مهاجرت

مهاجرت به تایلند

مهاجرت به تایلند

اخیرا مهاجرت به تایلند به واسطه نرخ بسیار پایین بیکاری از یکسو و نیز هزینه پایین زندگی از دیگر سو، مورد توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است. هم اینک شرایط مهاجرتی و زندگی در این کشور آسیای جنوب شرقی برای متقاضیان فراهم می باشد. افراد می توانند با اهداف و مقاصد گوناگونی همانند کار، تحصیل، ازدواج و غیره متقاضی دریافت ویزای غیر مهاجرتی تایلند از نوع O,B,ED و IB باشند. اما در این مسیر اطلاع از شرایط و ضوابط مهاجرتی و نیز آشنایی با شرایط زندگی در تایلند بر همه متقاضیان واجب است. برای همین منظور، ما در این مقاله قصد پاسخگوئی همه جانبه به سوالات متقاضیان مهاجرت به کشور تایلند هستیم:

  • مزایا و معایب مهاجرت به تایلند در چیست؟
  • انواع روش های مهاجرت به تایلند کدامند؟
  • بهترین روش برای مهاجرت به کشور تایلند چیست؟
  • ساده ترین مسیر مهاجرت به تایلند چیست؟
  • هزینه مهاجرت به تایلند برای شهروندان ایرانی چگونه است؟

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح شرایط مهاجرت به تایلند می پردازند.

اطلاعات عمومی در خصوص تایلند

کشور پادشاهی تایلند (قبلا موسوم به سیام) جزو ملل واقع در جنوب شرق آسیا است. پایتخت و بزرگترین متروپلیتن تایلند، شهر بانکوک می باشد. زبان مردمان تایلند تایی (Thai) و از نژاد تایس (Thais) هستند. مذهب رسمی و اصلی تایلندی ها نیز بودایی است. دین اسلام دین دوم تایلند بوده و شامل 4.29% از جمعیت تایلند را مسلمانان تشکیل می دهند. واحد پولی تایلند بات (Baht) است.

مزایا و معایب مهاجرت به تایلند در 2022

همه ساله میلیون ها نفر با اهداف و مقاصد مختلف مهاجرتی همانند کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و غیره وارد کشور تایلند می شوند. اما اغلب این افراد با یک سفر کوتاه به این کشور آسیایی شیفته آن شده و درصدد اخذ اقامت دائمی تایلند برمی آیند. اما دلیل این اقبال مهاجران خارجی برای اقامت طولانی در تایلند چه می تواند باشد؟ ما در این بخش قصد داریم هموطنان عزیز را در جریان مزایا و معایب مهاجرت به کشور تایلند قرار دهیم. بدین ترتیب، متقاضیان می توانند با دیدی باز و اطلاعات جامع قدم در مراحل بعدی فرآیند مهاجرتی بگذارند. لیست مزایا و معایب مهاجرت به تایلند در سال 2022 بدین قرار است:

مزایای مهاجرت به تایلندمعایب مهاجرت به تایلند
وجود جامعه چند فرهنگیموانع زبانی برای مهاجران انگلیسی زبان
هزینه های آموزشی و درمانی مقرون به صرفهکمبود نیروهای متخصص و ماهر
وجود جذابیت های گردشگری و تفریحیشرایط آب و هوایی سخت و گاها طاقت فرسا
فرآیند مهاجرتی آسان و راحتبروکراسی و کاغذ بازی
نرخ بیکاری بسیار پایینشرایط کار نسبتا نامطلوب
فرصت های شغلی فراوان برای متخصصانسطح درآمدی نسبتا پایین

مهاجرت به تایلند از طریق کار

اخذ مجوز کار تایلندی برای مهاجران خارجی مایل به کار در این کشور ضروری است. مجوز کار تایلند از نوع EX و مختص کارگران ماهر و متخصصانی است که با هدف کار به تایلند می آیند. اما برای اخذ این مجوز، ابتدا متقاضی نیازمند دریافت ویزای غیر مهاجر با اعتبار 3 ماهه می باشد. زمانیکه متقاضی ویزای غیرمهاجر خود را دریافت کند، او می تواند در کشور تایلند درخواست مجوز کار خود را پیگیری نماید. این کار کلا 7 روز کاری طول می کشد. ضمنا متولی صدور مجوز کار، اداره کار تایلند می باشد. اما متقاضی زمانی صلاحیت اخذ مجوز کار در تایلند را دارد که:

  • اولا دارای ویزای غیر مهاجر یا ویزای اقامت تایلند باشد.
  • ثانیا دارای کارفرمایی باشد که مدارک برای اخذ این مجوز را ارائه نماید.

مهاجرت به تایلند از طریق توریسم

ویزای توریستی (TR) تایلند از نوع B می باشد. این نوع ویزا برای گردشگران با قصد اقامت است که تمایل به اقامت در کشور تایلند برای حداکثر 60 روز یا همان 2 ماه را دارند. این نوع ویزا از تاریخ درخواست تا 3 ماه برای ورود به تایلند معتبر است. از جمله شرایط و مدارک اصلی برای درخواست ویزای توریستی تایلند نیز داشتن تمکن مالی کافی تا مبلغ THB20000 (بات) برای هر فرد و حدود THB40000 (بات) برای هر خانواده می باشد.

مهاجرت به تایلند از طریق توریسم

مهاجرت به تایلند از طریق تحصیل

سیستم اعطای ویزای تحصیلی تایلند (نوع ED) بیشتر مشابه سیستم ویزای تحصیلی انگلستان است. ویزای ED مخصوص دانشجویان خارجی می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور تایلند را دارند. برای دریافت ویزای ED، دانشجوی متقاضی بایستی درخواست خود را به سفارت پادشاهی تایلند و یا کنسولگری این کشور تحویل دهد. در ادامه، متقاضی بایستی طبق جدول زمانبندی شده توسط سفارت تایلند برای انجام مصاحبه و اخذ اطلاعات بیومتریک در سفارت حاضر شود. این کار معمولا 90 روز به طول می کشد. 2 نکته اساسی و مهم درباره اخذ ویزای ED عبارتند از:

  • نکته اول: داشتن نامه پذیرش از دانشگاه تایلندی شرط اصلی برای دریافت ویزای ED تایلند می باشد.
  • نکته دوم: برای انجام قانونی کار دانشجویی در تایلند، متقاضی نیازمند مجوز کار و نیز ویزای B غیر مهاجر می باشد.

مهاجرت به تایلند از طریق سرمایه گذاری

نوع ویزای IB مخصوص سرمایه گذاران خارجی است که قصد تاثیرگذاری در اقتصاد پررونق تایلند را در سر دارند. اما حالا ببینیم شرایط اخذ ویزای سرمایه گذار تایلند چگونه است. شهروندان خارجی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری 1 ساله نیازمند سرمایه گذاری 10 میلیون بات (MB) هستند. این کار از طریق خرید ملک، شرکت در سرمایه گذاری بورس، ثبت شرکت و غیره امکان پذیر است.

تبدیل قیمت سرمایه گذاری در تایلند به دلار

اقامت تایلند با خرید ملک

بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند که با خرید ملک یا سرمایه گذاری در خارج از کشور، اقامت کشوری را به دست آورند که کیفیت زندگی کافی را ارائه می کند. یکی از راه های سرمایه گذاری در تایلند می تواند از طریق خرید ملک انجام شود. شهروندان خارجی می توانند اقامت تایلند را با خرید ملک به دست آورند و این می تواند برای بسیاری ارزش باشد.

برای مهاجرت به تایلند از طریق خرید ملک دو شرط وجود دارد که عبارتند از:

  • ملک خریداری شده بیش از 10 میلیون بات تایلند ارزش داشته باشد.
  • این ملک آماده استفاده باشد و در حال ساخت نباشد.

خرید ملک در تایلند از این طریق منجر به یک اقامت 5 ساله در تایلند خواهد شد و فرد بدون نیاز به ویزا می تواند در طول این 5 سال به تایلند سفر کرده یا در این کشور اقامت داشته باشد.

قیمت خانه در تایلند به پول ایران

بسیار مهم است که شما چه مبلغی را برای خرید ملک در تایلند پرداخت می کنید و چه متراژی ملک در این کشور می توانید خریداری کنید. باید در نظر داشت که در حال حاضر خرید هرگونه زمین در تایلند به اسم شهروند خارجی ممنوع است و فرد صرفا خانه را خریداری می کند. برای به دست آوردن اقامت در تایلند باید مبلغی بیش از 10 میلیون بات تایلند که حدود 330000$ (دلار) است را پرداخت کرد. در حال حاضر می توان گفت که در حدود 9100000000 تومان برای خرید ملک و دریافت اقامت این کشور نیاز خواهد بود اما بهتر است بررسی کرد که برای خرید هر متر مربع ملک در تایلند چقدر باید هزینه شود.

متوسط هزینه یک متر مربع ملک در تایلند

مهاجرت به تایلند از طریق ازدواج

ویزای وابستگان یا Dependent Visa مخصوص مهاجرت همسر یا فرزند می باشد. فرآیند اخذ ویزای وابستگان در تایلند فرآیندی کاملا آسان و راحت است. ویزایی که وابستگان متقاضی درخواست خواهند کرد، ویزای O غیر مهاجر است. با این ویزا امکان همراهی اعضای خانواده فراهم می شود. متقاضیان زمانی می توانند برای اخذ این نوع ویزا اسپانسر خانواده خود باشند که خودشان متعلق به یکی از 3 گروه زیر باشند:

  1. افراد دارای ویزای B غیرمهاجر و مجوز کار در شرکت ها و صنایع تایلندی
  2. افراد دارای ویزای بازنشستگی (ویزای نوع O-A)
  3. افراد دارای ویزای O غیر مهاجر و مجوز کار برای کار در یک بنیاد خیریه

نکته مهم در این رابطه آن است که در تمامی درخواست های ویزای تایلندی، داشتن پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 4 ماهه و حداقل 2 صفحه خالی، فرم درخواست تکمیل شده، مدارک هویتی و چند قطعه عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه، گواهی تمکن مالی و نیز رسید پرداخت هزینه درخواست الزامی است.

هزینه زندگی مهاجران در تایلند

شاخص هزینه زندگی در کشور تایلند با 51.48% بسیار پایین است. هزینه اجاره منزل از همه ارزان تر است. هزینه اجاره آپارتمان مثلا در شهری مثل چیانگ مای نسبت به شهر بانکوک خیلی پایین است. مهاجران می توانند با 250$ (دلار آمریکا) در ماه از این شهر منزل اجاره کنند. در کل حدود هزینه زندگی در تایلند ماهانه بین 450$ تا 700$ (دلار آمریکا) می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا در خصوص روند مهاجرت به فرانسه، آلمان، انگلستان، سوئیس، کانادا، استرالیا، ایتالیا، اتریش، دانمارک و غیره اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار دهند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *