مهاجرت

مقایسه زندگی در کانادا و اروپا

مقایسه زندگی در کانادا و اروپا

یکی از راه های تصمیم گیری در انتخاب بین دو مقصد اروپا یا کانادا، مقایسه زندگی در کانادا و اروپا می باشد که طرفداران بسیاری دارد. از این طریق شما می توانید با مزایا و معایب هم مهاجرت به کانادا و هم مهاجرت به کشورهای اروپایی آشنا شوید. در این باب نیز مقاله حاضر توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سعادت تهیه شده است تا هموطنان بیشتر با جزئیات انواع مهاجرت به کانادا و اروپا و شرایط این روشها آشنا شوند.

  • آیا کیفیت زندگی در کانادا بالاتر از اروپاست؟
  • آیا شرایط تحصیلی دانشجویان در کانادا بهتر از اروپاست؟
  • شرط اصلی اخذ ویزای کاری کانادا و کشورهای اروپایی چیست؟
  • چه تفاوت هایی میان زندگی در اروپا و کانادا وجود دارد؟
  • کشورهای اتحادیه اروپا برای زندگی مناسب ترند یا کانادا؟
  • تفاوت ویزاهای کاری کانادا و اروپا در چیست؟

مقایسه کیفیت زندگی در کانادا و اروپا

موضوع استاندارد زندگی یا quality of life موضوع بسیار جدی و مهمی است که سطح آن مشخص می کند که کدام مقصد مهاجرتی می تواند به واقع مقصد جذاب و ایده آلی برای متقاضیان باشد. در این زمینه و با مقایسه زندگی در کانادا و اروپا می توان چنین نتیجه گرفت که کیفیت زندگی در کشورهای اروپایی (مخصوصا شمال اروپا) به مراتب بالاتر از کیفیت زندگی در کانادا است.

مطابق آخرین رتبه بندی شاخص کیفیت زندگی حاصل از سایت معتبر Numbeo رتبه بندی کشورهای جهان از قرار لیست زیر می باشد:

کشورهاشاخص استاندارد زندگی
دانمارک192.53
سوئیس190.92
فنلاند186.40
استرالیا185.03
هلند184.18
اتریش181.68
ایسلند180.74
نیوزلند178.22
آلمان177.25
استونی175.99
نروژ174.55
عمان173.08
سوئد172.18
اسلونی169.81
آمریکا169.78
اسپانیا167.05
ژاپن163.23
پرتغال162.46
بریتانیا161.20
لیتوانی159.77
کانادا158.88

همان طوری که در جدول فوق هم ملاحظه می شود، سه کشور برتر جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی به ترتیب کشورهای دانمارک، سوئیس و فنلاند می باشند که هر سه کشور نیز از شمال اروپا محسوب می شوند. این در حالی است که کانادا از نظر شاخص استاندارد زندگی با عددی حدود 158.88 در رتبه 21 جهان قرار دارد.

مقایسه کیفیت زندگی در کانادا و اروپا

مقایسه هزینه زندگی در کانادا و اروپا

بحث هزینه زندگی در کانادا و اروپا را می توان هم از دیدگاه دانشجوئی و هم از منظر کارگری مورد مقایسه قرار داد. به هر حال، سطح درآمدی و قدرت خرید مردم در جوامع غربی بالاست و به همین دلیل معمولا قیمت کالاها و خدمات اساسی نیز در این کشورها نسبتا بالا است. در این مورد ابتداء بهتر است با متوسط هزینه زندگی دانشجوئی و غیردانشجوئی در کانادا و اروپا آشنا شویم و سپس به مباحث و تحلیل های جامعی وارد شویم.

برای این منظور توصیه می شود که حتما از جدول مقایسه ای زیر بهره گیرید:

پارامترمتوسط هزینه زندگی غیردانشجوئیمتوسط هزینه زندگی دانشجوئی
آلمان1200€ (یورو)850€ (یورو)
دانمارک2000€ (یورو)650€ (یورو) در شهرهای کوچک و 1200€ (یورو) در شهر کوپنهاگ
فرانسه2000€ (یورو)1000€ (یورو)
ایتالیا1600€ (یورو)800€ (یورو)
سوئیس3000€ (یورو)1400€ (یورو)
کانادا2700$ (دلار)1200$ (دلار)

در کل می توان نتیجه گیری کرد که هزینه زندگی در کانادا چه برای یک دانشجو و چه برای یک کارگر به مراتب پایین تر از سطح متوسط اروپاست. حتی اگر بخواهیم شاخص هزینه زندگی را به صورت شهر به شهر بررسی کنیم باز هم متوجه می شویم که هزینه زندگی در شهرهای مهم اروپایی بیشتر از شهرهای معروف کانادایی است.

چنانکه در نمودار آماری زیر نیز ما شاهد آن هستیم:

مقایسه شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف خارجی

همان طوری که در نمودار فوق هم مشخص شده، شهرهای زوریخ سوئیس، اوسلو نروژژ و نیز ریکجاویک از ایسلند جزء گرانترین شهرهای اروپا و جهان محسوب می شود. این در حالی است که شهر تورنتو به عنوان گرانترین شهر کانادا در مقایسه با شهرهای مهم اروپایی شهری ارزان جهت زندگی مهاجران خارجی محسوب می شود.

مقایسه زندگی دانشجویی در کانادا و اروپا

از این لحاظ که تعداد و کیفیت آموزش عالی در اروپا بهتر از کاناداست شکی نیست. چراکه به لحاظ رنک و رتبه بین المللی دانشگاه های انگلستان، آلمان، فرانسه از دانشگاه های کانادا رتبه بالاتری دارند.

برای انجام یک مقایسه بهتر می توان رتبه دانشگاه های مطرح کانادا و اروپا از نظر رنکینگ بین المللی QS را در زیر با هم مقایسه کرد:

  • دانشگاه آکسفورد انگلستان: رتبه 4
  • موسسه فناوری فدرال سوئیس: رتبه 6
  • دانشگاه کمبریج انگلستان: رتبه 7
  • UCL انگلستان: رتبه 8
  • امپریال کالج لندن: رتبه 9
  • EPFL سوئیس: رتبه 18
  • دانشگاه ادینبرو انگلستان: رتبه 20
  • دانشگاه منچستر انگلستان: رتبه 27
  • تورنتو کانادا: رتبه 29

معمولا دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه بایستی شرط معدل (GPA) بالای 4.0 را درنظر بگیرند. ایضا اینکه داوطلبان تحصیل در کانادا برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود حتما باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 را به دانشگاه های کانادا ارائه نمایند. اما برای پذیرش از دانشگاه های تراز اول اروپا، شما علاوه بر ارائه مدرک تحصیلی قبلی بایستی مدرک یکی از زبان های اروپایی (CEFR) را از سطح A1 تا C2 ارائه نمایند. با اینکه متوسط هزینه تحصیل در کانادا سالانه حدود 15177$ (دلار) برآورد می شود. اما سطح شهریه در کشورهای اروپا کاملا متفاوت است. در یک طرف کشورهایی نظیر آلمان و نروژ قرار دارند که تحصیل در دانشگاه های این کشورها رایگان است. در طرف دیگر انگلستانی قرار دارد که متوسط شهریه تحصیل در آن تا 53700$ (دلار) نیز می رسد.

مقایسه زندگی کارگران در کانادا و اروپا

با وجود شیوع بیماری COVID-19 و اثرات منفی آن بر روی اقتصادهای اروپا و کانادا، اما باز ما شاهد ترقی بازار کار در اروپا و کانادا هستیم. در حال حاضر، نرخ بیکاری هم در کانادا و هم در سطح کشورهای اروپایی در حال کاهش است و این خبر خوشی برای متقاضیان و کارجویان خارجی محسوب می شود. اما نباید از نظر دور کنیم که میانگین درآمدی اغلب کشورهای معروف اروپایی به مراتب بالاتر از کاناداست.

مثلا برای نمونه می توان متوسط درآمد ماهیانه کار در آلمان و کانادا را به صورت نمودار زیر مقایسه کرد:

مقایسه متوسط درآمد در کانادا و آلمان

 

هموطنان عزیز برای انتخاب روش دقیق جهت مهاجرت به کانادا می توانند با استفاده از مشاوره های وکلای مهاجرت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

سوالات مکرر در باب مهاجرت به کانادا یا اروپا

در اینباره که آیا مهاجرت به استرالیا بهتر است یا اروپا سوالاتی از این قبیل مطرح می شود:

  • شاخص استاندارد زندگی کانادا چگونه است؟ کانادا از نظر شاخص استاندارد زندگی با عددی حدود 158.88 در رتبه 21 جهان قرار دارد.
  • هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان و افراد دیگر چگونه است؟ متوسط هزینه دانشجوئی در کانادا 1200$ (دلار) و برای غیر دانشجویان 2700$ (دلار) در ماه می باشد.
3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *