مهاجرت

مهاجرت اتباع افغانستان به عمان

مهاجرت اتباع افغانستان به عمان

مهاجرت اتباع افغانستان به عمان به دلایل مختلفی از جمله قرارگیری این کشور در حاشیه خلیج فارس موضوعی قابل بحث و بررسی می باشد. کشور عمان در سال های اخیر توانسته است تا نظر مهاجران، به خصوص متقاضیان کشورهای نزدیک را به خود جلب نماید. فراهم آوردن مواردی از جمله نرخ بیکاری پایین، امنیت بالا، قدرت خرید بالای مردم و امکانات تحصیلی مناسب از جمله دلایلی است که سبب محبوبیت این کشور در زمینه مهاجرت شده است. همانند سایر کشورهای خلیج فارس، بخش مهمی از سود سالیانه عمان را صادرات نفت تشکیل می دهد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تهیه شده است، به بررسی هر چه بیشتر مهاجرت اتباع افغانستان به عمان پرداخته ایم تا شما عزیزان با آگاهی بیشتری نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

  • آیا شهروندان افغانستان می توانند این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند؟
  • محدودیت های مهاجرت به عمان برای شهروندان افغانستان چیست؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به این کشور چیست؟

روش های مهاجرت اتباع افغانستان به عمان

عمان، یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، با کشورهای یمن، عربستان صعودی و امارات متحده عربی مرز زمینی مشترک دارد. عمان جمعیتی بالغ بر 5123786 نفر در سال 2022 را در بر گرفته است که اکثر این جمعیت را اعراب تشکیل می دهند. در کنار اعراب در عمان، نژادهایی هم چون بنگالی، هندی و پاکستانی نیز دیده می شوند. عمان یکی از امن ترین کشورهای دنیا شناخته شده که نرخ جرم و جنایت بسیار کمی را در سال های اخیر تجربه کرده است. مهاجرت، به خصوص افرادی که از طریق سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت به این کشور کرده اند رضایت بالایی از زنگی خود اعلام کرده اند. تعادل بین میزان درآمد و مالیات و مخارج زندگی باعث شده تا کار در یمن یک گزینه مناسب باشد.

کشور عمان طی سال های اخیر فرصت های سرمایه گذاری افراد خارجی و اخذ اقامت از این طریق را برای عده زیادی فراهم کرده است. هم چنین بسیاری از متقاضیان، مهاجرت از طریق تحصیل در عمان را انتخاب می کنند. قابل ذکر است که اخذ ویزای تحصیلی پذیرش از دانشگاه های کشور عمان ساده ترین روش مهاجرت به این کشور می باشد. در میان روش های مهاجرتی، روش های دیگری نیز از جمله اخذ ویزای کار به چشم می خورد که با اخذ این نوع ویزا فرد می تواند به همراه همسر و فرزندانش به این کشور مهاجرت کند. مهاجرت از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری در حوزه اشتغال نیز یکی دیگر از روش های محبوب نزد مهاجران می باشد. ازدواج با یک تبعه عمان نیز می تواند منجر به اخذ اقامت این کشور توسط اتباع افغانستان شود.

روش های مهاجرت اتباع افغانستان به عمان

مهاجرت اتباع افغانستان به عمان از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی، همواره امن ترین و ساده ترین روش مهاجرتی می باشد. دانشگاه های کشور عمان در حال تجربه روند رو به رشدی می باشند که تحصیل در این کشور را با شرایط بهتری همراه می سازد. امکان تحصیل در تمامی مقاطع برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر بوده و می توانند با شرکت در دوره های کارشناسی 4 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکتری 3 ساله موفق به اخذ مدرکی با اعتبار جهانی شوند. از دیگر مزایای تحصیل در عمان می توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز اشاره نمود. جهت اخذ پذیرش از رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می گردند ارائه مدرک آیلتس یا تافل با نمره اعلام شده از سوی دانشگاه الزامی است.

هزینه تحصیل در عمان متغیر بوده و به مواردی از جمله رشته و دانشگاه انتخابی، مقطع و زبان تحصیل بستگی دارد و به طور میانگین بازی بین 4000OMR الی 10000OMR (ریال عمان) را در بر میگیرد. از دیگر مزایای تحصیل در عمان، امکان اخذ بورسیه برای افراد واجد شرایط است. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور عمان به مدارکی از جمله رزومه تحصیلی مناسب، گواهی تمکین مالی و گواهی سلامت نیاز است. امکان زندگی در خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان وجود دارد اما برخی افراد تصمیم به اجاره منزل می گیرند. امکان انجام کار هم زمان با تحصیل در کشور عمان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که حداکثر میزان تعیین شده از سوی دولت این کشور، 20 ساعت در هفته اعلام شده است.

شهر محل قرارگیرینام دانشگاه
مسقطSultan Qaboos University
مسقطHigher College of Technology
صحارSohar University
نزویThe University of Nizwa
مسقطMiddle East College
البریمیUniversity of Buraimi
صلالهDhofar University
مسقطNational University of Science and Technology
البریمیAl-Buraimi University College
ابراءAl Sharqiyah University

مهاجرت کاری اتباع افغانستان به عمان

مهاجرت کاری یکی دیگر از روش های مناسب برای اتباع افغانستان جهت اخذ اقامت عمان می باشد. طبق آمار اعلام شده، میزان نرخ بیماری در عمان طی سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته و در حال حاضر به حداقل خود رسیده است. از مهم ترین موارد جهت اخذ ویزای کاری کشور عمان، اخذ گواهی NOC است؛ این گواهی نشان می دهد که ورود فرد به عمان از نظر دولت و کارفرمای وی تایید شده است و با قوانین اقتصادی امنیتی و یا سیاسی این کشور مغایرتی نخواهد داشت. ارائه مدارکی از جمله رزومه کاری، گواهی سلامت، گواهی عدم سوسابقه کیفری، مدارک شناسایی، پاسپورت معتبر و قرارداد با یک کارفرمای عمانی نیز از دیگر ملزومات اخذ ویزای کاری عمان می باشد. قابل ذکر است که ویزای کاری کشور عمان به صورت 2 ساله ارائه می شود که در صورت تایید دولت، امکان تمدید آن فراهم است.

نمودار نرخ رشد بیکاری در عمان

کار در عمان برای افغان ها

بازار کار عمان ویژگی های خاص خود را دارد. سازمان ها باید به ساکنان محلی ترجیح دهند و برخی از مشاغل به طور کامل برای مهاجران بسته شده است. علاوه بر این، برای یافتن شغل در عمان برای مردان یا زنان، الزاماً باید دعوتنامه از طرف کارفرما و قرارداد کار امضا شده باشد. بسیاری از مردم محلی تحصیلات معتبری دریافت می کنند و در کرسی های مدیران ارشد و سایر سمت های رهبری قرار می گیرند. به شهروندان کشورهای دیگر معمولاً مشاغل خالی در صنعت گردشگری و زمینه های مرتبط ارائه می شود. مهماندار و مدیر خدمات مشتری در هتل ها و رستوران ها؛ پیشخدمت و خدمتکار؛ مربیان تناسب اندام؛ متخصصان زیبایی، استادان آرایشگری و مانیکور و متخصصان مجرب در زمینه فناوری اطلاعات و ساخت و ساز نیز در اینجا مورد نیاز است.

مهاجرت اتباع افغان به عمان از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از محبوب ترین روش های مهاجرت به کشور عمان، اقدام از طریق سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون این کشور است. دولت عمان با افزایش فرصت های سرمایه گذاری و تسهیل قوانین در این زمینه، از مهاجران و سرمایه گذاران خارجی استقبال کرده است. سرمایه گذاری در این کشور می تواند از طریق خرید ملک، خرید سهام، کارآفرینی و ثبت شرکت صورت بگیرد. میزان سرمایه مورد نظر برای مهاجرت از ثبت شرکت با توجه به حوزه فعالیتی شرکت تعیین می گردد. طبق آخرین آمار، حداقل سرمایه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در عمان 150000OMR (ریال عمان) اعلام شده است. به طور کلی افراد جهت مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری باید ثابت کنند که از تمکن مالی بالایی برخوردارند.

علاوه بر موارد گفته شده، برخی افراد تصمیم به مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی می گیرند. به طور کلی پناهندگی روش مناسبی برای مهاجرت نبوده و علاوه بر آینده غیر قابل پیش بینی، خطرات جانی و مالی بسیاری در انتظار پناهجویان است؛ حتی برخی افراد در مسیر پناهنگی ممکن است به قتل برسند. به دلایل ذکر شده، پیشنهاد ما مهاجرت به عمان از طریق تحصیل و کارو غیره است. تیم وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری و پرونده های گوناگون مهاجرتی آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در زمینه مهاجرت تحصیلی، کاری و غیره به تمامی کشورهای جهان می باشند تا با اطلاعات کامل در مورد شرایط مهاجرت به کشورهای گوناگون بهترین روش مهاجرتی را برگزینید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

133 دیدگاه برای “مهاجرت اتباع افغانستان به عمان

  1. نورخان اسلامیار گفت:

    السلام علیکم
    نورخان هستم از افغانستان خواستم ویزای عمان را برای کار بدست بیاورم چګونه میتوانم
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یا از طریق سایت های کاریابی در این کشور اقدام کنید، یا این که از ویزای توریستی عمان استفاده کنید، برید این کشور خودتون دنبال کار بگردید و بعد ویزا رو کاری کنید

    2. Aumad Shaker Ghawsee گفت:

      سلام شهروند افغانستان هستم از عمان به پاسپورت افغانستان می‌توانم ویزه مکسیکو را بزنم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        باید حداقل 6 ماه در عمان حضور داشته باشید

  2. شاه آغا اشرفی گفت:

    من افغان هستم میخواهم برای کار بنایی و ساختمانی عمان مهاجرت کنم میشه در مورد شرایط کار معلومات بدهید ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید یک ویزا از عمان دریافت کنید و در خود این کشور دنبال کار بگردید. اگر کار پیدا کردید، می تونید آنجا بمانید

  3. Ahmad Shah Gahfari گفت:

    سلام من احمدشاه هستم اهل افغانستان من با ویزه زدم آمدم ایران حالا از ایران میتوانم اقامه دو ساله عمان را از بگیرم ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید اقدام کنید

    2. Mohammad Reza گفت:

      عرض سلام و خسته نباشید. ویزای 25D کشور عمان چه نوع ویزا هست و هزینه آن چند است؟
      آیا این ویزا برای اتباع افغانستان از کشور ایران صادر می شود؟
      تشکر از همکاری شما

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        این یک ویزای کوتاه مدت هست برای افرادی که یا در این کشور کارفرما هستند یا شغل تخصصی دارن

  4. قیوم محمدی گفت:

    سلام قیوم محمدی هستم اهل افغانستان .
    فعلا کشورایران هستم ،شغلم بنای ساختمانی است
    میخواست بدونم دراین قیسمت میشه کارپیداکرد درعمان.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله میشه در این قسمت هم کار پیدا کنید و مشکلی نیست

  5. Ghulam Hzarat Mabariz گفت:

    سلام من اهل افغانستان هستم می خواهم عمان به خاطر کاری بروم کارگرساده هستم آیا برای کارگر کار پیدا خواهد شد یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست ولی باید خودتون رو به این کشور برسونید

  6. میرویس گفت:

    سلام خسته نباشید من اهل افغانستان هستم و از رشته زبان وادبیات انگلیسی فارغ شدم میخوام ویزه کاری کشور عمان رو بگیرم آیا امکانش هست اگه رهنمایی کنید ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما یا باید از طریق سایت های کاریابی در عمان دنبال کار بگردید یا این حضوری برید عمان و دنبال کار بگرید

      1. امان گفت:

        من میخواهم با ویره توریستی از کشور ایران بیرم عمان آیا میتوانم آنجا کار برنایی کنم یانه و یا میتوانم ویزه شینگن را بدست بیاورم لطفا معلومات بدهید

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          با ویزای توریستی، نمی تونید در هیچ کشوری کار کنید. شما باید حتما ویزای کاری داشته باشید تا اجازه کار به شما داده شود

  7. همایون نقشبندی گفت:

    سلام من همایون هستم اتباع افغان میخواهم برم عمان میشه از ایران مستقیم رفت یا خیر پول اقامه دوساله اش چقدر است ودرطول چند روز ویزه را آماده می‌کند ودوم که همراه با بلیط هواپیما ویزا یکجاست یا جدا ببخشید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر اقامت شما در ایران قانونی هست، بله می شه از ایران رفت
      باید ویزا رو بگیرید و بعد برید. با بلیت فرق داره

  8. محمدناصررسولی گفت:

    باسلام وخسته نباشید خدمت شما بزرگوار واران
    بنده محمدناصر رسولی هستم اهل افغانستان وفعلا دریران
    هستم فنی کار وهم ۱۲ سال سابقه کار بالیفتراک را دارم
    میخواهم به کشورعمان سفر کنم بخاطر کار ممنون سازید اطلاع دهید ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از طریق سایت های کاریابی در عمان کار پیدا کنید

  9. Abdul Rahim Mosammim گفت:

    سلام و وقت شما بخیر؛ عبدالرحیم مصمم هستم از افغانستان وفعلأ هم در افغانستان هستم، قبلاً مدت بیش از 20 سال را در بخش های اداری و دفتری کار نموده ام، قصد مسافرت به عمان را دارم، آیا زمینه کار در کشور عمان برایم مساعد است، ممنون میشوم اگر معلومات دهید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مشاغل مختلفی در این کشور، نیاز به نیروی کار وجود دارد.
      همه چیز در این رابطه به تخصص شما بستگی دارد

    2. عمر محمد نواز گفت:

      سلام میشه در باره ویزه اقامت عمان بیشتر توضیح دهید ممنون میشم آیا کفیل هم وجود دارد وتجدید اقامه توسط حکومت عمان صورت میگیره یا کفیل وقیمت ویزه چند هست

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما یا باید یک پیشنهاد کاری از عمان داشته باشید یا کفیل پیدا کنید
        کفیل فقط اجازه ورود برای شما خواهد گرفت و بعد از اون ارتباطی با هم نخواهید داشت.

        1. Matin Dawlatzai گفت:

          سلام برشما و تشکر از این خدمات تان
          درامد
          یک نفر کارگر روز مره و ماهواره
          و پول ویزای کاری چند دالر می‌شود باتشكر

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            سطح درآمد شما به این بستگی دارد که شما در چه حرفه ای فعالیت می کنید.
            140 ریال عمانی

  10. محمد تیموری گفت:

    سلام وقت بخیر اهل افغانستان هستم در ایران زندگی میکنم
    و شغلم MDF و تعمیرات تخصصی دوچرخه و تکنسین تیم های دوچرخه سواری هستم و در حال حاضر هم کارگاه تعمیرات دوچرخه دارم و در رشته دوچرخه سواری حرفه ای کار میکنم مدل استانی و کشوری هم دارم آیا برای این رشته های که مهارت دارم پیشنهاد ی دارین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید سایت های کاریابی در عمان رو بررسی کنید
      در صورتی که شغل شما در جمع مشاغل مورد نیاز باشه، می تونید بهترین پیشنهادهای کاری رو انتخاب کنید

  11. هادی گفت:

    سلام
    من شغلم نصب و عیار سیستم دوربین مدار بسته است. آیا شما این امکان را دارید شرکت هایی که در این زمین فعالیت دارند در عمان را برایم اسم ببرید؟
    البته فعلا خودم در افغانستان استم میخواهم ویزای کاری بگیرم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در این زمینه خدماتی ارائه نمی کنیم

  12. مسعود تیموری گفت:

    با سلام و عرض ادب وقت بخیر ، بنده لیسانس برق قدرت و فوق لیسانس مهندسی انرژی های تجدیدپذیر (تبدیل و ذخیره سازی انرژی) را از ایران دارم آیا امکان دریافت ویزای کار از عمان برای بنده ممکن هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان کاملا وجود داره

  13. عبدالقدیر گفت:

    سلام خوبیم برادر عزیز نام من عبدالقدیر است اهل افغانستان فعلأ هم افغانستان هستم شغل من بخش لابراتوار طبی هست یعنی آزمایشگاه خون میخواهم به عمان مهاجرت کنم آیا می توانم به شغلی که دارم اون جاه کار کنم یا خیر و از چه طریق اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشید، این امکان برای شما خواهد بود

    2. عمر گفت:

      سلام اسم من عمر هست اهل افغانستان خاستم بپرسم ویزه کاری عمان چگونه است آیا اقامه دوباره تمدید خواهد شد بعد از دوسال یانه ودوم تمدید اقامه توسط حکومت صورت میگیره یا توسط کفیل ممنون

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله تمدید میشه و دولت آن را تایید خواهد کرد

  14. Habibullah گفت:

    سلام حبیب الله هستم‌ من‌ فعلان افغانستان کابل هستم‌ شغلم فورشگاه دارم‌ شال و روسری در کار خريد فورشی هر چی‌ بلدیت خوب دارم‌ زبان کمی روز مره خود با انگلیس کمی عربی بلدیت دارم‌ می‌توانم به کشوری عمان سفر نمایم ممنونم تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می توانید ولی پیدا کردن کار برای شما دشوار خواهد بود

  15. محمد داود گفت:

    سلام من اهل افغانستان هستم فعلاً در کشور عمان هستم و اقامه دوساله را نیز در اختیار دارم،شغلم برق کار ساختمانی است.
    ولی تا هنوز کاری پیدا نتوانستم امیدوارم که رهنمایی لازم را نمایید.
    تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سایت های کاریابی رو باید جستجو کنید بعلاوه اینکه باید حضوری هم دنبال کار بگردید

    2. توریالی گفت:

      سلام برادر ویزا عمان را چطوری گرفتی میشه رهنمای کنید

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما حتما بیاید یا پیشنهاد کاری داشته باشید یا این که یک کفیل پیدا کنید

      2. قریشی گفت:

        از طریق شرکت های سیاحتی میشه ویزا گرفت

  16. هارون گفت:

    خیلی معلومات معاصر سلامت باشین
    من هم میخواهم ویزه کشور عمان را به دست بیارم آیا سفارت داره در افغانستان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر می تونید از پاکستان یا ایران استفاده کنید

  17. مصطفی شریفی گفت:

    سلام من اهل افغانستان هستم ایران زندگی میکنم برای کار به عمان میخوام سفر کنم شرایتشو دارم پاسپورت هم دارم
    شغل من گچکاری وکارهای سنتی است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید این کار رو کنید ولی باید در نظر داشته باشید که پیدا کردن کار ساده نیست

  18. ﻏﻼﻡ ﺭﺿﺎ گفت:

    ﺳﻼﻡ ﻭﻗﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﺨﻴﺮ, اﺳﻣﻢ ﺭﺿﺎ اﺳﺖ ﻣﻴﺨﺎم ﺑﻪ ﻛﺸﻮﺭ ﻋﻤﺎﻥ ﺳﻔﺮ ﻛﻨﻢ ﺑﺎ ﻳﻪ ﺷﺮﻛﺖ ﺗﺮاﻭﻝ اﺟﻨﺴﻲ ﺻﺤﺒﺖ ﻛﺮﺩﻡ اﻳﺸﻮﻥ ﮔﻔﺘﻦ ﺩﺭ ﺑﺪﻝ ﭘﻮﻝ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻭﻳﺰا و اﻗﺎﻣﻪ 2 ﺳﺎﻟﻪ ﻋﻤﺎﻥ ﺭﻭ اﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﺪﻡ ﺁﻳﺎ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ?

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید با داشتن پیشنهاد کاری، یک ویزای 2 ساله دریافت کنید

  19. احمد گفت:

    ایجاد این سایت برای سایر متقاضیان ویزا خیلی هم موثر بوده

    1. امیر جلالی گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

  20. حشمت الله گفت:

    سلام ببخشید من اهل افغانستان استم فعلا ایرانم مگم من شغلم صافکاری ماشین است میتونم برای ویزا اقدام کنم پاسپورت هم دارم ولی کلا سفیده ویزای نخورده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید و این مسئله اصلا مشکل نیست.

      1. حشمت االه گفت:

        سلام پس الان از چه راهی میتونم اقدام کنم میشه راهنمایی کنید ممنونم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما می تونید دنبال کار بگردید توی سایت های کاریابی توی عمان
          یا این که یک ویزای توریستی بگیرید اونجا دنبال کار بگردید که مدتش کوتاه هست
          یا اینکه کفیل پیدا کنید که بتونید عمان بمونید یک مدت و دنبال کار بگردید

  21. تمیم عمری گفت:

    سلام اسم من تمیم‌ است میخواهم بروم ایران از راه قانونی بعد از اون میتانم به کشور عمان مهاجرت کنم یک رهنمایی کنید ممنون میشم و سلام‌

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که حداق 6 ماه در ایران باشید یا این که در کشور خودتون سفارت عمان نباشه

  22. حمیدالله محمدی گفت:

    سلام من اسم حمیدالله است من بیست سالمه میخواهم ویزای تحصیلی در مقطع لیسانس بگیرم
    میشه برام بگید باید کجا مراجعه نمایم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اول باید از طریق سایت دانشگاه در رشته ای که دوست دارید پذیرش بگیرید
      بعد از اون می تونید از طریق سفارت عمان برای دریافت ویزای اقدام کنید

  23. فریدون حبیبی گفت:

    سلام خوب باید چیکار کنم رهنمایی کنید ب یه کشوری بیرون از ایران برم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید کفیل پیدا کنید. پیدا کردن کفیل از طریق سایت ها هم ممکن هست.
      از طرف دیگه پیدا کردن کار هم باید به موسسات کاریابی مراجعه کنید. مثل سایت البیت

  24. فریدون حبیبی گفت:

    سلام بنده ۳ سال میشه ایران هستم برگه سر شماری دارم پاسپورت دارم شغل منم طراحی لباس زنانه هست یا میشه گفت خیاط هستم بخوام ب کشور عمان مسافرت کنم میشه یا خیر ممنون میشم منو همرای کنید ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید این کار رو بکیند.
      متاسفانه در حال حاضر نمی تونیم کمکی بهتون بکنیم

  25. آرام گفت:

    سلام وقت تان بخیر آرام رحیمی هستم‌ جند سال است ده ایران اقامت دارم رفت آمد دارم افغانستان شغلم بنای وتاسیسات است من چقسم میتونم درخواست ویزا کار بدم عمان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید بتونید یک فرصت شغلی پیدا کنید یا این که کفیل پیدا کنید که برید اونجا دنبال کار بگردید

  26. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید میخواستم شرایط ویزای عمان برای اتباع کشور افغانستان را بدانم.
    و اینکه آیا اتباع افغانستان که در ایران سکونت دارند میتوانند از داخل ایران درخواست ویزای عمان را بدهند؟
    ممنون میشم معلومات را برایم ارسال کنید.
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید اقدام کنید و مشکلی نیست
      اگر اقامت شما در ایران قانونی باشه، می تونید از طریق ایران هم اقدام کنید

    2. حسین رضایی گفت:

      با احترام از افغانستان بخام ویزای کشور عمان رو بگیرم هزینه چیقدر داره ممنون میشم جواب بدین

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        حدود 50 دلار آمریکا

  27. سلام وقت تان بخیر
    بنده هم زبان انگلیسی بلدم و تا دوره ادوانس مدرک دارم چه طور میتوانم ویزای عمان عزیز را اخذ نمایم در زمینه همکاری همه جانبه تان را خواهانم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یا از طریق موسسات کاریابی یک پیشنهاد کاری داشته باشید، یا این که با استفاده از مجوز کفیل، وارد عمان بشید و دنبال کار بگردید

  28. Mahmood گفت:

    سلام
    ببخشید
    میشه از افعانستان بیایی توی ایران و بعد ویزه عمان را بگیری به عمان سفر کنی وهزینه چقدر داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی ممکن می شه که شما به صورت قانونی مهاجرت کنید به ایران بعد از اون 6 ماه در ایران اقامت کنید و بعد از اون برای عمان اقدام کنید.
      در غیر این صورت باید مستقیم از افغانستان اقدام کنید

  29. ستاره گفت:

    سلام من یک دختر افغانستانی هستم از بچگی در ایران زندگی کرده ام و دیپلم دارم و پدرم فوت کرده ایا میتونم از طریق سازمان ملل ب عمان برم؟و اگه برم میشه اونجا کنکور بدم یا کاری پیدا کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر عمان پناهنده نمی پذیره
      شما یا باید برای تحصیل یا کار به این کشور مهاجرت کنید

  30. رضا گفت:

    می‌خوام ویزای بگیرم واسه عمان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام از چه طریقی می تونیم کمکتون کنیم؟

  31. Razmohammad گفت:

    از کشور عمان سازمان ملل به کانادا در بخش محاجرت کمک کرده میتانه یاخیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این ویزا برای افرادی هست که در کانادا زندگی می کنند یا حضور دارند و برگشت به کشورشون برای اون ها خطر ایجاد می کنه

  32. Razmohammad گفت:

    سلام خدمت شما بزرگوار محترم آیا از کشور عمان درخواست ویزه بشر دوستانه کانادا میشه داد ل،فا جواب بدهید..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نمیشه. ویزای بشر دوستانه کانادا فقط از خاک کانادا میشه دریافت بشه.
      در نظر داشته باشید که این ویزا به افرادی داده میشه که قانونی وارد این کشور شده باشند.

  33. مهدیس گفت:

    آیا با پاسپورت افغانی و ویزای دوساله عمان میشه به یک کشور اروپایی سفر کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر باید حتما ویزای اون کشور رو بگیرید

      1. وکیل احمد محمدی گفت:

        سلام خدمت شما بزرگوار
        امکان گرفتن ویزای کشور های اروپایی از عمان وجود داره برای اتباع افغانستانی ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          در صورتی که حداقل 6 ماه اقامت عمان رو داشته باشید بله

  34. علی یار گفت:

    سلام وقت بخیر ویزه درخواست ویزه کنم پاسپورت دارم و افغانی استم ش وشغل سیم پچی الکترو موتور است و شرایط لازم است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید که مستقیم برای ویزای کاری اقدام کنید.
      در صورتی که وارد عمان بشید (با ویزای توریستی) شما می تونید وارد این کشور بشید و دنبال کار بگردید

  35. رمضانعلی شفیعی گفت:

    سلام من از افغانستان در کابل استم من زبان انگلیسی بلدم من تافل هم دارم در عمان میتوانم چی کاری انجام بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که تخصص داشته باشید، می تونید در این زمینه اقدام کنید.

  36. Haroon گفت:

    سلام من هارون فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی هستم در افغانستان هستم و فعلآ هم در ایران در یکی از کلینیک تخصصی به حیث دکتر وظیفه اجرا میکنم پنج سال تجربه کاری هم دارم آیا میتوانم ویزای کاری عمان را به دست بیاورم و یا هم اگر کدام راهی آسانتری باشد که کمک کنید تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید وارد کشور عمان بشید و دنبال کار بگردید یا این که مستقیما یک کفیل پیدا کنید

  37. محمد بشیر جعفری گفت:

    سلام من اهل افغانستان هستم فعلا هم در کابل زندگی میکنم اینجا یک شرکت سیاحتی است میگه در بدل ۴۰۰۰ دلار بری تان اقامه دوساله عمان ره میگریم ،و در آنجا هم برای پیدا کردن شغل مناسب کمک تان میکنیم ،میگه در آمد خوبه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه در آمد داره ،البته انگلیسی بلدم ،ليسانس هم استم .تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      400 دلار در ماه درآمد بسیار کمی هست در عمان
      اگر 400ريال عمان هم در ماه درآمد داشته باشید، نمی تونید زندگی خوبی توی این کشور انجام بدید.

  38. نجیب الله حکیمی گفت:

    سلام من لیسانس و ارشد خوده به رشته کامپیوتر ساینس
    به کشور هندوستان گرفتم فعلا در تهران زنده گی میکنم اهل افغانستان استم ..میتانم در کشور عمان کار کنم آیا شرایط کار است ..اگر میشه معلومات بتین ..ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله اگر در عمان یک کفیل پیدا کنید، می تونید اقدام کنید برای کار

  39. سلمان فارسی گفت:

    سلام
    ایا شمادر قسمت کفیل پیداکردن برای ما کمک میکنید یاخیر .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در حال حاضر اقدامی نداریم

  40. اسد گفت:

    سلام اگر قچاقی به عمان برسیم وجوشکارماهری باشیم ایا کار فرام میشه وبرخرد با این نو محاجرت درقانون عمان چیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این افراد یا زندان می شن ولی در نهایت به کشور خودشون برگشت داده میشن

  41. جعفری گفت:

    میشه با کارت آمایش تو ایران هم درخواست ویزای کاری کرد تو عمان یا باید حتما بری افغانستان درخواست بدی؟ کفیل هم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حتما باید پاسپورت داشته باشید. با کارت آمایش ممکن نیست

  42. fatemeh گفت:

    سلام خسته نباشید من در ایران زندگی میکنم و افغانی هستم مشغول به کار هستم در آرایشگری میخواستم بدونم چگونه میتوانم به عمان مهاجرت کنم و چقدر هزینه لازمه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما یا باید یک آرایشگاه در این کشور پیدا کنید که به نیروی کار نیاز داشته باشه
      در صورتی که چنین شرایطی نیست، شما باید یک کفیل پیدا کنید برای مهاجرت

  43. عباس گفت:

    با سلام.
    آیا می‌شود در عمان خود را به سازمان ملل تحویل داد برای اروپا یا آمریکا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست اما شرایط شما رو پیچیده تر می کنه

  44. حمید ارسلان گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من دندانپزشک هستم فارغ‌التحصیل از دانشگاه پزشکی کابل افغانستان هستم دارای پنچ سال تجربه کاری در بخش دندان پزشکی فعلا در کشور ایران مهاجر هستم
    من چطور میتونم درخواست شغلی به کشور عمان بیدم؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در آزمون پرومتریک شرکت کنید.
      بعد از اون هست که اجازه پیدا می کنید به عنوان پزشک در عمان کار کنید

  45. Soraya گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا برای اتباع افعانستانی ویزای توریستی عمان هم صادر میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محدودیتی نیست و باید ویزای توریستی بگیرید

  46. قاسمی گفت:

    سلام و خسته نباشید شخص از من مقداری دلاری وام دارد و حالا فراری است در عمان جز یک شماره وتساپ و جواز شرکت اش در افغانستان چیزی ندارم چگونه میتوانم شکایت درج کنم در حالیکه خودم کابل استم. ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه باید با پلیس بین الملل در تماس باشید

  47. عبدالله گفت:

    سلام مطالب عالی رو به اشتراک گذاشتین سپاس
    من اهل افغانستان هستم مقیم ایران اقامت دانشجویی دارم میخواهم به عمان یا کشور های حوزه خلیج فارس مهاجرت کنم میشه رهنمایی م کنید تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر مقصودتون کار کردن توی این کشورها هست، شما باید ابتدا یک کفیل پیدا کنید یا پیشنهاد کاری، در صورتی که در این زمینه موفق شدید، مسیر مهاجرت به اکثر این کشورها برای شما هموار میشه

    2. ابراهیم گفت:

      اگر قچاقی بیاییم عمان امکان دارد آنجا کار کنیم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        خیر ممکن نیست

  48. علیرضا گفت:

    ایا ویزاه عمان برای افغانی است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست

  49. بنفشه نورزهی گفت:

    سلام غیر قانونی هم پناهنده عمان میتونیم بشیم.ی دختر تنها ک هچکس نداره خانوادش تو جنگ از دست داده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عمان مقصد مناسبی برای پناهندگی نیست. بهتر هست کشورهایی مثل کانادا رو انتخاب کنید که اعلام کردند هم وطنان شما رو به عنوان پناهجو می پذیرند

  50. شیرشاه رحمانی گفت:

    سلام من میخوام ویزای کاری این کشور را دریافت کنم و از کشور افغانستان هستم میشه برایم بگوید چی گونه میتوانم ویزای این کشور را دریافت کنم و چقدر هرینه دارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک کفیل در کشور عمان داشته باشید.
      در حال حاضر موسسه ما خدماتی در این رابطه ندارد

      1. رمضانعلی شفیعی گفت:

        سلام دوست عزیز من اهل افغانستان هستم آیا میشود با اقامت دوساله کشور عمان در آنجا کار کرد بدون کدام سرمایه گذاری.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله می تونید کار کنید و نیازی به سرمایه گذاری در این کشور کار کنید

  51. عبداسلیم حیدری گفت:

    سلام من میخواهم عمان بخاطر کار بیایم آیا برا تعبیت افغانستانی ویزه میده برای من معلومات بدهید ممنون شما میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله به شما هم ویزا می دن می تونید با پیدا کردن کفیل برای کار به این کشور برید

      1. رحمت گفت:

        سلام و درود من 18سالمه هیچ کار خاصی هم بلد نیستم
        من اگر پاس بگیرم بیام ایران میتونم ویزا عمان رو بگیرم
        البته من فعلاً ایرانم ولی پاس ندارم هیچ کسی رو هم ندارم
        و چقدر هزینه ویزا 2 ساله اش میشه

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          به هر حال برای اینکه شما رو استخدام کنند، باید یک کاری بلد باشید وگرنه چطور یک شهروند خارجی رو بذارن سر یک کاری که توش هیچ مهارتی نداره

          1. Arif ashori گفت:

            سلام وقت تان بخیر من اتباع افغانی استم فعلا ایران استم پاس پورت دارم متانم از ایران ویزه عمان بگرم یا خیر شغلم سنگ کاری است

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بله میشه به شرط این که اول شغلتون رو پیدا کنید توی اون کشور

        2. سعید گفت:

          سلام وقت بخیر شغلم MDF هستش و افغانستانی هستم
          میشه با پاسپورت سفید اقدام کرد و اگه هم میشه از کجا باید شروع کنم

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بله میشه اقدام کنید و مشکلی نیست. سایت های کاریابی عربی رو چک کنید تا پیشنهاد کاری پیدا کنید یا این که باید کفیل پیدا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *