مهاجرت

مهاجرت به امارات از طریق تولد

مهاجرت به امارات از طریق تولد

یکی از روش های آسان و سریع برای اخذ اقامت و تابعیت امارات متحده عربی بوسیله مهاجرت به امارات از طریق تولد می باشد که طرفدران زیادی دارد. در حقیقت این روش مهاجرتی یک شیوه مستقیم و فی الفور برای اخذ شهروندی امارات برای فرزند می باشد. اما دریافت تابعیت اماراتی از طریق تولد شیوه خیلی آسانی نیست و پیچیدگی های اداری و حقوقی خاص خود را داراست. در این مقاله ضمن بررسی انواع راه های مهاجرت به امارات 2024، هموطنان گرامی همچنین به طور کاملی در جریان روند مهاجرت به کشور امارات از طریق تولد نیز قرار می گیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از جمله موسسات مهاجرتی برتر ایرانی است که خدمات مشاوره تخصصی در هر زمینه مهاجرتی و برای کلیه کشورهای جهان ارائه می دهد. اما سوالات تخصصی که در این مقاله به پاسخ آنها می رسیم:

  • انواع روش ها برای مهاجرت به امارات در سال 2024 چیست؟
  • روش ها و شرایط اخذ اقامت و تابعیت امارات چیست؟
  • کارت طلایی یا Golden Card کشور امارات چیست؟
  • شرایط مهاجرت به امارات و اخذ تابعیت این کشور ازطریق تولد چیست؟
  • آیا افراد از طریق تولد در خاک امارات از حق شهروندی برخوردارند؟

مهاجرت به امارات در سال 2024

همگان کشور امارات را در دنیا به ثروت و رفاه عمومی مردمان آن می شناسند. وجود اقتصادی رقابتی، گردش سرمایه بالا، کارآفرینی هم در بخش خصوصی و هم بخش دولتی، وجود انواع شرکت های بین المللی، فرصت های کاری زیاد، نرخ بیکاری پایین و میانگین دستمزی بالا همه و همه باعث جذب حداکثری مهاجران خارجی به این کشور کوچک و ساحلی خاورمیانه شده است. برای مهاجرت به امارات روش های مختلفی شامل تحصیل، کار، بیزینس، گردشگری، الحاق به خانواده و غیره وجود دارد که از بین این روش ها چندین روش منجر به اخذ تابعیت اماراتی می گردد که عبارتند از:

  • مهاجرت به امارت از طریق ازدواج
  •  از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به امارات از طریق تولد

دو روش مهاجرتی ازدواج و سرمایه گذاری در امارات جزء شیوه های غیر مستقیم برای اخذ شهروندی امارات محسوب شده اما روش مهاجرت به امارات از طریق تولد مستقیما منجر به اخذ شهروندی این کشور می گردد. خلاصه فرآیند این سه روش مهاجرتی برای اخذ شهروندی و تابعیت اماراتی از این قرار است:

روش های اخذ تابعیت اماراتی

قانون مهاجرت به امارات از طریق تولد

قانون شماره 17 سال 1972 امارات همان قانون تابعیت کشور امارات است که بر شرایط و طرق مختلف اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور کنترل دارد. افراد به موجب همین قانون است که می توانند از احراز یا عدم احراز صلاحیت خود برای مهاجرت به امارات از طریق تولد با خبر شوند. این قانون نیز مبنا برای اعطای تابعیت را در اصل خونی یا jus sanguinis می داند و قائل به اصل خاک یا jus soli نمی باشد. همین قانون در بندهای تنظیمی خود به صراحت تاکید می کند که تولد در خاک امارات به هیچ عنوان به معنای اخذ حق شهروندی نیست. بلکه اصلی که این حق را برای افراد حق قانونی میشمرد، اصل خونی و از طریق تابعیت اماراتی والدین می باشد.

در حال حاضر علاقمندان به این روش، بهتر است مهاجرت به آمریکا یا مهاجرت به کانادا را تجربه کنند چراکه می توان از این طریق برای فرزند خود پاسپورت دریافت کنند. این دو کشور از معدود کشورهایی هستند که در حال حاضر از قانون خاک برای اعطای تابعیت استفاده می کنند.

شرایط مهاجرت به امارات از طریق تولد

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، تمامی روش های مهاجرتی به کشور امارات منجر به اخذ تابعیت این کشور نمی گردد. چرا که قوانین مهاجرتی امارات محدود کننده می باشد تا که تسهیل کننده باشد! پس افراد با 3 طریق سرمایه گذاری، ازدواج و تولد می توانند به تابعیت اماراتی دست یابند. از بین این روش ها نیز مهاجرت به امارات از طریق تولد روش آسانی است که نهایتا با لحاظ شرایط و ضوابطی منجر به اخذ تابعیت مستقیم امارات می گردد.

در این زمینه افراد باید در جریان باشند که سیستم قانونی اعطای تابعیت اماراتی صرفا متکی بر اصل خونی یا قاعده jus sanguinis می باشد. این بدان معنا است که فرد زمانی می تواند برای تابعیت اماراتی خود اقدام نماید که از پدر و مادر اماراتی یا پدر اماراتی با مادر خارجی و استثنائا با مادر اماراتی با پدر خارجی متولد شود. پس با این اوصاف امکان مهاجرت به امارات از طریق تولد در خاک این کشور کاملا منتفی است. همان طوری که امکان اخذ پاسپورت دوم یا تابعیت مضاعف نیز در کشور امارات غیرقانونی است.

شرایط مهاجرت به امارات از طریق تولد

آخرین قوانین اخذ تابعیت امارات از طریق تولد

همان طوری که در مطالب فوق هم بدان اشاره شد اگر اعطای تابعیت در هر کشوری را همانند یک سیستم قانونی تشبیه کنیم، این سیستم قانونی علنا بر پایه دو اصل خون یا خاک استوار است. سیستم تابعیت امارات از بین این دو اصل قائل به اصل خون یا jus sanguinis بوده و اعطای تابعیت ازطریق تولد در خاک این کشور را مردود می شمارد. به همین دلیل مطابق قانون کشور امارات، اعطای تابعیت اماراتی به فرزند منوط به اصل خون و فقط از طریق وجود والدین اماراتی به 3 روش زیر میسر است:

روش های اعطای تابعیت امارات به فرزند

مطابق آخرین قوانین کشور امارات، اخذ تابعیت اماراتی از طریق تولد موسوم به descent فقط در صورتی برای افراد میسر است که به هنگام تولد، پدر یا هر دو والدین فرد تبعه امارات باشند. پس طبق قانون اگر حتی مادر شخصی شهروند اماراتی بوده ولی پدرش جزء اتباع خارجی باشد، او نمی تواند تا سن 18 سالگی برای تابعیت اماراتی درخواست دهد. اما خبر خوش برای این دسته از افراد اینکه، آنها نیز طبق قانون جدید که از سال 2011 به تصویب رسیده است می توانند برای اخذ تابعیت امارات از طریق تولد اقدام کنند. منتها آنها با لحاظ این شرایط باید درخواست تابعیت دهند:

  • اولا سن این افراد بالای 18 سال باشد.
  • ثانیا اخذ رضایت نامه از پدر خارجی (نه مادر اماراتی) الزامی است.

روش های مهاجرتی دیگر به امارات

علاوه بر روش تولد در امارات، دو روش مهاجرت به امارات از طریق ازدواج و روش مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری نیز دراختیار متقاضیان قرار دارد. در روش ازدواج، اتباع خارجی این حق را دارند که بوسیله ازدواج با اتباع اماراتی ابتدا به اقامت امارات و سپس بعد از 7 الی 10 سال نیز به تابعیت این کشور دست یابند. اما در روش سرمایه گذاری در امارات، سرمایه گذاران می توانند با حداقل مقدار سرمایه 100 بیلیون درهمی از طریق خرید ملک در امارات یا ثبت شرکت در دبی به کارت طلایی یا Golden Card کشور امارات دست یابند. اما در اینجا سوال این است که آیا دانشجویان، کارآفرینان و یا متخصصان خارجی هم می توانند به کارت طلایی (اقامت دائم) امارات دست یابند؟ جواب بلی است. کلا افراد ذی صلاح برای اخذ کارت طلایی امارات در سال 2024 عبارتند از:

افراد ذی صلاح برای اخذ کارت طلایی امارات

اما شرایط مهاجرتی هر یک از این متقاضیان بدینگونه است که سرمایه گذاران خارجی بایستی با حداقل سرمایه 10 میلیون درهمی و برای مدت 3 سال وارد بازار سرمایه امارات شوند. کارآفرینان بایستی با حداقل سرمایه 500000 درهمی وارد عرصه بیزینس امارات شوند. افراد دارای استعداد درخشان بایستی در پست های پزشکی یا مهندسی و در پروژه های ملی مشارکت فعالی داشته باشند. همچنبن دانشجویان نخبه دارای با نمره دستکم 95% در سطح متوسطه و معدل حداقل 3.75 بهنگام فارغ التحصیلی از دانشگاه های اماراتی حق درخواست ویزای طلایی امارات را دارند.

اعتبار پاسپورت امارات به چیست؟

اصولا این سوال شاید برای همه نیز مطرح شود که اهمیت مهاجرت به امارات از طریق تولد چیست. پاسخ این سوال را می توان در اهمیت و امتیاز پاسپورت اماراتی دانست. پاسپورت امارات جزء برترین پاسپورت های جهان و آسیا محسوب می شود که امتیازات مختلفی برای دارنده آن درپی دارد. این پاسپورت در سال 2024 نیز از رتبه خیلی خوبی در رنکینگ های جهانی برخوردار است. جدول زیر نشانگر رتبه پاسپورت اماراتی از نظر نظام های رنکینگ پاسپورت بین المللی معروف می باشد:

نظام رتبه بندیرتبه پاسپورت امارات
Passportindex14
henleypassportindex19

آمارهای موجود نیز نشانگر این واقعیت مهم می باشد که پاسپورت امارات جزء یکی از آن پاسپورت هایی است که از سال 2006 تا سال 2016 به پیشرفت چشمگیری دست یافته است. بر همین اساس، با پاسپورت امارات می توان به طور آزادانه بدون اخذ ویزا یا با اخذ ویزا بهنگام ورود به بیش از 170 کشور جهان مسافرت کرد که در تصویر زیر این کشورها مشخص شده است:

نقشه سفر با پاسپورت امارات

اما علاوه بر مسافرت آزاد، دارندگان پاسپورت اماراتی آزاد هستند که در هر جایی از کشور امارات فعالیت و به کسب و کار بپردازند. شهروندی امارات همچنین به افراد حق برخورداری از امکانات آموزشی و درمانی رایگان را داده و ایضا به افراد حق بهره گیری از خدمات دولتی مثل استخدام در ادارت و شرکتها، دریافت وام بانکی، افتتاح حساب بانکی و غیره را می دهد. کارشناسان و وکلای متخصص مهاجرت به امارات در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره پاسخگوی سوالات هموطنانی هستند که مایل به مهاجرت به امارات 2024 هستند.

سوالاتی درباره مهاجرت به امارات از طریق تولد

ورود به امارات، کشوری با اقتصاد با ثبات و روبه رشد متقاضیان فراوانی دارد و سوالات این متقاضیان نیز به همان نسبت فراوان است:

  • تنها روش مستقیم مهاجرتی برای اخذ تابعیت اماراتی چیست؟ روش مهاجرت به امارات از طریق تولد تنها روشی است که مستقیما و بدون اخذ اقامت به تابعیت اماراتی منجر می شود.
  • انواع روش های مرسوم مهاجرت به امارات 2024 چیست؟ روش های تحصیلی، کاری، بیزینس، ازدواج، سرمایه گذاری، توریستی از جمله شیوه های رایج مهاجرت به کشور امارات است.
  • کارت طلایی یا Golden Card امارات چیست؟ کارت طلایی امارات همان اقامت دائمی امارات متحده عربی است که به افراد اجازه اقامت 10 ساله و قابل تمدید را می دهد.
  • چه گروه از متقاضیان صلاحیت اخذ کارت طلایی امارات را دارند؟ سرمایه گذاران خارجی بایستی با حداقل سرمایه 10 میلیون درهمی و برای مدت 3 سال وارد بازار سرمایه امارات شوند. کارآفرینان بایستی با حداقل سرمایه 500000 درهمی وارد عرصه بیزینس امارات شوند. افراد دارای استعداد درخشان بایستی در پست های پزشکی یا مهندسی و در پروژه های ملی مشارکت فعالی داشته باشند. همچنبن دانشجویان نخبه دارای با نمره دستکم 95% در سطح متوسطه و معدل حداقل 3.75 به هنگام فارغ التحصیلی از دانشگاه های اماراتی حق درخواست ویزای طلایی امارات را دارند.
  • با پاسپورت اماراتی به چند کشور جهان می توان آزادانه مسافرت کرد؟ با این پاسپورت می توان به بیش از 170 کشور دنیا سفر کرد.
امتیاز دهید

5 دیدگاه برای “مهاجرت به امارات از طریق تولد

  1. داوری گفت:

    سلام
    خیر متاسفانه

  2. عبدالرحمن گفت:

    سلام ببخشيد پدرم جنسيه امارات دارد من خودم متولد ايران هستم الان 10 سال امديم امارات ايا به ما هم جنسيه ميدن بعد از تولدم پدرم مواطن شده. ايا اين قانون واسه ما هم ميشه يا نه ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قوانین جدید امارات در رابطه با ایرانی ها دچار تغییر شده اما شما هنوز این شانس رو دارید که پاسپورت اماراتی رو مثل پدرتون به دست بیارید

  3. یاسمین گفت:

    سلام ببخشید من میخوام بدونم کسی که فقط خودش امارات به دنیا اومده باشه هم میتونه اقامت بگیره،مادر و پدر ایرانی هستند فقط خودش در زمان اقامت پدر و مادر در دبی به دنیا اومده و پدر از ۱۳ سالگی وارد کویت شده و کار و زندگی داشتند و ۹ سالگی فرزندشون برگشتن به ایران،این شامل شرایطی که گفتین نمیشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور امارات از طریق تولد به فردی اقامت یا تابعیت اعطا نمیکنه متاسفانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *