق افراد در سوئد 5300€ (یورو) می باشد.
  • مقایسه شرایط تحصیل در سوئیس و سوئد؟ اگرچه کشور سوئیس یکی از مرفه ترین و ثروتمندترین سرزمین های اروپایی بوده و اشخاص زیادی در آرزوی داشتن زندگی با شرایط مالی مطلوب در این کشور می باشند، در طرف مقابل هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار بالا می باشد. علاقه مندان می توانند برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های معتبری چون École Polytechnique Fédérale de Lausanne اقدام نمایند اما باید خاطر نشان کرد شهریه دانشگاه های سوئیس 12000€ الی 17000€ (یورو) تعیین شده است. همچنین دانشجویان حاضر در شهرهایی چون زوریخ می بایست ماهانه هزینه ای نزدیک به 950€ (یورو) به رغم حضور در خوابگاه برای خود برآورد نمایند. با توجه به اینکه نام 4 دانشگاه سوئیسی در بین 100 دانشگاه برتر جهان مشاهده می شود، تحصیل در این مراکز همراه با اخذ انواه بورسیه های اعطا شده شرایط مطلوبی را رقم خواهد زد. تحصیل در سوئد اما مقرون به صرفه تر بوده و هزینه سالیانه 8000$ تا 25000$ (دلار آمریکا) را پیش روی افراد قرار می دهد. همچنین دانشجویان ساکن در شهرهای اصلی سوئد می توانند با اشتغال به مدت 40 ساعت طی هفته در فضاهایی چون رستوران و مراکز خرید، هزینه ماهیانه زندگی خود را که 830€ (یورو) برآورد شده است تأمین نمایند.
4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *