مهاجرت

مقایسه زندگی در صربستان و لهستان

مقایسه زندگی در صربستان و لهستان

کسب اطلاعات پیرامون مقایسه زندگی در صربستان و لهستان و مزایای آن یکی از موضوعاتی است که کمک شایانی به متقاضیان مهاجرت خواهد نمود؛ به گونه ای که علاقه مندان به زندگی در چنین کشورهای توسعه یافته ای قادر هستند با سنجش هر یک از معیارهای مورد نظر خود و همچنین بررسی فاکتورهای مهم در زمینه هایی نظیر امنیت اجتماعی، نظام آموزشی و چگونگی رونق بازار اقتصادی تردید خود را در انتخاب بهترین مقصد از بین برده و درست ترین تصمیم را اتخاذ نمایند. با توجه به نکات مذکور تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده است که با ارائه توضیحاتی مبسوط و مقایسه مفصل کشورهای مذکور در این مقاله بهترین راهکارها را در زمینه انتخاب صحیح کشور هدف در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

  • متوسط هزینه های زندگی در کدام یک از کشورهای صربستان و لهستان بیشتر می باشد؟
  • آسان ترین راه مهاجرت به این کشورها کدام است؟
  • میانگین حقوق شهروندان حاضر در کدام کشور بیشتر می باشد؟
  • با توجه به موقعیت جغرافیایی متفاوت صربستان و لهستان، چه تفاوت هایی میان فرهنگ زندگی در این دو کشور مشاهده می گردد؟

مقایسه شرایط زندگی در صربستان و لهستان

صربستان یکی از کشورهای جنوبی اروپا بوده که دارای آب و هوای متفاوتی در بازه های زمانی مختلف سال می باشد؛ شمال صربستان دارای آب و هوای گرم و خشک در تابستان و زمستان های طاقت فرسا می باشد اما در نواحی جنوبی آن آب و هوای مدیترانه ای مشاهده شده و دارای زمستان های طولانی همراه با بارش برف می باشد. با توجه به اینکه صربستان در اواسط سال 2006 میلادی توانست به طور رسمی جدایی خود را از یوگسلاوی اعلام کند، همچنان در این کشور شاهد افراد با فرهنگ ها و زبان های مختلف هستیم اما اغلب شهروندان به زبان صربستانی صحبت می کنند. برخلاف لهستان، کشور صربستان دارای منابع غنی بوده و یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در سطح اروپا می باشد. اقلیم این کشور بسیار مساعد بوده و با توجه به عبور رود دانوب، ساکنان مشکلی جهت تأمین آب مصرفی نخواهند داشت.

تغییرات نرخ بیکاری صربستان در سال های اخیر

با توجه به موقعیت جغرافیایی متفاوت و همچنین فرهنگ مردم شرایط زندگی در لهستان متفاوت می باشد؛ مساحت این کشور در مقایسه با صربستان بیش از 3 برابر بوده به فراخور همین موضوع جمعیت بسیار بیشتری از افراد در لهستان سکونت دارند و از این تعداد بیش از 2 میلیون نفر اتباع سایر کشورهای جهان می باشند. این درحالی است که نرخ مهاجرپذیری صربستان بسیار پایین تر بوده و تنها 7369 نفر از مهاجرین خارجی موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده اند. لهستان در مرکز اروپا قرار داشته و با توجه به هزینه های معقول زندگی، افراد زیادی شهرهایی چون ورشو را به عنوان مقصد خود در این کشور برمی گزینند. اگرچه نرخ بیکاری لهستان در سال 2022 بسیار نزدیک به صربستان می باشد، اما رشد چشمگیر کشور صربستان در رونق بازار اقتصادی دهه اخیر هرگز در لهستان مشاهده نشده است.

تغییرات نرخ بیکاری لهستان در سالهای اخیر

مقایسه هزینه زندگی در صربستان و لهستان

هر دو کشورهای صربستان و لهستان در زمره سرزمین های مقرون به صرفه اروپایی برای زندگی قرار دارند؛ اگرچه زندگی در ورشو، پایتخت لهستان، با هزینه های نسبتا گزافی در برخی زمینه ها همراه است، افراد قادر خواهند بود با هزینه 740€ (یورو) به صورت ماهیانه سطح مطلوبی از رفاه اجتماعی را در سایر شهرهای بزرگ این سرزمین تجربه نمایند؛ در سال 2022 دولت لهستان به طور رسمی اعلام کرد که متوسط درآمد افراد در این کشور 2335$ ماهانه و 28022$ (دلار آمریکا) به صورت سالیانه خواهد بود. با توجه به این رقم و استناد به هزینه های معقول زندگی و تحصیل در لهستان می توان چنین اظهار داشت که اغلب شهروندان لهستانی دغدغه چندانی پیرامون این موضوع نخواهند داشت. در مقایسه هزینه اجاره مسکن، کشور صربستان دارای جایگاه بهتری بوده و افراد قادر خواهند بود تنها با 240€ (یورو) به اجاره آپارتمانی با یک خواب مبادرت ورزند.

مقایسه هزینه اجاره آپارتمان با یک خواب در صربستان و لهستان

همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین فاکتورهای زندگی در کشورهای اروپایی مد نظر قراردادن هزینه های اجاره مسکن می باشد؛ خانواده های ساکن در صربستان برای اجاره ملکی با 3 خواب ملزم به پرداخت 490€ (یورو) می باشند درصورتیکه دسترسی به شرایط مشابه در لهستان هزینه 800 یورویی را طلب می نماید. این امر نشان از بیشتر بودن هزینه های زندگی در لهستان داشته چنان که در بخش های مربوط به خوراک و خصوصا پوشاک نیز این اصل صادق می باشد. متوسط درآمد ماهیانه افراد در صربستان 1961$ (دلار آمریکا) معین شده و همچنین افراد برای هر ساعت کار در این کشور 11$ دریافت می کنند درصورتیکه این رقم برای لهستان 13.4$ (دلار آمریکا) مقرر شده است.

مقایسه سایر جوانب زندگی در صربستان و لهستان

جوانب زندگی در صربستان و لهستان

صربستان دارای مردمی از 40 ملیت گوناگون است و زبان هایی چون رومانیایی و مجارستانی به وفور در مکالمات شهروندان این کشور مشاهده می شود. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای اصلی این کشور چون بلگراد نقش بسزایی در کاهش مخارج افراد داشته و با توجه به مالیات 8% الی 20% وضع شده در این کشور، امکان پس انداز برای شهروندان به سادگی مهیا می باشد. طبق بررسی های انجام گرفته میزان رضایت افراد از رعایت حقوق شهروندی در این کشور 53% بوده درصورتیکه این آمار در لهستان با وضعیت بهتری روبرو می باشد. نداشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی از مشکلات اصلی زندگی در کنار شهروندان صربستانی به شمار می رود.

افسردگی شایع در بین مردم لهستان از مشکلات زندگی در این کشور به حساب می آید. باید خاطرنشان کرد که نرخ مالیات وضع شده در این کشور برای کارمندان 13% بوده و در مواردی خاص تا 32% نیز افزایش می یابد. همچنین از محاسن زندگی در لهستان می توان به تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور اشاره کرد که با توجه به شهریه حداکثری 6000€ (یورو) تعیین شده برای مقطع کارشناسی بسیار مقرون به صرفه می باشد. در پایان امیدواریم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید از طریق ارتباط با همکاران با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راهنمایی ها را در این زمینه دریافت نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *