مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کلمبیا

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کلمبیا

با توجه به افزایش مهاجرت اتباع افغانستان به کشورهای مختلف، در این نوشتار به بررسی شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کلمبیا می پردازیم. برای مهاجرت به این کشور راه های مختلفی وجود دارد که به چند بخش اصلی تقسیم می شود که هر متقاضی برای دسترسی به هر یک از این روش ها به مدارک و مستنداتی نیاز دارد. اتباع افعانستان برای مهاجرت به کشور کلمبیا به ویزا نیاز دارند، ویزای این کشور در انواع مختلف و با توجه به شرایط فرد توسط سفارتخانه یا کنسولگری این کشور صادر می شود. مقاله ای که مطالعه می کنید به همت تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کلمبیا به نگارش در آمده است.

  • آیا کلمبیا مقصد مناسبی برای کار شهروندان افغانستان است؟
  • آیا شهروندان افغانستان می توانند به این کشور مهاجرت کنند؟
  • هزینه مهاجرت به این کشور چقدر است؟
  • بهترین راه رسیدن به اقامت این کشور چیست؟
  • آیا می توان در کلمبیا به ادامه تحصیل پرداخت؟

شرایط مهاجرت کاری اتباع افغانستان به کلمبیا

متقاضیانی با تابعیت کشور افغانستان که قصد مهاجرت به کشور کلمبیا را دارند باید آگاه باشند که یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور مهاجرت کاری است. کاریابی در کشور کلمبیا آسان است متقاضیان می توانند از طریق آگهی های شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و یا سابقه کاری خود باشند. سواد علمی و داشتن مدرک تحصیلی به جریان کار متقاضیان کمک می کند، افرادی که دارای سوابق کاری باشند شانسان برای یافتن کار افزایش می یابد. اتباع افغانستان برای مهاجرت کاری به کشور کلمبیا علاوه بر دعوت نامه شغلی یا قرار داد کاری به ویزای کار این کشور نیز احتیاج دارند که به این منظور باید از طریق سفارتخانه یا کنسولگری کلمبیا اقدامات لازم را انجام دهند.

در رابطه با حقوق و دستمزد در کشور کلمبیا می توان گفت در سال 2022 حداقل حقوق ارائه شده به کارکنان در این کشور 1190000 COP (پزوی کلمبیا) و حداکثر حقوق ارائه شده 20900000 COP (پزوی کلمبیا) برآورد شده است. در جدول زیر سعی داریم به میزان حقوق و دستمزد در برخی از مشاغل در این کشور اشاره کنیم.

معرفی موقعیت شغلیحقوق و دستمزد ماهانه به پزوی کلمبیا
حسابدار3080000 COP
دستیار اداری2350000 COP
عکاس2540000 COP
مهندس هوا و فضا5740000 COP
معلم مهد کودک1740000 COP
مهندس عمران4190000 COP
دندانپزشک10800000 COP

شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به کلمبیا

از رایج ترین و آسان ترین روش های مهاجرت به کشور کلمبیا برای اتباع افغانستان و اتباع سایر کشورهای دنیا مهاجرت تحصیلی است که طرفداران زیادی دارد. در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کلمبیا امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان خارجی و بین المللی وجود دارد، اتباع افغانستان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کلمبیا باید در اولین قدم اطلاعات کامل را در رابطه با دانشگاه های این کشور به دست بیاورند و پس از آن باید با ارائه مدارک و مستندات تعیین شده پذیرش دانشگاه مورد نظر را کسب کنند. با اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور کلمبیا می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور انجام دهید.

در سال 2018 در بین برترین دانشگاه های آمریکای جنوبی نام 53 دانشگاه در کشور کلمبیا در بین 400 دانشگاه برتر دیده می شد علاوه بر این نام برخی از دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی QS نیز دیده می شود. از بهترین شهرهای دانشجویی کشور کلمبیا می توان به شهر بوگوتا و شهر مدالن اشاره کرد. اتباع افغانستان که قصد دارند پس از تحصیل همچنان در کشور کلمبیا اقامت داشته باشند می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به دنبال شغل مورد نظر خود در این کشور باشند و پس از یافتن کار ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار کلمبیا تبدیل کنند.

شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به کلمبیا

شرایط سرمایه گذاری اتباع افغانستان در کلمبیا

دولت کلمبیا به طور جدی از سرمایه گذاران خارجی و بین المللی استقبال می کند به این جهت اتباع افغانستان که دارای سرمایه لازم برای سرمایه گذاری هستند می توانند مهاجرت به کلمبیا از طریق سرمایه گذاری را تجربه کنند. سرمایه گذاری در بخش هایی مثل تجارت محصولات کشاورزی، خدمات و تولید بسیار سود آور است و مورد توجه سرمایه گذاران بسیاری قرار گرفته است.

  • تجارت محصولات کشاورزی: بخش های در حال رشد شامل: باغبانی، لبنیات، گوشت، کاکائو، پرورش آبزیان و سوخت های زیستی می شود.
  • بخش تولید: بخش های سودآور شامل: خودرو، لوازم آرایش، مصالح ساختمانی، پلاستیک، فلز کاری و سیستم مد می شود.
  • بخش خدمات: بخش های سودآور شامل: نرم افزار، برون سپازی، محصولات نفتی، گاز، انرژی و زیر ساخت های هتل می شود.

اتباع افغانستان که قصد سرمایه گذاری در کشور کلمبیا را دارند می توانند با گذشت 5 سال از سرمایه گذاری موفق در این کشور اقامت دائم کلمبیا را کسب کنند که پس از آن شانس آن ها جهت اخذ تابعیت این کشور افزایش می یابد.

ویزای کلمبیا برای افغان ها

شهروندان افغانستان که قصد سفر به کلمبیا را دارند، در صورت تمایل به اقامت کوتاه مدت (گردشگری) نیازی به درخواست ویزا ندارند. اما قبل از ورود به کلمبیا باید مجوز سفر الکترونیکی (eTA یا eVisa) را دریافت کنید. اگر برای ورود به ویزا نیاز ندارید، مجموع اقامت شما در این کشور نباید از 90 روز در 180 روز تجاوز کند. این در مورد مواردی صدق می کند که به عنوان یک توریست سفر می کنید، از خانواده یا دوستان بازدید می کنید، در جلسات تجاری، رویدادهای فرهنگی یا ورزشی شرکت می کنید. ویزا را می توان به راحتی برای 90 روز با حدود 50$ (دلار) تمدید کرد.

پناهندگی در کلمبیا

مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از روش های غیر قانونی و غیر معمول برای مهاجرت به کلمبیا است که اصلا به متقاضیان توصیه نمی شود. با توجه به مشکلات سیاسی و اقتصادی و جنگ های داخلی در کشور افغانستان اتباع این کشور می توانند در خاک کلمبیا درخواست خود را برای پناهندگی اعلام کنند، لازم به ذکر است در طول سال های اخیر پناهندگی در کلمبیا جزء مسائل بسیار مهم محسوب می شود و دولت این کشور برای پناهجویان محل اسکان، خوراک و مسائل بهداشتی در نظر گرفته است.

اتباع افغانستان که قصد پناهندگی در کشور کلمبیا را دارند باید به محض ورود به این کشور درخواست خود را مبنی بر پناهندگی به دفاتر خدمات مهاجرت اعلام کنند و فرم DP-FP67 را تکمیل کنند و مدارکی را جهت اثبات ادعا خود ارائه کنند. اگر با درخواست پناهجو موافقت شود مجوز اقامت 2 تا 5 ساله صادر می شود که پس از گذشت این مدت اگر فرد همچنان در این کشور اقامت داشته باشد مجوز اقامت به صورت خودکار تمدید می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پناهندگی در کشور کلمبیا به لینک پناهندگی در کلمبیا رجوع کنید.

ویزای بشر دوستانه کلمبیا برای افغانها

شهروندان افغانستان باید قبل از سفر به کلمبیا ویزا دریافت کنند. ویزای توریستی کلمبیا برای شهروندان افغانستان الزامی است. اقامت با این ویزای توریستی معمولاً کوتاه با دوره 180 روزه است و اعتبار ویزا در 90 روز به پایان می رسد. متقاضی باید هنگام درخواست ویزای توریستی کلمبیا حضور داشته باشد. برای درخواست ویزای توریستی کلمبیا در مجموع 7 مدرک لازم است. ویزای کلمبیا را می توان به صورت آنلاین یا حضوری درخواست کرد. در صورت درخواست آنلاین، ویزای الکترونیکی صادر و به ایمیل شما ارسال می شود. شما باید این ویزای الکترونیکی را در اولین بندر ورودی کلمبیا چاپ و ارائه دهید.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کلمبیا کسب کرده باشید، اتباع افغانستان می توانند به کشورهای مختلفی در دنیا مهاجرت کنند که یکی از آن ها کشور آرژانتین است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین را مطالعه کنید یا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

26 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کلمبیا

  1. Abdul qayom Haidari گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم ویزا توریستی کلمبیا بگیرم هزینه ویزا و چقدر زمان میبره رو بهم بگید ممنون میشم شم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می توانید در یک بازه زمانی 21 روزه ویزای خود را دریافت کنید

  2. Ahmad گفت:

    سلام با این مقاله که ذکر کردید.یعنی ما اتباع از ایران نمی‌توانیم ویزا توریستی بگیریم درسته؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که شما در ایران اقامت داشته باشید یا این که در افغانستان سفارت کلمبیا وجود نداشته باشد، می توانید از ایران برای مهاجرت به کلمبیا استفاده کنید

  3. محمدولی گفت:

    اسلام علیکم خدا کون کی جور وصیحتمن باشی می خام کی کولمبیا سفر کونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از چه طریقی قصد مهاجرت دارید؟

  4. کامله گفت:

    من ازسال 2019درافغانستان دربخشی مالی کارکردم آیا امکانش است که من به خاطری کاردرکشور کولمبیا سفر کنم هم به خاطری کار وهم به خاطری یک زن هستم درافغانستان دیگه شرایط کار برایم نیست بسیار برای زن ها شرایط افغانستان خسته کننده واکثری زن ها دست به خودکشی میزنند امید است که برای من هم زمینه کار مساعد شودتا ازین بدبختی نجات پبداکنم چون زیاد خسته شدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تنها یک شرط برای شما وجود دارد. این که بتوانید در کشور کلمبیا یک پیشنهاد رسمی داشته باشید از کارفرما تا بتوانید از این طریق خود را به این کشور برسانید

  5. کامله گفت:

    سلام امید همه جورصحت باشید میخواهم من هم سفر کنم ٱیاامکانش است یاخیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همچنین برای شما
      ما هیچ اطلاعاتی درباره شما نداریم که بتونیم نظر دقیق بدیم

      1. نجم الدین گفت:

        سلام برای گرفتن میزان توریستی کلمبیا ب چه چیزهای نیاز دارم بنده پاسپورت دارم و در ایران هستم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما باید یکی رو پیدا کنید که باید برای شما دعوتنامه ارسال کند. کسی که برای شما دعوتنامه می فرسته باید اقامت قانونی داشته باشه. از نظر تمکن مالی هم باید شرایط خوبی داشته باشند

      2. Ahmad zaki گفت:

        کشور خوب هستی

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله کلمبیا یکی از کشورهای خوب آمریکا لاتین هست

  6. Haidari abdul qayom گفت:

    سلام وقت بخیر چطور میتونم از طریق ویزا کاری به کلمبیا مهاجرت کنم اگه زحتی نیست در این مورد بیشتر تو ضیه بدید ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید. یعنی یک نفر که صاحب کار هست، برای شما یک دعوتنامه کاری ارسال کنند تا شما بتونید از این طریق ویزای کاری دریافت کنید

  7. محمدرضازاده گفت:

    سلام درود خدا قوت به شماپشتبان سایت ببخشید من اگه بخوام مهاجرت کنم از چی طریق هزینه هاش چند هست لطفا راهنمای کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مشخص بفرمایید که از چه طریقی قصد مهاجرت دارید

  8. محمد عالم کاکر گفت:

    من می خواهم که به کولمبیا بردم چی کار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از چه طریق و برای چه هدفی قصد مهاجرت دارید؟

  9. داوود حسینی گفت:

    سلام من هرچی تماس میگیرم از ایران به شماره شما زنگ نمیخوره واسه ویزا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید از طریق شماره 09309195303 با واتس اپ ما در ارتباط باشید

  10. hafizullah گفت:

    سلام من یگ افسر اردوملی میباشم وبرای من فرصت کار نمی باشد این یگ موضوع1 اقتصادی میباشد وموضوع 2 تهدید امنیتی برای من میباشد ومیخواهیم به کشور کلمبیا مهاجرت نمایم وکشور کلمبیا. کشور بشردوستانه است میخواهم ماه راکمک کنید ممنون تان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به سایت سفارت کلمبیا مهاجرت کنید و از این طریق درخواست خود را به ثبت رسانید

  11. اتل گفت:

    سلام دوست عزیز
    چطور میتوانم از افغانستان به کولمبیا سفر نمایم
    ایا ایران بیایم بعدآ ویزا بگیرم
    وقیمت آن به دلار امریکایی چند میشود
    وچه مدت زمان را نیاز دارد
    واز کدام طریق هوایی زمینی ویا بحری
    لطف نموده معلومات دقیق اراه نمایید
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مقاله رو تا انتها مطالعه کردید برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *