مهاجرت

مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ

مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ با توجه به قوانین سال 2022 باید پیش از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت به این کشور با دقت بررسی شود. متقاضیان باید بررسی کنند که چه روش هایی برای مهاجرت به کشور نروژ وجود دارد تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را برای مهاجرت و اقامت در این کشور انتخاب کنند.

کشور نروژ یکی از کشورهای قاره اروپا است که در بخش شمال غربی این قاره جای گرفته است و دارای مرزهای مشترک با کشور روسیه، کشور فنلاند و کشور سوئد می باشد. کشور نروژ سرانه تولید ناخالص داخلی بالا و ذخایر نفت خام، گاز و معادن بالایی دارد و بعد از خاورمیانه به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز و نفت در دنیا شناخته می شود. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است سعی دارند به بررسی شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ بپردازند.

  • شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ چیست؟
  • آیا نروژ مقصد مناسبی برای مهاجرت این افراد است؟
  • آیا دولت نروژ مزایایی برای مهاجرت اتباع افغانستان در نظر گرفته است؟
  • محدودیت های مهاجرت به افغانستان چیست؟
  • چرا تحصیل در نروژ گزینه ای مناسب برای اتباع فغانستان است؟

مهاجرت کاری اتباع افغانستان به نروژ

مهاجرت کاری به نروژ یکی از راه های پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور است که با شرایط و قوانینی همراه است، از مهمترین شاخص های اقتصادی در زمینه کار و مهاجرت کاری به نروژ یا سایر کشورهای دنیا شاخص نرخ بیکاری است در کشور نروژ نرخ بیکاری 3% می باشد که مشخص می شود وضعیت کسب و کار در این کشور در شرایط خوبی قرار دارد. لازم به ذکر است مهاجرت کاری به نروژ به عنوان کم هزینه ترین روش مهاجرت به این کشور محسوب می شود و پس از آن مهاجرت تحصیلی به عنوان روشی مناسب و کم هزینه برای ورود به این کشور شناخته می شود. اتباع افغانستان برای مهاجرت کاری به این کشور باید موفق شوند از کارفرمایی معتبر دعوت نامه شغلی یا قرارداد کاری دریافت کنند که پس از اخذ آن می توانند اقدامات لازم را در جهت دریافت ویزای کار نروژ انجام دهند.

دانشجویان با تابعیت افغانستان و تبعه سایر کشورها که از دانشگاه های کشور نروژ فارغ التحصیل شده باشند می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویزای جست و جوی کار دریافت کنند و به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی در کشور نروژ باشند. اعتبار این ویزا 1 ساله است که دانشجویان با یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود می توانند این مجوز را به مجوز اقامت دائم تبدیل کنند. علاوه بر این ها کشور نروژ اقداماتی در زمینه جذب نیروی کار ماهر و متخصص نیز انجام می دهد به این منظور متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی باشند و یا دارای کسب و کار خود باشند.

مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به نروژ

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نروژ یکی از آسان ترین راه ها برای مهاجرت در این کشور محسوب می شود، اتباع افغانستان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. تحصیل در دانشگاه های این کشور به 2 زبان نروژی و انگلیسی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد، دانشجویان برای ادامه تحصیل باید به ارائه مدرک زبان بپردازند اگر قصد ادامه تحصیل به زبان نروژی را دارید و به این زبان تسلط ندارید جای نگرانی نیست زیرا متقاضی می تواند پیش از ورود به دانشگاه به مدت 1 سال در دوره های آموزشی شرکت کند.

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های نروژ برای اتباع افغانستان این است که این افراد می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند، اما شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های و موسسات آموزش عالی نروژ چیست؟ بر اساس قوانین نروژ همه اتباع خارجی نیز می توانند از حق تحصیل رایگان در این کشور بهرمند شوند.

مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ از طریق تولد فرزند

مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ از طریق تولد فرزند

قوانین تولد و اعطای تابعیت به نوزادان در کشورهای مختلف متفاوت است که از طریق 2 اصل خاک یا خون صورت می گیرد. کشور نروژ همانند بسیاری از کشورهای اروپایی پیرو اصل خون است و تابعیت را بر اساس خون به نوزادان متولد شده اعطاء می کند به این منظور در صورتی که در زمان تولد والدین (یا حداقل یکی از آن ها) دارای تابعیت کشور نروژ باشند فرزند از اتباع این کشور شناخته می شود. با توجه به این قوانین اتباع کشور افغانستان و سایر کشورهای دنیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور نروژ را از طریق تولد فرزند در این کشور نخواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله اخذ تابعیت نروژ از طریق تولد در نروژ رجوع کنید.

پناهندگی اتباع افغانستان در نروژ

یکی از راه های پر خطر برای مهاجرت به کشور نروژ پناهندگی در این کشور است بر اساس آمار ارائه شده در سال 2011 تعداد 9053 نفر در این کشور اعلام آمادگی کردند که عمدا این افراد از کشورهای افغانستان، سومالی و اریتره بوده اند، که در همان سال 52% از درخواست ها پردازش شد و دولت نروژ با برخی از این درخواست ها موافقت کرد. لازم به ذکر است اداره مهاجرت نروژ بسیاری از درخواست های پناهندگی در این کشور را رد می کند و معمولا درخواست افرادی پذیرفته می شود که جزء شهروندان کشورهایی باشند که چنگ داخلی در آن جا وجود دارد. در این کشور شرایط زندگی برای پناهجویان مطلوب نیست و از شرایط اسکان خوبی برخوردار نیستند به همین دلیل به اتباع افغانستان که قصد مهاجرت به کشور نروژ را دارند پیشنهاد می شود از سایر طرق شانس خود را امتحان کنند.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ کسب کرده باشید، اگر در زمینه مشاغل فنی تخصص و مهارت دارید و قصد کار در این کشور را دارید پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله کار فنی در نروژ بپردازید. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت آمادگی دارند تا اطلاعات لازم را در خصوص مهاجرت اتباع افغانستان به کشورهای مطرح در دنیا در اختیار متقاضیان قرار دهند.

امتیاز دهید

16 دیدگاه برای “مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ

  1. فردین ضیایی گفت:

    سلام عزیز من در ارتش افغانستان 8 سال خدمت انجام دادم جانم من در خطر جدی بود مجبور شدم سفر کنم به کشور ایران تمام مدارک های خود را همرای با خود دارم و میخواهیم در کشور نروژ سفر کنم ایا برای کارمند ارتش سابق دولت جمهوری کشور افغانستان کدام برنامه دارد کشور نروژ یا نخیر تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید دلیل روشنی برای ورود به نروژ داشته باشد.
      باید مشخص کنید که چرا قصد دارید وارد این کشور بشید. دولت نروژ به راحتی ویزا نمی ده به شما

  2. خیرالله نظری گفت:

    سلام من خیرالله نظری تبعه افغانستان هستم متاهل داری همسر ویک فرزند هستم خودمم نارسائی کلیوی دارم ودریک تلمبه درنزدیکی روستای شاه شهیدان شهرستان کوار زندگی میکنیم لطفا برای مهاجرت به کشور نروژ به ما کمک کنید ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد کاری از این کشور به دست بیاورید.
      آیا به زبان نروژی تسلط دارید؟

  3. خاوری گفت:

    لیسانس مکانیک دارم برای ارشد فقط احتیاج به آیلتس دارم؟برای کشور نروژ

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله کافی هست.
      فقط معدلتون اگر طبق سیستم ایران هست باید حداقل 15.5 باشه

  4. مسعود گفت:

    با سلام بنده ۲۷ ساله و متاهل هستم ،اتباع افغانستان و ساکن تهران هستم و مدرک کارشناسی مهندسی برق قدرت و کارشناسی ارشد مهندسی انرژی های تجدیدپذیر (گرایش برق در توربین های بادی) رو دارم میخواستم بدونم امکان بررسی درخواست بنده در رابطه با ویزای کار امکان پذیر هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که بتونید درخواست ویزای کار به ثبت برسونید، شما باید یک پیشنهاد کاری از کشور نروژ داشته باشید چراکه این کشور ویزای جستجوی کارش فقط برای افرادی هست که در این کشور تحصیل کرده باشند.

  5. Mr.Alizadeh گفت:

    سلام.بنده افغان هستم.۲۱ سالمه دیپلم رشته انسانی با معدل ۱۹.۵ دارم.و مدرک آیلتس ۶.۵ هم دارم.
    ایا در دانشگاه های نروژ امگان تحصیل رایگان برام وجود داره یا نه م میتونم بورسیه شوم.
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کشور نروز در مقطع لیسانس شما بایستی به زبان نروژی تحصیل کنید لذا کشور مناسبی برای شما نیست وباید به کشورهای دیگه فکر کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  6. هادی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من افغانستانی هستم که توی ایران بزرگ شدم و امسال دیپلممو میگیرم . مدرک زبان هم ندارم . میخواستم بدونم که بدون مدرک زبان هم میشه از دانشگاهی در نروژ پذیرش بگیرم ؟؟!!

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در مقطع لیسانس در نروژ نیاز به مدرک زبان نروژی دارید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  7. حسن گفت:

    سلام بنده یک افغانستانی هستم ک ساکن ایران هستم
    20سال سن دارم و میخواهیم پناهندگی بگیرم ب نروژ برای تحصیل
    باید چ شرایطی داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص پناهندگی نداره متاسفانه

  8. محمد زواری گفت:

    سلام من دانش آموز رشته تجربی هستم و می‌خواهم برای تحصیل رایگان به نروژ بروم و افغانستانی هستم و در ایران تحصیل دارم چگونه و کجا باید درخواست بدم به دانشگاه های نروژ

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما چند سالتونه و کلاس چندم هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *