ویزای کاری

کار در ایتالیا

کار در ایتالیا

طبق آخرین قوانین 2023 افراد با حرفه های خاص جهت کار در ایتالیا اقدام می نمایند، اما یک خارجی برای اخذ ویزای کار نیاز به پیشنهاد کاری دارد. اگر کسی از دوستداران تاریخ و فرهنگ یا از عاشقان اتومبیل رانی باشد زندگی و کار در این کشور قطعا برای او جذاب خواهد بود. ترکیبی از استانداردهای بالای زندگی، شهرهایی با آوازه جهانی و سبک زندگی مدیترانه ای خیلی از افراد را برای زندگی و کار به ایتالیا می کشاند. هر فرد برای کار در کشور ایتالیا باید بتواند پاسخ برخی سوالات خود را بدست آورد.

در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص ایتالیا و شرایط کار در این کشور ارائه گردیده و امید است مطالعه آن مفید باشد. در این مقاله به سوالات زیر پاسخی جامع ارائه خواهد شد تا به عنوان راهنما مورد استفاده قرار گیرد.

  • شرایط کار در ایتالیا برای شهروندان خارجی است؟
  • شانس یافتن شغل در کدام زمینه ها در کشور ایتالیا بیشتر است؟
  • دوره های کارآموزی در ایتالیا چه شرایطی دارند؟
  • درآمد در ایتالیا چه ارتباطی با هزینه زندگی در این کشور دارد؟
  • شرایط اخذ ویزای کار در کشور ایتالیا چیست؟
  • شرایط کار حین تحصیل در ایتالیا چگونه است؟
  • آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار ایتالیا فراهم است؟
  • برترین کار دانشجویی در کشور ایتالیا کدام است؟

اینفوگرافیک کار در ایتالیا

وضعیت کار در ایتالیا 2023 چگونه است؟

ایتالیا مخصوصا در طی چند ماه اخیر از یک بازار کاری ناپایداری در اتحادیه اروپایی (EU) برخوردار است. هم اکنون نیز نرخ بیکاری در این کشور بالاتر از متوسط اتحادیه اروپایی است. مطابق آمارهای موجود، نرخ بیکاری ایتالیا از 6.6% ماه آوریل به 7.8% ماه می سال 2020 افزایش یافته است و این واقعیت مهم را با توجه به نمودار آماری زیر نیز می توان استنباط کرد که البته دلیل اصلی آن شیوع بیماری کرونا و افت اقتصاد جهانی بوده است:

نرخ بیکاری ایتالیا

هم اکنون متوسط درآمد ماهانه در ایتالیا حدود 3650€ (یورو) می باشد که درآمدی به مراتب پایین تر از کشورهای صنعتی دیگر مثل آلمان، اتریش، فرانسه و غیره است. اکنون، کار در شهرهایی مثل میلان، روم و تورین از یک رونق نسبی برخوردار بوده و سطح ئرآمدی کارگران در این 3 شهر بالاتر از شهرهای دیگر کشور ایتالیا است. در نمودار زیر می توان به خوبی با تفاوت سطح درآمدی آشکار کشورها اتریش، ایتالیا و آلمان در سال 2022 آشنا شد:

تفاوت های درآمد ماهانه در اتریش، آلمان و ایتالیا

در نمودار زیر می توان با متوسط درآمد ماهیانه برخی مشاغل در ایتالیا 2023 آشنا شد:

متوسط درآمد ماهیانه برخی مشاغل در ایتالیا 2023

شرایط اقتصادی کشور ایتالیا در سال 2023

ایتالیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست اما از نظر اقتصادی با کشورهای عضو این اتحادیه تفاوت هایی دارد. اگرچه شمال ایتالیا یک قطب صنعتی بزرگ به شمار میرود، اما نرخ بیکاری در جنوب این کشور بسیار زیاد است و در ژانویه 2022 مطابق آمارها نرخ بیکاری 8.1% گزارش شده است. ممکن است با توجه به حرفه ای که افراد در آن به دنبال یافتن شغل مناسب هستند اوضاع متفاوت باشد. با این حال هنوز تعداد بسیار زیادی ایتالیایی وجود دارد که مهارت های زبان انگلیسی آنها پایین تر از حد قابل قبول است و به همین دلیل است که دانستن زبان انگلیسی همیشه یک مزیت در این کشور است.

جهت اقدام یا سفر به یک کشور خارجی نظیر ایتالیا باید پارامترهایی در نظر گرفته شود. این که در کجا و به چه مدت قصد اقامت دارید اولین مرحله از این روند است. برخلاف کشورهای پیشرفته اروپایی، کار در ایتالیا برای مشاغل رده پایین برای شهروندان خارجی بسیار دشوار است اما افرادی که دارای تخصص های خاص باشند و زبان ایتالیایی را به خوبی صحبت کنند می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را به دست بیاورند. لازم به ذکر است اگر چه کم بودن فرصت های شغلی از معایب ایتالیا است اما زندگی در این کشور در سال 2023 همواره از 79% سایر کشورهای اروپای غربی ارزان تر است. در واقع مطابق آمارهای اخیر هزینه ماهیانه زندگی تک نفره در ایتالیا در سال 2022 به طور متوسط 1670€ (یورو) گزارش شده است.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

 

ویزای کار در ایتالیا

ایتالیا از آنجایی که عضو اتحادیه اروپا است، از قانون اروپا پیروی می کند و اگر متقاضی با یک کارفرما در این کشور قراردادی را منعقد نماید باید مراحلی را برای اخذ ویزای کاری طی نماید که در این مقاله بررسی خواهد شد. بازار کار ایتالیا به دو دسته شمال ایتالیا و جنوب یتالیا تقسیم می شود. در شمال ایتالیا متقاضیان باید در کارهای صنعتی و مهارتی در جستجوی کار باشند. لازم به ذکر است که در این ناحیه شرکت های خصوصی بیشتری مشغول به فعالیت هستند. این در حالی است که در قسمت جنوبی ایتالیا در بخش کشارزی می توان فعالیت نمود.

شرایط اخذ ویزای کار در ایتالیا نیز مشابه سایر کشورهای اروپایی است که در آن هر فرد متقاضی، پیش از در خواست ویزا باید یک قرارداد کاری به امضا برساند. حقیقت امر آن است که دستیابی به چنین شرایطی خارج از خاک ایتالیا بسیار دشوار و تا حدودی غیرممکن است. با این وجود اگر فردی بتواند از طریق یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا به این کشور وارد شود، قادر خواهد بود تا با یافتن یک شغل، قرارداد کاری خود را امضا کرده و برای دریافت ویزا اقدام کند.

قوانین مهاجرت به ایتالیا

مدارک مورد نیاز ویزای کار در ایتالیا

چنانچه اشاره شد، اولین مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری ایتالیا، امضای قرارداد کاری یا در اختیار داشتن یک پیشنهاد کاری قدرتمند است. در هر یک از اسناد نام برده باید شرایط کار، مسئولیت، حقوق، مدت قرارداد، شرایط بیمه و شرایط اسکان فرد در ایتالیا مشخص شده باشد. همچنین کارفرما باید مشخص کرده باشد که مجوز کار متقاضی را تحت شرایط خاص از اداره کار کشور ایتالیا دریافت کرده است.

مدارک مورد نظر که باید ارائه گردد، شامل:

  • گذرنامه معتبر
  • قرارداد اقامت در کشور ایتالیا، که باید به امضا برسد
  • تمکن مالی به اندازه خرید بلیت بازگشت به کشور خود
  • مدارک آخرین دوره تحصیلی
  • رزومه کاری فرد
  • گواهی شناسایی ملی
  • عکس پرسنلی جدید
  • اجازه کار دریافت شده
  • آدرس محل سکونت اولیه
  • بیمه درمانی موقت
  • کلیه مدارکی که توسط کارفرما به متقاضی تحویل داده می شود

زمانی که کارفرمای شما این مدارک را به واحد محلی مهاجرت ارسال کرده است مقامات ایتالیایی آنها را قبل از صدور مجوز کار بررسی می کنند. بسته به نوع کاری که در حال برنامه ریزی برای انجام آن هستید ممکن است برای شما کارت آبی اتحادیه اروپا صادر شود. این کارت همانند کارت سبز ایالات متحده به شما حق کار در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را می دهد (به استثنای دانمارک، ایرلند و انگلستان).

مهاجرت کاری به کشور ایتالیا

رمز دریافت اجازه ورود به ایتالیا به عنوان نیروی کار، دریافت ویزای کاری است و شهروندان غیراروپایی باید ویزای کاری اخذ نمایند. وضعیت اشتغال در ایتالیا چندان مناسب نیست و با توجه به اینکه شهروندان غیراروپایی شانس سوم دریافت شغل هستند، صادقانه باید گفت که دریافت این ویزا امری بسیار دشوار و زمان بر است. اخذ شغل یک پروسه زمان بر است و کارفرما برای استخدام شهروند خارجی باید زمان زیادی صرف کند. کارفرما باید ثابت کند که نیروی کار خارجی تنها فردی است که میتواند این شغل را در اختیار داشته باشد. این پروسه حداقل 6 ماه زمان نیاز خواهد داشت و به همین دلیل امری دشوار شناخته می شود. در صورتی که فردی دعوتنامه کاری دریافت کند، شانس بسیار بالایی برای دریافت ویزای کاری ایتالیا خواهد داشت.

افرادی که توانایی کار در ایتالیا و در مشاغل زیر را داشته باشند، شانش بهتری برای دریافت ویزا خواهند داشت:

  • صنعت توریسم
  • مترجمین زبان های مختلف
  • معلمین زبان های انگلیسی و آلمان
  • متخصصین IT
  • پرستاران افراد سالمند
  • پرستاران کودکان
  • متخصصین صنعت مد و نساجی

انتخاب به عنوان پرستار کودک نیاز به ارائه گواهی سلامت روان و عدم سوء پیشنه خواهد داشت. ضمنا باید اشاره داشت که تسلط به زبان ایتالیایی از واجب ترین شرایط یافتن کار در این کشور است.

راه های مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

اتباع خارجی جهت مهاجرت به ایتالیا از طریق کار باید در یکی از گروه های زیر درخواست دهند:

  • کارگران فصلی: کارگران فصلی نیاز به درخواست ویزا طبق همان گونه که در بالا ذکر شد، خواهند داشت و می توان گفت کارفرما نقش اصلی را در این برنامه ایفا می کند. این نوع ویزای کار برای مدت 6 ماه صادر می شود و پس از آن می توان تا 3 ماه دیگر نیز این ویزا را تمدید کرد.
  • ویزای کار نیمه وقت: بیشتر ویزاهای دانشجویی به شما اجازه می دهند تا حداکثر 20 ساعت در هفته در ایتالیا کار کنید. قبل از پیدا کردن کار باید شرایط خاص ویزای خود را بررسی کنید تا واجد شرایط دریافت این مجوز شوید.
  • ویزای کار ملیت های خاص: اگر شما زیر 30 سال سن دارید و یک شهروند استرالیا، نیوزیلند یا کره جنوبی بوده و یا زیر 35 سال سن و از کانادا هستید، می توانید یک ویزای یک ساله درخواست کنید که به شما اجازه سفر به ایتالیا و کار در آنجا را می دهد. اگر شما کانادایی هستید، ممکن است بتوانید برای این نوع ویزا برای مدت 2 سال درخواست دهید.

دوره های کارآموزی در ایتالیا

دوره های کارآموزی در ایتالیا به دانشجویان فرصتی را می دهد که در محیط کار حضور داشته باشند و بتوانند با بسیاری از کارفرماها در ارتباط باشند. همچین در طول این دوره ها می توان دانش زبان خود را افزایش داد و بدین وسیله می توان راحت تر با کارفرماها آشنا شد.

این دوره ها می تواند مهارت را افزایش دهد. این دوره ها را در جدول زیر قید شده است.

دوره های کارآموزی در ایتالیاشرح
AIESEC UK سازمانی است که دوره کارآموزی را برای فارغ التحصیلان جدید که قصد افزایش مهارت خود را دارند، ارائه می دهد.
GOABROAD .COM موتور جستجوی آنلاین برای کارآموزی جهانی و متقاضیان
IAESTEدوره های کارآموزی برای دانشجویان علوم، مهندسی، فن آوری و هنرهای کاربردی را می توان در اینجا یافت

شرایط دریافت کارت آبی در ایتالیا

برای واجد شرایط بودن دریافت کارت آبی برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا، فرد باید در کار خود ماهر باشد به این معنی که در آن تخصص مدرک لیسانس خود را دریافت کرده یا 5 سال تجربه کار حرفه ای داشته باشد. ضمنا باید از یک کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کند. برای دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای ایتالیایی قواعد این کشور نیز مانند غالب کشورهای اروپایی است به نحوی که کارفرمای ایتالیایی ابتدا باید شغل مورد نظر را برای مدت خاصی (3 ماه) در کشورش آگهی کند در صورتی که متقاضی این شغل پیدا نشد برای بار دوم برای مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا نیز آگهی کند و اگر از شهروندان اروپایی نیز شخصی متقاضی این شغل نبود در آن صورت می تواند آن را به فردی خارج از اتحادیه اروپا پیشنهاد دهد.

بعید است شغلی وجود داشته باشد که در کل اروپا برای آن تقاضایی وجود نداشته باشد. لذا بهتر است دوستانی که قصد کار در این کشور را دارند ابتدا برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنند زیرا این کشور به افرادی که تحصیل کرده ایتالیا هستند تا مدتی پس از اتمام تحصیل مجوز اقامت صادر می کند تا شغل مورد نظر خود را بیابند. در حال حاضر از معروفترین و پر متقاضی ترین مشاغل برای کار در ایتالیا 2023 می توان به مشاغل زیر اشاره نمود:

مشاغلبخش اقتصادی
خودروسازیصنایع
تولیدات شیمیاییصنایع
مهندسیخدمات
بیمهخدمات
ارتباطات و مخابراتخدمات

اما حالا به پاسخ این سوال می رسیم که مشاغل مورد نیاز ایتالیا یا همان Skills Shortage کدامند؟ این دسته از مشاغل که مورد نیاز بازار کار ایتالیا 2023 هستند عبارت است از:

  • مشاور تجاری
  • دکتر
  • مهندس
  • دبیر زبان انگلیسی
  • برنامه نویس

شرایط تحصیل در ایتالیا

میزان درآمد نیروی کار در ایتالیا

یکی از مسائلی که همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت کاری قرار دارد، میزان درآمد در آن کشور است. البته فراتر از میزان درآمد در کشور ایتالیا، هزینه های زندگی در این کشور است که می تواند در آینده فرد موثر باشد. در این بخش از مقاله بررسی خواهیم کرد که آیا درآمد حاصل از کار در ایتالیا با هزینه های زندگی در ایتالیا همخوانی خواهد داشت یا خیر.

جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با میزان درآمد در کشور ایتالیا در اختیار شما قرار خواهد داد.

عنوانارزش به یورو
میانگین درآمد 2017€3386
میانگین درآمد 2018€3511
میانگین درآمد 2019€3609
میانگین درآمد 2020€3678
میانگین درآمد 2021
€3740
میانگین درآمد 2022 €3720
درآمد کار ساعتی€21
اختلاف درآمد498€ تا 16286€

آمار ارائه شده در جدول فوق نشان دهنده اطلاعات کلی در کشور ایتالیا است اما می توان اطلاعات مربوط به شهرهای مختلف ایتالیا را نیز به تفکیک مورد بررسی قرار داد. در این صورت می توان متوجه شد که تعادل میان هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره و درآمد در شهرهای مختلف چه شرایطی را دارند.

شهرمیزان درآمد فردی به یوروهزینه زندگی دو نفر به یورو
بلونیا€3850€2640
میلان€4220€2886
ناپولی€4150€2300
رم€4300€2700
تورین€4080€2800

میزان درآمد نیروی کار در ایتالیا

قوانین کار در ایتالیا

یکی دیگر نکات مهم در رابطه با کار در ایتالیا، قوانین کاری در این کشور است. باید اشاره داشت که قوانین کاری در کشور ایتالیا، با سخت گیری کمتری نسبت به کشورهای شمال اروپا اجرا می شود و در برخی از موارد امکان سرپیچی از قوانین نیز وجود دارد. همانند سایر کشورهای اروپایی، هر شهروند ایتالیایی در طول یک هفته 40 ساعت و در طول یک روز 8 ساعت کار کند. از طرفی امکان امضای قرارداد کار ساعتی نیز در این کشور وجود دارد. این قرار داد بیشتر برای دانشجویان امضا می شود چراکه آن ها در طول هفته تنها 20 ساعت اجازه کار را خواهند داشت. هرگونه سرپیچی از قوانین کاری در کشور ایتالیا برای دانشجویان 1000€ (یورو) جریمه دربر خواهد داشت و اجازه کار آن ها باطل خواهد شد.

موسسات معتبر کاریابی در ایتالیا

بهترین مشاغل دانشجویی با درآمد بالا در ایتالیا

اگرچه هزینه های تحصیل در ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی دیگر کمتر است، اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در کشور ایتالیا ناچار به کار ضمن تحصیل در این کشور می شوند. بر اساس قوانین کشور ایتالیا، هر فرد دانشجو می تواند با کار در کشور ایتالیا، در هر ساعت 5€ تا 15€ (یورو) دستمزد دریافت کنند که می تواند یک پخش قابل توجه یا حتی همه هزینه های زندگی در کشور ایتالیا برای دانشجویان را پوشش دهد. همه دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا نمی توانند در این کشور کار کنند و اخذ اجازه کار ضمن تحصیل در ایتالیا لازمه ورود به بازار کار این کشور است. تبدیل ویزای تحصیلی ایتالیا به ویزای کار ایتالیا یکی از راه های اخذ اقامت ایتالیاست.

دانشجویان خارجی در کشور ایتالیا، همچون سایر کشورهای اروپایی تنها 20 ساعت در هفته و تحت شرایطی خاص اجازه کار در این کشور را خواهند داشت. دانشجویان می توانند به کمک 20 ساعت کار در هفته در کشور ایتالیا، تا سقف 500€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشند که درآمدی بسیار مناسب برای یک دانشجو محسوب می شود البته دانشجویان باید به شرایط تحصیل خود نیز توجه داشته باشند تا لطمه ای به آن وارد نشود.

معرفی برترین مشاغل دانشجویی در ایتالیا

شرایط کار هر فرد در ایتالیا متفاوت است و مهارت اوست که مشخص میکند تا چه حد شانس یافتن یک شغل وجود خواهد داشت. اگر چه در بخش قبل اعلام کردیم که یک دانشجو می تواند تا سقف 20€ (یورو) در ساعت درآمد داشته باشد اما باید اذعان کرد که شرکت های بزرگ موجود در ایتالیا و یا حتی برندهای برجسته، مبلغ بسیار بیشتری را به نیروی کار پرداخت می کنند. تسلط به برنامه های کامپیوتری یکی از توانایی هایی است که می تواند به دانشجویان کمک کند تا شانس بیشتری برای کاریابی در ایتالیا داشته باشند.

مشاغل پاره وقت دانشجویان در ایتالیا عبارتند از:

  • آرایشگری
  • مهندسی IT و فناوری اطلاعات به صورت پروژه ای
  • نقاشی ساختمان
  • برق کاری
  • لوله کشی
  • کار در هتل
  • کار در رستوران
  • کار در صنعت مد
  • فعالیت در خرده فروشی ها
  • کار در فروشگاه های زنجیره ای
  • کار در اداره پست یا فرودگاه ها

بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

Permesso di Soggiorno یا ویزای اقامت پس از تحصیل

در ایتالیا امکان اقامت پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور برای متقاضیان فراهم است و افراد می توانند از طریق اخذ ویزای Permesso di Soggiorno یا ویزای اقامت در این کشور به مدت 6 تا 12 ماه مانده و به جستجوی کار بپردازند. معمولا اقامت 12 ماهه ایتالیا مخصوص کسانی است که قصد کارآموزی در ایتالیا را دارند. اما پس از یافتن پیشنهاد کاری از شرکت ایتالیایی، متقاضیان اینبار می توانند برای اخذ ویزایی به نام permesso di Lavoro یا ویزای کاری ایتالیا اقدام نمایند. پس به صورت شماتیک می توان مسیر اقامتی دانشجویان فارغ التحصیل در ایتالیا 2023 را به این صورت نشان داد:

نمودار درخواست ویزای کاری ایتالیا

اما شرایط و مدارک برای اخذ ویزای اقامت پساتحصیل ایتالیا عبارتند از:

  • مدرک دانشگاهی از دانشگاه های ایتالیا
  • تمکن مالی کافی برپایه فعالیتی که قرار است انجام شود
  • گواهی یا عضویت یکی از انجمن های محلی
  • گواهی سکونتی در ایتالیا
  • اثبات درآمد سالانه بالاتر از 8500€ (یورو)
  • پاسپورت معتبر ملی

نکته آخر و مهم اینکه متقاضیان می توانند پس از 5 سال اقامت و کار در این کشور اروپایی می توانند برای اخذ اقامت دائم (PR) ایتالیا اقدام کنند.

موسسات و سایت های کاریابی ایتالیا

از آن جایی که آمار بیکاری در ایتالیا حدود 7.8% است در نتیجه از سایر کشورهای اروپایی از جمله سوئیس با آمار بیکاری 4.2% و آلمان با 4%، یافتن شغل در ایتالیا کمی سخت تر است. بنابراین اهمیت زیادی دارد که فرد بتواند با کارفرمایان و شرکت های ایتالیایی ارتباط برقرار کند تا برای آن ها مدرک ارسال نماید. برخی از معروف ترین سایت های کاریابی در ایتالیا در سال 2023 در ادامه معرفی شده اند:

رنکینگنام سایت
1Monster Italy
2Jobs in Milan
3glassdoor
4The local
5in job

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص کار در ایتالیا و شرایط این کشور به لحاظ آمار بیکاری و هزینه های زندگی و مطالب مرتبط دیگر ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. به عنوان نکته آخر لازم به ذکر است یک نکته مثبت دیگر در خصوص ایتالیا این است که سفارت ایتالیا فعلا سختگیری زیادی برای صدور ویزا اعمال نمیکند و شانس ویزا شدن افراد نسبتا بالا می باشد.

سوالات متداول در باب کار در ایتالیا

متقاضیان یافتن شغل در ایتالیا به طور معمول سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • ساعت کاری در ایتالیا چگونه برنامه ریزی شده است؟ هر نیروی کار در ایتالیا از ساعت 8 صبح لغایت 16 در محل کار خود حاضر می شود.
  • مهم ترین صنایع کاری در کشور ایتالیا کدام است؟ صنعت توریسم، مترجمی زبان های مختلف، متخصصین IT و پرستاری از کودکان مهم ترین زمینه های کاری در ایتالیا هستند.
  • میانگین درآمد ماهیانه در کشور ایتالیا چگونه است؟ درآمد ماهیانه در ایتالیا در سال 2023 در حدود €3750 (یورو) اعلام شده است.
  • میانگین درآمد کار ساعتی در ایتالیا چگونه است؟ درآمد کار ساعتی در ایتالیا برای افراد مختلف در حدود 5€ تا 20€ (یورو) در هر ساعت است.
  • آیا دانشجویان اجازه کار در ایتالیا را خواهند داشت؟ هر دانشجوی بین المللی می تواند به مدت 20 ساعت در هفته کار قانونی داشته باشد.
4.7/5 - (60 امتیاز)

40 دیدگاه برای “کار در ایتالیا

  1. علیرضا گفت:

    سلام من ۶ سال سابقه آرایشگری مردانه داشتم ، و همینطور ۱ سال سابقه تکنسین داروخانه
    ایا اطلاع دارید در آرایشگاه های اونجا ساعتی حقوق میدن یا درصدی مثلا ۲۰ درصد برای من بقیه برای کارفما
    ایا میشه صندلی اجاره کرد؟ یا نه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط مالی این دست از مشاغل، به کارفرما و توافق شما با ایشون بستگی داره.
      معمولا این کارها درصدی هست حقوقشون

  2. پرنیان گفت:

    سلام من میخواستم راجب شغل ناخن کاری بپرسم ، اینکه کار کردن در سالن های اونجا به چه صورت هست ؟ و اینکه هزینه و قیمت خدمات ناخنشون به چه صورت هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که بخواهید با این شغل مهاجرت کنید، با شکست روبرو می شید در پروسه مهاجرت خودتون
      شما باید در نظر داشته باشید که این شغل ها، درآمدشون به توانمندی فردی بستگی داره

  3. شیما صمدی گفت:

    سلام وقت بخیر .من دو سال هست که مدرک فیشیال پوست دارم و کار میکنم. میخوام اونجا به عنوان کار دانشجویی ادامه ش بدم. اطلاعی راجع به شرایطکاری مرکز های زیبایی اونجا ندارم. چجور میتونم مطلع بشم که دستگاه های مخصوص و مواد مراقبت پوست رو دارن یا من باید همراه خودم ببرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که امکان همراه بردنشون رو دارید، حتما ببرید.
      در غیر این صورت هم می تونید از مراکزی استفاده کنید که این امکان رو به شما می دن که با دستگاه های خودشون کار کنید

  4. Ho گفت:

    سلام..بنده تو کمپانی کارفور مدیر هستم…فروشگاه زنجیره ای…میشه آیا برای کارفور ایتالیا اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله رو باید با مسئولیت شرکت هماهنگ کنید. اون ها در این رابطه که به شما پیشنهاد کاری بدهند یا خیر مسئول هستند.

  5. شادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای کار دانشجویی آیا میتونم بدون علمی در زبان ایتالیایی کار میکاپ آرتیستی یا هیر استالیستی انجام بدم اونجا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بتونید با اون مخاطب خودتون کار کنید. یعنی در حقیقت متوجه بشید که مخاطب شما چه مدلی رو تمایل داره واسش انجام بدید.
      ولی در کل می تونید 20 ساعت در هفته کار کنید و بسیاری از ایرانی ها هم به همین کارهای خدمات آرایشی مشغول هستند
      گاهی وقتا اگر بررسی ها سخت گیرانه نباشه می تونید بیشتر هم کار کنید

  6. محمدحسین دانش فروز گفت:

    با سلام میخواستم بپرسم برای تحصیل تو رشته موسیقی در دانشگاه های ایتالیا باید چی کار کنم و به چه زبانی تسلط داشته باشم انگلیسی یا ایتالیایی ؟؟؟باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر دانشگاه های ایتالیایی این رشته رو به زبان ایتالیایی ارائه می کنند و بهتر هست که شما هم این زبان رو یاد بگیرید

  7. nahal گفت:

    سلام من میخوام برای ایتالیا اقدام کنم و میخوام بدونم که کار در ایتالیا برای دانشجوها در چه زمینه ایی هستش و اینکه کار در ایتالیا بعد از تحصیل امکان پذیر هست یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سبک کارهای دانشجویی به این دلیل که نیمه وقت هست مشخص هست و نمی شه به راحتی انتظار کارهای دفتری رو داشت.
      بله می تونید بعد از تحصیل کار پیدا کنید

  8. امیر وزیری گفت:

    سلام من ۸ سال تریدر فارکس هستم و درامد دارم ایا برای ویزای کاری میشه اقدام کرد؟
    Commodities , cfd.
    با مدرک عکاسی بی المللی میشه کار خوب پاره وقت پیدا کرد؟
    بهترین دانشگاه برای رشته جواهرسازی و گوهر شناسی چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نمی تونید از طریق تریدر بودن اقدامی کنید.
      برای این که به ویزای کاری ایتالیا دست پیدا کنید، حتما باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید و برای یک کارفرمای مشخص کار کنید

  9. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم واسه ی رشته ی رادیولوژی اقدام کنم اما میخوام ببینم درآمد این کار توی ایتالیا چقدر هست و به نظرتون از لحاظ درآمد رادیولوژی بهتره یا فیزیوتراپی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه می کنم مقالات رشته رادیولوژی در ایتالیا رو مطالعه بفرمایید
      اگر هدفتون دکترای تخصص هست، رادیولوژی شرایط بهتری داره

  10. علیرضا عبدی گفت:

    سلام من پذیرش ایتالیا رشته داروسازی قبول شدم
    فقط میخواستم بدونم میشه تو داروخانه های اونجا کار پیدا کرد من 8 سال سابقه کار در داروخانه های ایران را دارم ممنون بابت پاسختون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید این امکان برای شما هست. رزومه کافی در این زمینه جمع آوری کنید و مدارک خودتون رو هم در اختیار داشته باشید

  11. یاسمن گفت:

    سلام برای گرفتن لیسانس روانشناسی ازمون ورودی داره در ایتالیا ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله آزمون های داخلی دارن اکثر دانشگاه ها

  12. Fahime گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از اطلاعات مفیدتون♥️🌿
    من اگه در زمینه گرافیک تو این کشور تحصیل کنم بعدش درصد اینکه بتونم تو همین زمینه هم کار پیدا کنم چقدره؟!
    و اینکه من تا اقامت دائم نداشته نمیتونم تو‌کشورهای اطرافش کار پیدا کنم؟!
    و اینکه شما آدرس گروهی تو تلگرام دارید مثل بقیه کشورها که مردمی که اونجا زندگی میکنن رو به مردم ایران لینک کنه که ما بتونیم باهاشون در ارتباط باشیم؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خوشحالیم که اطلاعات برای شما ارزشمند بوده.
      شما در صورتی که توی این کشور تحصیل کنید، از نظر قانونی این شانس رو دارید که به صورت تمام وقت توی این کشور به تحصیل مشغول بشید و این که آیا شما رو به عنوان نیروی کار جذب کنند تا خیر به توانمندی های خودتون در کار و همچنین زبان ایتالیایی بستگی داره.
      شما وقتی اقامت بگیرید راحت تر می تونید توی حوزه شنگن کار کنید

  13. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم در ایتالیا برای دانشجویان کار با زبان انگلیسی هم میتوان پیدا کرد؟ چون متاسفانه زبان ایتالیایی رو بلد نیستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حوزه هایی که به طور مستقیم با مردم در ارتباط نیستند ممکن هست این امکان وجود داشته باشد

  14. rozhin گفت:

    سلام و خسته نباشید. من میخوام برای لیسانس اقدام کنم و میخواستم بپرسم که در ایتالیا چه حرفه ای به عنوان شغل پاره وقت پر درآمده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در زمینه موسیقی، عکاسی، تعمیرات اتومبیل و غیره درآمد خوبی به دست بیارید

  15. زینب گفت:

    سلام ،بعدازفارغ التحصیلی ازایتالیا دررشته مرتبط می شه کارپیداکرد؟ دررشته های مدیریتی.آموزش درایتالیا طوری هست که بشه درحین تحصیل مهارت کاری مرتبطرو پیدا کرد؟ یااینکه بعدازفارغ التحصیلی بایدکارآموزی رفت تامهارت لازم رویادگرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه کار پیدا کرد. رشته های مدیریتی در ایتالیا کیفیت بسیار مناسبی برای ارائه دارند. از طرفی باید در نظر داشته باشید که کار کردن توی این کشور به فراگیری زبان ایتالیایی نیاز داره

  16. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر،،،من برای تحصیل پزشکی در دانشگاه میلان پذیرفته شدم،،همچنین من حرفه ی کاشت ناخن بلدم،،برای اینکه مطابق حرفه ام کار پیدا کنم باید چیکار کنم؟ ضمن اینکه حتما برای دوره ی کاشت ناخنم هنگام کار مدرک میخوان یانه؟ ممنون میشم جوابمو بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در دوره تحصیل خودتون به صورت همزمان کار کنید.

    2. اراسته گفت:

      سلام میشه ی مختصر از کتابای ک. داشتین و مدتی ک خوندین توضیح بدین لطفا

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما باید منابع مربوط به TOLC MED رو مطالعه بفرمایید. این آزمون در خارج از ایتالیا برگزار می شه یا در ترکیه و بسیار رقابتی هست

  17. مهسا گفت:

    سلام من لیسانس باستان شناسی دارم ضمن ادامه تحصیل در ایتالیا چه کار دانشجویی میتونم پیدا کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که سابقه کاری داشته باشید می تونید در حرفه خودتون فعالیت داشته باشید اما کار دانشجویی نباید صرفا مرتبط با رشته تحصیلی شما باشه. می تونید در زمینه های مختلف خدماتی هم فعالیت داشته باشید.

  18. طیب گفت:

    سلام
    من در رشته ی مدیریت مهندسی از دانشگاه میلان پذیرش دارم
    چطور میتونم یک کار پاره وقت حین تحصیلم پیدا کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی اینجا یک تخصصی داشته باشید یا در سایت های کاریابی فریلنسری مثل فریلنسر یا فایور ثبت نام کنید
      یا ویتر بشید

  19. رحیم گفت:

    سلام من رشتم مهندسی نرم افزار و برنامه نویسی و کامپیوتر هست !!
    آیا برای من پیدا کردن شغل ممکن نیست !!!

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما این موضوعرو باید از طریق سایت های کاریابی متوجه بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *