مهاجرت

مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

در این مقاله قصد داریم یکی از آسانترین راه های مهاجرت به ارمنستان و اخذ اقامت این کشور، یعنی مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج را بررسی کنیم. بنا به قوانین مهاجرتی ارمنستان، ازدواج اشخاص خارجی با شهروندان ارمنی هیچ منع قانونی ندارد. اما می بایستی که حتما در ادارات ثبت، به طور رسمی ثبت شود.

پس از ثبت ازدواج، افراد می توانند متقاضی اخذ اقامت موقتی یا دائم ارمنستان شده و از مزایای اقامت در ارمنستان برخوردار شوند و در ادامه همچنین با توجه به تهیه شرایط و مدارک لازم همچنین می توانند به راحتی تابعیت این کشور را اخذ نمایند. اگر چنانچه نیازمند مشاوره تخصصی در باب مهاجرت به ارمنستان می باشید ولی اطلاعات چندانی در این زمینه ندارید، توصیه می شود با برترین مشاوران و وکلای مهاجرتی ایران در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا پروسه اخذ ویزای ان با موفقیت تضمینی به سرانجام برسد.

  • آیا می توان از طریق ازدواج در ارمنستان به این کشور مهاجرت کرد؟
  • شرایط اخذ اقامت ارمنستان از طریق ازدواج چیست؟
  • آیا محدودیت های دینی برای ازدواج در ارمنستان وجود دارد؟
  • پروسه ثبت ازدواج در ارمنستان چیست؟

ازدواج در کشور ارمنستان

در بررسی موضوع مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج قابل ذکر است این فرآیند مشابه اکثر کشورهای غربی در ارمنستان انجام می گیرد. ازدواج با محارم نزدیک در ارمنستان ممنوع است یا اگر یکی از طرفین توسط دادگاه غیرصالح شناخته شود، ازدواج ممنوع است. بنابرین، ازدواج قانونی و رسمی زمانی رخ می دهد که شما در اداره ثبت و ادارات ثبت وزارت دادگستری ارمنستان، ازدواج شما را ثبت کنید. بنابرین در صورت لزوم، برای افراد بدون اقامت ارمنستان می توان اقامت موقتی صادر کرد و فرآیند ثبت ازدواج را در اداره ثبت تکمیل کرد.

شروط مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

متقاضیان مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج لازم است که ابتداء ازدواج خود را به ثبت رسانده و سپس با توجه به مدارک زیر، ویزای همسر ارمنستان را اخذ نمایند:

  • پاسپورت معتبر به مدت 6 ماه بیشتر از مدت اقامت و حداقل یک صفحه خالی
  • فرم درخواست اصلی و کپی تکمیل و امضا شده
  • عکس پاسپورتی رنگی

دیگر شرایط عبارتند از یک کارت اقامت موقتی اگر چنانچه اقامت بیش از 120 روز باشد که می توان از اداره ویزای خدمات پلیس ارمنستان اخذ کرد. لازم به ذکر است که ویزاهای ارمنستان بسته به هدف مهاجرت می‌تواند به صورت تک ورود یا چند ورود صادر شود. ویزاهای تک ورود به مدت بیش از 120 روز درحالی‌که ویزاهای چند- ورود به مدت 6 ماه صادر می‌شود. اعتبار ویزا تحت اختیار ادارات ارمنی می باشد.

کل فرآیند ثبت ازدواج در ارمنستان معمولا بین 10 و 15 روز طول می کشد. شما برای ثبت ازدواج در ارمنستان به مدارکی مثل مدارک شناسایی زوجین، مدارک مجردی، طلاق، گواهی فوت همسر سابق، گواهی تولد و پاسپورت معتبر نیاز دارید. از آنجایی که ارمنستان کشوری سکولار تلقی می‌شود، تنها ثبت دولتی به رسمیت شناخته می شود و نیازی به ازدواج در کلیسا یا سایر مراسم مذهبی نیست.

درخواست اقامت ارمنستان از طریق ازدواج در 2023

در سال 2023 اگر شما با تبعه ارمنی ازدواج کرده باشید، صلاحیت اخذ اقامت موقتی (1 ساله) و اقامت دائمی (5 ساله) را دارید. به شرط آن که همسر ارمنستانی شما یا همسر مقیم دائم اسپانسر شما شود و شما مدارک اثبات کننده ارتباط خانوادگی مثل گواهی ازدواج، گواهی تولد و پاسپورت معتبر را ارائه دهید.

اسپانسرعضو خانواده
مقیم موقتیهمسر، والدین، پسر یا دختر می تواند ویزای اقامت موقتی (یکساله) را اخذ نماید.
مقیم دائمهمسر، والدین، پسر یا دختر می تواند ویزای اقامت موقتی (یکساله) را اخذ نماید.
مقیم ویژههمسر، والدین، پسر یا دختر می تواند ویزای اقامت موقتی (یکساله) را اخذ نماید.
تبعه ارمنستانویزای اقامت دائم (5 ساله) نیز ممکن است پس از 3 سال اقامت متوالی در ارمنستان به همسر یا اعضای خانواده اعطاء شود.

مزایای مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

مزایای مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

ارمنستان کشوری زیبا با تاریخ و سنت های غنی، طبیعتی زیبا و نرخ جرائم خیلی پایین است. ایروان، پایتخت ارمنستان، به عنوان یکی از سالم ترین و ایمن ترین شهرها در جهان محسوب می شود. در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه زندگی در این کشور خیلی کمتر است. شما و اعضای خانواده با داشتن ویزای اقامت ارمنستان حق اقامت نامحدود در این کشور را داشته، معاف از ویزا به ارمنستان مسافرت می کنید و حق انجام همه نوع فعالیت قانونی همانند تجارت، کار، تحصیل یا بازنشسته شدن را دارید. با ویزای اقامت می توانید برای اعضای خانواده یا فامیل در حکم اسپانسر عمل نمائید. همچنین مقیم ها از حقوق و آزادی های قانون اساسی، شامل حق بهره مندی از مراقبت بهداشتی، تامین اجتماعی، آموزش، حقوق دارایی، آزادی گفتار، مذهب و غیره برخوردارند.

درخواست تابعیت ارمنستان از طریق ازدواج

اگر با شهروند ارمنی ازدواج کرده باشید، همچنین می توانید تابعیت ارمنستانی را پس از 2 سال ازدواج ثبت شده و اقامت در ارمنستان درخواست نمائید. در این راستا، شما می بایستی که یکی از معیارهای زیر را هم تامین کنید:

  • فرزند مشترکی با همسرتان داشته باشید و فرزندتان تبعه ارمنی باشد.
  • به مدت حداقل 365 روز را در طی 2 سال اخیر در ارمنستان مقیم باشید.
  • به علاوه، شما بایستی آزمون دانش قانون اساسی ارمنستان را قبل از پذیرش درخواستتان پاس کنید؛ البته، این آزمون یک آزمون چند گزینه ای آسان با 33 سوال است و شما فقط باید به 17 سوال پاسخ صحیحی بدهید.

اگر ازدواج در یک کشور خارجی ثبت شده است، گواهی ازدواج بایستی به طور رسمی تایید شده و به زبان ارمنی ترجمه شود.

مبنا برای درخواست تابعیت ارمنستانمدت اقامتدانش زبان ارمنیدانش قانون اساسی ارمنی
قومیت ارمنیخیرخیرخیر
از طریق ازدواج365 روز در طی 2 سال اخیر، مگر اینکه شما دارای فرزند مشترکی باشیدخیربله
از طریق اقامت3 سال اقامتبلهبله
استثناءخیرخیرخیر

مزایا و امتیازات پاسپورت ارمنی

تابعیت ارمنستانی در واقع پاسپورت معتبری را در اختیار شما قرار می دهد که شما از آن طریق می توانید معاف از ویزا به اکثر کشورهایی که برای شهروندان کشورهای غربی دسترسی محدودی دارند همانند روسیه، ایران و چین، مسافرت کنید. پاسپورت ارمنستانی یه کارگران و کارمندان ارمنی امکان مهاجرت آزاد و معاف از ویزای کار را در روسیه و سایر کشورهای EAEU می دهد. از جمله مزایای دیگر آن است که ارمنستان صراحتا اجازه تابعیت دوگانه را می دهد و از شما درخواست نمی کند که از تابعیت فعلی خود منصرف شوید. تابعیت ارمنستانی همچنین به طور خودکار به نسل های آینده نیز منتقل می شود.

نکات مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج یکی از پروسه های راحت و آسان اخذ تابعیت و اقامت ارمنستان است که در سال های اخیر مورد توجه خیلی از مهاجران خارجی قرار گرفته است. همان طور که در این مقاله هم عنوان شد اخذ ویزاهای اقامت موقت و دائمی ارمنستان و نیز اخذ تابعیت ارمنستان از طریق ازدواج با همسر تبعه ارمنستان امری امکانپذیر است به شرط آن که فرد متقاضی بتواند از عهده شرایط اعلام شده برآید.

مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج به دلیل مزایا و امتیازات اخذ اقامت دائمی و تابعیت ارمنستان که در این مقاله ذکر شد از جمله جذاب ترین و راحت ترین راه های مهاجرت به ارمنستان است. اگر شما هم متقاضی مهاجرت به ارمنستان می باشید علاوه بر مقاله حاضر می توانید از مشاوره های تلفنی یا حضوری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شده و در جریان آخرین اطلاعات و راهنمائی ها قرار گیرید.

4.1/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *