مهاجرت

مقایسه زندگی در مجارستان و یونان

مقایسه زندگی در مجارستان و یونان

مقایسه زندگی در مجارستان و یونان با سبک زندگی متمایز و فرهنگی متفاوت از منطقه غرب اروپا می تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند. همانطور که استحضار دارید با رشد تعداد متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی در سال های اخیر، انتخاب بهترین مقصد برای زندگی در بین این سرزمین های جزء اولویت های افراد بوده و تنها گروهی از اشخاص موفق به دریافت اقامت و زندگی در مقصد موردنظر خود می گردند که دارای اطلاعات کافی در این زمینه بوده و بهترین تصمیمات را طی مسیر اتخاذ نمایند. به فراخور همین موضوع تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد در این مقاله با پرداختن به موضوعاتی چون شرایط اقصادی، رفاه شهروندان، نظام آموزشی، وضعیت آب و هوا و متوسط هزینه های زندگی در دو کشور مجارستان و یونان توضیحاتی جامع و کامل راجع به چگونگی زندگی در آنها به شما عزیزان ارائه دهد.

  • متوسط درآمد شهروندان در کدام یک از کشورهای مجارستان و یونان بیشتر می باشد؟
  • طبق آمار منتشره در سال 2022 کیفیت زندگی در کدام کشور بالاتر عنوان شده است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان با توجه به شهریه های تعیین شده در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشورهای مذکور تا چه اندازه متفاوت خواهد بود؟
  • آیا شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق اثبات تمکن مالی، به آسودگی دریافت اقامت یونان از این طریق می باشد؟
  • برای مهاجرت تحصیلی، یونان گزینه بهتری است یا مجارستان؟
  • شرایط کار در کدام کشور مناسب تر است؟
  • بهترین راه برای مهاجرت به دو کشور چیست؟

مقایسه اجمالی زندگی در مجارستان و یونان

مجارستان یکی از کشورهای عضو معاهده شنگن بوده و در غرب اروپا واقع شده است؛ از همسایگان این کشور می توان به رومانی، اتریش، اوکراین و اسلواکی اشاره کرد. با توجه مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در مجارستان، افراد زیادی شهرهایی چون بوداپست و دبرسن را به عنوان مقصد مهاجرت خود برمی گزینند. مجارستان یکی از کشورهای کوچک اروپایی به شمار رفته و با توجه به اینکه یونان دارای مساحت 131000 کیلومتر مربعی می باشد، وسعت این کشور حدودا 66% کشور یونان برآورد می گردد. در سال 2016 تعداد مهاجرین خارجی ساکن لهستان 146000 نفر اعلام شد که این رقم نشانگر نرخ پایین تر مهاجرپذیری این سرزمین در مقایسه با یونان می باشد. اغلب مهاجرین بین المللی حاضر در مجارستان دارای ملیت سایر کشورهای اروپایی بوده و اگرچه زبان رسمی مردم این کشور مجاری اعلام شده است 59% شهروندان به زبان انگلیسی مسلط می باشند.

مقایسه نرخ بیکاری مجارستان و یونان

کشور یونان، از دیرباز مهد تمدن بوده و در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. ترکیه و بلغارستان و آلبانی همسایگان این کشور بوده و به رغم به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه اقتصادی، همچنان 20% مردم این کشور که قشر مرفه را تشکیل می دهند دارای ثروتی بیش از 6 برابر 20% طبقه فقیرنشین می باشند. زیرساخت های تجاری یونان در دهه اخیر با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده و هم اکنون حدود 23% از تولید ناخالص داخلی این کشور مربوط به صنعت توریسم می باشد. جمعیت مهاجرین خارجی حاضر در یونان 7% از ساکنین این کشور را تشکیل داده و در کنار تمامی ویژگی های مثبت زندگی در این سرزمین، نرخ بالای بیکاری آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی همواره از علل نارضایتی مهاجران و شهروندان این کشور بوده است.

مقایسه زندگی تحصیلی در مجارستان و یونان

تحصیل در دانشگاه های یونان یکی از مواردی است که با توجه به سابقه این کشور در رشته هایی چون پزشکی و آموزش طب بقراط همواره مورد توجه علاقه مندان بوده است. آب و هوای معتدل مدیترانه ای این کشور در کنار جاذبه های گردشگری متعدد آن موجب شده تا دانشجویان ساکن یونان تجربه مطلوبی از زندگی این دوران خود بدست آورند. کشور یونان دارای 22 دانشگاه دولتی بوده و امکان تحصیل رایگان در این مراکز فراهم می باشد؛ با این وجود متقاضیان تحصیل در طیف وسیع رشته های ارائه شده می توانند با ثبت نام در دانشگاه های خصوصی از امکانات بهتری برخوردار بوده و شهریه 13500€ (یورو) تعیین شده را بپردازند؛ این درحالی است که متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات دولتی یونان 8700€ (یورو) تعیین شده است. شایان ذکر است که شرکت در دوره های زبان یونانی هزینه 1400€ (یورو) به به همراه خواهد داشت.

نظام آموزشی مجارستان نیز دارای وضعیت نسبتا مشابهی بوده و تعداد قابل توجهی از دانشگاه های معتبر این کشور مورد تایید کشورهایی چون ایران می باشند؛ از مزیت های تحصیل در مجارستان می توان امکان یادگیری دروس به 4 زبان آلمانی، مجاری، انگلیسی و فرانسوی را ذکر نمود. قرارگیری نام 5 دانشگاه این کشور در بین 400 دانشگاه برتر جهان دلیل دیگری برای اثبات کیفیت مطلوب ارائه آموزش در آن ها می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های مجارستان به فراخور رشته انتخابی از 5000€ الی 95000€ (یورو) متفاوت می باشد. در ادامه به مقایسه برترین دانشگاه های دو کشور مجارستان و یونان پرداخته ایم:

برترین دانشگاه های یونانبرترین دانشگاه های مجارستان
Aristotle Universityدانشگاه سملوایز
National and Kapodistrian Universityدانشگاه اتووس لوراند
National Technical University of Athensدانشگاه دبرسن
University of Ioanninaدانشگاه پچ

مقایسه زندگی تحصیلی در مجارستان و یونان

مقایسه تفاوت های کلی مجارستان و یونان

متوسط درآمد شهروندان یونانی 1475$ (دلار آمریکا) می باشد که پایین تر از میانگین درآمد کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. درآمد کارکنان این کشور طی سال 17700$ (دلار آمریکا) بوده و این درحالی است که متوسط حقوق سالیانه کشورهای عضو اتحادیه اروپا 33600$ (دلار آمریکا) می باشد. در طرف مقابل حداقل حقوق ماهیانه افراد در کشور مجارستان 460€ (یورو) معین شده است. شایان ذکر است که هزینه ماهیانه زندگی در شهرهای اصلی مجارستان 550€ (یورو) می باشد. در بررسی صورت گرفته بر روی کیفیت زندگی افراد در کشورهای مختلف جهان، کشور یونان جایگاه 37 جهان را به خود اختصاص داد؛ درحالیکه کشور مجارستان جایی در بین 40 کشور برتر نداشته است.

در رده بندی جهانی پاسپورت کشورها بر اساس امتیاز کسب شده آن ها، سرزمین های مجارستان و یونان دارای وضعیت نسبتا نشابهی می باشند. یونان با دریافت 170 امتیاز در جایگاه چهارم جهان قرار گرفته و اشخاص با دراختیار داشتن پاسپورت این کشور قادر به تجربه سفر در 124 کشور دنیا می باشند. کشور مجارستان اما در این رده بندی به صورت مشترک به کشورهای سنگاپور، لهستان و کانادا در جایگاه پنجم جهان قرار گرفت. شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *