ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان به دلیل رایگان بودن نظام آموزشی این کشور و دانشگاه های معتبر آلمان مورد توجه علاقه مندان به تحصیل قرار می گیرد. به سبب امکان تحصیل رایگان، سیستم آموزشی برتر، موقعیت مناسب اجتماعی و غیره بسیاری از نکات دیگر افراد برای ادامه تحصیل، کشور آلمان را انتخاب می نمایند. دانشجویان با تحصیل در آلمان شانس کاریابی در این کشور را خواهند داشت و می توانند با دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان، برای تحصیل در این کشور ورود کرده و پس از اتمام تحصیل با کاریابی در کشور آلمان و تمدید ویزای خود اقامت کشور آلمان را دریافت نماید.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در موضوع ویزای تحصیلی آلمان تهیه شده٬ سعی بر این بوده تا تمامی نکات مرتبط با این عنوان شرح داده شوند و در عین حال به سوالاتی نیز در طول مقاله پاسخ داده شود.

  • آیا شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلیسی زبان رایگان در آلمان می باشد؟
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان چه مدارکی است؟
  • چگونه می توان از سفارت آلمان وقت زود هنگام گرفت؟
  • کار ضمن تحصیل و کار پس از تحصیل در آلمان به چه نحوی است؟
  • تحصیل رایگان به زبان انگلیسی ممکن می باشد؟

تحصیل در کشور آلمان

به طور کلی امکان تحصیل پزشکی در آلمان یا رشته های دیگر در تمامی مقاطع برای متقاضیان تحصیل در این کشور وجود دارد. علاوه بر کالج ها و مدارس بی نظیر کشور آلمان، دانشگاه های این کشور در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ارائه دروس می پردازند. اخذ پذیرش در هر یک از مقاطع متفاوت بوده و دریافت ویزا تحصیلی آلمان به پذیرش و شرایط متقاضی وابسته است.


اکثر مدارس کشور آلمان دروس را به زبان آلمانی ارائه می نمایند و با توجه به کیفیت بالای مدارس بسیاری از دانش آموزان تمایل به تحصیل در مدارس این کشور دارند تا بتوانند به راحتی به دانشگاه های بی نظیر و پیشرفته کشور آلمان ورود کنند. از بهترین دانشگاه های آلمانی در سال 2024 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برترین دانشگاه های آلمان

برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی متقاضی باید در سطح B1 (در برخی رشته ها B2) مدرک زبان ارائه نماید و به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز داشتن مدرک زبان (آلمانی یا انگلیسی) الزامی است و متقاضی باید برای اخذ پذیرش رزومه مطلوبی ارائه نماید. به خصوص برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری داشتن مقالات ISI، سطح زبان مناسب، نمرات مطلوب، استاد راهنما و غیره می تواند شانس پذیرش را افزایش دهد.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی آلمان

جزئیات تحصیل در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی

در آلمان هستند دانشگاه هایی که دروس در آن ها حتی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و رایگان هستند. البته این موضوع بیشتر از مقاطع فوق لیسانس به بالا مصداق دارد. توصیه می شود با توجه به این که جامعه آلمانی، مانند فرانسوی ها به زبان خود حساس هستند، برای بالا بردن شانس پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی افراد در دانشگاه نیز به زبان آلمانی تحصیل کنند. توجه داشته باشید که تحصیل در آلمان رایگان نیست و همه دانشجویان خارجی باید در این کشور هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند اما باتوجه به اینکه هزینه های تحصیل در این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر ناچیز است، تحصیل در آلمان رایگان قلمداد می شود.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

 

انتخاب رشته تحصیلی در آلمان

امکان تحصیل در آلمان در اکثر رشته ها نظیر رشته های زیر برای متقاضیان وجود دارد:

  • رشته های مدیریتی
  • هنر، اقتصاد، مهندسی
  • مد، طراحی، هوانوردی
  • علوم طبیعی
  • بازاریابی
  • علوم اجتماعی، ورزش، گردشگری

دانشجویانی که تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارند باید توجه نمایند که برای اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید رشته مورد نظر با رشته کارشناسی آن ها مرتبط باشد. مدارک تحصیلی صادر شده از کشور آلمان مورد پذیرش بسیاری از کشورهای جهان می باشد و دانشجویانی که در این کشور تحصیل نموده اند می توانند برای ادامه تحصیل در سایر کشورها اقدامات لازم را انجام دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه های رایگان کشور آلمان تقریبا رایگان بوده و دانشجویان برای تحصیل در کشور آلمان باید مبلغی معادل 600€ تا 1500€ (یورو) بسته به دانشگاه به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت نمایند. به همین منظور تحصیل تقریبا رایگان، عدم پرداخت شهریه و اقتصاد مطلوب سبب استقبال متقاضیان از تحصیل در این کشور شده است.

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی آلمان

پروسه ای که منجر به اخذ ویزای تحصیلی آلمان می گردد یک پروسه نسبتا ساده و راحتی است و معمولا همراه با طی مراحل مختلفی است که موفقیت در هر مرحله نیازمند دقت عمل در همه جوانب می باشد. در طی این فرآیند، ابتداء دانشجوی متقاضی بایستی ضمن تکمیل فرم درخواست آنرا به صورت آنلاین تحویل داده و برای پذیرش از دانشگاه آلمانی مورد نظر آماده شود. پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه آلمانی بایستی با مراجعه به سفارت و اخذ وقت سفارت خود را آماده مصاحبه نماید. در مرحله بعدی با پرداخت هزینه ویزا و تحویل مدارک، متقاضی شخصا با آفیسر سفارت مصاحبه مربوطه را انجام داده و در طی 4 تا 6 هفته آماده دریافت پاسخ تایید ویزای خود می گردد. کل فرآیند اخذ ویزای تحصیلی آلمان 2024 از این قرار است:

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی آلمان

شروط اخذ ویزای تحصیلی آلمان در سال 2024

7 شرطی که برای اخذ ویزای آلمان در سال 2024 بهتر است رعایت شوند عبارتند از:

  1. سن خوب (برای مثال زیر 26 سال برای فوق لیسانس)
  2. معدل خوب (معدل بالای 16)
  3. فارغ التحصیلی از دانشگاه سراسری از ایران (تفاوتی بین شبانه و روزانه نیست)
  4. تنظیم انگیزه نامه قوی (به زبان آلمانی)
  5. اخذ مدرک زبان آلمانی (حداقل B2)
  6. اخذ پذیرش تحصیلی آلمان از دانشگاه با رنکینگ خوب
  7. ارائه تمکن مالی خوب، حداقل سه ماه به میزان 11208€ (یورو)

اما پس از اطلاع از این شرایط، بهتر است بدانید که دولت آلمان بنا به شرایط و درخواست متقاضیان 3 نوع ویزا در اختیار آنها قرار می دهد. این 3 نوع ویزای تحصیلی آلمان هم دارای شرایط و ویژگی های مختلفی به شرح ذیل می باشد:

3 نوع ویزای تحصیلی آلمان

دسته بندی دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

در مجموع در کشور آلمان دو نوع دانشجوی بین المللی وجود دارد آنها شامل دانشجویان بین المللی (Bildungsauslaender) و دانشجویان بین المللی مقیم (Bildungsinlaender) می باشند. بر این اساس، دانشجویان بین المللی کسانی هستند که تحصیلات قبلی اشان را در کشور خودشان به اتمام رسانده اند. ولی دانشجویان بین المللی مقیم به دانشجویانی گفته می شود که تحصیلات قبل از دانشگاهشان را در آلمان و مدارس آلمانی به پایان رسانده اند. بر طبق آمار روز نیز تعداد کل دانشجویان بین المللی حاضر در آلمان حدود 416437 نفر می باشد. و همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، از این تعداد حدود 324729 نفر جزء دانشجویان بین المللی و حدود 91708 نفر از آنها نیز جزء دانشجویان بین المللی مقیم آلمان محسوب می شود. پس به این ترتیب حدود 22% آنها جزء دانشجویان بین المللی مقیم ولی 78% آنها جزء دانشجویان بین المللی محسوب می شود:

تعداد دانشجویان بین المللی در آلمان

در واقع ثبت نام دانشجوی بین المللی از سال 2014 تا 2021 میلادی تا 38.1% افزایش یافته است و همین خبر خوبی برای دیگر دانشجویان متقاضی تحصیل در آلمان 2024 می باشد. جالب است بدانید که بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی نیز به ترتیب متعلق به چین و هند می باشد:

تعداد دانشجویان بین المللی حاضر در آلمان

و نکته آخر اینکه اغلب دانشجویان بین المللی در آلمان که تعدادشان به بیش از 130000 می رسد مشغول تحصیل رشته های مهندسی هستند.

قیمت ویزای تحصیلی آلمان

یکی از مسائلی که باید به شدت به آن توجه نشان داد، هزینه هایی است که فرد در مراجعه به سفارت آلمان برای دریافت ویزای تحصیلی با آن روبرو می شود. در صورتی که فرد مدارک خود را به صورت کامل در هنگام مراجعه به سفارت در اختیار داشته باشد، هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی آلمان را می توان به دسته های مختلف تقسیم کرد که می توان بخش عمده ای از آن را با برنامه ریزی دقیق کنترل کرد. مهم ترین بخش های مرتبط با قیمت ویزای تحصیلی آلمان عبارتند از:

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

شرایط سنی برای ویزای تحصیلی آلمان

یکی از محدودیت هایی که علاقمندان به تحصیل در آلمان باید به آن توجه داشته باشند، شرایط سنی است که هر چه بالاتر باشد، شرایط ورود به آلمان دشوارتر می شود. برای تحصیل در رشته های پزشکی این محدودیت به گونه ای است که فرد با سن بالای 25 سال به سختی می تواند وارد آلمان شود و هر چه سریع تر باید برای دریافت پذیرش خود در این کشور اقدام کند.

محدودیت سنی برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد کمتر است و آن ها می توانند با استفاده از رزومه علمی که برای خود تهیه می کنند، با تجربه کاری فاصله تحصیلی خود را پوشش داده و شرایط مناسبی برای تحصیل در این کشور پیدا کنند. در مقطع دکترا نیز این محدودیت ها به حداقل خود می رسد و دانشجویان می توانند ساده تر به پذیرش تحصیلی در این کشور دست پیدا کنند. برای پوشش دادن فاصله تحصیلی موارد زیر می تواند ارزشمند باشد:

  • آموختن زبان در یک بازه زمانی منطقی
  • شرکت در دوره های کارآموزی
  • شرکت در دوره های کاری

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان مدارک خاصی مورد نیاز است و در صورت ارائه مدارک مورد نیاز و رعایت شرایط لازم شانس دریافت ویزای کشور آلمان وجود خواهد داشت. ارائه تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان مورد نیاز می باشد که برای این منظور متقاضی باید مبلغ 11208€ (یورو) را در حسابی معتبر در آلمان برای یک سال بلوکه کند. این پول با نظارت دولت به صورت قانونی و ماهانه از بلوکه خارج می شود تا متقاضی قادر به استفاده از آن باشد.

علاوه بر این مدارک باید مدارک زیر را تهیه نمایید:

  • مدارک تحصیلی نظیر دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد
  • به همراه ریز نمرات و ترجمه آن
  • کپی پاسپورت
  • کپی شناسنامه
  • 2 قطعه عکس
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • انگیزه نامه (ارائه دلیل انتخاب رشته و شهر و تحصیل در آلمان)
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری

مدرک زبان (بسته به مقطع متفاوت می باشد) برای اخذ ویزا مورد نیاز می باشد و باید به سفارت ارائه گردد.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

نکات تحصیل پزشکی در آلمان و شرایط اخذ پذیرش پزشکی در آلمان در جدول ذیل خلاصه شده اند:

نکات تحصیل پزشکی در آلمانشرایط اخذ پذیرش پزشکی در آلمان
یک دوره پزشکی 6 سال و 3 ماه طول می کشد و با امتحان ایالتی Staatsexamen که شرط لازم برای اخذ مجوز پزشکی هست، تکمیل میگردد و توسط یک ایالت به پایان می رسد.مدرک A levels شامل زبان، شیمی و دو موضوع دیگر از ریاضیات، زیست شناسی یا فیزیک.
آموزش پزشکی فقط به زبان آلمانی ارائه می شود.دانش زبان آلمانی در سطح C1 یا C2
درخواست برای پذیرش دوره پزشکی بسیار رقابتی است.FSc+با گذراندن دو سال دوره MBBS با سطح زبان C1 یا C2
یک دوره در رشته پزشکی بسیار زمان و انرژی مصرف می کند.در دوره AS به غیر از این دروس، شیمی هم اضافه می شود.
نه DAAD و نه هیچ سازمان دیگری از آلمان بورسیه های تحصیلی را برای افراد خارجی فراهم نمی کنند.دوره FSc+یک سال Studienkolleg Mcoursem+امتحان ورودی general university وبرای پذیرش در Studienkolleg، دانش آلمانی B1 نیاز هست
FSc + دو سال دوره MBBS در دانشگاه پاکستان ( برای دانشجویان پاکستانی)

کاملترین اطلاعات تحصیل پزشکی در آلمان

ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

یکی از محدودیت های مهمی که دانشجویان در کشور آلمان با آن روبرو می شوند، استفاده از ویزای همراه در این کشور است. آلمان ویزای همراه را به سادگی در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد و هرچه مقطع تحصیلی فرد پایین تر باشد، شانس دریافت ویزای همراه نیز کمتر می شود. در چنین شرایطی می توان گفت که دانشجویان مقطع دکترا بالاترین شانس را برای دریافت ویزای همراه خواهند داشت ولی ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین نیز شرایط مشابه با سایر افراد دارد و نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی به این ویزا دست پیدا کند.

بر اساس قوانین آلمان، همسر، فرزندان و والدین می توانند از ویزای همراه در این کشور استفاده کنند و این امتیازی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. برای این که فردی بتواند ویزای همراه در آلمان را به دست آورد، باید مدارک تکمیلی در این رابطه ارائه کند تا شانس خود در این رابطه را به حداکثر برساند.

مدارک دریافت ویزای همراه دانشجویان در آلمان

افرادی که قصد دارند به هر دلیلی از ویزای همراه در آلمان استفاده کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که در حال حاضر سفارت آلمان مدارک مختلفی را برای صدور ویزا نیاز خواهد داشت و به همین دلیل است که از افراد خواسته می شود تا اطلاعات کافی در رابطه با ویزای همراه را به دست آورند. برخی از مهم ترین مدارکی که برای دریافت ویزای همراه دانشجویی در آلمان به آن نیاز خواهد بود عبارتند از:مدارک مورد نیاز ویزای همراه دانشجویان در آلمان

تحصیل پزشکی با اخذ ویزای تحصیلی آلمان

با رعایت شرایط زیر می توان در تحصیل پزشکی در آلمان موفق شد:

  • قبل از اقدام به پذیرش و ویزا حتما به یادگیری زبان آلمانی پرداخته شود مانند آموزش زبان در موسسه گوته، خانه لاهور یا NUML
  • در مورد دانشگاه های پزشکی آلمان تحقیق شود٬ برخی دانشگاه ها اخیراً برنامه های درسی جدید و خلاقانه ای را ارائه داده اند.
  • بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان، حتما در بیمارستان ها دوره های کارآموزی گذرانده شود.
  • دوره های AS /AL مطابق با شرایط پزشکی انتخاب شود.
  • دوره FSc را پشت سر گذاشته و مدرک آن را دریافت شود.
  • متقاضی از تمکن مالی حداقل سالانه 11208€ (یورو) برخوردار باشد.

تحصیل پزشکی با اخذ ویزای تحصیلی آلمان

کار حین تحصیل در کشور آلمان

در کشور آلمان دانشجویان در صورتی که در دانشگاه های دولتی تحصیل کنند هزینه ای بابت تحصیل نمی پردازند ولی همچنان ماهیانه در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) بابت هزینه های زندگی می پردازند. به همین دلیل است که انجام کار دانشجویی طرفداران زیادی دارد. دو نوع کار برای دانشجویان وجود دارد: کار در محیط دانشگاه که بیشتر به صورت کمک به اساتید در کارهای پژوهشی است و کار در خارج از دانشگاه. منتهی باید توجه شود که کار خارج از محیط دانشگاه در ساعات محدودی می تواند انجام شود که با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است و در جدول ذیل نشان داده شده است:

مقطعحداکثر ساعات کار در هفته
کارشناسی20 ساعت
کارشناسی ارشد20 ساعت
دکتری30 ساعت

کار پس از تحصیل در کشور آلمان

افرادی که پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان را دریافت می نمایند می توانند همزمان با تحصیل به کار در آلمان به صورت پاره وقت نیز بپردازند و بخشی از هزینه های خود را از این طریق تامین نمایند. توجه به این نکته ضروری است که صرفا تحصیل در یک کشور به اخذ اقامت دائم منجر نخواهد شد. پس از تحصیل، کشور آلمان به فارغ التحصیلان فرصت کاریابی اعطا می نماید و این افراد می توانند برای کاریابی متناسب با رشته تحصیلی خود اقدام نمایند. در صورتی که فرد کار مورد نظر را یافت و قرارداد کاری منعقد نمود می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و با تمدید ویزای کار خود به مدت 5 سال برای دریافت اقامت دائم کشور آلمان درخواست نماید.

امکان اقامت بعد از اتمام تحصیلات در آلمان

این امر برای دانشجویان بین المللی حاضر در کشور آلمان کاملا فراهم است که به محض اتمام برنامه تحصیلی اشان به فکر اقامت در آلمان باشند. و از این طریق شانس تبدیل اقامت تحصیلی خودشان را به اقامت کاری آلمان پیدا بکنند. آنها چند ماه قبل از اینکه تحصیلات در کشور آلمان به پایان برسد می توانند برای درخواست ویزای جاب سیکر آلمان Job Seeker Visa با اعتبار 18 ماهه اقدام بکنند. از این طریق برای پیدا کردن پیشنهاد کاری در این کشور تلاش کنند. این در حالی است که دیگر کارجویان خارجی با ویزای جستجوی کار آلمان می توانند حداکثر تا 6 ماه در این کشور بدنبال کار باشند:

مقایسه مدت اعتبار دو نوع ویزای جاب سیکر آلمان

گذشته از این شرایط اخذ ویزای جاب سیکر آلمان برای فارغ التحصیلان از دانشگاه های آلمان به مراتب آسانتر از اخذ ویزای جاب سیکر توسط کارجویان معمولی است. این را می توان به توجه به مقایسه زیر متوجه شد:

بررسی ویزای جاب سیکر آلمان

دانشجویان بین المللی نسبت به دیگر کارجویان خارجی از این شانس بزرگ نیز برخوردارند که به محض یافتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی حتی می توانند برای اخذ بلوکارت اتحادیه اروپایی نیز اقدام بکنند. منتها بشرط اینکه حائز شرایط زیر باشند. جالب است بدانید که آنها از همین طریق و بعد از اقامت 21 تا 33 ماه نیز می توانند به کارت اقامت دائمی آلمان برسند:

شرایط کارجویی در کشور آلمان

شرایط بازار و ویزای کاری آلمان

آلمان یکی از قدرتمندترین و صنعتی ترین کشورهای دنیا است و فرصت های شغلی زیادی در زمینه های مختلف در این کشور وجود دارد. البته با توجه به این که جمعیت آلمان همانند بسیاری از کشورهای اروپایی در حال پیر شدن است، این کشور راه حلی برگزیده است که مهاجرت به آلمان را ساده تر می کند. در واقع علاوه بر این که می توان به روش تحصیلی به این کشور مهاجرت نمود، امکان اخذ ویزای جستجوی کار آلمان نیز وجود دارد بدون این که ضروری باشد فرد حتما از ابتدا پیشنهاد شغلی داشته باشد. علاوه بر قوانین مهاجرپذیر آلمان، در این کشور همچنین سطح درآمد و امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم نیز بالا است. به گزارش آمارهای دولت فدرال آلمان در سال 2024 متوسط درآمد سالیانه و ماهیانه در آلمان به شرح ذیل است:

متوسط درآمد در آلمان به یوروتوضیحات
€46560سالیانه
€3880ماهیانه

آخرین شرایط ویزای جستجوی کار آلمان

سایر روش های مهاجرت به آلمان

به طور کلی مهاجرت به کشور آلمان از راه های مختلف امکان پذیر است:

البته روش پناهندگی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و افراد نباید آن را انتخاب کنند. چرا که شانس پایینی برای پذیرفته شدن پرونده افراد وجود دارد و روشی غیرقانونی و خطرناک می باشد. در عوض می توان با تحصیل و کار در آلمان اقامت این کشور را کسب کرد. علاقه مندان به تحصیل و کار در کشورهای مختلف از جمله آلمان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی آلمان

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی آلمان در سال 2024 با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • افراد در چه مقاطعی می توانند برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنند؟ افراد برای تحصیل در آلمان می توانند در قدم اول در کالج های پیش از دانشگاه برای رشته های پزشکی و یا مهندسی اقدام کنند، سپس این امکان را پیدا میکنند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز تحصیل نمایند.
  • زبان آموزش در کشور آلمان چیست؟ زبان رسمی این کشور آلمانی است. به عنوان مثال افراد برای مقطع کارشناسی باید مدرک زبان B1 و حتی در برخی رشته ها B2 نیاز است اما برای مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد و دکترا امکان تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم آلمانی وجود دارد.
  • رشته های پر متقاضی برای تحصیل در آلمان کدامند؟ رشته های مدیریتی مانند بازرگانی، کارآفرینی، مالی، جهانگردی، اقتصاد، مهندسی، هوانوردی، پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی.
  • هزینه تحصیل در آلمان در سال 2024 چقدر می باشد؟ کشور آلمان به نظام آموزشی رایگان معروف می باشد و دانشجویان فقط باید هزینه ثبت نام اولیه حدود 600$ تا 1500$ (دلار) فقط برای سال اول پرداخت نمایند.
  • شرایط بالا بردن شانس ویزای تحصیلی آلمان چیست؟ سن مناسب که برای مقطع کارشناسی تا 21 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد تا 26 سال و دکترا تا 40 سال است، معدل بالای 16، فارغ التحصیلی از دانشگاه های برتر کشور مبدا، مدرک زبان آلمانی b2 به بالا و نامه تمکن مالی به مبلغ 11208€ (یورو).
  • ویزای تحصیلی آلمان چقدر طول می کشه؟ از زمان ثبت درخواست برای ویزا، ممکن است 2 ماه زمان لازم باشد اما در کل پروسه مهاجرت تحصیلی یک سال به طول می انجامد.
4.8/5 - (82 امتیاز)

55 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی آلمان

  1. کتایون گفت:

    سلام مرسی خیلی مقاله ی کاملی بود فقط خواستم ببینم راه حلی برای گرفتن زودتر وقت سفارت هست ؟
    و از زمانی که پروسه استارت بخوره تا زمان ویزا چقدر طول میکشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام در صورتی که شما مدارکتون رو به طور کامل آماده کرده باشید، وقت سفارت سریع تری دریافت خواهید کرد و نیازی نیست که توی صف بمونید

  2. m.m گفت:

    ببخشید اگر یک سال برای ویزا طول بکشه و ما ترم رو در اینجا بگذرونیم باید از اول در آلمان تکرارش کنیم یا میتونیم بریم ترم بعدی؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی در آلمان از ابتدا شروع کنید اما ممکنه برخی از واحدهای شما رو تطبیق بدن

  3. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر.. ببخشید حداقل زمان سفارت چقدر هست؟
    و اینکه چه چیزی باعث میشه وقت سفارت جلو بیوفته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد زمان سفارت برای ویزای تحصیلی با توجه به اینکه ویزامتریک کارهای جمع آوری مدارک رو به عهده گرفته
      تایم سفارت کوتاه شده نسبت به گذشته

  4. fatemeh Mokhtari گفت:

    سلام. خیلی ممنون از مقاله خوبتون…
    من الان ٤ ماهه که منتظرم تا سفارت آلمان وقت مصاحبه منو تعیین کنه. من برای مقطع ارشد اقدام کردم. پذیرش و مدرک زبان هم دارم. از دوستان کسی هست که اقدام کرده باشه برای ترم زمستان ٢٠٢٠و وقت مصاحبه اش رو تعیین کرده باشن ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این زمینه با مشاورین ما تماس بگیرید تا مفصل شما رو راهنمایی کنن

  5. زهرا گفت:

    سلام ممنون از توضیحات
    سوال اگر بعد از گرفتن دیپلم هنرستان در رشته طراحی دوخت بهتر است ادامه تحصیل در آلمان دهیم یا فوق دیپلم را هم در ایران بگیرم و بعد برای تحصیل به آلمان برویم فرض بر اینکه مسلط به زبان انگلیسی و مدرک b1 باشیم.
    از نظر هزینه و اینکه آیا دانشگاه های فنی هم شامل رایگان بودن هزینه دانشگاه هستند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بعد از اخذ مدرک لیسانس برای تحصیل در مقطع ارشد با زبان آلمانی اقدام کنید

  6. یاسمن گفت:

    من لیسانس دانشگاه صنایع از دانشگاه ازاد رباط کریم با معدل بالای ۱۸ دارم. (تایید شده توسط zap) به علاوه مدرک C1 و ایلتس ۸ و نمره بالا GRE و یک مقاله ثبت شده ISI. ۲۵سال سن دارم. شانسی برای فوق لسانس در المان دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله روزمه خوبی دارید و شانستون خوبه پیشنهاد میکنم اقدام کنید

  7. مهرشاد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من الان ترم ۳ رشته عمران دانشگاه محقق هستم. معدل ترم اولم ۱۸.۱۸ و معدل ترم دومم به علت کرونا و افت تحصیلی ۱۶.۰۰ شد. الان برای اقامت آلمان و ادامه تحصیلم در این کشور چیکار باید بکنم؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      اگر برای ارشد میخواین اقدام کنید سعی کنید معدلتون رو بالا نگه دارید و زبان آلمانی رو شروع کنید و مدرک زبان بگیرید تا بتونید برایب مقطع ارشد پذیرش بگیرید

  8. ایلیا گفت:

    سلام
    پسر من الان سال یازدهم رو شروع میکنه، برای مقطع کارشناسی اگه بخوام بفرستمش ، برای رشته مهندسی کامپیوتر، چه زمانی باید اقدام کنیم، و اینکه باید اول کالج بره؟ کلا شرایطش چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید مدرک زبان آلمانی داشته باشه و نامه قبولی در آزمون سراسری روزانه یا شبانه در رشته موردنظر فرزندتون

  9. یاسین گفت:

    سلام ببخشید من سال بعد بعد از گرفتن دیپلم قصد مهاجرت تحصیلی دارم کار های سفارت رو کی باید شروع کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و دردو
      باید از همین الان براش برنامه ریزی کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  10. رضا گفت:

    سلام
    من از المان برای مقطع دکتری پذیرش گرفتم (با فاند) الان مشکل من ویزا هستش. من نمره ی زبانم 6 ایلتس هستش ایا این مشکلی برای ویزای من ایجاد خواهد کرد یا نه ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      لطفا ابتدا مقاله تحصیل دکترا در آلمان رو مطالعه بفرمائید

  11. maryam گفت:

    درود. من شنیدم که سفارت آلمان حدود یک یا دو سال طول میکشه تا جوابمون رو بده .آیا این موضوع حقیقت داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به نوع ویزایی داره که براش اقدام میکنید. اما بیشتر ویزاهاش طبق اعلام سفارت 12 ماه طول میکشه

  12. یلدا گفت:

    الان اگر من برای ترم ژانویه پذیرش بگیرم ولی وقت سفارتم برای یکشال بعد هست دانشگاه ها پذیرش من رو عقب می اندازن؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      میتونید با دانشگاه مکاتبه کنید که یک ترم به تعویق بندازن

  13. صبا گفت:

    خیلی کامل بود اطلاعات این مقاله ممنونم

  14. محمد معتمدی گفت:

    چطور میشه وقت سفارت المان رو کوتاه تر کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر برای مقطع ارشد با مدرک زبان اقدام کنید وقت سفارت خیلی کوتاه تر میشه

  15. M.KH گفت:

    سلام ممنون از مطالب بروز و فوق العادتون
    امکانش هست راجع به تحصیل رشته دندان پزشکی در آلمان توضیحاتی بدین؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      بله لطفا مقاله تحصیل دندانپزشکی در آلمان رو مطالعه فرمائید

  16. رضاپور گفت:

    با تشکر از مقاله خوبتون.
    چه مدتی طول میکشه تا ویزای تحصیلی صادر بشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به مقطع تحصیلی و مدرک زبان فرد داره که با توجه به اون وقت سفارت چقدر طول بکشه
      لطفا شرایط خودتون رو کامل بفرمائید

  17. ریحانه گفت:

    مطالب بسیار مفید بود ممنون بابت سایت خوبتون

  18. هزاره گفت:

    با سلام
    ممنون بابت مطالب مفید سایتتون

  19. احمد نظری گفت:

    با مدرک لیسانس در رشته برق امکان تحصیل برای مقطع دکترا در آلمان میباشد

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما ابتدا باید برای مستر یا ارشد اقدام کنید بعد به فکر دکترا باشید

  20. تبسم گفت:

    سلام خدمت شما آیا راهی هست که پذیرش دوره زبان در آلمان گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله اما دوره زبان در آلمان شانس ویزای کمی داره بهتره که زبان آلمانی رو در یکی از کشورهای حوزه شنگن خوند
      و بعد از اون برای ورود به آلمان اقدام کرد

  21. محمد امینی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ویزای تحصیلی آلمان برای رشته غیر مهندسی هم که بخواند کار هم کنند مفیده ؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      منظورتون چه رشته ایه دوست عزیز؟

  22. شایان صمدی گفت:

    mannoun az maghale

  23. پارسا گفت:

    ویزای تحصیلی آلمان چقدر زمان میبره تا صادر شه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی داره که شما برای چه مقطعی درخواست میدید؟

  24. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  25. leilakk گفت:

    به نظر من آلمان عالی ترین و بهترین کشور برای همه انواع مهاجرته. مخصوصا تحصیل و سرمایه گذاری

  26. سامان گفت:

    برای وقت سفارت چقدر زمان نیاز هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بسته به مقطع تحصیلیتون داره

  27. Hp گفت:

    با سلام. آیا تحصیل رایگان در آلمان شامل هزینه های زندگی دانشجویی مثل خوابگاه و سلف سرویس فذاخوری هم میباشد؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیر صرفا هزینه های تحصیلیه که رایگانه و هزینه های زندگی به عهده خودتونه

  28. nazari گفت:

    خیلی خوب و کامل. تشکر

  29. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد ویزای تحصیلی آلمان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد خرید ملک در آلمان هم مطلب بذارید

  30. شادی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون
    راه کوتاه کردن وقت سفارت آلمان ، ترکیه یا مجارستانه ، درسته ؟

  31. sohrab گفت:

    در مورد راه های دیگر برای مهاجرت به این کشور برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند هم لطفا اطلاعات بگذارید

    1. عرفان گفت:

      آیا میتونیم همچنان که در آلمان دانشجو هستیم خانواده خودمان را نیز به آنجا ببریم

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        منظورتون از خانواده اگر همسرتونه بله اما پدر و مادر خیر

  32. صبا صابری گفت:

    در مورد ویزای کاری آلمان توضیح می دهید؟

    چه مدارکی نیاز دارید برای اقدام ویزای کاری این کشور؟
    ممنون از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *