مهاجرت

مقایسه زندگی در سوئیس و هلند

مقایسه زندگی در سوئیس و هلند

مقایسه زندگی در سوئیس و هلند از جنبه های مختلفی مانند هزینه زندگی، میانگین درآمد، کیفیت زندگی و غیره می تواند باعث اطمینان علاقه مندان گردد. مقایسه سوئیس و هلند نشان می دهد هر دوی این دو کشور شناخته شده اروپایی مقاصد بسیار خوبی برای مهاجرت هستند ولی با این که هلند کشور ارزان تری نسبت به سوئیس می باشد اما سوئیس کشور مناسب تری برای زندگی هست.

در یک طرف این مقایسه سوئیس قرار دارد که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و با این که عضو اتحادیه اروپا نیست ولی با عضویت در انجمن تجارت آزاد اروپا دارای داد و ستدی آسان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. در طرف مقابل، هلند کشور گل لاله و سرزمین آسیاب بادی قرار دارد که علیرغم کوچک بودن مساحتش سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهانی دارد و عضو اتحادیه اروپا، منطقه واحد پولی یورو و حوزه شنگن می باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را برای ایرانیان علاقه مند مهاجرت به سوئیس و هلند که هنوز در مورد مقصد مهاجرتی خود تصمیم قطعی اتخاذ نکرده اند تهیه کرده اند و در آن قصد دارند اطلاعات مفیدی برای این هموطنان ارائه دهند تا تصمیمی آگاهانه و موفقیت آمیز اتخاذ نمایند.

مقایسه هزینه زندگی در سوئیس و هلند

مقایسه قیمت ها و هزینه زندگی در سوئیس و هلند حاکی از آن است که سوئیس در مقایسه با هلند گران تر می باشد، به طوری که مقایسه شاخص ها نشان می دهد:

  • قیمت های مصرف کننده در هلند 11% کمتر از سوئیس است.
  • هزینه اجاره در هلند 81% کمتر از سوئیس است
  • قیمت های مواد غذایی در هلند 54% کمتر از سوئیس می باشد.
  • قدرت خرید محلی در هلند 41% کمتر از سوئیس است.

جدول زیر تفاوت قیمت برخی اقلام مصرفی در سوئیس و هلند را نشان می دهد:

عنوان (برحسب یورو)سوئیسهلند
قرص نان سفید تازه (500 گرم)2.57€1.21€
برنج سفید (1 کیلوگرم)2.67€1.84€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)23.47€8.30€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)46.16€14.05€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)3.81€2.52€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)2.49€1.40€

نمودار زیر نیز توزیع هزینه ها در هلند را نشان می دهد:

مقایسه توزیع هزینه های زندگی در هلند

جدول زیر تفاوت اجاره ماهانه آپارتمان در سوئیس و هلند را نشان می دهد:

عنوان (برحسب یورو)سوئیسهلند
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1399.41€1095.29€
اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر1080.58€883.54€

همچنین مطابق آمار، قیمت هر متر مربع جهت خرید آپارتمان در مرکز شهر در سوئیس 10436.47€ (یورو) و در هلند 4150.82€ (یورو) و خارج از شهر در سوئیس 7110.88€ (یورو) و در هلند 3152.84€ (یورو) می باشد. در مجموع، داده ها حاکی از آن است که هزینه زندگی در هلند کمتر از سوئیس می باشد.

مقایسه کیفیت زندگی در سوئیس و هلند

برای اولین بار در سال 2005 واحد اطلاعاتی اکونومیست شاخص اجتماعی و اقتصادی جدیدی را جهت رتبه بندی کشورهای جهان ارائه نمود که به شاخص کیفیت زندگی (QLI) معروف می باشد. این شاخص نشان دهنده ظرفیت تامین بالاترین کیفیت زندگی برای شهروندان توسط کشور آن ها می باشد. مقایسه این شاخص بین دو کشور سوئیس و هلند را نشان می دهد هر 2 کشور دارای شاخص کیفیت زندگی “بسیار بالا” می باشند.

جدول زیر این مقایسه را با جزئیات نشان می دهد:

عنوانسوئیسهلند
کمّیکیفیکمّیکیفی
شاخص قدرت خرید118.36بسیار بالا89.47متوسط
شاخص امنیت78.82بالا73.14بالا
شاخص مراقبت های بهداشتی74.34بالا75.58بالا
شاخص آب و هوا80.05بسیار بالا87.11بسیار بالا
شاخص هزینه زندگی128.87بسیار بالا77.18متوسط
شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد8.47متوسط7.40پایین
شاخص زمان تردد در ترافیک28.67پایین27.56پایین
شاخص آلودگی20.84پایین26.14پایین
شاخص کیفیت زندگی193.59بسیار بالا185.31بسیار بالا

نمودار زیر تفاوت کیفیت زندگی در این دو کشور با چند کشور دیگر تراز اول جهان در میانه را نشان می دهد:

تفاوت کیفیت زندگی در هلند و سوئیس

مقایسه شرایط کار در سوئیس و هلند

مقایسه حقوق ماهانه در سوئیس و هلند حاکی از تفاوتی قابل ملاحظه می باشد. جدول زیر نشان می دهد متوسط حقوق خالص ماهانه پس از کسر مالیات در سوئیس خیلی بیشتر از هلند است.

حقوق ماهانه (بر حسب یورو)سوئیسهلند
متوسط​​ حقوق خالص ماهانه پس از کسر مالیات5181.82€4768.72€

برای داشتن اجازه کار در سوئیس، ویزای کاری کشور سوئیس مورد نیاز می باشد. این ویزا یکی از انواع ویزاهای طولانی مدت این کشور است که به ویزای ملی یا ویزای D نیز معروف است. ویزای کار سوئیس به دارنده آن اجازه می دهد تا در مدت زمانی که در ویزا مشخص شده است در سوئیس کار کند. برای کار در هلند به مدت بیش از 90 روز، ویزای کار هلند لازم است. ویزای کار هلند، اجازه اقامتی می باشد که برای اتباع خارجی که می خواهند برای اهداف شغلی وارد این کشور شوند صادر می شود. در بسیاری از موارد، همراه با اجازه اقامت هلند، باید مجوز کار نیز دریافت کرد. با این حال، همه برای ورود و اقامت در هلند به ویزا یا اجازه اقامت نیاز ندارند. مقایسه زندگی دانشجویی در سوئیس و هلند

مقایسه زندگی دانشجویی در سوئیس و هلند

در اکثر کشورهای اروپایی، شهریه برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا/ غیر منطقه اقتصادی اروپا بیشتر از شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا می باشد. البته سوئیس یک استثنا است؛ در سوئیس، شهریه تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از ملیت آن ها، یکسان است. با این حال، چند استثنا مانند دانشگاه فریبرگ و دانشگاه لوسرن وجود دارد که وضعیت شهریه ها در آن ها متفاوت است.

متوسط شهریه در دانشگاه های دولتی سوئیس عبارت است از:

  • مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: 400€ تا 3700€ (یورو) در سال
  • مقطع دکترا: 100€ تا 900€ (یورو) در سال

شهریه دانشگاه های هلند برای شهروندان بین المللی غیر اتحادیه اروپا / غیر منطقه اقتصادی اروپا بیشتر از شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و سورینام می باشد و دانشجویان بین المللی می توانند انتظار پرداخت مبالغ زیر را داشته باشند:

  • مقطع کارشناسی: 6000€ تا 15000€ (یورو) در سال
  • مقطع کارشناسی ارشد: 8000€ تا 20000€ (یورو) در سال

نمودار زیر مقایسه شاخص جرم و جنایت و شاخص امنیت در دو کشور سوئیس و هلند را نشان می دهد:

مقایسه شاخص جرم و جنایت و امنیت در سوئیس و هلند

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت زندگی در سوئیس و هلند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از راهنمایی های ارزنده وکلا و کارشناسان خبره این موسسه بهره مند شوند.

سوالات پرتکرار در خصوص مقایسه زندگی در سوئیس و هلند

در پایانی مقاله پیشرو مفاخر به پاسخ گویی سواات مهم شما خواهیم بود:

  • مقایسه کیفیت زندگی در سوئیس و هلند چگونه است؟ برای اولین بار در سال 2005 واحد اطلاعاتی اکونومیست شاخص اجتماعی و اقتصادی جدیدی را جهت رتبه بندی کشورهای جهان ارائه نمود که به شاخص کیفیت زندگی (QLI) معروف می باشد. این شاخص نشان دهنده ظرفیت تامین بالاترین کیفیت زندگی برای شهروندان توسط کشور آن ها می باشد. مقایسه این شاخص بین دو کشور سوئیس و هلند را نشان می دهد هر 2 کشور دارای شاخص کیفیت زندگی “بسیار بالا” می باشند.
  • مقایسه زندگی دانشجویی در سوئیس و هلند چگونه است؟ در اکثر کشورهای اروپایی، شهریه برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا/ غیر منطقه اقتصادی اروپا بیشتر از شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا می باشد. البته سوئیس یک استثنا است؛ در سوئیس، شهریه تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از ملیت آن ها، یکسان است. با این حال، چند استثنا مانند دانشگاه فریبرگ و دانشگاه لوسرن وجود دارد که وضعیت شهریه ها در آن ها متفاوت است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *