مهاجرت

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

در میان طرق مهاجرت در سال های اخیر، مهاجرت از طریق ثبت شرکت به مراتب با ارائه برنامه های وسیع تر و بیشتری در اثر کشورهای دنیا در دسترس است. همانطور که جهان از لحاظ اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری کشورهای جهان، جهانی می شود، مرزها به راحتی برای جریان آزاد تر کالاها و محصولات باز می شود، مردم نیز ظاهرا آزادانه در سراسر جهان حرکت می کنند.

  • انواع روش های مهاجرتی چیست؟
  • چرا روش ثبت شرکت توصیه می شود؟
  • شرایط لازم برای مهاجرت افراد از طریق ثبت شرکت چیست؟
  • مدارک لازم برای این نوع مهاجرت چیست؟
  • بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق شیوه ثبت شرکت کدامند؟
  • آیا از این طریق می توان به اقامت دائمی کشورها دست یافت؟

در سراسر جهان، حدود 191 میلیون مهاجر وجود دارد، در 50 سال گذشته، مهاجرت تقریبا دو برابر شده است، 115میلیون مهاجر در کشورهای توسعه یافته زندگی می کنند، 33٪ از همه مهاجران در اروپا زندگی می کنند. بین سال های 1990 تا 2005، 33 میلیون نفر مهاجر در کشورهای صنعتی به سر می برند. برای آگاهی از راه های مهاجرت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

مهاجرت هدفی برای بهتر کردن اوضاع

مردم به دلایل پیچیده ای از یک کشور مهاجرت می کنند، بعضی از آنها مجبور به حرکت می شوند، به دلیل درگیری و یا برای فرار از آزار و شکنجه و تعصبات، در حالی که دیگران می توانند داوطلبانه مهاجرت کنند. اگر چه چنین حرکتی ممکن است ضروری باشد، ولی می تواند تا حد زیادی در معرض مشکلات پیش آمده قرار گیرد.

راه های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد به صورت کلی می توان به مهاجرت از طریق پناهندگی، ازدواج، تولد، تحصیل، کار و سرمایه گذاری اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص سرمایه گذاری  و یکی از انواع آن سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ثبت شرکت در خدمتتان ارائه دهیم.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های سرمایه گذاری در کشور دیگر مانند سرمایه گذاری در کانادا، از طریق ثبت شرکت امکان پذیر است. یک مهاجر اقتصادی، فردی که به دنبال کار یا فرصت های بهتر است، به یک کشور ناشناخته می ­رود و  یک چشم انداز هیجان انگیز را برای خود در نظر می گیرد. ولی باید به خیلی از موارد توجه کند و سرمایه خود را در حداقل ریسک قرار دهد. ثبت شرکت متقاضیان زیادی را هر ساله جذب می نماید و یک طرق مهاجرت قانونی محسوب می شود و شخص متقاضی باید در قدم اول باید از سرمایه بالایی برخوردار باشد تا بتواند برای اخذ اقامت کشور مورد نظر خود از این طریق اقدام کند.

البته کشورهای اروپایی که سرمایه اولیه پایینی از اشخاص بخواهند، نیز وجود دارد. کشورهایی از جمله اسلواکی یا مجارستان وجود دارند که با وجود در حوزه شنگن سرمایه معقولی را از ما می خواهند. در بعضی از کشورها افراد از کشور خود می توانند جهت افتتاح یک شرکت اقدام کنند و در بعضی از کشورها به این صورت امکان پذیر نیست و افراد باید شخصا در کشور مورد نظر حضور داشته باشند و روند آن را دنبال کنند.

دلایل مهاجرت از روش ثبت شرکت

یکی از دلایلی که مهاجرت از طریق ثبت شرکت را برای متقاضیان جذاب می نماید، این است که شخص سرمایه گذار و متقاضی ثبت شرکت از همان ابتدا اقامت خود و خانواده خود را می تواند دریافت کند البته اگر ثبت شرکت در آن کشور به اخذ اقامت منجر شود، در حالیکه در بسیاری از طرق مهاجرت این امکان برای شخص وجود ندارد که از همان اول خانواده خود را به همراه داشته باشد.

اگر افراد در یک کشور اروپایی در حوزه شنگن اقدام به ثبت شرکت نمایید و اقامت را دریافت کنند می توانند به راحتی بدون اخذ ویزا به کشورهای حوزه شنکن سفر کنند و همچنین از مزیت های آن کشور بهره ببرند. به طور مثال در کشوری که نظام تحصیل رایگان در آن حاکم است در صورت موفقیت آمیز بودن روادید اخذ ویزا فرزندان نیز می توانند از آن نظام رایگان بهره ببرند و همچنین خود اشخاص نیز می توانند از تمام تسهیلات رایگان از جمله درمان، تحصیل وغیره بهره ببرند.

نکات ثبت شرکت در باب مهاجرت

اولین نکته ای که در فرآیند ثبت شرکت باید مورد توجه قرار گیرد نظام حقوقی آن کشور است. تحت هیچ شرایطی مصادره اموال سرمایه گذار صورت نگیرد و شخص افراد باید اطمینان خاطر داشته باشند که سرمایه خود را در ریسک قرار نمی دهد. سوال پیش رو این است که شخصی که برای ثبت شرکت می خواهد اقدام کند آیا به دنبال اخذ اقامت است یا فقط تمایل دارد یک کسب و کاری را برای به دست آوردن سود افتتاح کند.

اگر افراد قصد دارند فقط یک بیزینس داشته باشید باید به این که قوانین مهاجرت از طریق ثبت شرکت آن کشور شرط حضور دارد یا نه توجه فرمائید. در اکثر کشورها این قانون وجود دارد که شما در صورت انجام پروسه ثبت شرکت در آن کشور، مثلا با اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش باید حداقل 6 ماه در کشور حضور داشته باشید ولی در بعضی از کشورها لزومی به حضور در آن کشور نمی باشد.

immigration-through-registration-companies

در بعضی از کشورها با ثبت شرکت در آن کشور امکان دریافت اقامت برای افراد امکان پذیر نیست و برای دریافت اقامت باید راه های دیگر را بررسی کرد. مورد دیگری که باید به آن توجه کرد این است که فرد یک سرمایه اولیه باید در حساب شرکت خود داشته باشد و این سرمایه در کشورهای مختلف متفاوت است و اشخاص همچنین باید یک بیزینس پلن یا طرح کسب و کار برای پروسه ثبت شرکت خود داشته باشند و طبیعتا باید از دانش زبان آن کشور مقصد، جهت دفاع از طرح خود داشته باشند.

موضوع مالیات در ثبت شرکت

هر چقدر یک کشور نرخ مالیات کمتری را نسبت به کشورهای دیگر داشته باشد شرایط کسب و کار بهتری را برای متقاضیان فراهم می کند. مالیات هر کشوری می تواند به مالیات بر درآمد، مالیات بر حقوق، مالیات بر دارایی و مالیات های جزئی دیگر تقسیم شود. افراد باید قبل از هر اقدامی اطلاعاتی را در این خصوص کسب کنند و مناطق مختلف را از نظر قانون مالیات بررسی کنید. در روش ثبت شرکت، دولت آن کشور از افراد سطح تحصیلات بالا و یا مدرک زبان نمی خواهد، فقط کافی است که سطح اولیه ای از دانش زبان را برخوردار باشند و همچنین حساسیت روی سن ندارد و در هر سنی می­ توان برای شروع پروسه ثبت شرکت اقدام کرد.

ثبت شرکت در کشورهای مختلف جهان

عواملی چون ثبات اقتصادی، مردم کشور، محیط زیست، چارچوب کسب و کار و سرمایه گذاری، منابع طبیعی و محیط مالیاتی، نقش اساسی در انتخاب کشور مورد نظر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت را دارا است.در اینجا لیست بهترین کشورها برای سرمایه گذاری بلندمدت آورده شده است:

جمعیت لهستان 38 میلیون نفر، کل تولید ناخالص داخلی 469 میلیارد دلار و رشد تولید ناخالص داخلی 2.9% است. این کشور با بازار توسعه یافته، به عنوان نمونه ای از قدرت اقتصادی، دارای بزرگترین بورس اوراق بهادار در منطقه اروپای شرقی- مرکزی است.

لوکزامبورگ به عنوان یکی از مساعدترین محیط های مالیاتی در جهان شناخته می شود. اگرچه لوکزامبورگ کوچک است، اما طبق گزارش Global Finance یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. لوکزامبورگ رشد جمعیت بالایی دارد و خارجی ها تقریبا نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

عربستان سعودی دارای یک اقتصادی قوی با عملکرد بالا است و علیرغم دیدگاه های سیاسی-اجتماعی خود، آن را به کشوری عالی برای سرمایه گذاری برای افراد خارجی تبدیل می کند. عربستان سعودی دولتی مستقل در خاورمیانه و دوازدهمین کشور بزرگ در جهان هستند.

کانادا یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری، با قوی‌ترین سیستم بانکی جهان، یکی از کمترین فساد های اقتصادی را در جهان دارد.

فیلیپین با جمعیت بیش از 103 میلیون نفر، تولید ناخالص داخلی کل کشور 304 میلیارد دلار و رشد تولید ناخالص داخلی 6.9 درصدی است. اگرچه این کشور مستعد زلزله و طوفان بوده، اما دارای منابع طبیعی فراوان و متنوع ترین آب و هوای زیست محیطی است. فیلیپین به عنوان یک بازار نوظهور و یکی از جدیدترین کشورهای صنعتی در نظر گرفته می شود.

اقامت دائم (PR) کانادا از طریق ثبت شرکت

بی تردید یکی از بهترین روش های مهاجرت از طریق ثبت شرکت، روش ثبت شرکت در کاناداست که با عنوان ویزای استارت آپ کانادا (SUV) شناخته می شود. پس برای اخذ اقامت دائم کانادا از این طریق، سرمایه گذاران بایستی مراحل زیر را طی کنند تا بتوانند استارت آپ مورد نظر را در این کشور راه اندازی بکنند:

مراحلشرایط
مرحله اول (برنامه ریزی یک بیزینس)شامل ارزیابی آمادگی متقاضی، انتخاب یک ساختار شرکتی، تحقیق در بازار و از همه مهمتر ارائه یک بیزینس پلن Business plan
مرحله دوم (انتخاب نام شرکت)انتخاب یک نام مناسب برای ثبت و حمایت از نام تجاری شرکت
مرحله سوم ( ثبت شرکت)ثبت و تشکیل شرکت استارت آپی بعلاوه درخواست شماره شرکت یا حساب مالیاتی
مرحله چهارم (درخواست گواهی ها و مجوزهای شرکت)درخواست مجوزهای لازمه از ادارات مربوطه در کانادا
مرحله پنجم ( یافتن حامی شرکت و فاینانس)از صندوق سرمایه ریسک پذیر، گروه سرمایه گذاران فرشته و یا بیزینس انکوباتورها

متقاضیان بایستی نامه پشتیبان خودشان را با توجه به 3 گزینه زیر از یک گروه سرمایه گذار فرشته، صندوق سرمایه پرمخاطره و یا یک بیزینس انکوباتور دریافت کنند:

  • تعهد مبلغ C$200000 (دلار کانادا) از صندوق سرمایه ریسک پذیر کانادا
  • تعهد مبلغ C$75000 (دلار کانادا) از برخی سرمایه گذاران گروه های سرمایه گذار فرشته کانادایی
  • و یا گواهی مبنی بر اینکه استارت آپ مذکور بخشی از برنامه انکوباتور تجاری کانادایی است.

از دیگر هزینه های مربوط به متقاضیان راه اندازی استارت آپ در کانادا ارائه مدرک اثبات فاند شخصی برای تامین مخارج زندگی است که سطح این هزینه برای متقاضی اصلی در کشور کانادا در حدود $13310 (دلار) می باشد. بالاخره اداره مهاجرت کانادا نیز برطبق معیارهای زیر به ارزیابی درخواست متقاضیان می پردازد:

معیارهای ثبت شرکت در کانادا

اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت

یکی از روش های سریع برای دسترسی به مجوز اقامت کشور فرانسه از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری که منجر به ثبت شرکت می شود و نه خرید ملک! در واقع دولت فرانسه به سرمایه گذاران خارجی مایل به راه اندازی استارت آپ در این کشور اروپایی مجوز اقامتی موسوم به تلنت پاسپورت Talent Passport اعطاء می کند. و شرایط این نوع اقامت فرانسه برای موسسان شرکت از این قرار است.

در واقع 2 دسته از افراد می توانند برای تلنت پاسپورت فرانسه اقدام کنند که آنها عبارتند از:

اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت

پس از احراز شرایط فوق و ثبت شرکت استارت آپی است که متقاضیان با جمع آوری مدارک زیر می توانند برای درخواست تلنت پاسپورت فرانسه اقدام نمایند:

  • فرم درخواست ویزای بلند مدت فرانسه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • پاسپورت ملی با اعتبار کافی
  • کپی از ویزاهای قبلی (در صورت وجود)
  • بیمه مسافرتی
  • انگیزه نامه
  • مدرک منابع مالی
  • صورت حساب بانکی نشان دهنده سرمایه حداقل €30000 (یورویی)
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در فرانسه
  • مدرک فوق لیسانس یا مدرک حداقل 5 سال سابقه کار حرفه ای در همان رشته
  • گواهی اسکان معتبر
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

اقامت فنلاند از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از گزینه هی خوب برای ثبت شرکت مخصوصا در اروپا، کشور فنلاند می باشد. اما چرا فنلاند مورد توجه سرمایه گذاران بوده و به روی آن خیلی تاکید می شود؟ فنلاند به دلایل زیر توصیه می شود:

دلایل برتری فنلاند (FINLAND) جهت شروع استارت آپ

لازمه راه اندازی یک استارت آپ موفق در کشور فنلاند نیز اخذ گواهی صلاحیت از اداره ثبت شرکت های فنلاند می باشد. و برای راه اندازی استارت آپ مورد نظر و نهایتا اخذ مجوز اقامت 2 ساله فنلاند طی مراحل زیر توسط متقاضی ضروری است:

شرایطمراحل
ارائه درخواست گزارش صلاحیت به اداره ثبت شرکت (Business Finland) از طرف تیم استارت آپمرحله اول
تکمیل و ارائه درخواست مجوز اقامت به اداره مهاجرت فنلاند البته در صورت دریافت گزارش صلاحیت مثبتمرحله دوم
ثبت شرکت استارت آپی در فنلاند و بهره مندی از مزایای آن مثل درخواست وام موسوم به Tempo Funding البته بشرط داشتن حداقل سرمایه نقدی EUR 30000 (یورو) در حساب شرکتمرحله سوم
اخذ و یا تمدید مجوز اقامتی فنلاندمرحله چهارم

اخذ اقامت دائم با ثبت شرکت

در اکثر کشورهایی که اقامت کشور را از طریق ثبت شرکت می توان دریافت کرد اقامتی را که شخص سرمایه گذار می تواند دریافت کند 5 ساله است و بعد از 5 سال در صورت احراز شرایط، این اقامت را می تواند به اقامت دائم تبدیل کند. به صورت کلی سرمایه گذاری و ثبت شرکت آخرین راه پیشنهادی به موکلین می باشد، زیرا شرایط مالی و تمکن مالی خیلی زیادی را باید متقاضی داشته باشد تا بتواند برای ثبت شرکت اقدام کند.

در صورت داشتن شرایط برای تحصیل و یا کار، لزومی به انجام و اخذ روادید اقامت از راه ثبت شرکت نیست. کارشناسانان ما در موسسه سفیران سروش سعادت آماده بررسی شرایط شما جهت مهاجرت از طریق ثبت شرکت و بیان راه های مهاجرت به کشورهای تاپ از جمله بررسی راه های مهاجرت به کانادا و یا اخذ اقامت در کشور مورد نظر شما هستند.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *