ویزای کاری

مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

متقاضیانی که تمایل به مهاجرت کاری به کشورهای انگلیسی زبان دارند می توانند با مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا بهترین گزینه را انتخاب کنند. این کشورها در جایگاه بهترین گزینه های مهاجرتی قرار دارند و هر فردی علاقه مند به اخذ ویزای کاری این کشورهاست. در میان انواع راه های مهاجرتی نیز بدست آوردن ویزای کار از بهترین انواع ویزاست برای هر مهاجری ایده آل است چه بهتر که این کشورها استرالیا یا کانادا باشد.

  • شرایط اخذ ویزای کاری کانادا و استرالیا با هم چه تفاوتهایی دارد؟
  • میزان درآمد در استرالیا بالاتر است یا کانادا و کیفت زندگی کدام بهتر است؟
  • اخذ ویزای کاری استرالیا و کانادا چه مقدار زمان و هزینه خواهد داشت؟
  • میزان درآمد در این دو کشور به چه میزان است؟

اینکه بتوان به مرحله تصمیم گیری رسید شما باید ابتدا تحقیقات خوبی داشته باشید و با معیارهای خود و البته فراهم نمودن نیازمندیهای اخذ ویزای کاری برای یک کدام از این دو کشور اقدام نمائید، در این نوشتار که توسط تیم تحقیقاتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به مقایسه و شرح این موضوع پرداخته ایم.


مقایسه کشور کانادا با استرالیا

در وهله اول باید شرایط این دو کشور را مقایسه کرد شرایطی مثل شرایط اقامت کانادا و استرالیا، شرایط و هزینه های زندگی، نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه ها این دو کشور، یافتن شغل مناسب و شرایط پرداخت مالیات و دیگر موارد از عوامل مهم و تاثیرگذار برای مهاجرت به هر یک از این دو کشور خواهد بود. اگر قصد مهاجرت دارید، شانس این را خواهید داشت که استرالیا یا کانادا را به عنوان مهاجرت، که از محبوب ترین کشورهای مهاجرتی می باشند با تحقیق و بررسی انتخاب کنید.

اینکه بگوییم کدام یک بهترین گزینه برای مهاجرت می باشد تصمیم سختی است زیرا هر دو کشور از استانداردهای فوق العاده ای برای تحصیل، کار، مهاجرت و کیفیت بالای زندگی برخوردار هستند. هر دو این کشورها در انتخاب اشخاص متقاضی مهاجرت و زندگی از سیستم مهاجرتی مبنی بر امتیاز استفاده می کنند. بطور کلی می توان گفت مهمترین پارامتر تصمیم گرفتن در خصوص مهاجرت به کانادا یا استرالیا، فرصت های شغلی مبنی بر کد رشته ای است که فرد متقاضی باید در اولویت اول مهاجرتی خود قرار دهد.

وضعیت مشاغل در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

وضعیت مشاغل در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

بی شک این 2 کشور در امر اشتغال زائی و تولید اشتغال جایگاه خوبی در جهان داشته و به منابع طبیعی و معدنی خود اتکا دارند که از این رو برای متقاضیانی که دارای تخصص و مهارت هستند از دستمزد قابل قبولی نسبت به ایران برخوردار خواهند بود. بعضی از شغل ها در یک کشور بهتر از کشور دیگری است به عنوان مثال فرصت شغلی برای پرستاران در کانادا و استرالیا خوب است ولی نیاز به مشاغل همه گروه پرستاری از لحاظ آماری در کانادا کمی بهتر است. با این حال نمی توان گفت که چه کشوری از این 2 بهترین مقصد برای متقاضیان مهاجرت و کار خواهد بود، هزینه های جاری و مشاغل مورد نیاز در این دو کشور از شخصی به شخص دیگر تفاوت دارد.

برای مثال شرایط کار برای افرادی که قصد تحصیل در رشته های بیزینس جهانی و یا رشته های مدیریتی را دارند با توجه به وجود شرکت‌ های بزرگ چند ملیتی در کانادا بهتر است. برای اشخاصی که علاقه‌ مند به تحصیل در رشته‌ های مهندسی مکانیک و مهندسی عمران و معماری هستند کشور استرالیا گزینه بهتری برای مهاجرت کاری محسوب می‌ شود زیرا اهمیت این کشور به مهندسی ثابت شده‌ است.

افرادی که در زمینه رشته های تخصصی فنی‌ و حرفه‌ای مهارت مستند دارند نیز شرایط کار خوبی در هر دو کشور کانادا و استرالیا دارند؛ این مشاغل بیشتر در حوزه جوشکاری، نجاری، مکانیک، آرایشگری و خدمات پوست و مو می باشند.

فرصت شغلی فنی و صنعتی در کانادا و استرالیا

همچنین در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا، کسانی که تخصص و مهارت فنی و صنعتی دارند شرایط بهتری برای یافتن شغل در کانادا خواهند داشت، زیرا این کشور شرکت های فنی و صنعتی زیادی را در خود جای داده و پایگاه تولیدی صنعتی بسیار بزرگی است. البته ناگفته نماند در استرالیا سرمایه گذاری در بخش های صنعتی بصورت تساعدی در حال افزایش است و می توان این کشور را به عنوان شرکت های فناوری اطلاعات شناخت.

طبق آمار در حال حاضر نرخ مشارکت نیروی کار در استرالیا 6506 و کار در کانادا 5604 می باشد. مشاغل اداری در استرالیا بهتر از کانادا و مشاغل صنعتی در کانادا بهتر از استرالیا می باشد. با این حساب فرصت های شغلی و دستمزد مشاغل یقه سفید یا همان مشاغل اداری در استرالیا بهتر و بیشتر بوده و فرصت های شغلی و دستمزد مشاغل یقه آبی یا همان مشاغل صنعتی یهتر از استرالیا می باشد. در لیست مشاغل 2 کشور، نیروی کاری در همه موارد اعلام شده کاملا دقیق تعیین می گردد و هیچ کد رشته ای بدون نیاز اعلام نمی شود.

به عنوان مثال در مورد اشخاصی که با کد رشته های مرتبط با ساخت و ساز مسکن می باشند، در کانادا به مراتب شرایط فعلی مسکن سازی بهتر از استرالیا است بدلیل اینکه ساخت و ساز مسکن در سال جاری در کشور کانادا پر رونق بوده و رشد قابل توجه ای با شاخص 103% و همچنین تعداد 214000 مسکن چشم گیر می باشد و در مقابل استرالیا با ساخت و ساز 5418 مسکن با شاخص پایین یک می باشد. پس کسانی که قصد مهاجرت به این دو کشور را دارند حتما باید طبق آمار درست آن کشور اقدام به در خواست اقامت نماید.

مقایسه میزان حقوق در ویزای کار کانادا و استرالیا

در بررسی و مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا سوددهی کسب و کارها با توجه به نوع آن ها در هر کشور و از شهری به شهر دیگر متغییر می باشد و میزان حقوق و دستمزد کارمندان، افراد فنی و کارگران از استانی به استان دیگر متفاوت است، در حالی که میزان دستمزد و حقوق در کل کشور استرالیا یکسان است. تفاوت دیگر بین کانادا و استرالیا در سال 2023، تفاوت در نرخ بیکاری این دو کشور می باشد. در حالیکه نرخ بیکاری کانادا 5.2% است اما نرخ بیکاری در استرالیا 3.5% است که پس از عبور از تاثیر ویروس کرونا بر بازار کار دو کشور در سال 2023 شرایط بهتر شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در استرالیا و کانادا

در کل دستمزد مشاغل فنی و صنعتی در کانادا بهتر و دستمزد مشاغل اداری در استرالیا بهتر می باشد و همچنین متوسط آسانی کسب و کار در استرالیا عدد 15 یعنی عددی بین 9 تا 15 را می توان در نظر گرفت و در کانادا عدد 18 که با توجه به کسب و کار شما از 8 تا 22 می تواند نوسان داشته باشد. به هر صورت همانطور که قبلا گفته شد کسانی که قصد مهاجرت به یکی از این 2 کشور را دارند ابتدا به ساکن باید شرایط و وضعیت مشاغل در کانادا و استرالیا را بررسی کنند زیرا وضعیت مشاغل در هر دو کشور متفاوت است. با توجه به آمارهای موجود، متوسط درآمد سالانه کارمندان در کانادا حدود 9960$ (دلار کانادا) اما همین رقم برای استرالیا حدودا 7570$ (دلار استرالیا) است که همین امر نشانگر برتری کار در استرالیا نسبت به کانادا است:

مقایسه میانگین ماهیانه درآمد کار در استرالیا و کانادا

بررسی نرخ بیکاری در کانادا و استرالیا

در این قسمت به بررسی و مقایسه نرخ بیکاری در کانادا و استرالیا می پردازیم و بصورت کلی نرخ بیکاری در چند سال اخیر در استرالیا کمتر از کانادا بوده، با این حال نرخ بیکاری کشور کانادا از چهل سال پیش تا کنون در کمترین میزان خود بوده و همچنین باعث افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا در سال 2018 شده است. کشور استرالیا از لحاظ نرخ بیکاری و مشارکت مهاجرین در مشاغل شرایط بهتری را نشان می دهد، با این حال هر دو کشور مقصدهای خوبی برای افراد متقاضی مهاجرت که دارای مهارت و تخصص هستند، گزینه های خوبی می باشند.

وقتی صحبت از مهاجرت کاری می‌ شود سطح توانمندی و دانش و اطلاعات متقاضیان کار در کشور خارجی بسیار بیشتر از نرخ بیکاری و میانگین حقوق اهمیت دارد؛ اگر شما فرد توانمندی باشید کانادا یا استرالیا تفاوت ندارد و به شرایط کاری بسیار خوبی خواهید رسید و فرصت‌ های ایده‌ آل شغلی برای شما وجود دارد فقط باید توانمندی خود را ثابت کنید و در ماه های نخست دشواری مهاجرت را تحمل کنید.

هزینه های زندگی در استرالیا و کانادا

در خصوص مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا باید موضوع هزینه ها را نیز بررسی نمود. هزینه های زندگی، مسکن و مواد غذایی در هر دو کشور متفاوت است، بطور مثال در استرالیا به دلیل مالیات بر مستغلات، این کشور را نسبت به کانادا در زمینه مسکن و هزینه های آن گران تر کرده است. اما در کانادا تهیه مسکن بسیار مناسب می باشد، البته اجاره یا خرید مسکن در شهرها و استان های این کشور متفاوت است. هزینه های تهیه مواد مورد نیاز روزانه در استرالیا بیشتر از کانادا می باشد. اما باید توجه داشت که نرخ $ (دلار استرالیا و کانادا) در ایران متفاوت تر از ارزش $ (دلار آمریکا) و یا € (یورو) است با این اوصاف باید گفت نرخ تورم در استرالیا 109% و در کانادا 202% می باشد.

نوع هزینهکانادااسترالیا
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر1335.78CAD (دلار کانادا)1649.60$ (دلار استرالیا)
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز1120.02CAD (دلار کانادا)1271.79$ (دلار استرالیا)
آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر2172CAD (دلار کانادا)2804.84$ (دلار استرالیا)
آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز1822.38CAD (دلار کانادا)1928.69$ (دلار استرالیا)

الزامات مدارک برای مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

یکی از موضوعات کلیدی که برای مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا همواره مورد بحث قرار می گیرد، الزامات مدارک در هر یک از این کشور ها می باشد. به عبارت دیگر، قبل از اقدام برای دریافت ویزای کاری کانادا یا استرالیا، باید با الزامات مدارک در هر یک از این کشور ها آشنا شوید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست ویزای کار هر یک از این کشور ها مواجه خواهید شد. برخی از الزامات مدارک در ویزای کار کانادا و استرالیا به شرح زیر می باشد:

الزامات مدارک در ویزای کار کاناداالزامات مدارک در ویزای کار استرالیا
گواهی پلیسعکس هویت
گواهی ازدواجفرم اتحادیه حقوق عمومی
گذرنامهگذرنامه
عکس هویتاستفاده از فرم نمایندگی
هزینه ویزا پرداخت شدهشناسنامه معتبر

معایب موجود برای مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

برای مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا بهتر است با معایب موجود در هر دو کشور به خوبی آشنا شوید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند درخواست ویزای کاری استرالیا یا کانادا مواجه خواهید شد. برخی از این معایب در جدول زیر به طور مفصل ارائه شده است:

معایب موجود در ویزای کار کانادامعایب موجود در ویزای کار استرالیا
حقوق ها در کانادا بالاست اما هزینه های زندگی نیز بسیرا بالا  خواهد بود.روند درخواست ویزای کاری استرالیا بسیار زمان بر خواهد بود.
کارمندان معمولا به دلیل فشار برای انجام کار، ساعت های بیشتری نسبت به مدت قراردادشان کار می کنند.به دلیل جمعیت کم، تحرک شغلی در رشته های خاص محدود است.
سختگیری های خاصی توسط کنسولگری کانادا به متقاضیان ارائه می شود.هزینه های درخواست ویزای کار استرالیا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بالاتر است.

افرادی که برای مهاجرت به استرالیا و یا کانادا بر سر دو راهی قرار دارند و یا توضیحات تکمیلی تر در این خصوص که مهاجرت به کانادا و یا استرالیا با توجه به شرایط افراد که کدام کشور را بصورت اصولی انتخاب کنند بهتر است با وکلا و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات متداول درباب مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا میتوان سوالات زیر را مطرح کرد:

  • وضعیت مشاغل در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا به چه ترتیبی است؟ بعضی از شغل ها در یک کشور بهتر از کشور دیگری است به عنوان مثال فرصت شغلی برای پرستاران در کانادا و استرالیا خوب است ولی نیاز به مشاغل همه گروه پرستاری از لحاظ آماری در کانادا کمی بهتر است.
  • فرصت های شغلی فنی و صنعتی در کانادا و استرالیا چه وضعیتی دارند؟ کسانی که تخصص و مهارت فنی و صنعتی دارند شرایط بهتری برای یافتن شغل در کانادا خواهند داشت. البته ناگفته نماند در استرالیا سرمایه گذاری در بخش های صنعتی بصورت تساعدی در حال افزایش است و می توان این کشور را به عنوان شرکت های فناوری اطلاعات شناخت.
  • مقایسه نرخ مشارکت نیروی کار در کانادا و استرالیا به چه نحوی است؟ نرخ مشارکت نیروی کار در استرالیا 6506 و کار در کانادا 5604 می باشد. مشاغل اداری در استرالیا بهتر از کانادا و مشاغل صنعتی در کانادا بهتر از استرالیا می باشد.
  • ساخت و ساز مسکن در دو کشور کانادا و استرالیا به چه نحوی است؟ در کانادا به مراتب شرایط فعلی مسکن سازی بهتر از استرالیا است بدلیل اینکه ساخت و ساز مسکن در سال جاری در کشور کانادا پر رونق بوده و رشد قابل توجه ای با شاخص 103% و همچنین تعداد 214000 مسکن چشم گیر می باشد و در مقابل استرالیا با ساخت و ساز 5418 مسکن با شاخص پایین یک می باشد.
  • راه اندازی کسب و کار در کانادا آسان تر است یا استرالیا؟ متوسط آسانی کسب و کار در استرالیا عدد 15 یعنی عددی بین 9 تا 15 را میتوان در نظر گرفت و در کانادا عدد 18 که با توجه به کسب و کار شما از 8 تا 22 می تواند نوسان داشته باشد.
5/5 - (24 امتیاز)

29 دیدگاه برای “مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا

  1. طلایی پور گفت:

    چه انتخاب سختی. واقعا چطوری باید انتخاب کرد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      در این خصوص با ما ارتباط بگیرید تا رزومه شما را بررسی کنیم.

  2. محمد طه گفت:

    به نظر من مقایسه باید شغل به شغل انجام بشه.
    یعنی هرکسی باید شرایط بازار کار خودش رو بررسی کنه

  3. Arezoo گفت:

    سلام تشکر بابت مطالب خوبی که ارائه نمودید.
    موسسه سفیران سروش سعادت کدوم کشور را برای فردی که ۲۸ سال سن دارد و مدرک لیسانس مکانیک وارد توصیه می نماید؟؟
    سپاس.

    1. رهنما گفت:

      عرض ادب و احترام
      میزان سابقه کار و سطح زبان شما چقدر است؟

  4. سعید گفت:

    سلام مرسی خیلی خوب بود

  5. منوچهر گفت:

    با شرایط روز کدومیک از این کشورها شرایط بهتری برای اقامت دارند ؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      برای بررسی رزومه خود با شماره های موسسه ارتباط بگیرید.

  6. نیما گفت:

    هر دو پروسه ها زمان بره فایده نداره کجا برای ویزا کار بهتره

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست گرامی
      برای بررسی رزومه خود با مشاورین ما ارتباط بگیرید.

  7. ناصر زارعی گفت:

    جالب و هم سنخ به نظر میاد
    ممنون از ارایه این مقاله

  8. leilakk گفت:

    سلام. در نحوه اعطای بورسیه‌های تحصیلی در این دو کشور چه شرایطی وجود داره؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و ارادت
      مقالات بورسیه تحصیلی در کانادا و بورسیه تحصیلی در استرالیا راهنمای شما در این خصوص می باشد.

  9. صبا صابری گفت:

    سلام و خدا قوت

    ممنون از مطالب به روزتون

    لطفا در مورد ویزای تحصیلی کانادا هم توضیح دهید.

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقاله ویزای تحصیلی کانادا راهنمای شما در این خصوص میباشد.

  10. ali ram گفت:

    در مورد مطلب خوبتون با وضوع مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مقایسه کشور آمریکا و کانادا هم مطلب بذارید.

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      مقاله مقایسه ویزای کار کانادا و آمریکا را بررسی نمایید.

  11. امیرحسین گفت:

    ممنون از مقاله خیلی خوبتون./

  12. حمیرا میرباقری گفت:

    اول تحصیلی اقدام کنیم راحت تره ، درسته ؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      در صورتی که شرایط تحصیل را دارا می باشید، تحصیل میتواند گزینه مناسبی باشد. برای بررسی رزومه خود با ما ارتباط بگیرید.

  13. قراری گفت:

    درباره قوانین مربوط به کار مهاجرین و سرمایه گذاری خارجی کدام کشور سخت گیرانه تر عمل میکند

  14. ali گفت:

    سلام مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا برای تو رشته های مهندسی متفاوت است ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای بررسی رزومه خود با شماره 021-91003232 ارتباط بگیرید.

  15. اسماعیل زبوری گفت:

    ویزای کار کانادا به نظر بهتر میاد

  16. خدیجه هزاره گفت:

    هزینه تحصیل در کدام کشور پایین تر است و در عین حال کدام کشور از کیفیت آموزشی مناسب تری برخوردار میباشد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از هزینه تحصیل در کانادا و هزینه تحصیل در استرالیا مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

  17. هیراد حدادی گفت:

    انتخاب سختیه

  18. v!da گفت:

    سلام
    از مطالب خوبتون کمال تشکر رودارم
    من مهندسی پزشکی خوندم،32ساله با سابقه کاری مرتبط به مدت 8سال هستم در مقایسه ویزای کار کانادا و استرالیا،کسی با case من شما کدوم کشور رو برای مهاجرت توصیه میکنید؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      سطح زبان شما چقدر است؟ در این خصوص باید امتیازات شما بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *