مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان

وضعیت بغرنج مردم افغانستان در سال های اخیر باعث مهاجرت عده زیادی از آنان شده است. شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان برای افرادی که قصد مهاجرت، زندگی و اقامت در این کشور را دارند اطلاعاتی مهم تلقی می شود. با مهاجرت به کشور مجارستان می توان در کنار بهره مندی از جاذبه های تفریحی و گردشگری این کشور، از مواردی هم چون مزایای متعدد کار و تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور نیز استفاده کرد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است به سوالات شما عزیزان در مورد مهاجرت به مجارستان پاسخ خواهیم داد.

شرایط و راه های مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان

کشور مجارستان به دلیل ایجاد تعادل بین میزان درآمد ماهیانه شهروندانش و میزان هزینه های ماهیانه، توانسته است تا زندگی با سطح استانداردهای بالا برای آنان فراهم آورد. مهاجرت به کشور مجارستان از طریق روش هایی که در ادامه این مطلب ذکر می شود قانونی می باشد:

  • مهاجرت کاری
  • از طریق سرمایه گذاری در مجارستان
  • مهاجرت با ثبت شرکت
  • از طریق اخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یک تبعه مجارستان
  • مهاجرت از طریق تولد

مجارستان به دلیل فراهم آوردن امکان ثبت شرکت و سرمایه گذاری در بخش های مختلف، نظر مهاجران را به خود جلب نموده است. با سرمایه گذاری در مجارستان می توان به اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور دست پیدا کرد. اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز یکی دیگر از راه های مناسب برای اقامت در این کشور می باشد که با شرایط خاص خود همراه است. اتباع افغانستان می توانند با توجه به وضعیت مالی، تحصیلی و غیره خود بهترین روش را از میان گزینه های موجود جهت مهاجرت به این کشور برگزینند.

نحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به مجارستان

مهاجرت تحصیلی همواره یکی از امن ترین و بهترین روش های مهاجرت به کشورهای مختلف بوده است. اتباع افغانستان نیز می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور مجارستان، نسبت به تحصیل و زندگی در این کشور مبادرت ورزند. تحصیل در کشور مجارستان از سطح بالایی برخوردار است و این کشور با ارائه کورس هایی به زبان هایی به جز مجاری، از جمله انگلیسی، آلمانی و فرانسوی، زمینه های لازم برای جذب دانشجویان بین المللی را فراهم آورده است. دوره های کارشناسی ارائه شده در کشور مجارستان 3 الی 4 سال به طول می انجامند. هم چنین دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز در این کشور ارائه می شوند که به ترتیب 1 الی 2 سال و 3 سال به طول می انجامند.

برای ورود به دانشگاه های این کشور افراد ملزم به گذراندن دوره هایی در کالج و کسب نمره لازم در آزمون ورودی می باشند. هزینه تحصیل در این کشور مبالغ متفاوتی را شامل می شود؛ تحصیل در گران ترین رشته ها (پزشکی و دندانپزشکی) می تواند 20000€ (یورو) و حداقل هزینه تحصیل سالانه 4500€ (یورو) باشد. به طور کلی با تحصیل در کشور مجارستان می توان با مبلغی بسیار کمتر از تحصیل در آمریکا، مدرکی با اعتبار جهانی و آموزش با کیفیتی برابر با دانشگاه های تراز اول جهان به دست آورد. اتباع افغانستان باید پس از اخذ پذیرش نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کشور مجارستان اقدام کنند.

نحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به مجارستان

نحوه مهاجرت کاری اتباع افغانستان به مجارستان

برای مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی قوانین خاصی وجود دارد. طی این قوانین افرادی که می خواهند جهت اخذ ویزای کاری کشورهای اتحادیه اروپا اقدام کنند باید یک پیشنهاد از سوی یک کارفرمای معتبر در این کشور داشته باشند. به دلیل اولویت داشتن شهروندان هر کشور در اخذ فرصت های کاری، دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما برای افراد خارجی امری دشوار می باشد که مهاجرت کاری به این کشورها را سخت تر کرده است.

همچنین آگهی شغلی باید طی 3 ماه از پس از درج هم چنان باقی بماند و فرد مناسبی برای آن پیدا نشود تا این فرصت به یک فرد خارجی تعلق بگیرد. به همین علت داشتن رزومه کاری قوی و تخصص بالا در زمینه شغلی باید اولویت اتباع افغانستان علاقه مند جهت مهاجرت به مجارستان باشد. پس از دریافت پیشنهاد کاری، افراد باید با در دست داشتن مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، عکس، قرارداد کاری و گواهی عدم سوسابقه جهت اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنند.

شرایط پناهندگی اتباع افغانستان به مجارستان

طی سال های اخیر عده زیادی از اتباع افغانستان به دلایل مختلفی تصمیم به پناهندگی به کشورهای مختلف گرفته اند. لازم به ذکر است که شرایط پناهجویان در هیچ کجای دنیا مساعد نمی باشد و در راه مهاجرت متحمل سختی های زیادی می شوند. دولت مجارستان پناهندگی را به رسمیت نمی شناسد و خطرات زیادی از جمله سطح بهداشت پایین و فقر، ساکنان کمپ های پناهندگی را تهدید می کند. توصیه ما به متقاضیان این است که از طریق راه های دیگری ازجله تحصیل یا سرمایه گذاری نسبت به مهاجرت به مجارستان اقدام کنند. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری در زمینه مهاجرت آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان

با توجه به سوالات متعدد شما در خصوص شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان از طریق پناهندگی چگونه است؟ به طور کلی شرایط مهاجرت به افغانستان از طریق پناهندگی بسیار زمان بر و طاقت فرسا است. به همین جهت توصیه نمی شود که اتباع افغانستانی به صورت پناهندگی به این کشور مهاجرت کنند.
  • چالش های موجود در شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان کدام ها هستند؟ روند مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان دارای چالش هایی می باشد، از جمله این چالش ها می توان به روند درخواست ویزا، مدت زمان پردازش ویزا و پیدا کردن اقامتگاه در این کشور اشاره کرد.
5/5 - (3 امتیاز)

18 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان

  1. طوفان گفت:

    سلام با عرض خسته نباشید من اتباع از کشور افغانستان استم و یک دادشم تویی کشور مجارستان است ازونجا میخواد یک دعوت نامه واسم بفرست این چی گونه می‌باشد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دعوتنامه برای شما به این صورت هست که می تونید ویزای توریستی بگیرید ولی نمی تونید اقامت داشته باشید

  2. Zainab گفت:

    سلام من یک خانم تنها افغان هستم که در ایران زندگی میکنم با مشکلات معیشتی زیاد … آیا میتوانم درخواست پناهندگی به کشور مجارستان بدهم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به صورت قانونی وارد مجارستان بشید و بعد از اون درخواست خودتون رو ثبت کنید

  3. صمیم گفت:

    سلام پاس دستنویس معمولی افغانستانو دارم با اقامت دائم ایران،
    میتونم با چنین پاسپورتی درخواست ویزای تحصیلی مجارستانو بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر اقامت ایران رو دارید و پاسپورت شما اعتبار داره، بله می تونید اقدام کنید

  4. رضا گفت:

    سلام ایا اتباع افغانستانی ساکن ایران میتوانند با دوره زبان المانی ویزای مجارستان بگیرند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این فرصت وجود داره

  5. رضا گفت:

    ایا الان امکان اخذ ویزا مجارستان با دوره زبان برای اتباع افعانستان در ایران امکان دارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که اقامت شما در ایران قانونی هست و شرایط سنی مناسب دارید، می تونید برای مهاجرت به مجارستان اقدام کنید.
      توصیه می کنم با شماره 02191003232 تماس بگیرید

    2. Mohammad Suhail Walizada گفت:

      سلام
      از افغانستان هستم می‌خواهم به کشور مجارستان سفر کنم تحصیل خود را ادامه بتم . الان تو ایران زندگی میکنم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما باید از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنید و بعد از اون برای دریافت ویزا اقدام کنید

  6. pari گفت:

    سلام و وقت بخیر برای مسافرت به مجارستان میتونم ویزا بگیرم؟تبعه افغانستان هستم و پاس افغانستانی دارم ساکن تهرانم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر مدارک کافی رو داشته باشید، این امکان برای شما هم وجود خواهد داشت

  7. علی رضا گفت:

    سلام
    پاس افغانستان دارم با اقامت دایم ایران ایا میتوانم ویزای مجارستان بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه ولی باید قبل از اون باید مشخص کنید که هدف شما از مهاجرت به مجارستان چی هست

  8. زینب محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر. همسرم اقامت کشور اتریش را دارن ولی خانه ای در مجارستان خریدن میخواستم بدونم از این طریق میتونم ویزای مجارستان بگیرم خودم ساکن تهران و دارای پاسپورت افغانستان هستم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای کشوری می تونید اقدام کنید که اقامت داشته باشید. اگر در اتریش ویزا بگیرید می تونید در مجارستان هم اقامت داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *