مهاجرت

مهاجرت اتباع افغانستان به مالزی

مهاجرت اتباع افغانستان به مالزی

مهاجرت اتباع افغانستان به مالزی امری ممکن است که با رعایت قوانین امکان پذیر میباشد. این کشور برای صدور ویزا برای اتباع افغانستان شرایطی در نظر گرفته است به طوری که متقاضیان باید برای اخذ ویزای مالزی از اداره مهاجرت این کشور نامه رسمی داشته باشند. در صورت موافقت با درخواست و صدور ویزا متقاضیان باید به محض ورود به این کشور اقدامات نهایی را جهت اخذ مجوز اقامت انجام دهند. با توجه به اینکه کشور مالزی در افغانستان سفارتخانه یا کنسولگری ندارد، متقاضیان باید برای انجام اقدامات لازم به سفارتخانه مالزی در کشور ایران مراجعه کنند. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است سعی داریم به بررسی شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مالزی بپردازیم و اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

  • آیا مالزی مقصد مناسبی برای مهاجرت شهروندان افغانستانی است؟
  • هزینه های مهاجرت به این کشور چقدر است؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت به این کشور چیست؟
  • آیا می توان در مالزی درخواست پناهندگی داد؟
  • شرایط کار در مالزی چگونه است؟

مهاجرت اتباع افغانستان به مالزی از طریق پناهندگی

پناهندگی در مالزی یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور محسوب می شود که با خطرات جانی و مالی زیادی همراه است، هر ساله شهروندان زیادی از کشورهای مختلف در دنیا به خصوص کشورهایی که درگیر با مشکلات اقتصادی و جنگ های داخلی هستند تصمیم به پناهندگی می گیرند. طبق آمار اعلام شده توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل امروزه حدود 1100 پناهنده از افغانستان در کشور مالزی اقامت دارند، با توجه به اینکه دولت این کشور امضاء کننده کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد نیست بسیاری از پناهندگان در کشور مالزی زندگی نامناسبی را تجربه می کنند، قادر به فرستادن کودکان به مدرسه نیستند و نمی توانند مشغول به کار شوند.

اتباع افغانستان که قصد پناهندگی در کشور مالزی را دارند باید آگاه باشند پناهجویان و حتی پناهندگان در این کشور اجازه کار ندارند و بیشتر پناهندگان در مشاغل غیر قانونی مشغول به کار هستند، در صورتی که پناهنده ای به دلیل کار غیر قانونی بازداشت شده باشد به کمپ های اداره مهاجرت فرستاده می شود. طبق قوانین وضع شده در کشور مالزی افراد خارجی و بین المللی که به صورت غیر قانونی وارد این کشور می شوند امکان بازداشت شدن را دارند، بسیاری از این افراد پس از بازداشت شدن وارد زندان می شوند که پس از آن دولت مالزی بازبینی و بررسی های لازم را انجام می دهد. به طور معمول این بازداشت ها 16 ماه طول خواهد کشید با این حال در مواردی تا 5 سال نیز طول می کشد.

مهاجرت اتباع افغانستان به مالزی از طریق پناهندگی

تحصیل اتباع افغانستان در مالزی

دانشگاه های مالزی گزینه بسیار عالی برای متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، اتباع کشور افغانستان که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید موفق شوند از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند. به این منظور لازم است با دقت دانشگاه های این کشور را بررسی کنید و پس از انتخاب دانشگاه با ارسال مدارک و مستندات تعیین شده پذیرش دانشگاه را کسب کنید. اتباع افغانستان برای مهاجرت تحصیلی به مالزی به ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارند، اعتبار ویزای تحصیلی این کشور 1 ساله با قابلیت تمدید است. باید به این نکته توجه داشته باشید که با ویزای تحصیلی نمی توانید در این کشور مشغول به کار شوید و اگر سعی دارید در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت کار کنید باید از اداره مهاجرت این کشور مجوز دریافت کنید.

از مزایای تحصیلی در دانشگاه های مالزی می توان به تدریس به زبان انگلیسی و عدم وجود شرایط سنی برای متقاضیان اشاره کرد، به این ترتیب متقاضیان با هر سنی می توانند در موسسات آموزش عالی کشور مالزی به ادامه تحصیل بپردازند. اما یکی از معایب مهم تحصیل در کشور مالزی این است که این کشور در حال حاضر با اقامت دائم متقاضیان خارجی و بین المللی موافقت نمی کند و متقاضیان پس از گذراندن دوره تحصیل باید کشور مالزی را ترک کنند اما همین مسئله باعث شده تا مالزی به عنوان سکویی پرتابی برای مهاجرت به کشورهای استرالیا، آمریکا، کانادا و غیره شناخته شود. اغلب فارغ التحصیلان خارجی و بین المللی پس از پایان دوره تحصیلی در کشور مالزی تلاش می کنند برای ادامه تحصیل یا شروع کار وارد کشور دیگری شوند.

مهاجرت اتباع افغانستان به مالزی از طریق کار

مهاجرت کاری به مالزی برای اتباع افغانستان امکان پذیر است. برای ورود به بازار کسب و کار مالزی به Job Offer نیاز دارید که به این منظور کارفرمایی معتبر در مالزی باید اسپانسر شما باشد. برای شروع کار در کشور مالزی باید به جهت برقراری ارتباط به زبان مالایی تسلط داشته باشید اما اگر قصد دارید در حوزه صادرات و واردات و شرکت های بین المللی مشغول به کار شوید باید علاوه بر زبان مالایی به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید. لازم به ذکر است افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالا و سوابق کاری مرتبط هستند شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواست آن ها وجود دارد.

ویزای کاری مالزی با اعتبار 12 تا 24 ماهه صادر می شود که پس از این مدت امکان تمدید آن نیز وجود دارد. اتباع افغانستان همانند سایر مهاجران با گذشت 4 الی 5 سال از شروع کار و زندگی در مالزی، رعایت قوانین و مقررات و پرداخت مالیات تعیین شده می توانند اقامت دائمی را به دست بیاورند. اگر دارای تخصص و مهارت در زمینه های مورد نظر در مالزی هستید می توانید با اخذ ویزای توریستی وارد این کشور شوید و پس از ارتباط با کارفرما مربوطه و اخذ قرارداد کاری اقدامات لازم را جهت اقامت در این کشور انجام دهید. برای شناخت بهترین شهرهای مالزی برای کار و زندگی به لینک بهترین شهرهای مالزی برای کار رجوع کنید.

اگر دارای تابعیت کشور افغانستان هستید و قصد مهاجرت دارید پیشنهاد ما به شما کشور اتریش است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به اتریش مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه با تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

2/5 - (3 امتیاز)

10 دیدگاه برای “مهاجرت اتباع افغانستان به مالزی

  1. الیسا گفت:

    سلام من از افغانستان هستم و قرار است چند ماه بعد اول ایران بعد مالیزیا بریم من امسال سال آخر دبیرستان بودم و قرار بود فارغ بشم ولی به دلایلی مسدود بودن مکاتب نتوانستم برم اگه تمام اسناد مکتب ببریم میتوانیم شامل کالج مالیزیا شویم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما باید مدرک نهایی دیپلم خود را دریافت کنید تا بتوانید وارد دانشگاه یا کالج شوید

    2. نسیم گفت:

      سلام ببخشید میشه معلومات دهید چگونه و از کجا برای اخذ ویزای مالزی اقدام کنیم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        برای کدام ویزای مالزی قصد اقدام دارید؟

  2. سارا گفت:

    سلام من میخوام برای دوهفته برم مالزی مسافرتی و برگردم
    تمکن مالی تا ۷۰۰ملیون هم دارم پاسپورت دارم و ایران زندگی میکنم
    چیکار بایدبکنم؟بهم ویزا میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید دلیل مشخصی برای ورود به این کشور داشته باشید و بنا به دلایل مختلف، نشون بدید که قطعا بعد از این زمان به ایران بر می گردید.
      داشتن شغل معتبر، ملک، همسری که همراه شما نیاد و غیره از فاکتورهای نشون دهنده برگشت شما هست

  3. شیرعلی گفت:

    سلام
    من شیرعلی شیرزاد اهل افغانستان هستم
    من در کنفرانس جوانان آسیا که قرار است از 30 سپتامبر تا 3 اکتوبر در کوالالامپور برگزار شود. دعوت شده ام دعوت نامه ام را به سفارت مالیزی در تهران فرستادم جهت گرفتن ویزا.
    اما سفارت برایم گفتند شما اتباع افغانستان هستید. نمی توانید از ایرن سفر کنید.
    لطفا هر چه زود تر مرا رهنمایی کنید. تا به این کنفرانس رسیده بتوانم . بیش از چند روز دیگر وقت باقی نمانده است.
    ممنون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما در صورتی که اقامت قانونی در ایران داشته باشید می تونید اقدام کنید ولی در غیر این صورت باید از طریق سفارت مالزی در افغانستان پیگیری کنید

  4. rajab khaleqi گفت:

    با سلام خدمت شما من یکی از اتباع کشور افغانستان هستم که میخواهم با خانواده ام مهاجرت کنم به کشور مالزی ور مورد شرایط و هزینه آن معلومات کامل ارائه کنید ممنون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه زندگی در مالزی رو مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *