مهاجرت

مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی

مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی

مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی همانند سایر ملل به طرق مختلفی از جمله مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره امکان پذیر است. شیلی کشوری با کمتر از 20 میلیون نفر جمعیت در آمریکای جنوبی است که بیش از 750000 کیلومتر مربع مساحت دارد و با آرژانتین، پرو و بولیوی همسایه و هم مرز است. شیلی که کشوری پردرآمد از دید بانک جهانی است، استانداردهای بالایی برای زندگی دارد و از بین سایر کشورهای آمریکای لاتین از جمله کلمبیا، مکزیک، بولیوی، ونزوئلا و غیره امن تر است. با این وجود نباید فراموش کرد در قیاس با بسیاری دیگر از کشورهای دنیا، حتی کشورهای در حال توسعه ای مثل ترکیه، ارمنستان و غیره، شیلی آمار جرم و جنایت بیشتری دارد. با این وجود بین کشورهای قاره آمریکا، آمار یکی از خشن ترین جرایم، یعنی قتل، پس از کانادا، شیلی کم ترین تعداد را دارد.

شیلی همچنین یکی از اعضای تشکیل دهنده سازمان ملل، جامعه آمریکای لاتین و دولت های ساحل دریای کارائیب و متحدان اقیانوس آرام است. همچنین با توجه به ظواهر توسعه یافتگی و تحصیلاتی که برای شهروندان خود به صورت رایگان فراهم می کند، ممکن است مد نظر برخی افراد باشد. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به شیلی در سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • بهترین راه مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی در سال جاری کدام است؟
  • مهاجرت تحصیلی به شیلی چه هزینه هایی در بردارد؟
  • متوسط درآمد ماهانه در شیلی چقدر است؟
  • هزینه زندگی در شیلی چه میزان است؟
  • نرخ تورم در شیلی چقدر می باشد؟

مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی از طریق تحصیل

بهترین راه مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی از طریق تحصیل است چراکه شانس موفقیت آن بیشتر می باشد. به این منظور باید توجه داشت که فرد ابتدائا باید از یکی از دانشگاه های شیلی پذیرش بگیرد و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نماید. البته پیش از تحصیل در شیلی باید به چند نکته توجه نمود؛ اولین نکته مهم ضرورت تسلط به زبان اسپانیایی است چرا که در شیلی تنها در مناطق توریستی برخی از مردم می توانند کمی انگلیسی صحبت کنند. کسانی نیز که قصد آن ها از تحصیل در شیلی مهاجرت به این کشور باشد در صورتی می توانند ویزای خود را تمدید کنند که بعد از فارغ التحصیلی شغلی پیدا کنند. لازمه یافتن شغل در شیلی نیز تسلط به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی است.

نکته مهم دیگر توانایی دانشجویان مبنی بر پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در شیلی است؛ مثلا شهریه دانشگاه برای اخذ ویزا باید از 1 سال جلوتر پرداخت شود و هزینه زندگی نیز در حساب بانکی پیش بینی شده باشد. شهریه دانشگاه های دولتی شیلی برای خارجی ها سالانه بین 500$ تا 4500$ (دلار آمریکا) است که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی ممکن است کمی متفاوت باشد. در حالی که دانشگاه ها و کالج های دولتی از شهروندان شیلی شهریه ای دریافت نمی کنند. هزینه زندگی در شیلی نیز بستگی به موارد مختلفی از جمله سبک زندگی هر فرد دارد و معمولا ماهانه بین 600$ تا 950$ (دلار آمریکا) می باشد. در نمودار ذیل تورم در شیلی با ترکیه مقایسه شده که نشان می دهد طی سال 2020 قیمت ها در شیلی به مرور زمان با افزایش چشم گیری روبه رو نیست:

مقایسه نرخ تورم در ترکیه و شیلی

بهترین دانشگاه های شیلی

همانطور که گفته شده اتباع افغانستان برای بالا بردن شانس موفقیت خود بهتر است از طریق تحصیل اقدام به مهاجرت به شیلی نمایند. به این منظور بهتر است علاوه بر تسلط به زبان اسپانیایی از دانشگاهی نیز پذیرش بگیرند که رتبه ملی و جهانی خوبی داشته باشد. چرا که حتی اگر برخی از کارفرمایان شیلی در خصوص استخدام خارجی ها حساسیت بیشتری داشته باشند، زمانی که از دانشگاه های برتر این کشور فارغ التحصیل شده باشد می دانند که فرد توانایی است. برخی از بهتر دانشگاه های شیلی در سال 2022 عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های شیلی در سال 2022Times Higher Education RankingShanghai Jiao Tong University RankingQS RankingU.S. News & World Report Ranking
1Pontifical Catholic University of Chile501501121290
2Federico Santa María Technical University801901801434
3University of Chile801401180385
4University of La Frontera801
5Austral University of Chile1001801963

تحصیل در شیلی شاید یکی از راه هایی باشد که بتوان به کمک آن فرصت های دیگر اقامتی را نیز به دست آورد و از این طریق شرایط خود برای ماندن در این کشور را فراهم کرد. بسیاری از افراد با استفاده از مهاجرت تحصیلی در مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان قرار گرفته و زندگی مناسب تری را برای خود رقم می زنند.

مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی از طریق کار

مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی از طریق کار

کم هزینه ترین روش قانونی برای مهاجرت ابتاع افغانستان به شیلی از طریق کار است. منتهی باید توجه داشت به این منظور فرد باید حتما از یک کارفرما در شیلی که مجوز استخدام خارجی ها را دارد، پیشنهاد شغلی داشته باشد. متوسط درآمد ماهانه در شیلی در سال 2022 CLP552000 (پزوی شیلی) یعنی معادل حدود 795$ (دلار آمریکا) می باشد. حقوقی که در قرارداد کاری مربوطه نیز به فرد پیشنهاد می شود باید به نوعی باشد که پاسخگوی هزینه زندگی در شیلی باشد. مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای کاری شیلی در سال 2022 عبارت هستند از:

  • قرارداد کاری که از سوی تبعه افغانستان و کارفرمای دارای مجوز در شیلی امضا شده باشد
  • کپی پاسپورتی که برای حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • گواهی وضعیت اقامت قانونی فرد در کشوری که حین ارائه درخواست اخذ ویزای کاری شیلی، در خاک آن اقامت دارد
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی که در استادیوی عکاسی و با زمینه سفید گرفته شده باشد
  • کپی اسنادی که نشان دهنده تهیه محلی برای اقامت در شیلی است
  • کپی بلیت های پرواز به شیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت
  • بیمه معتبر در شیلی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک (visa fee)

ویزای شیلی برای افغان ها

ویزا برای دارندگان پاسپورت افغانی که برای مقاصد گردشگری و تجاری از شیلی بازدید می کنند، مورد نیاز است و از 14 آوریل 2022، الزام به ارائه گواهی واکسیناسیون و آزمایش PCR منفی لغو شده است. خارجی هایی که وارد جمهوری شیلی می شوند باید  حداکثر 48 ساعت قبل از ورود به کشور، یک بیمه نامه به مبلغ 30000$ (دلار آمریکا) ارائه دهند و یک اظهارنامه پزشکی را تکمیل کنند. مقامات شیلی همچنین به گردشگران اجازه ورود به جزیره ایستر یا راپا نوی را با انجام آزمایش آنتی ژن در بدو ورود داده اند.

بدترین روش مهاجرتی اتباع افغانستان به شیلی

شیلی بین کشورهایی است که با تعداد بالای پناهجویان مواجه است و غالب آن ها نیز از کشور ونزوئلا به شیلی می آیند. در واقع بیش از 400000 نفر از 4 میلیون جمعیت ونزوئلا، که این کشور را ترک کرده اند، در حال حاضر در شیلی پناهنده شده اند. در واقع در آمریکای لاتین پس از کلمبیا و پرو، شیلی سومین کشور با بیشترین تعداد پناهجو است. البته شانس کسانی که تابعیت کشورهای آمریکای لاتین را ندارند، مثلا اتباع افغانستان، برای پناهنده شدن در شیلی فوق العاده کم است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه برای “مهاجرت اتباع افغانستان به شیلی

  1. Ansar Samiullah گفت:

    سلام وقت تان بخیر من یک سرمایه گزار افغانی هستم میخواهم که به کشور جمهوری شیلی سفر تجاری داشته باشم ونیاز به ویزه این کشور هستم تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با مشاورین ما در تماس باشید که بتونن در این مسیر شما رو راهنمایی کنند

  2. هیرا نظری گفت:

    سلام
    سپاس از معلومات عمومی تان تا در خدمت ما گذاشتید
    ببخشید ما فعلا در کشور ایران زندگی میکنم ولی اتباع هستیم بی سرپرست و چهار خانم هستیم آیا ویزای بشردوستانه وجود دارد تا ما دریافت کنیم ممنون میشم که سوال مارا پاسخ دهید
    تشکر!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مورد رو باید از طریق سفارت کشور شیلی پیگیری کنید

  3. Neamatullah Hossaini گفت:

    ممنونم بابت معلومات مفید تان .
    نمیتوانیم که ویزای سیاحتی بگیریم و بعدا بطور غیر قانونی وارد کشور برازیل و یا کدام کشور دیگر شویم .
    ممنون میشم اگر جواب دهید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر دنبال مهاجرت غیر قانونی هستید، به هر کشوری می تونید وارد بشید ولی مسائلی که بعد از آن برای شما پیش می آید رو نمیشه مناسب دانست. بهتر است از این طریق به اروپا یا آمریکای شمالی مهاجرت کنید که شرایط بهتر است.

  4. غلام مرتضی آیین گفت:

    سلام
    بابت معلومات مفید و مفصل که همواره برای رهنمایی اتباع افغانستان برای دریافت ویزا و طریقه های امن مهاجرت ارایه میکنید عمیقاً سپاسگزاری میکنم ، با وجود اینکه تمام مطالب و رهنمود های شما را دقیقا مطالعه کرده ام اما متاسفانه نهایتاً دریافتم که با توجه به وضعیت و اوضاع سیاسی در جهان عملی کردن هر یک از برنامه های مسافرتی و مهاجرت برایم بعید به نظر میرسد .
    اما مجدداً از نشر معلومات جامع و رهنمایی های همیشگی شما تشکر میکنم.
    با آرزوی موفقیت و شادکامی برای تیم کاری شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای شما آرزوی بهروزی داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *